Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Data: 2010-10-27 13:07:39
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
Witam

Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego i mam juz jedno spostrzezenie. Jesli jakis posel to czyta (w co watpie:) to mam pewien pomysl na zmiany w ordynacji (czy tez innych ustawach okolowyborczych).

Chodzi o to, ze dobrze byloby zakazac umieszczania w indywidualnych materialach wyborczych kandydatow informacji na temat ich preferencji w wyborach do innych organow .

Po prostu od swojego komitetu dostalem wzor ulotki i na odwrocie jest, ze "moim pezydentem jest..." OK, ja tez bede glosowal na te osobe - jest to osoba popierana przez stowarzyszenei z listy ktorego kandyduje, ale z racji tego, iz jest to obecny prezydent miasta, mam uzasadnione obawy, by przypuszczac, ze jawne zdeklarowanie moich preferencji moze mi znaczaco umniejszyc elektorat. Kto jest inteligentny to i tak po logo stowarzyszenia sie domysli, z ktorym kandydatem "trzymam:, ale ci mniej uswiadomieni wcale nie musza o tym wiedziec.

Z kolei wydrukuje sobie ulotke bez tego fragmentu - dostane zj... od komitetu i popsuje sobie relacje.
Zakaz wskazywania innych kandydatow wprost uproscilby sprawe.

Stan rzeczy jaki jest, gdzie tego typu manewry komitetow, by przy okazji promowania sie kandydatow sa dopuszczalne, sprzyja upolitycznianiu sie samorzadow, a przeciez sympatie czy antypatie prezydenckie nie powinny zaklocac preferencji kandydatow do innych organow samorzadu...

To takie luzne dywagacje.

Data: 2010-10-27 09:07:57
Autor: witek
On 10/27/2010 6:07 AM, SDD wrote:
Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

przyjmij moje szczere kondolencje.

Data: 2010-10-27 16:32:48
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:ia9bjk$e7n$1inews.gazeta.pl...
On 10/27/2010 6:07 AM, SDD wrote:
Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

przyjmij moje szczere kondolencje.

Dziekuje :)
Ale to tylko moja decyzja, nikt mnie w to nie "wrobil" :)
A kondolencje moga byc zasadne - kandyduje bowiem z ugrupowania obcnie rzadzacego w moim miescie, a tym zazwyczaj w wyborach sie nie wiedzie....

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 12:20:31
Autor: niusy.pl
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl>

A kondolencje moga byc zasadne - kandyduje bowiem z ugrupowania obcnie rzadzacego w moim miescie, a tym zazwyczaj w wyborach sie nie wiedzie....

Chyba dobrze, że im się nie wiedzie skoro w oponii ludzi nie podołali.

Data: 2010-10-29 20:43:16
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:iae75f$eqi$1news.net.icm.edu.pl...

Chyba dobrze, że im się nie wiedzie skoro w oponii ludzi nie podołali.

Wiesz, polski wyborca oczekuje przede wszystkim gruszek na wierzbie.
Tak sie zawsze sklada, ze te potrafia obiecac - i zawsze obiecuja - tylko kontrkandydaci urzedujacej wladzy.
Sama urzedujaca wladza akurat ma w tym wzgledzie ograniczone pole do popisu.

Sa miasta i gminy, gdzie faktycznie gruszki na wierzbie powstaja - ale wtedy jednak nie jest to zasluga wladzy a przede wszystkim okolicznosci . 20 km ode mnie jest najbogatsza gmina wiejska w Polsce - tam jest wszystko sciezki, rowerowe, kompleks sportowy z aquaparkiem i wciaz powstaja nowe rzeczy.... - ale oni biora ogromna kase od kopalni wegla brunatnego, za to ze dziala na ich terenie. Zasluga wojta w tym zadna - ale i tak ludzie caly czas glosuja na jedna i te sama osobe.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-30 11:15:19
Autor: niusy.pl
[...]

Na tym polegaj± te wybory.

Data: 2010-10-27 11:21:30
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:07:39 +0200, SDD napisał(a):

Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

Nono, mamy juĹĽ szychy na grupie ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-27 13:23:12
Autor: Goomich
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> naskrobał/a w news:pan.2010.10.27.11.21.30rudak.org:

Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:07:39 +0200, SDD napisał(a):

Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

Nono, mamy już szychy na grupie ;-)

In spe. --
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153
"To Win Without Fighting is Best" - Sun Tzu
"Screw that" - Eve Community

Data: 2010-10-27 12:17:59
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 27 Oct 2010 13:23:12 +0200, Goomich napisał(a):

Pierwszy raz w zyciu kandyduje na randnego

Nono, mamy juĹĽ szychy na grupie ;-)

In spe.

Kandydat to nie szycha? Zazdrośnik! ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-27 13:13:21
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ia9165$fb5$1news.onet.pl...

Stan rzeczy jaki jest, gdzie tego typu manewry komitetow, by przy okazji promowania sie kandydatow sa dopuszczalne, sprzyja upolitycznianiu sie

Mialem na mysli: "by przy okazji promowania sie kandydatow (i na ich koszt) promowac swojego kandydata na prezydenta".

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-27 13:34:26
Autor: mvoicem
(10/27/2010 01:07 PM), SDD wrote:
Z kolei wydrukuje sobie ulotke bez tego fragmentu - dostane zj... od
komitetu i popsuje sobie relacje.
Zakaz wskazywania innych kandydatow wprost uproscilby sprawe.

Czyli innymi słowy - przez ustawowy zakaz chcesz rozwiązać problem nieumiejętności ułożenia sobie prawidłowych stosunków z własnym komitetem?

p. m.

Data: 2010-10-27 13:50:35
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4cc80e42$0$22793$65785112news.neostrada.pl...

Czyli innymi słowy - przez ustawowy zakaz chcesz rozwi±zać problem nieumiejętno¶ci ułożenia sobie prawidłowych stosunków z własnym komitetem?

Skoro przez zakazy i nakazy prawa pracy sa regulowane prawidlowe stosunki z pracodawca, przez prawo telekomunikacyjne stosunki abonenta z operatorem, przez prawo konsumenckie sprzedawcy z konsumentem, to czemu maja nie byc uregulowane stosunki kandydata z komitetem?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-27 14:17:31
Autor: mvoicem
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow
(10/27/2010 01:50 PM), SDD wrote:
UÂżytkownik "mvoicem"<mvoicem@gmail.com>  napisaÂł w wiadomo¶ci

Czyli innymi s³owy - przez ustawowy zakaz chcesz rozwi±zaæ problem
nieumiejêtno¶ci u³o¿enia sobie prawid³owych stosunków z w³asnym komitetem?

[...]

Prawo stawia pracownika i konsumenta w roli biednej sierotki którą trzeba się zaopiekować. Słusznie lub nie. Uważam że jest to niesłuszne - chociaż z zadowoleniem korzystam raz po raz z tych uprawnień (głównie jako konsument).

Jednak radny to nie jest biedna sierotka, to on ma się opiekować a nie ktoś nim.

Pragnąc interwencji państwa w temacie "nie mogę się dogadać ze swoim komitetem, pomóżcie", przezentujesz się w nieciekawym świetle :). Pewnie twoi potencjalni wyborcy nie wiedzą o tym, ale mimo wszystko - niefajnie.

p. m.

Data: 2010-10-27 14:27:39
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4cc8185c$0$21009$65785112news.neostrada.pl...

Prawo stawia pracownika i konsumenta w roli biednej sierotki któr± trzeba się zaopiekować. Słusznie lub nie. Uważam że jest to niesłuszne - chociaż z zadowoleniem korzystam raz po raz z tych uprawnień (głównie jako konsument).

Wlasnie - nie wymaga to chyba komentarza.
Kalemu ukrasc, zle...

Jednak radny to nie jest biedna sierotka, to on ma się opiekować a nie kto¶ nim.

Pragn±c interwencji państwa w temacie "nie mogę się dogadać ze swoim komitetem, pomóżcie", przezentujesz się w nieciekawym ¶wietle :). Pewnie twoi potencjalni wyborcy nie wiedz± o tym, ale mimo wszystko - niefajnie.

Radny ma dbac o jakosc prawa na poziomie samorzadu terytorialnego - projektujac uchwaly, przeglosowujac je, zmieniajac uchwaly dotychczasowe, jesli uzna je za niefajne.
Ma nie byc owieczka potulna wobec status quo, podnoszac reke wtedy kiedy ktos kaze, albo gdy "wypada", ale zmieniac stan rzeczy na lepszy.

Ja uznaje za niefajny brak uregulowania w zakresie, o ktorym pisze i chcialbym zmienic go na inny, moim zdaniem - lepszy.
Stad ten post.
A z komitetem sobie jakos poradze.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-29 12:19:09
Autor: niusy.pl
[...]

A tak generalnie to czemu chcesz ukryć przed wyborcami informacje o swoim poparciu i jeszcze chcesz by oni to poparli ?

Data: 2010-10-29 14:24:34
Autor: SDD
Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:iae72u$ehh$1news.net.icm.edu.pl...

A tak generalnie to czemu chcesz ukryć przed wyborcami informacje o swoim poparciu i jeszcze chcesz by oni to poparli ?

Uwazam, ze takie jawne (a zwlaszcza czasem obowiazkowe) popieranie ma negatywny wplyw na idee demokracji, gyz moze sugeorwac wyborcy, ze dokonuje transakcji wiazanej - jesli wybiera do rady miasta kandydata A, to jednoczesnie mapoprzec do rady powiatu kandydata B, do sejmiku C a na prezydenta kandydata X, gdy tymczasem moga to i powinny byc decyzje calkiem niezalezne.

Np. uwazam, ze rownie bez sensu jest umieszczanie na indywidualnych materialach kandydatow-"jedynek" (czyli z numerami 1 na listach) informacji o poparciu na listach do innych organow takze "jedynek".

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-27 14:09:48
Autor: Bydlę
On 2010-10-27 13:07:39 +0200, "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> said:

Witam

[...]

Czyli nie wiesz jak to załatwić, ale wydaje ci się, że powniene¶ zostać radnym, bo masz predyspozycje.
Kul.

--
Bydlę

Ordynacja wyborcza - pomysl dla poslow