Orurowanie a aspekty prawne

Data: 2019-01-23 13:05:23
Autor: Pablo Eldiablo
Orurowanie a aspekty prawne
Cześć

z kilku powodów chciałbym domontować w moim L200 - pierwsza rejestracja 04/2007 - orurowanie przednie.

Trochę teorii:

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 27 października 2016r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Par. 7

11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu
przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu
20 października 2007r.

Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze czy ew. kolizji.

No właśnie - teoria sobie a praktyka sobie... Martwię się na zapas niepotrzebnie, czy jednak mogą być jakieś problemy? Z pewnością wiele osób przerabiało już temat orurowania albo stalowych zderzaków offroad - jak jest w praktyce?

pablo

Data: 2019-01-23 22:31:06
Autor: Kaczin
W dniu 23.01.2019 o 22:05, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Jak rozumiem twój L200 (???) ma DMC > 3,5 t.

--
Kaczin

Data: 2019-01-24 03:21:45
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu środa, 23 stycznia 2019 22:31:08 UTC+1 użytkownik Kaczin napisał:
> [...]
> 20 października 2007r.
> Jak rozumiem twój L200 (???) ma DMC > 3,5 t.

DMC jest do 3,5T, więc w tym zakresie spełnia warunki wskazane w rozporządzeniu. Ale data pierwszej rejestracji jest wcześniejsza, niż 2007-10-20 - więc nie jest objęty przepisem.

Data: 2019-01-24 15:18:51
Autor: adam
Orurowanie a aspekty prawne
W Polsce nie przejmuj się tym, przynajmniej na razie. Gdy w przyszłości zaostrzą wymagania na stacjach kontroli, i będą problemy podczas przeglądu, to zdemontujesz je chwilowo i po kłopocie.

Przy wyjazdach na wschód tym bardziej bądź spokojny.
Na południe raczej też, no może poza Węgrami, ostatnio potrafią tworzyć dziwne problemy.
Na zachodzie - wielki znak zapytania.

Poza tematem - orurowanie, nawet to homologowane, zapobiega uszkodzeniom tylko przy niedużych siłach. Przy większych może być przyczyną dodatkowej destrukcji.

Data: 2019-01-24 08:16:33
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 15:18:52 UTC+1 użytkownik adam napisał:
[...]

W świetle dziś obowiązujących przepisów nie powinienem musieć niczego demontować przed przeglądami, bardziej mi chodzi o 'codzienne' podejście policji i o podejście ubezpieczycieli, czy nie próbują odmawiać wypłat odszkodowań, interpretując przepisy po swojemu.

Co do wytrzymałości - mam świadomość, że to nie szyna kolejowa. Alternatywą byłby stalowy zderzak z bullbarem, ale to już duuża masa, w pikapie dokładanie jeszcze +-100 kg na przednią oś jeszcze pogorszy i tak kiepski rozkład mas... koszty też sporo większe.

Te homologowane orurowania są z tego co się dowiadywałem często sporo słabsze, aby zdobyć homologację muszą się odkształcać przyjmując energię..

Data: 2019-01-24 18:36:01
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-01-24 o 17:16, Pablo Eldiablo pisze:

Te homologowane orurowania są z tego co się dowiadywałem często sporo słabsze, aby zdobyć homologację muszą się odkształcać przyjmując energię..

Zastanów się czy robisz czołg do rozwalania bram czy tylko zabezpieczasz
karoserię.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-24 04:59:50
Autor: Budzik
Orurowanie a aspekty prawne
Użytkownik Pablo Eldiablo pabloeldiablo333@gmail.com ...

[...]

A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2019-01-24 01:03:02
Autor: Pablo Eldiablo
Orurowanie a aspekty prawne
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Pablo Eldiablo ...

> [...]
> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
> czy ew. kolizji. A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?

Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek... ;-))

Data: 2019-01-24 02:36:03
Autor: Zenek Kapelinder
Orurowanie a aspekty prawne
Zanim zalozyles temat nie mogles samodzielnie pomyslec ze to co na zewnatrz samochodu ma zapewnic bezpieczenstwo tym co w nim siedza i tym w ktorych potencjalnie samochod moze uderzyc? Jak bylem mlody i piekny to w 126p ludzie spojlery zakladali. Moze tez sobie spojler dla szpanu zaloz. Swiat bylby lepszy jak  ludzie co do 126p zakladali spojlery by sie nie rozmnozyli. Na nieszczescie dla Swiata miektorym sie to jednak udalo.

Data: 2019-01-24 03:39:56
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:36:05 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Zanim odpisałeś na post, nie mogłeś samodzielnie pomyśleć, że nie pytam o spojlery do malucha z Twojej młodości, tylko o bullbara do pickupa jeżdżącego też poza asfaltem, gdzie dodatkowa ochrona przodu jest przydatna, i którego potrzebuję dozbroić m.in. w dodatkowe oświetlenie?

Data: 2019-01-24 03:58:11
Autor: Zenek Kapelinder
Orurowanie a aspekty prawne
W takiej sytuacji jesli chcesz miec watpliwa ozdobe i ochrone to musisz kupic homologowane do tego modelu a nie wyspawane przez Janka od balustrad. Jak bym byl policjantyem to po zatrzymaniu do kontroli kazal bym Ci zdemontowac na miejscu albo zabral bym DR i zabronil dalszej jazdy jesli by nie bylo homologacji. Tak przy okazji. Gdzie sa w Polsce takie miejsca co potrzebna jest super oslona i dodatkowe swiatla? Rozumie ze pancerna oslona pod miska olejowa przy jezdzeniu po lesie w ograniczonym zakresie moze sie przydac. W ograniczonym bo jesli zajebac pancerna oslona w cos duzego i twardego, moze byc kamien, to zjebia sie elementy do ktorych jest przykrecona. A ze jest przykrecona do pasa czolowego i belki to geometria idzie w pizdu i trzeba wyprostowac podluznice albo rame co tanie nie bedzie. I lepiej rozwalic miske bo tansza.

Data: 2019-01-24 04:38:41
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:58:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Uff, całe szczęście, że nie jesteś policjantem. Ani milicjantem - chociaż mowa Twoja jest tak kwiecista, a język wysublimowany, że chyba mógłbyś być.

Data: 2019-01-24 12:38:42
Autor: Zenek Kapelinder
Orurowanie a aspekty prawne
Bez przesady zeby sie pastwic nad idiota. Ma pan zdemontowac i oddaje DR albo laweta.

Data: 2019-01-24 20:09:07
Autor: Marcin N
W dniu 2019-01-24 o 13:38, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Ja też z miejsca bym takiego kierowcę maksymalnie udupił.
Jest jakiś powód, dla którego nie wolno sobie robić zbrojenia samochodu - chodzi o życie innych. W dupie mam twoje rzekome potrzeby offroadu, jeśli masz narażać innych na śmierć.

--
MN

Data: 2019-01-24 11:46:16
Autor: Poldek
W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:

Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek... ;-))

W praktyce gdy wyjdzie ci przed maskę dziecko uderzysz je zderzakiem w nogi, w brzuch. Mając takie rury uderzysz twardą metalową rurą w głowę. Obyś nie musiał do końca życia mierzyć się z potem z tą sytuacją.

Data: 2019-01-24 03:31:01
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:46:13 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> W praktyce gdy wyjdzie ci przed maskę dziecko uderzysz je zderzakiem w nogi, w brzuch. Mając takie rury uderzysz twardą metalową rurą w głowę. Obyś nie musiał do końca życia mierzyć się z potem z tą sytuacją.

Również życzę sobie, abym nigdy nie musiał mierzyć się z podobną sytuacją. Tobie również tego życzę.

Data: 2019-01-24 12:05:00
Autor: cef
[...]

A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?

Data: 2019-01-24 03:27:38
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:

A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?

Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.

Data: 2019-01-24 12:46:52
Autor: cef
W dniu 2019-01-24 o 12:27, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

A mógłbyś wytłumaczyć mi  - opierając się o te zasady logiki - z czego wnioskujesz,
że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?

Data: 2019-01-24 04:31:21
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:46:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:

A mógłbyś wytłumaczyć mi  - opierając się o te zasady logiki - z czego wnioskujesz,
że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?

Wprost z przepisu zacytowanego powyżej. A dokładnie ze zdania: Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007r.

Mój ma datę pierwszej rejestracji kilka miesięcy wcześniejszą.

Nie istnieje przepis zabraniający montażu na starszych pojazdach, a jedynie nakazujący montaż homologowanych części na autach rejestrowanych po konkretnej dacie. Nie istnieje również przepis nakazujący demontaż już wcześniej zamontowanych części ze starszych aut. Dodatkowo zgodnie z podstawowymi zasadami państwa prawa prawo nie powinno działać wstecz, a także domyślnie kwestie nie objęte zakazami są dopuszczone.

Wszystko to daje mi podstawy, by tak wnioskować, jak na wstępie.

Data: 2019-01-24 08:32:46
Autor: Zenek Kapelinder
Orurowanie a aspekty prawne
To po chuj pytasz jak wiesz?

Data: 2019-01-24 13:46:05
Autor: Pablo Eldiablo
Orurowanie a aspekty prawne
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 17:32:50 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
To po chuj pytasz jak wiesz?

Po chuj to uważaj, żebyś sobie gaci nie obsrał, prymitywie.
Najwidoczniej innego języka nie rozumiesz.

Data: 2019-01-24 14:00:18
Autor: Zenek Kapelinder
Orurowanie a aspekty prawne
Nie wysilaj sie bo ci zylka pierdzaca peknie. Nie mozesz mnie obrazic, byle kto nie moze.

Data: 2019-01-25 11:49:46
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-01-24 o 22:46, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

Zenek był kiedyś w ORMO, teraz jest stoi tam gdzie PiS :)

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-01-24 18:59:31
Autor: ddddddddddddd
Orurowanie a aspekty prawne
To po chuj pytasz jak wiesz?

to napiszesz dlaczego masz inne zdanie czy się tylko chciałeś jako chuj przedstawić?

Orurowanie a aspekty prawne