Orwel "Folwark zwierzęcy, czy 1984 jak zywy w Polsce 2011!!!!

Data: 2011-05-28 17:43:08
Autor: jacek
Orwel "Folwark zwierzęcy, czy 1984 jak zywy w Polsce 2011!!!!
"Niedługo wieloryb znów będzie rybą".(kto sluchal w 1981 roku kabareton w Opolu, zrozumie)

http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2011/05/28/przesuniecie-ku-czerwieni/

I tu, na koniec, muszę napisać o czymś najbardziej dla mnie szokującym i bolesnym. Wczoraj przypadkiem znalazłem się w parafii Świętego Stanisława, przy grobie księdza Jerzego. Jeszcze niedawno nagrobny napis informował, że spoczywa w nim kapłan "zamordowany przez SB". Obecnie pozostało już tylko "zamordowany".

Kto i kiedy ocenzurował nagrobek błogosławionego? Formalnie sprawa należy chyba do proboszcza i jego należałoby spytać. Czy to jego inicjatywa, czy ktoś naciskał? Czy obiecywał w zamian załatwić blachę na pokrycie świątyni, czy też straszył? Jak do tego doszło, że ksiądz Jerzy stał się ofiarą nie wiadomo kogo, jakichś ślepych sił historii ? i to mniej więcej w tym samym czasie, kiedy sąd w majestacie RP ogłaszał, że generał Kiszczak nie odpowiada za śmierć górników z "Wujka"? Bardzo proszę, żeby ktoś zajął się wyjaśnieniem tego skandalu.

Orwel "Folwark zwierzęcy, czy 1984 jak zywy w Polsce 2011!!!!