Orwell 2013

Data: 2013-03-12 10:09:56
Autor: Peter
Orwell 2013
Resort finansów chce też - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" - zapewnić skarbówce znacznie większy dostęp do tajemnicy bankowej. Chodzi o to, by organy podatkowe mogły nie tylko - jak jest dzisiaj - uzyskać informacje o rachunkach bankowych podatnika lub pełnomocnictwach do dysponowania takimi rachunkami, o ich obrotach i stanie, lecz także aby mogły mieć dostęp do szczegółowych informacji o wpływach i obciążaniu rachunków, włącznie z danymi o nadawcach i odbiorcach oraz tytułach przekazów.

http://podatki.onet.pl/skarbowka-nie-daruje-nikomu,19923,5442153,1,prasa-detal

Piękne perspektywy, a w przyszłości trzeba będzie wystąpić do US z podaniem o wyrażenie zgody na wykonanie przelewu;)

--
  Peter

Data: 2013-03-12 02:17:01
Autor: eisenberg
Orwell 2013
W dniu wtorek, 12 marca 2013 10:09:56 UTC+1 u¿ytkownik Peter napisa³:
Resort finansów chce te¿ - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej" - zapewniæ skarbówce znacznie wiêkszy dostêp do tajemnicy bankowej. Chodzi o to, by organy podatkowe mog³y nie tylko - jak jest dzisiaj - uzyskaæ informacje o rachunkach bankowych podatnika lub pe³nomocnictwach do dysponowania takimi rachunkami, o ich obrotach i stanie, lecz tak¿e aby mog³y mieæ dostêp do szczegó³owych informacji o wp³ywach i obci±¿aniu rachunków, w³±cznie z danymi o nadawcach i odbiorcach oraz tytu³ach przekazów.

http://podatki.onet.pl/skarbowka-nie-daruje-nikomu,19923,5442153,1,prasa-detal

Piêkne perspektywy, a w przysz³o¶ci trzeba bêdzie wyst±piæ do US z podaniem o wyra¿enie zgody na wykonanie przelewu;)

W podaniu powinno byæ uzasadnienie oraz za³±czony dowód uiszczenia op³aty skarbowej

Data: 2013-03-13 13:34:28
Autor: xbartx
Orwell 2013
Dnia Tue, 12 Mar 2013 02:17:01 -0700, eisenberg napisał(a):

W podaniu powinno być uzasadnienie oraz załączony dowód uiszczenia
opłaty skarbowej

No i oczywiście zaświadczenie od rodziców, że ten przelew jest naprawdę potrzebny ;)

--
xbartx

Data: 2013-03-16 04:27:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orwell 2013

"eisenberg" 839aa53c-4b00-44af-a6b7-2795fdfc8432@googlegroups.com

: W podaniu powinno byæ uzasadnienie oraz za³±czony
: dowód uiszczenia op³aty skarbowej

Aby unikn±æ przekrêtów, US bêdzie przyjmowa³
te op³aty tylko w formie przelewów bankowych...

Je¶li kto¶ nie ³apie, zapiszmy to ;) w Fortranie:

10    GOTO 10

Data: 2013-03-12 02:26:15
Autor: Konfabulator
Orwell 2013
On 12 Mar, 10:09, Peter <komini...@wp.pl> wrote:

http://podatki.onet.pl/skarbowka-nie-daruje-nikomu,19923,5442153,1,pr...

Piêkne perspektywy, a w przysz³o¶ci trzeba bêdzie wyst±piæ do US z podaniem o wyra¿enie zgody na wykonanie
przelewu;)

To co konkretnie siê zmieni? W tej chwili, gdy skarbówka prowadzi
sprawê, wystêpuje do podatnika o udostêpnienie tych danych, a je¶li
ten odmawia to US wystêpuje do banku i dostaje wyci±gi za dowolny
okres, które zawieraj± te wszystkie dane. Na czym ma polegaæ zmiana?
Teraz bêd± dostawaæ z banków na ka¿de zawo³anie czy jak?

Data: 2013-03-12 13:29:31
Autor: Krzysztof Halasa
Orwell 2013
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> writes:

To co konkretnie się zmieni? W tej chwili, gdy skarbówka prowadzi
sprawę, występuje do podatnika o udostępnienie tych danych, a jeśli
ten odmawia to US występuje do banku i dostaje wyciągi za dowolny
okres, które zawierają te wszystkie dane.

Z artykułu wynika chyba, że jest to obecnie nielegalne (jeśli wyciągi
zawierają dane o drugich stronach). Ale nie mam czasu sprawdzić
dokładnie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-03-12 03:07:53
Autor: dat100
Orwell 2013
Inwigilacja totalna. Czyli przelewaj±c kasê dla brata/znajomego nie wywinê siê od podatku?

Data: 2013-03-12 12:06:01
Autor: Peter
Orwell 2013
  dat100@interia.eu napisa³:
Inwigilacja totalna. Czyli przelewaj±c kasê dla brata/znajomego nie wywinê siê od podatku?

Ale to ju¿ jest aktualnie.
Je¿eli do brata ( powy¿ej bodaj¿e 9600) to musisz spisaæ akt darowizny i zawiadomiæ US, a do znajomego to oprócz aktu darowizny podatek jego nie ominie.
Novum jest takie, ¿e US sam bêdzie móg³ podejrzeæ nasze operacje. Teraz to musia³o byæ uzasadnione podejrzenie pope³nienia przestêpstwa.

--
Peter

Data: 2013-03-12 12:24:36
Autor: Wojciech Bancer
Orwell 2013
On 2013-03-12, Peter <kominiarz@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Przy takim nieograniczonym dostêpie kto¶ prêdzej czy pó¼niej wpadnie na napisanie jakiego¶ automatu który bêdzie urzêdnikom podsuwaæ podejrzane przelewy (tytu³y, kwoty itp). Wiêc niby zmiana niewielka, ale moim zdaniem bardzo gro¼na.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-03-12 13:45:15
Autor: RadoslawF
Orwell 2013
Dnia 2013-03-12 12:06, U¿ytkownik Peter napisa³:

[...]

Jak bratu po¿yczam dziesiêæ tysiêcy to muszê akt darowizny spisaæ ?
Masz jeszcze jakie¶ równie nierealne przemy¶lenia ?

Pozdrawiam

Data: 2013-03-12 15:10:34
Autor: Miroo
Orwell 2013
W dniu 2013-03-12 13:45, RadoslawF pisze:
[...]

Abstrahuj±c od tego czy US dowie siê o tej po¿yczce i czy siê ni± zainteresuje, tak ¿eby¶ siê nie naci±³:
http://inkubatorslaski.pl/Artykuly/podatki/Podatek-od-pozyczki-prywatnej/

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- cytat
kwoty po¿yczki wolne od podatku

Od 1.01.2009 od jednej osoby w ci±gu trzech kolejnych lat mo¿emy po¿yczyæ bez podatku w sumie 5 tys. z³otych. Od kilku osób ³±cznie w tym samym okresie mo¿emy po¿yczyæ bez obowi±zku zap³acenia podatku 25 tys. z³otych. Podatek zap³acimy w wysoko¶ci 2% od nadwy¿ki po¿yczki ponad wymienione kwoty. Przed 1 stycznia 2009 r. kwoty te wynosi³y odpowiednio 1 tys. i 5 tys. z³otych.

po¿yczki w najbli¿szej rodzinie

Najbli¿sza rodzina, to: ma³¿onek, zstêpni(dzieci, wnuki), wstêpni(rodzice,dziadkowie), pasierb, ziêæ, synowa, rodzeñstwo, ojczym, macocha, te¶ciowie. Pieni±dze po¿yczane w krêgu najbli¿szej rodziny nie podlegaj± ograniczeniu kwotowemu. Aby jednak nie zap³aciæ podatku musz± byæ spe³nione dwa warunki :

W przypadku po¿yczki powy¿ej 9 637 z³, nale¿y o tym fakcie poinformowaæ US sk³adaj±c deklaracjê PCC-3 w ci±gu 14 dni. W rubryce przeznaczonej na podatek nale¿y wpisaæ 0.

Po¿yczka od cz³onka najbli¿szej rodziny musi byæ przes³ana na rachunek bankowy osoby po¿yczaj±cej, albo na jego konto w SKOK. Pieni±dze mog± byæ równie¿ przes³ane przelewem pocztowym.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

ps. darowizny traktowane s± odmiennie. Te¿ trzeba zg³osiæ (druk SD-Z2), ale jest na to bodaj¿e pó³ roku.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-12 16:47:05
Autor: RadoslawF
Orwell 2013
Dnia 2013-03-12 15:10, U¿ytkownik Miroo napisa³:

[...]

Co potwierdza ¿e od po¿yczki dla brata podatku nie p³acimy, tyle ¿e
mamy obowi±zek je zg³aszaæ.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-12 10:49:40
Autor: witek
Orwell 2013
RadoslawF wrote:
Co potwierdza ¿e od po¿yczki dla brata podatku nie p³acimy, tyle ¿e
mamy obowi±zek je zg³aszaæ.

i to w ciagu 14 dni, a nie 6 miesiecy tak jak w przypadku darowizn

Data: 2013-03-13 01:08:21
Autor: Zibo
Orwell 2013
W dniu wtorek, 12 marca 2013 15:10:34 UTC+1 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W momencie gdy chcê po¿yczyæ 10 tys koledze, mogê przelaæ 5 tys na jego konto i 5 tys na konto jego ¿ony? Przejdzie takie cu¶?

Data: 2013-03-13 09:15:20
Autor: Maruda
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:08, Zibo pisze:
W dniu wtorek, 12 marca 2013 15:10:34 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:
W dniu 2013-03-12 13:45, RadoslawF pisze:
W momencie gdy chcę pożyczyć 10 tys koledze, mogę przelać 5 tys na jego konto i 5 tys na konto jego żony? Przejdzie takie cuś?

Możesz. Przelew przejdzie :)
A jeśli pytasz o obowiązek podatkowy, to znów - zależy, czy to będzie darowizna czy pożyczka. Darowizny kumulują się przez 5 lat. Pożyczki - nie wiem.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-03-13 01:29:27
Autor: Zibo
Orwell 2013
W dniu ¶roda, 13 marca 2013 09:15:20 UTC+1 u¿ytkownik Maruda napisa³:
> [...]

> W momencie gdy chcê po¿yczyæ 10 tys koledze, mogê przelaæ 5 tys na jego konto i 5 tys na konto jego ¿ony? Przejdzie takie cu¶?

Mo¿esz. Przelew przejdzie :)

A je¶li pytasz o obowi±zek podatkowy, to znów - zale¿y, czy to bêdzie darowizna czy po¿yczka. Darowizny kumuluj± siê przez 5 lat. Po¿yczki - nie wiem.

-- Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Pytam o po¿yczkê.
Czy je¶li prze¶lê rodzinie kolegi górkê ponad 5 tys. a potem ta rodzina prze¶le koledze górkê (jako po¿yczkê) czy muszê zap³aciæ podatek w ¶wietle prawa? Je¶li nie to mo¿na by wykorzystywaæ wszystkich cz³onków rodziny danego kolegi (zak³adaj±c oczywi¶cie ¿e ma siê do nich zaufanie).

Data: 2013-03-13 09:37:49
Autor: Maruda
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:29, Zibo pisze:

Pytam o pożyczkę.
Czy jeśli prześlę rodzinie kolegi górkę ponad 5 tys. a potem ta rodzina prześle koledze górkę (jako pożyczkę) czy muszę zapłacić podatek w świetle prawa? Jeśli nie to można by wykorzystywać wszystkich członków rodziny danego kolegi (zakładając oczywiście że ma się do nich zaufanie).

Nie wiem (na tyle dokładnie, aby odpowiedzieć Ci z jakimkolwiek cieniem odpowiedzialności). Z resztą - co-my-tu o odpowiedzialności. I tak musisz sprawdzić w przepisach.

A nie prościej wekslem?
Liwiusz jest biegły w wekslach, może coś dorzuci... ?
Jeśli macie do siebie (z kolegą) zaufanie, to on Ci wysyła pocztą weksel wystawiony na Ciebie (może być "ale nie na zlecenie"), ty mu przelewasz kasę. Potem on przelewa Tobie kasę z tytułem przelewu "wykup weksla", a ty mu wysyłasz fotografię potarganego weksla (albo ten potargany weksel w kopercie).
Weksel musi być na opłaconym blankiecie lub ze skasowaną opłatą skarbową.

Liwiuszu - to właściwie pytanie do Ciebie :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-03-13 03:06:38
Autor: Zibo
Orwell 2013
W dniu ¶roda, 13 marca 2013 09:37:49 UTC+1 u¿ytkownik Maruda napisa³:
> [...]

> Czy je¶li prze¶lê rodzinie kolegi górkê ponad 5 tys. a potem ta rodzina prze¶le koledze górkê (jako po¿yczkê) czy muszê zap³aciæ podatek w ¶wietle prawa? Je¶li nie to mo¿na by wykorzystywaæ wszystkich cz³onków rodziny danego kolegi (zak³adaj±c oczywi¶cie ¿e ma siê do nich zaufanie).

Nie wiem (na tyle dok³adnie, aby odpowiedzieæ Ci z jakimkolwiek cieniem odpowiedzialno¶ci). Z reszt± - co-my-tu o odpowiedzialno¶ci. I tak musisz sprawdziæ w przepisach.

A nie pro¶ciej wekslem?

Liwiusz jest bieg³y w wekslach, mo¿e co¶ dorzuci... ?

Je¶li macie do siebie (z koleg±) zaufanie, to on Ci wysy³a poczt± weksel wystawiony na Ciebie (mo¿e byæ "ale nie na zlecenie"), ty mu przelewasz kasê. Potem on przelewa Tobie kasê z tytu³em przelewu "wykup weksla", a ty mu wysy³asz fotografiê potarganego weksla (albo ten potargany weksel w kopercie).

Weksel musi byæ na op³aconym blankiecie lub ze skasowan± op³at± skarbow±.

Liwiuszu - to w³a¶ciwie pytanie do Ciebie :)

-- Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Osobi¶cie nie borykam siê z problem po¿yczki do kolegi. Zada³em pytanie z ciekawo¶ci jak by tu omin±æ ów próg 5 tys ¿eby na przysz³o¶æ byæ m±drzejszym.O wekslach bêdê pamiêta³ :)

Data: 2013-03-13 09:43:48
Autor: Kamil Joñca
Orwell 2013
Maruda <maruda@null.com> writes:

[...]
Weksel musi byæ na op³aconym blankiecie lub ze skasowan± op³at± skarbow±.

CHYBA od jakiego¶ czasu nie ma op³aty skarbowej za weksle.

KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
"Security is mostly a superstition.  It does not exist in nature... Life is

Data: 2013-03-13 15:24:05
Autor: Liwiusz
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:43, Kamil Joñca pisze:
Maruda <maruda@null.com> writes:

[...]
Weksel musi byæ na op³aconym blankiecie lub ze skasowan± op³at± skarbow±.

CHYBA od jakiego¶ czasu nie ma op³aty skarbowej za weksle.

Na pewno. Od 2007r.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-13 15:26:33
Autor: Liwiusz
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:37, Maruda pisze:

[...]

Na potarganym skanie weksla bym jednak nie polegał ;) Gdyby to byli przedsiębiorcy, to bym powiedział, że mogą przetestować wystawienie weksla w formie elektronicznej (nowy projekt ruszył w lutym - http://www.remitent.pl/e-weksel-zaczyna-dzialac-w-polsce/5582), ale niestety z pewnych powodów, nie jest to możliwe dla osób fiz. nie prowadzących działalności.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-13 11:42:48
Autor: Wojciech Bancer
Orwell 2013
On 2013-03-13, Zibo <z.zibo.z@gmail.com> wrote:

[...]

Pytam o po¿yczkê.
Czy je¶li prze¶lê rodzinie kolegi górkê ponad 5 tys. a potem ta rodzina prze¶le koledze górkê (jako po¿yczkê) czy muszê zap³aciæ podatek w ¶wietle prawa?

wKF: podatek to musi zap³aciæ po¿yczkobiorca, nie po¿yczkodawca.

Je¶li nie to mo¿na by wykorzystywaæ wszystkich cz³onków rodziny danego kolegi (zak³adaj±c oczywi¶cie ¿e ma siê do nich zaufanie).

Jak urz±d dowiedzie czynno¶ci pozornej, to mo¿e siê to ¼le skoñczyæ.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-03-13 07:12:48
Autor: Zibo
Orwell 2013
W dniu ¶roda, 13 marca 2013 11:42:48 UTC+1 u¿ytkownik Wojciech Bancer napisa³:

wKF: podatek to musi zap³aciæ po¿yczkobiorca, nie po¿yczkodawca.
Jasne

> Je¶li nie to mo¿na by wykorzystywaæ wszystkich cz³onków rodziny > danego kolegi (zak³adaj±c oczywi¶cie ¿e ma siê do nich zaufanie).

Jak urz±d dowiedzie czynno¶ci pozornej, to mo¿e siê to ¼le skoñczyæ.
Czy czynno¶ci± pozorn± jest udzielenie po¿yczki natychmiast po zaci±gniêciu innej po¿yczki? Po¿yczam pieni±dze bo np. moja ¿ona ich potrzebuje, ale nie dajê jej tylko te¿ po¿yczam bo chcê ¿eby mi odda³a :)

-- Wojciech Bañcer

proteus@post.pl

Data: 2013-03-13 06:44:09
Autor: witek
Orwell 2013
Maruda wrote:
Pożyczki - nie wiem.

tez, ale przez 3 jak pamietam

Data: 2013-03-16 04:32:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orwell 2013

"Miroo" 513f375c$0$1255$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Czy dwie osoby (inne ni¿ ma³¿onkowie) mog± mieæ rachunek wspólny?

Data: 2013-03-12 15:16:56
Autor: Maruda
Orwell 2013
[...]

Albo po¿yczasz, albo darowujesz.
Nie musisz :) Mo¿e brat po prostu zap³aciæ podatek.

Masz jeszcze jakie¶ równie nierealne przemy¶lenia ?
Napisa³ prawdê.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-12 16:48:51
Autor: RadoslawF
Orwell 2013
Dnia 2013-03-12 15:16, U¿ytkownik Maruda napisa³:

[...]

Nie musi.

Masz jeszcze jakie¶ równie nierealne przemy¶lenia ?
Napisa³ prawdê.

Sk³ama³ i ty te¿ k³amiesz.
Przy po¿yczce dla najbli¿szej rodziny zachodzi obowi±zek zg³oszenia
jej do US, obowi±zku podatkowego nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2013-03-12 16:55:25
Autor: Kamil Joñca
Orwell 2013
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> writes:

[/...]
Sk³ama³ i ty te¿ k³amiesz.
Przy po¿yczce dla najbli¿szej rodziny zachodzi obowi±zek zg³oszenia
jej do US, obowi±zku podatkowego nie ma.

Ale masz jakie¶ wsparcie? (Najlepiej w postaci przepisu) Bo wg moich
danych (byæ mo¿e nieaktualnych) to bredzisz.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Somewhere on this globe, every ten seconds, there is a woman giving birth

Data: 2013-03-12 17:11:56
Autor: Kamil Joñca
Orwell 2013
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Joñca) writes:

[...]

Poprawka: masz racjê. (Cz³owiek uczy siê przez ca³e ¿ycie)

KJ

An aphorism is never exactly true; it is either a half-truth or
one-and-a-half truths.
-- Karl Kraus

Data: 2013-03-12 13:46:06
Autor: TrzyLinie
Orwell 2013
W dniu 2013-03-12 12:06, Peter napisa³(a):
  dat100@interia.eu napisa³:
[...]

A jak to jest w przypadku obcych osób, ale takich, które o¶wiadczaj±, ¿e
prowadz± wspólne gospodarstwo domowe? Tj. ¿yj± w czym¶, co mo¿na nazwaæ
modnym obecnie mianem "zwi±zku partnerskiego"?

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-12 14:05:50
Autor: Waldek
Orwell 2013

U¿ytkownik "TrzyLinie" <trzyUSUNlinie@o2DEL.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:khn7vd$f0t$1dont-email.me...
[...]

Taa ... Panie Biedron, to gdzie pan teraz jest ?
- na Grodzkiej
- a, mysla³em ¿e w Kaliszu

Data: 2013-03-13 09:17:37
Autor: Kamil Joñca
Orwell 2013
Peter <kominiarz@wp.pl> writes:

[...]

Piêkne perspektywy, a w przysz³o¶ci trzeba bêdzie wyst±piæ do US z
podaniem o wyra¿enie zgody na wykonanie przelewu;)

Mnie natomiast bardzo interesuje zdanie:

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
Dziêki niej skarbówka bêdzie mog³a okre¶liæ zobowi±zanie podatkowe w odpowiedniej wysoko¶ci za ka¿dym razem, gdy stwierdzi, ¿e podatnik dokona³ transakcji bez jakiegokolwiek uzasadnienia biznesowego, a jej jedynym celem by³o uzyskanie korzy¶ci podatkowej.
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

Czyli co, jak sobie przelejê kasê z konta oszczêdno¶ciowego  na bie¿±ce
(nieoprocentowane), zeby mieæ co¶ "przy karcie"  to mi nalicz± podatek
jak od odsetek z KO? Albo jak wcze¶niej sp³acê KK?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
What one believes to be true either is true or becomes true.

Data: 2013-03-13 03:33:03
Autor: Konfabulator
Orwell 2013
On 13 Mar, 09:17, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Joñca) wrote:

[...]

To dotyczy dzia³alno¶ci gospodarczej i przelewów w celu wy³udzenia
zwrotów VATu.

Data: 2013-03-13 11:23:34
Autor: z
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:17, Kamil Joñca pisze:

[...]

Ja pi... W ci±gu ostatnich kilku dni dosta³em tyle powodów ¿eby zlikwidowaæ konta i wej¶æ w szar± strefê ¿e ...
Nie wiem czy moja prawo¶æ obywatelska siê utrzyma :-)

Data: 2013-03-13 11:33:21
Autor: TrzyLinie
Orwell 2013
W dniu 2013-03-13 09:17, Kamil Joñca napisa³(a):
[...]

Pod to zdanie to chyba mo¿na tak¿e podci±gn±æ przelew pomiêdzy w³asnymi
rachunkami w ró¿nych bankach? Czy chêæ uzyskania premii np. w BG¯ bêdzie
"uzasadniona biznesowo"?

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-16 04:44:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orwell 2013

"Kamil "Joñca"" 87ppz3u31a.fsf@alfa.kjonca

Czyli co, jak sobie przelejê kasê z konta oszczêdno¶ciowego  na bie¿±ce
(nieoprocentowane), zeby mieæ co¶ "przy karcie"  to mi nalicz± podatek
jak od odsetek z KO?
Albo jak wcze¶niej sp³acê KK?

Co wówczas, gdy wybierzesz ofertê, która nie jest najkorzystniejsza
w danym dniu z punku widzenia Vincentego? -- Idea da 5.1%, Meritum
da tylko 5%... [co wówczas, gdy powiesz sobie -- w dupie ma te
wszystkie procenty!! skoncentrujê siê na wi¶niach i orzechach...]

Widzê, ¿e bezrobocie w Polsce zostanie zlikwidowane zupe³nie. :)

Orwell 2013