Oryginał/Kopia na fakturach już niepotr zebne?

Data: 2011-01-08 10:27:56
Autor: tomek
Oryginał/Kopia na fakturach już niepotr zebne?
Od 1/1/2011 MF uchylił par. 19 pkt 2 rozporządzenia fakturowego
- wynikało by z tego, że wystarczy teraz wydrukować dwa razy ten sam egzemplarz faktury bez zabawy w oryginalne oryginały i oryginalne kopie.

Czy ktoś widzi tu ktoś jakiś haczyk, czy faktycznie rozsądek w końcu wziął górę?

--
Tomek

Data: 2011-01-08 14:12:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-08 10:27, tomek pisze:
[...]

Rzeczywiście.

"Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA"."

już nie obowiązuje.

Taka zmiana i cisza?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-08 14:17:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-08 14:12, Liwiusz pisze:
[...]

Tutaj to potwierdzają

http://porachunkipodatkowe.blogspot.com/2010/10/faktury-nie-musza-juz-zawierac.html

--
Liwiusz

Data: 2011-01-09 10:02:06
Autor: grzegorz
W dniu 2011-01-08 14:17, Liwiusz pisze:
Tutaj to potwierdzają
http://porachunkipodatkowe.blogspot.com/2010/10/faktury-nie-musza-juz-zawierac.html

He, właśnie sprawdziłem w swoim programie księgowym
po najnowszej aktualizacji - nie ma już ORYGINAŁ/KOPIA.
--
grzegorz

Data: 2011-01-09 10:06:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Oryginał/Kopia na fakturach już niep otrzebne?
W dniu 08.01.2011 14:12, Liwiusz pisze:

Taka zmiana i cisza?

No właśnie... Jaka zmiana? Jak dla mnie kosmetyczna i bez większego
znaczenia. Co przeoczyłem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2011-01-09 10:09:15
Autor: grzegorz
[...]

Ja troszkę nie rozumiem sytuacji faktur papierowych:
"Umowa upoważniająca do wystawiania faktur, faktur korygujących i duplikatów
- w imieniu i na rachunek dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy musi zawierać postanowienia, że nabywca będzie przedstawiał drugiej stronie umowy oryginał i kopię faktury do jej akceptacji w formie podpisu, z tym że termin przedstawienia do akceptacji oryginału faktury ma tak być określony w umowie, aby było możliwe dokonanie terminowego rozliczenia podatku przez dokonującego dostawy towarów lub świadczącego usługi; kopia faktury pozostaje u dokonującego dostawy towarów lub świadczącego usługi."

Czy to oznacza, że fakturę papierową musi podpisać odbiorca?

--
grzegorz

Data: 2011-01-09 10:14:51
Autor: cef
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

Czy to oznacza, że fakturę papierową musi podpisać odbiorca?

Ale to dotyczy przypadków wystawiania przez nabywcę
(dla siebie w imieniu dostawcy)

Data: 2011-01-09 10:20:50
Autor: grzegorz
W dniu 2011-01-09 10:14, cef pisze:
grzegorz" <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl wrote:

Czy to oznacza, że fakturę papierową musi podpisać odbiorca?

Ale to dotyczy przypadków wystawiania przez nabywcę
(dla siebie w imieniu dostawcy)

Acha, czyli w przypadku gdy umówię się z dostawcą,
że sam sobie będę wystawiać jego faktury, a jemu dam kopię?

Przy standardowym wystawianiu nic się nie zmienia oprócz
zapisu ORYGINAŁ/KOPIA?

--
grzegorz

Data: 2011-01-09 13:02:32
Autor: tomek
On 09.01.2011 10:20, grzegorz wrote:
[...]

Tak dla ścisłości - te napisy mogą dalej być, ale nie muszą.
Osobiście się zastanawiam, czy ich nieumieszczanie jest bezpieczne, bo przepisy dalej posługują się pojęciem oryginału i kopii i jeśliby praktyka poszła w kierunku tego że to podatnik ma udowodnić czy dany egzemplarz jest oryginałem czy kopią, to może być ciekawie.

--
Tomek

Data: 2011-01-09 13:16:53
Autor: cef
tomek wrote:

[...]

No właśnie. W wielu miejscach pozostało w tekście tej ustawy
(i w innych ustawach pewnie też) pojęcie oryginał/kopia i też jestem ciekaw
co to będzie jak gdzieś ktoś rozliczy np dotację jak nie będzie mógł
przedstawić oryginału. Będą korekty wystawiać dopisując słowo "oryginał"?

Data: 2011-01-09 15:48:23
Autor: grzegorz
W dniu 2011-01-09 13:02, tomek pisze:
[...]

Zdaje się, że napisy nie są zamieszczane w przypadku
faktur generowanych i dostarczanych w postaci elektronicznej,
natomiast w przypadku faktur papierowych może lepiej je zostawić...

--
grzegorz

Data: 2011-01-09 16:59:01
Autor: tomek
On 09.01.2011 15:48, grzegorz wrote:
[...]

Ja właśnie dokładnie tak (z)robię - poczekam aż inni sprawdzą co MF miał na myśli :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-10 23:51:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 9 Jan 2011, Przemysaw Adam miejek wrote:

W dniu 08.01.2011 14:12, Liwiusz pisze:

Taka zmiana i cisza?

No wanie... Jaka zmiana? Jak dla mnie kosmetyczna i bez wikszego
znaczenia. Co przeoczyem?

  Tak :)

  Nie idzie si siedzie ;), jak wylesz f-r do kontrahenta,
a w midzyczasie okae si e jedziesz w tamt stron i eby
wczeniej zapacili bierzesz ze sob drugi egzemplarz.
  Oczywicie "dotychczasowa praktyka" midzy stronami bya
zazwyczaj zdroworosdkowa ("pani Krysiu, jak dojdzie poczt
to j pani do niszczarki..."), ale przy odrobinie pecha
lub czyjej zoliwoci mona byo si zaapa na zupenie
susznie przysugujcy mandat (z art.62 KK) plus post-
powanie wyjaniajce "w sprawie pustej faktury" w bonusie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-11 00:22:00
Autor: tomek
Orygina/Kopia na fakturach ju niepotrzebne?

Czekaj, par. 19 ust. 1 dalej obowizuje!

--
Tomek

Data: 2011-01-12 00:14:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 11 Jan 2011, tomek wrote:

Czekaj, par. 19 ust. 1 dalej obowizuje!

  E, to daem si wpuci w domniemanie normalnoci!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-11 00:07:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 8 Jan 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-01-08 10:27, tomek pisze:
Od 1/1/2011 MF uchyli par. 19 pkt 2 rozporzdzenia fakturowego
- wynikao by z tego, e wystarczy teraz wydrukowa dwa razy ten sam
egzemplarz faktury bez zabawy w oryginalne oryginay i oryginalne kopie.

  No popatrz. Chyba trzeba si rozejrze czyj to wniosek by!

Taka zmiana i cisza?

  Zrobili normalnie i wszystkim mow odjo ;)

pzdr, Gotfryd

Oryginał/Kopia na fakturach już niepotr zebne?