Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf

Data: 2011-02-19 17:50:20
Autor: Pendrive
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
WItam!
Czy jezeli słałem klientom faktury w pdf z napisem oryginal to kopie faktur mam posiadac u siebie w pdfach, tez z napisem oryginal, czy moge z napisem kopia lub bez zadnego napisu skoro od 1 stycznia nie musza miec ?

P.

Data: 2011-02-19 18:19:47
Autor: tomek
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
Dnia 2011-02-19, o godz. 17:50:20
Pendrive <Pendrive@domena.pl> napisał(a):

[...]

Zbyt wcześnie się pytasz. NSA wyda pierwszy wyrok dopiero za jakieś 3-4 lata ;)

Tomek

Data: 2011-02-19 20:13:53
Autor: Pendrive
W dniu 2011-02-19 18:19, tomek pisze:
[...]

czyli najbezpieczniej zamieszczac napis oryginal / kopia i taka fakture slac i przechowywac
1. napis to w razie czego element dodatkowy ktory przeciez moze byc
2.nikt sie nie przyczepi ze nie ma slowa kopia
3. nikt sie nie przyczepi ze nie ma slowa oryginal

:)

P.

Data: 2011-02-19 20:44:50
Autor: tomek
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
Dnia 2011-02-19, o godz. 20:13:53
> [...]

2.nikt sie nie przyczepi ze nie ma slowa kopia
3. nikt sie nie przyczepi ze nie ma slowa oryginal

Ach, nie poznałem kotleta Tomek

Data: 2011-02-20 12:37:41
Autor: Pendrive
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
W dniu 2011-02-19 20:44, tomek pisze:
Dnia 2011-02-19, o godz. 20:13:53
[...]

Ach, nie poznałem kotleta

ach.. bo bys prosil o protokól pokontrolny .. :)
ja juz sie z ta mysla oswoilem ..

Data: 2011-02-23 13:41:21
Autor: kanca
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf

Od 2011 r. nie ma juz napisu kopia/oryginał w elektronicznej fakturze, więc temat z głowy

http://www.epodatnik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=194:efaktura-e-faktura-efaktury&catid=69:baza-dowodow-ksiegowych-kpir-ksiega-przychodow-i-rozchodow-ryczalt-ewidencja-przychodow&Itemid=205

Data: 2011-02-23 14:01:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-23, kanca <kancelariaprawnicza@WYTNIJ_TOdoradcapodatkowy.com> wrote:

[...]

Od 2011 r. nie ma juz napisu kopia/oryginał w elektronicznej fakturze, więc temat z głowy

A to kiedyś był?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-23 15:32:56
Autor: spa

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnima50a.2idk.proteuspl-test.org...
Od 2011 r. nie ma juz napisu kopia/oryginał w elektronicznej fakturze, więc temat z głowy
A to kiedyś był?

Był, nie był , tego przeciętny człek nie wie
Wyznacznikiem jest punkt widzenia konkretnego kontrolera skarbowego, z ogromnej ich armii.
Np. TPSA (i wszyscy inni mi znani) wysyła teraz i wcześniej faktury pdf z napisem oryginał.

Data: 2011-02-23 15:44:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-23, spa <sp@am.er> wrote:

[...]

Był, nie był , tego przeciętny człek nie wie
Wyznacznikiem jest punkt widzenia konkretnego kontrolera skarbowego, z ogromnej ich armii.

Nie zależy. Zależy od konkretnego rozporządzenia, a te w sprawie wystawiania
faktur elektronicznych takiego obowiązku nie nakładały AFAIK. Nawet mam kilka
faktur wystawionych w 2008 roku przez TVK i tam takowego napisu nie ma. :)

Np. TPSA (i wszyscy inni mi znani) wysyła teraz i wcześniej faktury pdf z napisem oryginał.

Pewnie im wygodniej.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-23 19:44:10
Autor: spa

Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnimab12.2jbh.proteuspl-test.org...
Np. TPSA (i wszyscy inni mi znani) wysyła teraz i wcześniej faktury pdf z
napisem oryginał.

Pewnie im wygodniej.

Bo co to z problem dla komputera mieć słowo oryginał
A tabuny nawiedzonych kontrolerów pytać nie muszą o kopie i podobne dyrdymały

Data: 2011-02-23 19:31:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-23, spa <sp@am.er> wrote:

[...]

Pewnie im wygodniej.
Bo co to z problem dla komputera mieć słowo oryginał
A tabuny nawiedzonych kontrolerów pytać nie muszą o kopie i podobne dyrdymały

Myślę, że odrobinę z tą fobią wobec kontrolerów przesadzasz. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-25 17:21:02
Autor: spa

Myślę, że odrobinę z tą fobią wobec kontrolerów przesadzasz. :)

Tych kilku których w życiu spotkałem darzę obrzydzeniem. Powinni sobie
strzelić w łeb, jeśli zostało w nich cokolwiek człowieczeństwa.
Ja wiem, ze oni tylko pracują, mają normy, tak ich wyszkolili. Za to nimi
gardzę
Porządny człowiek nie zajmuje się nękaniem  Jest mnóstwo pozytecznych zawodów.

Data: 2011-02-23 14:50:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-23 14:41, kanca pisze:

Od 2011 r. nie ma juz napisu kopia/oryginał w elektronicznej fakturze, więc temat z głowy

W papierowej też nie ma?

--
Liwiusz

Data: 2011-02-23 17:25:03
Autor: tomek
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
Dnia 2011-02-23, o godz. 14:50:16
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

W dniu 2011-02-23 14:41, kanca pisze:

> Od 2011 r. nie ma juz napisu kopia/oryginał w elektronicznej
> fakturze, więc temat z głowy

W papierowej też nie ma?

W papierowej też nie ma, ale zarówno rozporządzenie jak i ustawa
dalej posługują się tymi pojęciami, więc nie za bardzo bym wiedział
co odpowiedzieć kontroli na pytanie: "a może to są dwa oryginały albo
dwie kopie" :-)

Tomek

Data: 2011-02-20 02:02:47
Autor:
[...]
                                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czy jak oryginał jest na białej kartce A4, to kopia może być na A5 żółtej? Prezpisy nic o tym nie mówią.

Czy jak podpisałem się jako wystawca na kopii faktury, a nie podpisałem sie na oryginale, to czy faktura jest prawidłowo wystawiona, skoro od 2004 nie ma obowiązku podpisywać faktur?

Na Twoje i możliwe podobne pytania, jak sam napsiałem,  odpowiedź sam poddałeś. To nie jest element faktury, więc nie ma znaczenia dla rzetelności i poprawności f-ry.

Data: 2011-02-20 10:47:41
Autor: Cyb
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
On Sun, 20 Feb 2011 02:02:47 +0100, <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl>
wrote:

[...]

chyba nie sprzedajesz nic ludziom bioracym rozne dofinansowania
(europejskie lub nieeuroperjskie).
podpis i pieczatka to musi byc, a niektorzy sa tak pie*nieci,, ze
odrzucili fakture podpisana czarnym dlugopisem, bo wg nich powinien
byc niebieski - i takie zadania stawiaja urzedy, a nie firmy prywatne.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-02-20 11:17:05
Autor:
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
chyba nie sprzedajesz nic ludziom bioracym rozne dofinansowania
(europejskie lub nieeuroperjskie).

Sprzedaję, choć nie na miliony, a max. setki lub tysiac-dwa złotych.

podpis i pieczatka to musi byc, a niektorzy sa tak pie*nieci,, ze
odrzucili fakture podpisana czarnym dlugopisem, bo wg nich powinien
byc niebieski - i takie zadania stawiaja urzedy, a nie firmy prywatne.

Od dwóch lat nie podpisuję w ogóle, nie ma też pieczątki (były zmiany danych na stare, nowej nie chciało mi się wyrabiać). Na pojawiające się kiedyś zgrzyty (np. mojego lokalnego urzędu pracy, który właśnie o podpis się pultał) odpowiedziałem raz: proszę o podstawę prawną państwa żądań. Teraz już nie przekarczają swoich uprawnień i delegacji ustawowych, faktury od osb, kóre wzieły dotacje i u mnie zamówiły usługę czy towar przyjmują bez mrugniecia okiem.

Data: 2011-02-20 11:33:37
Autor: Cyb
Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf
On Sun, 20 Feb 2011 11:17:05 +0100, <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl>
wrote:

[...]

jak dzialasz na rynku lokalnym to faktycznie mozesz wytresowac swoj
urzad - u mnie klientami sa ludzie z calego kraju, a nie czuje
powolania wyjasniac wszystkim urzedom po kolei, ze sie myla :)

pozdarwiam,
Cyb

Oryginal / Kopia, faktura slana w pdf