Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.

Data: 2011-08-09 04:45:33
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.
Dłużnik uzyskuje korzystny dla siebie wyrok sądowy i składa
komornikowi pismo informujące go o tym, załączając kopię wyroku.
Komornik wysyła do dłużnika pismo, żądające złożenia oryginału wyroku
sądowego, podpierając się art. 130§1 kpc w związku z art. 13§2 kpc.

Czy pismo dłużnika informujące o wyroku musi spełniać warunki pisma
procesowego?
Czy dłużnik ma obowiązek dostarczenia komornikowi oryginału, czy też
wystarczy kopia? Komornik może przecież uzyskać oryginał w sądzie..
Dłużnika od sądu i komornika dzieli kilkaset kilometrów.

Dłużnik posiada jeden egzemplarz wyroku z odpowiednimi klauzulami i
nie odda go komornikowi. Nie jest też możliwa osobista wizyta dłużnika
u komornika celem okazania oryginału.

Proszę o pomoc - co zrobić w tej sytuacji?

MP-B

Data: 2011-08-09 13:58:13
Autor: Johnson
W dniu 2011-08-09 13:45, Maurycy Piec-Bocheński pisze:

Czy pismo dłużnika informujące o wyroku musi spełniać warunki pisma
procesowego?

Każde pismo procesowe musi spełniać warunki pisma procesowego. Pismo informujące to może sobie wysłać do narzeczonej.

Czy dłużnik ma obowiązek dostarczenia komornikowi oryginału, czy też
wystarczy kopia?

Ani oryginał (bo ten jest w aktach sprawy cywilnej) ani kopia (rozumiem to jako ksero). Odpis trzeba złożyć.

Dłużnika od sądu i komornika dzieli kilkaset kilometrów.

To niech się dłużnik przeprowadzi bliżej albo pójdzie na pocztę.

Dłużnik posiada jeden egzemplarz wyroku z odpowiednimi klauzulami i
nie odda go komornikowi. Nie jest też możliwa osobista wizyta dłużnika
u komornika celem okazania oryginału.

Proszę o pomoc - co zrobić w tej sytuacji?

Uzupełnić braki formalne albo dalej znosić egzekucje.

Rozwiązanie jest proste - trzeba tylko pomyśleć.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-08-09 12:01:02
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 09 Aug 2011 13:58:13 +0200, Johnson napisał(a):

Czy dłużnik ma obowiązek dostarczenia komornikowi oryginału, czy też
wystarczy kopia?

Ani oryginał (bo ten jest w aktach sprawy cywilnej) ani kopia (rozumiem
to jako ksero). Odpis trzeba złożyć.

Warto dodać, że chodzi właśnie o ten "oryginał", który wierzyciel dostał z sądu ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-08-09 14:04:00
Autor: Johnson
W dniu 2011-08-09 14:01, Olgierd pisze:

[...]

Dlaczego? Przecież to ktoś pisze o dłużniku więc nie chodzi o tytuł wykonawczy, którzy może być tylko jeden (poza wyjątkami). Skoro to dłużnik przeciwko któremu jest egzekucja to wyrok pewnie dotyczy pozbawienia wykonalności. I wtedy ... ale miałem nie podpowiadać :)

Data: 2011-08-09 14:01:52
Autor: Maurycy Piec-Bochenski
Johnson <johnson@nospam.pl> napisał(a):
Każde pismo procesowe musi spełniać warunki pisma procesowego.

Bardzo roztropnie Waść żeś to wywiódł. Podaj jeszcze, proszę, ciemnemu Rochowi
podstawę twierdzenia, że żądanie zaprzestania egzekucji, skierowane do
komornika, jest pismem procesowym.

To niech się dłużnik przeprowadzi bliżej

Może też spróbować przenieść komornika, czasem łatwiej.

albo pójdzie na pocztę.

Komornik określił termin siedmiodniowy, nie jest możliwe uzyskanie w tym
czasie odpisu i złożenie go u komornika.

Rozwiązanie jest proste - trzeba tylko pomyśleć.

Nad rowiązaniami prostymi nie ma co myśleć, wystarczy je stosować. Myśli się
nad rozwiązaniami nieprostymi, co właśnie próbuję z Waszą pomocą uczynić.

MP-B

Data: 2011-08-09 16:48:37
Autor: Johnson
W dniu 2011-08-09 16:01, Maurycy Piec-Bochenski pisze:

Bardzo roztropnie Waść żeś to wywiódł. Podaj jeszcze, proszę, ciemnemu Rochowi
podstawę twierdzenia, że żądanie zaprzestania egzekucji, skierowane do
komornika, jest pismem procesowym.

A niby czym jest? zaproszeniem na wesele?
Jeśli to nie było pismo procesowe to komornik winien je wyrzucić do kosza i tyle. Pewnie wtedy byłbyś zadowolony ?

[...]

Po pierwsze przecież sam stwierdziłeś że masz odpis. A o drugie tajne/poufne.

Data: 2011-08-09 15:26:24
Autor:
> [...]

Jeśli to nie było pismo procesowe to komornik winien je wyrzucić do kosza i tyle. Pewnie wtedy byłbyś zadowolony ?

Oj, nie zrozumiałeś... ja prosiłem o podanie podstawy prawnej, a nie
semantycznej ;-) Skąd wywodzisz, że pismo do komornika jest pismem procesowym?

Ja podpieram się Ryszardem Balickim, z Katedry Prawa Konstytucyjnego Wydziału
Prawa, Administracji i Ekonomii:

-- -cytat-- -
Ustawowa definicja pisma procesowego zawarta została w art. 125 kodeksu
postępowanie cywilnego. Artykuł ten stwierdza, iż "pisma procesowe obejmują
wnioski i oświadczenia stron składane poza rozprawą". Pojęcie pisma
procesowego zostało wiec zdefiniowane zarówno poprzez wskazanie adresata jak i
określenie treści pisma. Można więc stwierdzić, iż przez pismo procesowe (w
ścisłym znaczeniu) należy rozumieć pisma wnoszone przez strony czy uczestników
postępowania do sądu bądź w celu wszczęcia postępowania, bądź w jego toku, w
związku z toczącą się sprawą.
-- -koniec cytatu-- -

Po pierwsze przecież sam stwierdziłeś że masz odpis.

Stwierdziłem dokładnie: "Dłużnik posiada jeden egzemplarz wyroku z
odpowiednimi klauzulami i nie odda go komornikowi". Sprecyzuję: egzemplarz
odpisu. Co w tym jest niejasnego?

A o drugie tajne/poufne.

Dobra wymówka, jak się czegoś nie wie :-)

MP-B

Data: 2011-08-09 16:02:05
Autor: _ąćęłńóśźż
Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.
To niech sobie oprawi w ramki i powiesi na ścianie.
Każdy ma tam to, co lubi - jeden rogi, drugi wyroki.

Komornik do wszczęcia egzekucji potrzebuje oryginał, i żadne metry ani kilometry od kancelarii tego nie zmienią.

-- -- -

Data: 2011-08-10 19:40:03
Autor: Johnson
W dniu 2011-08-09 17:26, mp-b@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

[...]

To wychodzi na to że nie rozumiesz tego co czytasz, ale ja już nic na to nie poradzę.

Data: 2011-08-10 20:59:08
Autor: Maurycy Piec-Bochenski
Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.
Johnson <johnson@nospam.pl> napisał(a):
To wychodzi na to że nie rozumiesz tego co czytasz, ale ja już nic na to nie poradzę.

To wychodzi na to, że jest to jedyne zdanie, którym potrafisz odpowiedzieć,
ale na to już nikt nic nie poradzi.

MP-B

--

Oryginał czy kopia? Komornik a kpc.