Orzechy od Baski + KB

Data: 2012-06-07 18:43:07
Autor: Orzech
Orzechy od Baski + KB
Dwa zapytanka: Dotyczy BGZ
Czy przelewajac z konta zony (mam pelnomocnictwo) na moje w BGZ (jesli zaloze) kwote 5000 PLN podajac w tytule przelewu 'WYNAGRODZENIE za m-c XXX" mozna liczyc na orzeszki ? Nazwisko i adres zamieszkania mamy taki sam. Moze ktos to przerabial ? Dotyczy Kredytbanku.
Aby miec fajne 7 % (do 5 tys) na koncie concerto nalezy miec wplyw 7 000 PLN na konto. W Ekstrakoncie mozna miec do 3 tys. (i tez jakis wplyw) Czy mozna otworzyc dwa konta jednoczesnie w KB? (infolinia nie wiedziala) Czy przelewy pomiedzy tymi rachunkami w ramach jednego wlasciciela generujace wplyw/wyplyw sa honorowane ? No i czy karta jest obowiazkowa, aby skorzystac z tych profitow ?

Data: 2012-06-07 20:57:07
Autor: maruda
Orzechy od Baski + KB
W dniu 2012-06-07 20:43,  Orzech pisze:

[...]

Z konta w BGŻ?
Raczej na kasztany... :)
Masz to napisane w regulaminie promocji.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-06-07 19:06:53
Autor: Orzech
Orzechy od Baski + KB

Z konta w BGŻ?
Raczej na kasztany... :)
Masz to napisane w regulaminie promocji.

Hehe... no niejasno sie wyrazilem. Z innego konta, nie w BGZ ,ale na BGZ. W regulaminie wyczytalem, ze nie wolno ze swojego i obcego w BGZ (jesli nie jest firmowe). Zastanawiam sie jedynie tylko, skad bank moze wiedziec gdzie ja pracuje i czy nie moge dorabiac sobie  zony ;) Wtedy taki myk ma sens

Data: 2012-06-07 21:09:59
Autor: maruda
Orzechy od Baski + KB
W dniu 2012-06-07 21:06,  Orzech pisze:

[...]

Z konta żony (to samo nazwisko i adres) w innym banku - łapie się.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-06-08 09:21:55
Autor: Waldek
Orzechy od Baski + KB

Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomo¶ci news:jqqua7$b90$1inews.gazeta.pl...

Z konta żony (to samo nazwisko i adres) w innym banku - łapie się.

Mozna i z konta kochanki  ;)
przy braku zaufania wez weksel - LOL
ponoc przy tytule "za sex" US sie nie czepia - LOL 2

Data: 2012-06-08 00:34:20
Autor: Blackall
Orzechy od Baski + KB
On Friday, June 8, 2012 9:21:55 AM UTC+2, Waldek wrote:
> [...]
Mozna i z konta kochanki  ;)
przy braku zaufania wez weksel - LOL
ponoc przy tytule "za sex" US sie nie czepia - LOL 2

czyli generalnie lepiej papier podspisac. Ktos kto nie podpisal korzysta z promocji i dostaje premie? Bo teoretycznie to sie wyklucza.

A co do premii to i tak mam zamiar do wynagrodzenia przelewać sobie własne 5k aby premie mi liczyło od tej kwoty :)

Data: 2012-06-07 21:15:37
Autor: mx
Orzechy od Baski + KB

[...]

Regulamin regulaminem (jest zreszt± dla klientów nie banku, żona , dzieci OK, tylko nie z BGŻ, Twoje żadne), ale za kwiecień premię dostałem za przelew z własnego konta w Meritum:
25 kwietnia 2012         5 006,00 PLN     Zwiń ikona - zwiń wszystko
    PRZELEW UZNANIOWY (NADANO 25-04-2012) WYNAGRODZENIE nazwa firmy (sam wpisałem) Moje nazwisko i adres 08 1300 0000 2076 7048 xxxx 0001 MERIT C-la/Gdańsk

Saldo po transakcji: 5 006,00 PLN info

Numer referencyjny: 20120425\0000214481\Ma\185888\0000088864
I czyje na wierzchu? ;)

A w regulaminie pisze (OK, jest napisane dla koneserów) wynagrodzenie musi wpłyn±ć, ale naliczaj± od najwyższego wpływu, a ten wynagrodzeniem być nie musi.

Data: 2012-06-07 16:10:59
Autor: Blackall
Orzechy od Baski + KB
On Thursday, June 7, 2012 9:15:37 PM UTC+2, mx wrote:

> [...]

A w regulaminie pisze (OK, jest napisane dla koneserów) wynagrodzenie musi wpłyn±ć, ale naliczaj± od najwyższego wpływu, a ten wynagrodzeniem być nie musi.

w regulaminie jednym z punktów, które trzeba spełnić jest:

Uczestnik złożył w Banku  "Zlecenie przekazywania wynagrodzenia za pracę i innych ¶wiadczeń zwi±zanych z prac± / ¶wiadczenia pieniężnego z ubezpieczenia emerytalnego /rentowego/na rachunek bankowy prowadzony przez BGŻ S.A.", przy czym w przypadku Konta wspólnego wystarczaj±ce w tym zakresie jest złożenie wskazanego wyżej zlecenia przez jednego ze Współposiadaczy Konta,

czy jest to konieczne? Robiliscie tak, czy po prostu podajecie w pracy numer konta bez mieszania w to BGŻ?

Data: 2012-06-08 06:50:13
Autor: maruda
Orzechy od Baski + KB
W dniu 2012-06-08 01:10, Blackall pisze:

[...]

A nie wygodniej jest (i tak musisz fizycznie być w marmurku i podpisać cyrografy) spu¶cić to na nich, tj na BGŻ?
No - chyba, że w firmie macie ładn± pani± w księgowo¶ci/płacach... :)
Sam do¶wiadczyłem poważnej niedogodno¶ci w przypadku ZUSu i konta mojej mamy. Byłem w tym ZUSie z mam±, żeby zmienić rach. docelowy do przelewu emerytury, a on ZUS-QJM zaż±dał okazania i skserowania "umowy rachunku"!!!

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-06-08 05:17:29
Autor: TrzyLinie
Orzechy od Baski + KB

> Uczestnik złożył w Banku  "Zlecenie
> przekazywania wynagrodzenia za pracę i innych
[ciach]

> [...]

A nie wygodniej jest (i tak musisz fizycznie być w marmurku i podpisać cyrografy) spu¶cić to na nich, tj na BGŻ?

Jako zawodowa wruszka, zgaduję, że chodzi o co¶ innego - czy można po
prostu lać z własnych (żony/kochanki/znajomego/kota) kont w innych
bankach i jak banki to potraktuj± - czy wpisanie tytułu "wynagrodzenie"
wystarczy?

Przepytywałem o to kilka oddziałów, kilku banków, odpowiedzi zwykle były,
że "rozpoznajemy po tytule", ale raz pani powiedziała, że po rodzaju
konta - zwróćcie uwagę, że np. przelewy przychodz±ce z Rajfiego maj±
w nazwie banku "RAIFF Bankowo¶ć Detaliczna" czy jako¶ tak - to mogłoby
być nie uznane za przelew wynagrodzenia.

Druga kwestia wruszki jest taka: czy banki mog± zechcieć kiedykolwiek
zawiadomić US o tym, że Obywatel X otrzymuje wynagrodzenie od
Obywatela Y? (czasem X równa się Y) Żeby US sobie prze¶wietlił operacje
pomiędzy X i Y?

Powstaje kwestia <<legalizacji>> umów pomiędzy X i Y, których skutkiem
s± przelewy z tytułami "wynagrodzenie" tak, żeby nie ponosić kosztów
(podatków, opłat za konta firmowe, opłat za przelewy z kont firmowych).
Oraz w celu bycia odpornym na ew. prze¶wietlenia z US.

Data: 2012-06-08 10:14:24
Autor: maruda
Orzechy od Baski + KB
W dniu 2012-06-08 07:17, TrzyLinie pisze:

Uczestnik zĹ‚oĹĽyĹ‚ w Banku  "Zlecenie
przekazywania wynagrodzenia za pracÄ™ i innych
[ciach]

czy jest to konieczne? Robiliscie tak, czy po prostu podajecie w pracy
numer konta bez mieszania w to BGĹ»?

A nie wygodniej jest (i tak musisz fizycznie być w marmurku i podpisać
cyrografy) spuścić to na nich, tj na BGŻ?
[ciach]

Jako zawodowa wruszka, zgadujÄ™, ĹĽe chodzi o coĹ› innego - czy moĹĽna po
prostu lać z własnych (żony/kochanki/znajomego/kota) kont w innych
bankach i jak banki to potraktują - czy wpisanie tytułu "wynagrodzenie"
wystarczy?

Przepytywałem o to kilka oddziałów, kilku banków, odpowiedzi zwykle były,
że "rozpoznajemy po tytule", ale raz pani powiedziała, że po rodzaju
konta - zwróćcie uwagę, że np. przelewy przychodzące z Rajfiego mają
w nazwie banku "RAIFF Bankowość Detaliczna" czy jakoś tak - to mogłoby
być nie uznane za przelew wynagrodzenia.

Druga kwestia wruszki jest taka: czy banki mogą zechcieć kiedykolwiek
zawiadomić US o tym, że Obywatel X otrzymuje wynagrodzenie od
Obywatela Y? (czasem X równa się Y) Żeby US sobie prześwietlił operacje
pomiędzy X i Y?

Powstaje kwestia<<legalizacji>>  umĂłw pomiÄ™dzy X i Y, ktĂłrych skutkiem
są przelewy z tytułami "wynagrodzenie" tak, żeby nie ponosić kosztów
(podatków, opłat za konta firmowe, opłat za przelewy z kont firmowych).
Oraz w celu bycia odpornym na ew. prześwietlenia z US.

Teoria teoriÄ…, a praktyka - praktykÄ….
Trzeba sprawdzać...

Co do teorii i US i innych potencjalnych "kuntroli" -
Jeśli mam z żoną ustawową wspólność majątkową, to możemy sobie nawzajem lać ile wlezie i Vincentowi ch.j do tego. (O ile się nie mylę... ;) )

Tytułować to sobie możemy np. "renta", albo "wynagrodzenie (w domyśle: za seks oralny)" i bankowi ch.j do tego.

MĂłj znajomy, prowadzÄ…cy DG, zatrudnia "niepeĹ‚nosprawnÄ…" ksiÄ™gowÄ…, ktĂłra notorycznie siÄ™ myli i zamiast mojej naleĹĽnoĹ›ci z tyt. um-zlec. w kwocie 100zĹ‚ przelewa mi wynagrodzenie dyrektora oddziaĹ‚u  w kwocie 5k, po czym tego samego dnia, przed 12-tÄ… robiÄ™ "zwrot omyĹ‚kowego przelewu" na to samo konto, z ktĂłrego przyszĹ‚o.

A sprawdzać praktykę:
Przelać skądś-od-kogoś, wybrać wariant najbardziej koszerny, np. 4950zł. Parę dni później przelać w wariancie nieco mniej koszernym 4960zł itd, aż do 5k. W kolejnym miesiącu sprawdzić ile łapówki wpadło i wyznaczyć sobie granicę.

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-06-08 23:36:45
Autor: Krzysztof
Orzechy od Baski + KB
[...]

Ten system liczy premie od najwiekszego przelewu przychodzacego w okresie rozl. z obcego rachunku, nie wazne co tam jest w opisie przelewu, moze byc i Mis Puchatek.
Regulamin sobie a praktyka sobie.

Data: 2012-06-09 03:40:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzechy od Baski + KB

"Krzysztof" jqtr9f$tae$1@news.ett.com.ua

Ten system liczy premie od najwiekszego przelewu przychodzacego
w okresie rozl. z obcego rachunku, nie wazne co tam jest w opisie
przelewu, moze byc i Mis Puchatek.
Regulamin sobie a praktyka sobie.

***IMO*** regulamin wła¶nie taki jest. Nie jest ważna wielko¶ć
wynagrodzenia, ale wielko¶ć największego wpływu. Wynagrodzenie
jest potrzebne jako inicjator premii, ale wielko¶ć wynagrodzenia
nie jest istotna.

Data: 2012-06-09 06:28:55
Autor: bzdreg
Orzechy od Baski + KB
W dniu 2012-06-08 23:36, Krzysztof pisze:
[...]

No - właśnie o tym gadka... Jeśliby to powyższe zrobić starannie, to pewne przelewy zostaną uznane (te bliższe "wynagrodzeniu" i od obcych), a np. przelew od siebie z Optimy pewno już nie (a od kochanki z BGŻ też nie). Gdzieś-tam będzie granica i temu ma służyć ta opisana zabawa.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.           Bzdreg.

Data: 2012-06-09 18:16:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzechy od Baski + KB

"bzdreg" jquje6$iqk$1@inews.gazeta.pl

No - wła¶nie o tym gadka... Je¶liby to powyższe zrobić starannie, to pewne przelewy zostan± uznane (te bliższe "wynagrodzeniu" i od obcych), a np. przelew od siebie z Optimy pewno już nie (a od kochanki z BGŻ też nie). Gdzie¶-tam będzie granica i temu ma służyć ta opisana zabawa.

A ja noszę się z zamiarem założenia konta firmowego w BGŻ, z którego
chcę lać szmal jako swoje wynagrodzenie. I zakładam, że to będzie
ważny przelew -- że dostane premię.

Data: 2012-06-09 18:41:26
Autor: Joossef
Orzechy od Baski + KB
W dniu 09.06.2012 o 18:16 Eneuel Leszek Ciszewski  <prosze@czytac.fontem.lucida.console> pisze:

A ja noszę się z zamiarem założenia konta firmowego w BGŻ, z którego
chcę lać szmal jako swoje wynagrodzenie. I zakładam, że to będzie
waĹĽny przelew -- ĹĽe dostane premiÄ™.

Słusznie zakładasz :)
Działam tak ponad rok.
Firmowe darmowe - przelewy 1PLN ale za wewnętrzne nie płacę..

--
Pozdrawiam,
Joossef

Data: 2012-06-09 19:44:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzechy od Baski + KB

"Joossef" op.wfm9zcsn5hc7ez@ms

[...]

Ja w mBanku płacę 1 złotówkę za lanie do BGŻ.
DO US i ZUS mam za freeko, ale do BGŻ płacę a nie chcę płacić.
Zatem chcę otworzyć tam konto, wzi±ć upoważnienie na siebie i lać. :)

Data: 2012-06-11 09:11:58
Autor: az
Orzechy od Baski + KB
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

Ja w mBanku płacę 1 złotówkę za lanie do BGŻ.
DO US i ZUS mam za freeko, ale do BGŻ płacę a nie chcę płacić.
Zatem chcę otworzyć tam konto, wzi±ć upoważnienie na siebie i lać. :)

Dokładnie! Lej, ale proszę Cię tylko pieni±dze a nie wodę na tym forum! Czy Ty się zastanawiasz, pisz±c takie osobiste dyrdymały, co obchodzi innych
uczestników że chcesz założyć konto w tym czy innym banku? Lejesz wodę na tej
grupie w takich ilo¶ciach że zaczynam się w tym topić! Pisz chłopie
merytorycznie i daruj sobie opowiastki z własnego folwarku, które generalnie
s± miałkie i mało interesuj±ce. Cheers!

Data: 2012-06-11 17:54:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzechy od Baski + KB

" az" jr4cou$lp1$1@inews.gazeta.pl

[...]

Dałbym PLONKa, ale dzi¶ to jest z, jutro az, pojutrze zaz...

Data: 2012-06-08 07:03:19
Autor: mx
Orzechy od Baski + KB
czy jest to konieczne? Robiliscie tak, czy po prostu podajecie w pracy numer konta bez mieszania w to BGŻ?

Podpisuj±c umowę przez kuriera, podpisujesz też druk o przelewaniu wynagrodzenia. Uważam, że ten podpis jest konieczny, dla banku. Podpisałem, ale sam dałem nowy nr do kadr, aby sprawę przy¶pieszyć. U mnie ten po¶piech skutkował spełnieniem warunków już w kwietniu (grosze za delegację wpłynęły). Trzy transakcje z 25 zaksięgowane 27, czyli rzutem na ta¶mę.

Data: 2012-06-08 12:11:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzechy od Baski + KB

"Blackall" 38581b2f-960e-4cc5-b177-45414c981490@googlegroups.com

: czy jest to konieczne? Robiliscie tak, czy po prostu
: podajecie w pracy numer konta bez mieszania w to BGŻ?

Po prostu podałem pracodawcy poprawny pełny parametr pobieraj±cy płacon± pensję. ;)

Orzechy od Baski + KB