Orzeszki, ale kontrowersyjnie

Data: 2014-03-22 03:49:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzeszki, ale kontrowersyjnie
Ukochany Ojciec Rydzyk chce (jak mniemam) rozdawać orzeszki. :)

  http://natemat.pl/86417,o-tadeusz-rydzyk-chcialbym-zeby-telewizje-trwam-ogladali-niewierzacy
  O.Tadeusz Rydzyk: Chciałbym, żeby Telewizję Trwam oglądali niewierzący

Pozostaje uzgodnienie ceny i weryfikacji. :) Ojciec Rydzyk pisze
o rzetelności. IMO oglądający także powinni zadbać o swoją rzetelność. :)

  Powiedział również że chce, żeby wizytówką TV Trwam była jej rzetelność.

Moim nieskromnym zdaniem byłoby nie tylko nietaktem, ale wręcz chamstwem
pobieranie wiśni z TV Trwam bez oglądania tejże TV. Ja nie zamierzam
oszukiwać i zamierzam pobierać wiśnie tylko za uczciwe obejrzenie
programów TV Trwam.

Czy jestem niewierzący? Owszem -- nie wierzę choćby w istnienie
eteru, jakim miałby być ośrodek propagacji fal elektromagnetycznych.

Natomiast wierzę w to, że Ojciec Rydzyk będzie płacił za to, co chce,
czyli za oglądanie TV Trwam przez niewierzących. :) Bóg ostrzega przed
zatrzymywaniem zapłaty robotników -- w tym wypadku przed zatrzymaniem
orzeszków.

Jeszcze pytanie natury deratyzacyjnej -- czy od tych orzeszków będzie
naliczany podatek dochodowy? Moim zdaniem byłby to przejaw brutalnego
atakowania Kościoła.

Data: 2014-03-22 11:16:14
Autor: az.anonim
Orzeszki, ale kontrowersyjnie
A jaki ma to związek z grupą p.b.b?
Znowu się pogorszyło?

Data: 2014-03-22 20:17:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzeszki, ale kontrowersyjnie

"az.anonim" 7180e5b9-4a57-4206-9108-b08d5d90aa5d@googlegroups.com

: A jaki ma to związek z grupą p.b.b?

Wyjaśniam Rydzykowi, że jeśli ktoś chce coś
osiągnąć -- musi płacić tym ludziom, których
zatrudni, o czym ów inwestor często zapomina.

(napominanie błądzących jest uczynkiem miłosierdzia)

Grupa p.b.b dotyczy banków, zaś produktem banku jest
pieniądz, zatem to, co jest związane z pieniądzem,
jest związane z bankami, czyli także jest związane
z grupą p.b.b.

: Znowu się pogorszyło?

Nie. Od ,,zawsze'' Ojciec Rydzyk chce, aby mu płacono
za to, co on chce robić czy osiągać. :) Pod tym względem
jest stale tak samo od wielu lat. Ani lepiej, ani gorzej.

-=-

Wyobraź sobie, że ja chcę zbudować dom -- zatem uważam, iż
ktoś (społeczeństwo przykładowo) musi mi wpłacić pieniądze,
abym ja mógł ten dom budować. :) Czy w tym domu będzie
miejsce dla budowniczych? Nie -- przecz mogą coś popsuć. :)

Ja wpłacałem (gdy byłem młodszy, zdrowszy i bogatszy niż
jestem teraz) Ojcu Dyrektorowi pieniądze na to, aby on mógł
budować swoje imperium, ale gdy (przed około 12 laty) głodowałem,
Ojciec Rydzyk nie zatrudnił mnie w (: jego :) szkole zbudowanej
za pieniądze, wśród których znalazły się także te pieniądze,
które ja wpłacałem Ojcu Redemptoryście. :)

Odciec Założyciel powinien był zatrudnić takich jak ja z kilku powodów:

 -- tacy jak ja wpłacali mu pieniądze
    (nie tylko dosłownie wpłacałem, ale
    wspierałem wpłacanie pieniędzy Rydzykowi
    poprzez agitację (brzydkie słowo, ale cóż
    począć) i drukowanie oraz kolportowanie
    blankietów przydatnych do wpłacania
    pieniędzy na konto Radia Maryja)

 -- Rydzyk uczy/głosi, że głodnych trzeba karmić

 -- Rydzyk oficjalnie budował Cywilizację Życia,
    w której mieli znaleźć sobie miejsce ludzie
    odtrąceni przez tak zwany świat

i mógł mnie zatrudnić, gdyż swego czasu byłem
pracownikiem wyższej uczelni białostockiej,

ale nie uczynił tego, tym samym przyczyniając
się do marnowania mego czasu i mego zdrowia,
czyli mego życia, które jest darem Bożym.

Człowiek nie może sam targnąć się na swoje życie -- a cóż dopiero na cudze!

-=-

 () Wg wyższych duchownych KRK pozostawianie człowieka bez środków
    do życia jest grzechem przeciwko Boskiemu przykazaniu ,,Nie zabijał''.

 () Zaniedbanie może być grzechem, o czym dowiadują się, którzy nie
    spóźniają się na msze święte :) w KRK, gdzie na samym początku
    takiej mszy ma miejsce publiczna/powszechna spowiedź ze słowami:
    ,, zgrzeszyłam/em myślą, mową, uczynkiem i zaniedbaniem''. Jak
    łatwo zauważyć -- zaniedbanie jest w tej spowiedzi uznawane za
    grzech największej wagi. (myśl, mowa, uczynek -- tu narastanie
    wagi problemu nie budzi wątpliwości, zatem zaniedbanie należy
    uznać za najcięższe przewinienie)

 () Bóg odrzuca nie tych ludzi, którzy uczynili coś złego  ale
    tych, którzy zaniedbali swe obowiązki, choćby i moralne:

   () widzieliście mnie głodnym, lecz nie nakarmiliście -- idźcie precz
   () ten sługa zostaje wyrzucony, który zakopał powierzone mu
      dobro, nie zaś ten, który starał się je powielić (choćby
      powierzając to dobro bankierom)
   () Pismo Święte uczy: ,,choćby wasze grzechy były jak
      szkarłat, jak śnieg wybieleją''
   () Bóg zabrania człowiekowi bezmyślnego życia

[hm... trzeba jakoś wrócić na grupę...]

   27 Powinieneś więc był oddać moje pieniądze bankierom, a ja
      po powrocie byłbym z zyskiem odebrał swoją własność.
   28 Dlatego odbierzcie mu ten talent, a dajcie temu, który
      ma dziesięć talentów.
   29 Każdemu bowiem, kto ma, będzie dodane, tak że nadmiar
      mieć będzie. Temu zaś, kto nie ma, zabiorą nawet to,
      co ma
   30 A sługę nieużytecznego wyrzućcie na zewnątrz - w ciemności!
      Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów".

Czy zatem ja nie musiałem choćby bankierom powierzyć
me przemyślenia, aby nie popaść w niełaskę Boga?

-=-

Gdy jedni ludzie pracują i zrzekają się swych dóbr na
rzecz ludzi realizujących swoje własne idee -- dochodzi
do niesprawiedliwego dzielenia dóbr, o czym Kościół co
jakiś czas naucza. Zaś niesprawiedliwy podział dóbr co
jakiś czas doprowadza do wojen.

-=-

My budujemy dobre relacje z bankami -- dzięki czemu banki
podnoszą poziom obsługi, przez co zyskują w oczach swych
klientów (nie tylko w naszych), swoich i w oczach samego
Boga. :) Nasza krytyka nie niszczy banków, ale je buduje.

I tak mniej więcej jest zawsze -- zgłaszanie niezadowolenia
na czas daje możliwość szybkiego naprawiania błędów, zaś
tłumienia żalu doprowadza do wojen. Ustroje totalitarne
zwykle nie zezwalają na otwartą krytykę -- taka krytyka
je niszczy poprzez... naprawianie ich. :)

 () Zły ustrój (przykładowo tutaj totalitaryzm) staje się
    lepszym poprzez krytykę, przez co po jakimś czasie
    przestaje być totalitarnym, czyli?... ginie. :)

 () Dobry ustrój zezwala na krytykę, dzięki której
    staje się lepszym, czyli?... rozwija się. :)

-=-

IMO Polacy powinni zastanowić się nad dylematem dopuszczalności krytyki. :)

-=-

Zaś mój post inicjujący ten wątek dotyczy bezpośrednio pieniędzy,
czyli banków. Ów post jest kontrowersyjny, o czym uprzedzam, ale
na pewno dotyczy pieniędzy -- zatem i banków.

Postscriptum: Raczej warto zaczepić się o ,,opodatkowanie''. :)
              Pisząc jak piszę, zauważam, że minister nie
jest prezydentem, zatem i obrażać go można... ;) Oczywiście
nie o to mi tutaj chodzi, aby go (czy kogoś innego) obrażać,
ale o to, aby zauważyć, iż wiadome prawo poniekąd (rykoszetem?)
zezwala na obrażanie nieprezydentów RP...

Data: 2014-03-23 03:49:16
Autor: az.anonim
W dniu sobota, 22 marca 2014 20:17:54 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Zaś mój post inicjujący ten wątek dotyczy bezpośrednio pieniędzy,

czyli banków. Ów post jest kontrowersyjny, o czym uprzedzam, ale

na pewno dotyczy pieniędzy -- zatem i banków.

To ja napiszę, że Twoje przydługie elaboraty nie są warte funta kłaków.

Uprzedzając zarzuty: można uznać, że odpowiedź dotyczy brytyjskiej waluty, więc również banków. Co za tym idzie wypada ją uznać za zgodną z tematem grupy...

Data: 2014-03-23 14:25:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Orzeszki, ale kontrowersyjnie

"az.anonim" 5c635236-9eda-4ab0-b110-49206d88f681@googlegroups.com

[...]

Zostawię to/powyższe do porównania.

-=-

: To ja napiszę,

W języku polskim można obyć się bez tego 'ja'. :)
Po prostu -- 'napiszę'. :) Albo nawet i bez tego
'napiszę', bo przecież i to słowo niczego nie
wnosi do tej wypowiedzi.

: że Twoje przydługie elaboraty nie są warte funta kłaków.

IMO mógłbyś skrócić swoją wypowiedź do:

   Twoje przydługie elaboraty nie są warte funta kłaków.

ale czy elaborat może nie być za długi? Woda może
być (bądź nie być) zbyt mokra? Elaborat jest długi
(i nudny) z definicji.

Zatem:

   Twoje elaboraty nie są warte funta kłaków.

-=-

aa: To ja napiszę, że Twoje przydługie elaboraty nie są warte funta kłaków.
E:  Twoje elaboraty nie są warte funta kłaków.

Wnioski nasuwają się same? :) [uprawiasz pustosłowie;
wypełniasz wypowiedź słowami, które nie niosą treści,
czyli słowami pustymi]

: Uprzedzając zarzuty: można uznać, że odpowiedź dotyczy
: brytyjskiej waluty, więc również banków. Co za tym
: idzie wypada ją uznać za zgodną z tematem grupy...

Brytyjska waluta to 'funt szterling' czy 'funt brytyjski',
nie 'funt kłaków', :) choć istotnie nazwa czerpie
z funta odnoszącego się do wagi czy masy.

-=-

Nie wiem, kim jesteś (anonimem -- jak głosi po cichu, bo
na piśmie, Twój pseudonim) ale Twoja wycena moich wypowiedzi
odpowiada mi -- gdy będę chciał, aby czytano to, co piszę, nie
będę musiał płacić czytelnikom nawet funtem (czy funtami) kłaków. :)
Akurat kłaków ci u mnie niby dostatek, ale czy starczyłoby ich
dla każdego czytelnika?...

Orzeszki, ale kontrowersyjnie