Osłona przedniej zębatki.

Data: 2015-05-19 09:10:45
Autor: Andrzej W.
Osłona przedniej zębatki.
Witam,

Połamały mi się zęby w największej zębatce z przodu.
Doszedłem, że chodzi o to, iż przy wsiadaniu z niskich peronów do pociągu cały ciężar roweru z sakwami opierał się w pewnym momencie na tej z zębatce (przednie koło w drzwiach, tylne w powietrzu, zębatka na schodach).
Czy spotkaliście się z jakimś zabezpieczeniem, potrafiącym ochronić zębatkę przed takim uszkodzeniem?

--
AWa.

Data: 2015-05-19 09:13:03
Autor: Liwiusz
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 09:10, Andrzej W. pisze:
[...]

Kurde, pamiętam wątek z takim problemem sprzed kilku lat. Deżawu? Deżawi?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-19 09:38:23
Autor: Andrzej W.
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 09:13, Liwiusz pisze:
Kurde, pamiętam wątek z takim problemem sprzed kilku lat. Deżawu? Deżawi?

Tak, to znowu ja się wybieram sam pokręcić. Niestety wtedy nic sensownego z tego nie wynikło.
W grupie nie ma tego problemu bo w dwie osoby się rowery wnosi.

--
AWa.

Data: 2015-05-19 10:31:19
Autor: Liwiusz
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 09:38, Andrzej W. pisze:
[...]

A jest jakiś problem z podniesieniem roweru przy znoszeniu go ze schodka?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-19 11:13:58
Autor: Andrzej W.
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 10:31, Liwiusz pisze:
A jest jakiś problem z podniesieniem roweru przy znoszeniu go ze schodka?

Czy wnosiłeś kiedyś samemu rower z sakwami z ziemnego peronu do zwykłego osobowego wagonu (wąskie drzwi)?
Bo wygląda na to, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz....

--
AWa.

Data: 2015-05-19 03:16:05
Autor: rmikke
Osona przedniej zbatki.
W dniu wtorek, 19 maja 2015 11:13:25 UTC+2 uytkownik Andrzej W. napisa:
W dniu 2015-05-19 o 10:31, Liwiusz pisze:
> A jest jaki problem z podniesieniem roweru przy znoszeniu go ze schodka?

Czy wnosie kiedy samemu rower z sakwami z ziemnego peronu do zwykego osobowego wagonu (wskie drzwi)?
Bo wyglda na to, e nie masz zielonego pojcia o czym piszesz....

Ja wnosiem. Rower prawie do pionu, przykuc i pchnicie z baganik
w gr i da si wepchn bez opierania zbatkami.
Tylko e ja mam prawie dwa metry wzrostu...

Data: 2015-05-19 11:23:08
Autor: Liwiusz
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 11:13, Andrzej W. pisze:
[...]

No nie.

Ale skoro już znamy zagrożenie, to chyba można tak rowerem manipulować,
aby go wnieść nie zahaczając zębatką? Na przykład podnieść i umieścić
przednie koło (patrzeć, czy nie trzeba wówczas podnieść też tylnego, aby
nie zahaczać), a potem podnieść i dopchać dupę.

Bo wiesz, myślenie o jakiejś specjalnej ochronie zębatki, to raczej
przerost formy nad treścią.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-19 14:54:14
Autor: Piotr Rogoza
Osona przedniej zbatki.
Dnia Tue, 19 May 2015 11:23:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

A dlaczego? Rower ciężki, więc jest problem z wepchaniem do wagonu. W sumie rozumiem. Można kombinować, uważać ale jak ktoś ma potrzebę to przecież może zabezpieczyć zębatkę.

A nie wystarczy osłony plastikowej której dodają zazwyczaj do korb zamienić na jakąś aluminiową? Oczywiście jeśli takie są.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-05-20 07:32:09
Autor: PeJot
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 16:54, Piotr Rogoza pisze:

A nie wystarczy osłony plastikowej której dodają zazwyczaj do korb
zamienić na jakąś aluminiową? Oczywiście jeśli takie są.

Oczywiście że takich nie ma, trzeba zrobić.

--
P.Jankisz

Data: 2015-05-20 09:09:57
Autor: z
Osona przedniej zbatki.
W dniu 2015-05-20 o 07:32, PeJot pisze:

Oczywicie e takich nie ma, trzeba zrobi.

o matko!!!

Tyle dywagacji a potrzeba tylko troch umiejtnoci na poziomie podstawwki.

W jakim kierunku zmierza ewolucja... ? :-)

Data: 2015-05-20 12:30:59
Autor: Liwiusz
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-20 o 09:09, z pisze:
W dniu 2015-05-20 o 07:32, PeJot pisze:

Oczywiście że takich nie ma, trzeba zrobić.

Ło matko!!!

Tyle dywagacji a potrzeba tylko trochę umiejętności na poziomie
podstawówki.

Żeby zrobić osłonę z amelinium? ;) nie sądzę!

--
Liwiusz

Data: 2015-05-19 14:49:01
Autor: cytawa
Osłona przedniej zębatki.
Andrzej W. pisze:

[...]

Jestes pewien, ze sie polamaly? Ja sie z takim przypadkiem nie spotkalem. Predzej sie pogna.
Sprawdz czy przypadkiem te "polamane zeby" nie leza po przeciwnych stronach zebatki. I tak ma byc, bo to ulatwia przerzucanie.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-19 16:47:15
Autor: Andrzej W.
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 14:49, cytawa pisze:
Jestes pewien, ze sie polamaly?

Tak, niestety mam trzy zęby z T48 wyłamane po prostu.
Nie wymieniłem blatu bo ostatnio rzadko używam tego przełożenia, ale
czas niedługo nadejdzie i chciałem się zabezpieczyć.

--
AWa.

Data: 2015-05-22 07:59:48
Autor: cytawa
Osłona przedniej zębatki.
Andrzej W. pisze:

Tak, niestety mam trzy zęby z T48 wyłamane po prostu.
Nie wymieniłem blatu bo ostatnio rzadko używam tego przełożenia, ale
czas niedługo nadejdzie i chciałem się zabezpieczyć.

Skoro tak twierdzisz, to pewno tak jest. Ja osobiscie tym bym sie nie martwil. Bez 3 zebow spokojnie mozna jezdzic. Trzeba tylko wyrownac plaszczyzne, by lancuch nie kiwal sie na boki.

Jan Cytawa

Data: 2015-05-22 09:25:37
Autor: PeJot
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-22 o 07:59, cytawa pisze:
Bez 3 zebow spokojnie mozna jezdzic.

Ale przełożenie się maleje :)

--
P.Jankisz

Data: 2015-05-19 14:49:07
Autor: komandir
Osłona przedniej zębatki.
[...]

Jest coś takiego jak rockring

-- -

Data: 2015-05-24 13:12:33
Autor: solar
Osłona przedniej zębatki.
W dniu 2015-05-19 o 14:49, komandir pisze:

Jest coś takiego jak rockring

Szczególnie do 3-rzędowej korby z pewnie 48T...

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2015-05-31 22:49:35
Autor: Piecia aka dracorp
Osona przedniej zbatki.
W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:12:34 UTC+2 uytkownik solar napisa:
W dniu 2015-05-19 o 14:49, komandir pisze:

> Jest co takiego jak rockring

Szczeglnie do 3-rzdowej korby z pewnie 48T...

-- Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

"Bg nie mieszka w wityniach rk zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Moe s. Tutaj aukcja na ktrej jest fajna osona: http://allegro.pl/giant-expedition-at1-rohloff-wyprawowy-26-i5389770996.html

Osłona przedniej zębatki.