Osiągi moto vs skuter

Data: 2016-06-14 15:55:43
Autor: tintin
Osiągi moto vs skuter
Jest skuter i motor o tej samej pojemności mocy i wadze.

Teoretycznie skuter powinien mieć lepsze przyspieszenie?

sprzeczam się ze znajomym i zanim zrobimy organoleptyczny test chciałbym sie upewnić...

Data: 2016-06-14 16:37:16
Autor: BUNIEK
Osiągi moto vs skuter
Jest skuter i motor o tej samej pojemności mocy i wadze.
Teoretycznie skuter powinien mieć lepsze przyspieszenie?
sprzeczam się ze znajomym i zanim zrobimy organoleptyczny test chciałbym sie upewnić...

Stawiam na motocykl.
Moje doświadczenia ze skuterami wskazują na opóźnienia w pracy przekładni. takie jakieś gumowe to wszystko jest.

Ale to subiektywna ocena.

Buniek

Data: 2016-06-14 18:23:09
Autor: Jacot
Osiągi moto vs skuter
"BUNIEK" <mbuniek@interia.pl> wrote:

[...]

No ja mam podobne podejrzenie oparte o to co slysze;)
No ale fakt faktem, z popsutym wydechem to te wyjace zalosnie
pierdzielce nie moga miec przyspieszenia.

W tak postawionym pytaniu najbardziej jednak mnie ciekawi o jaka
teorie oparte jest twierdzenie, ze skuter powinien miec lepsze? ;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2016-06-15 05:47:26
Autor: tintin
Osiągi moto vs skuter

> W tak postawionym pytaniu najbardziej jednak mnie ciekawi o jaka
> teorie oparte jest twierdzenie, ze skuter powinien miec lepsze? ;)

zakładam małe pojemności 125 200 250

chodzi o to że skuter manetka na full i obroty rosną do tych przy których silnik ma maksymalną moc powiedzmy 7500 i teraz cvt ciągnie

natomiast w motorze operujesz na obrotach + czas na przełączenie biegu

powiedzmy przy 4000 obr masz połowę mocy co przy 7500tys

Data: 2016-06-14 18:35:08
Autor: Marcin N
Osiągi moto vs skuter
W dniu 2016-06-14 o 15:55, tintin pisze:
[...]

Zdarzyło mi się ścigać na krótkim odcinku z Burgmanem 650. Gdzieś tak od 30 do 80 km/h. Szliśmy łeb w łeb. Ja na Fazerze 600. W sumie wyścig trwał około 2 sekund. ;)

--
MN

Data: 2016-06-20 22:58:32
Autor: iglo779
Osiągi moto vs skuter
Przekładnia w skuterach ma duże straty. Przy sprawnym kierowniku motocykla będzie szybszy zdecydowanie.

Osiągi moto vs skuter