Osiągnięcia Tuska

Data: 2014-01-06 14:04:00
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
.... proszę ładnie się wpisywać, ale kartek, jak TW bolek, nie wyrywać ...-;)
--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2014-01-06 14:51:17
Autor: Marek Czaplicki
Osiągnięcia Tuska
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 14:04:

... proszę ładnie się wpisywać, ale kartek, jak TW bolek, nie wyrywać
...-;)

Będąc dla prawicy, mowa o Tusku, złem wcielonym, ostatnią łamagą w rządzeniu, podnóżkiem Putina i Merklel. Okazać się w oczach wyborców lepszym materiałem na premiera, niż bożyszcze prawicy - Jarosław Wszechmożliwy?:-)

Data: 2014-01-06 15:21:09
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
Będąc dla prawicy, mowa o Tusku, złem wcielonym, ostatnią łamagą w
rządzeniu, podnóżkiem Putina i Merklel.

oki, teraz niech ktos nastepny da glos.

Data: 2014-01-06 15:23:14
Autor: Marek Czaplicki
Osiągnięcia Tuska
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:21:

Będąc dla prawicy, mowa o Tusku, złem wcielonym, ostatnią łamagą w
rządzeniu, podnóżkiem Putina i Merklel.

oki, teraz niech ktos nastepny da glos.

Zostaje jeszcze to, że każdy nawet ostatnia łamaga w PiS wie kto jest aktualnie premierem. :-) I wycinanie ośmiesza tylko cenzora nie piszącego. :-)

Data: 2014-01-06 15:34:15
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
oki, teraz niech ktos nastepny da glos.

Zostaje jeszcze to

tobie czeplik juz dziekujemy.

Data: 2014-01-06 15:36:25
Autor: Marek Czaplicki
Osiągnięcia Tuska
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 15:34:

oki, teraz niech ktos nastepny da glos.

Zostaje jeszcze to

tobie kujemy.

Data: 2014-01-06 15:32:32
Autor: Marek Czaplicki
Osiągnięcia Tuska
Marek Czaplicki pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 14:51:

... proszę jak TW bolek

Data: 2014-01-06 15:19:34
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:52caa9c0$0$2375$65785112news.neostrada.pl...

... proszę ładnie się wpisywać, ale kartek, jak TW bolek, nie wyrywać ...-;)

Np. :

1) największy wzrost gospodarczy w UE,
2) wzrost średniej długości życia meżczyzna o 1,75 roku, a kobiet o 1,24 roku,
3) oddanie do eksploatacji 1700 km autostrad i dróg ekspresowych
4) wzrost płacy minimalnej z 936 PLN w 2007 do 1680 PLN w 2014, średniej emerytury i renty z 1300 do 1940 PLN
5) radykalny wzrost bezpieczeństwa na drogach - spadek rocznej liczby zabitych z 5583 do 3300, a rannych z 63224 do 43500
6) 2600 Orlików i 6 dużych nowczesnych stadionów piłkarskich
7) budowa gazoportu w Świnoujściu
8) armia zawodowa i zakończenie misji w Iraku
9) e-administracja (powszechny dostęp do deklaracji podatkowych i księg wieczystych bez potrzeby posiadania podpisu elektronicznego, e-sądy, dostęp do indywidualnych konta w ZUS i NFZ, elektroniczna weryfikacja ubezpieczonych w NFZ + oświadczenia o ubezpieczeniu)
10) likwidacja przywilejów emerytalnych SB oraz podniesienie wymaganego stażu emerytalnego dla służb mundurowych z 15 do 25 lat
11) awans z 61 na 38 miejsce krajów o najmniejszej korupcji

Anatol

Data: 2014-01-06 15:24:21
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
W dniu 2014-01-06 15:19, Anatol pisze:
11) awans z 61 na 38 miejsce krajów o najmniejszej korupcji

to pewnie dzieki zamieceniu afer pod dywan. oki, a teraz nastepny niech da glos.

Data: 2014-01-07 14:00:34
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
Użytkownik Anatol c355@usuntowp.pl ...

dostęp do indywidualnych konta w ZUS i NFZ

To niestety spiepszone dramatycznie.

Data: 2014-01-07 15:45:16
Autor: Bogdan Idzikowski
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2AE959B6138Fbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik Anatol c355@usuntowp.pl ...

dostęp
do indywidualnych konta w ZUS i NFZ

To niestety spiepszone dramatycznie.

Zbyt enigmatycznie. Proszę o detaliczne wyjaśnienie.

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2014-01-07 20:55:50
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
Użytkownik Bogdan Idzikowski bogdanid@neostrada.pl ...

dostęp
do indywidualnych konta w ZUS i NFZ

To niestety spiepszone dramatycznie.

Zbyt enigmatycznie. Proszę o detaliczne wyjaśnienie.

Ależ bardzo proszę.
Aby mieć dostęp, trzeba się udać do urzędu.
Skutek - prawie nikt nie skorzysta, wiec nikt nie sprawdzi tych swoich wykonanych badan, zabiegów itp wiec kontrola nad wydawaniem kasy bedzie nieskuteczna.

Dlaczego PIT czy VAT moge wysłać bez wychodzenia z domu a na konto NFZ zarejestrować się nie mogę?

Data: 2014-01-08 00:18:45
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2AEDC54CC199budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Pomimo utrudnień już ponad 0,5 mln wyrobiło sobie dostęp (w tym i ja) :

http://www.nfz.gov.pl/new/?katnr=0&dzialnr=2&artnr=5755

Można sprawdzić bieżący status ubezpieczenia zdrowotnego oraz historię refunfacji NFZ od 2008 (miejsce, data, rodzaj świadczenia, kwota refundacji) z receptami włącznie .

Dlaczego PIT czy VAT moge wysłać bez wychodzenia z domu a na konto NFZ
zarejestrować się nie mogę?

Pytałem się o to NFZ - odpisali że to było zalecenie GIODO. GIODO po 5 miesiącach odpisało mi, że mogą nakazać dowolnie wysoki poziom bezpieczeństwa dostępu do danych osobowych, bez względu na ustawowe możliwości (certyfikowany podpis elektroniczny, równorzędny z podpisem własnoręcznym również nie został dopuszczony przez GIODO) czy ogólnie stosowaną praktykę np. w bankowości.

Do ZUS można można uzyskać dostęp zarówno przy pomocy podpisu elektronicznego jak jak zaufanego profilu publicznego (do aktywacji w także oddziałach US).

Anatol

Data: 2014-01-08 14:00:28
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Tak dziekuje za informacje, ale dlaczego nie odniosłeś się do tego, o czym pisałem?
Pół miliona to dużo?

[...]

Co nadal nie wyjaśnia dlaczego moge wysłać PIT a nie mogę załozyc konta w ZUS/NFZ

A juz przykładem totalnej niekompetencji jest to, dlaczego mogę wysłać PIT a nie mogę wysłać deklaracji do ZUS.

Wyjasnisz, dlaczego?

Data: 2014-01-08 21:52:39
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2AF934A8F400budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Bo przy wysyłaniu PITa nie pobiera się żadnych danych osobowych a dostęp do konta w ZUS oraz NFZ daje też dostęp do takich danych - w przypadku NFZ są to dane - wg GIODO - bardzo wrażliwe i podlegającej szczególnej ochronie, aż do bólu użytkownika. Dla NFZ być może też chodzi o betatesty systemu przez ograniczoną liczbę użytkowników i/lub niedosteteczną wydajność (za mały budżet). Przecież mogliby wysyłać
loginy i hasła poleconymi (choćby za drobną opłatą) na adres ubezpieczonego zapisany w systemie.

A juz przykładem totalnej niekompetencji jest to, dlaczego mogę wysłać PIT
a nie mogę wysłać deklaracji do ZUS.

Wyjasnisz, dlaczego?

Gdzies czytałem, że ZUSowi o chodzi o weryfikację poprawności danych (przynajmniej docelowo) co wymaga dostępu do danych podlegających ochronie i zapewne nie chcą topić kasy w rozwój nieperspektywicznej ścieżki. Od poprawności tych danych zależy też dostęp do ubezpieczenia w NFZ a więc życia i zdrowia, co nie występuje w przypadku PIT.

Anatol

Data: 2014-01-08 23:40:47
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Czyli system w którym musze podac wszystkie swoje dane do weryfikacji + np. dane z pit to za mało?
To moze weryfikacja przez konto bankowe?
Za mało?

Dla NFZ być może też
chodzi o betatesty systemu przez ograniczoną liczbę użytkowników

Ze co?
Przezi le lat?

i/lub
niedosteteczną wydajność (za mały budżet).

To mogli zbudowac jeden system dla US i ZUS - kosztowo pewnie nic drożej albo niewiele a przynajmniej błoby podobnie i konsekwentnie.

Przecież mogliby wysyłać
loginy i hasła poleconymi (choćby za drobną opłatą) na adres
ubezpieczonego zapisany w systemie.

Ale po co?
Przy wysyłaniu PIT nie trzeba się bawić w takie pierdoły.
Po co utrudniac wysyłanie deklaracji?

[...]

Anatol co ty za historie opowiadasz?
Jakie zdrowie i zycie? Jaka weryfikacja? Czym się rózni weryfikacja wysyłania via internet od weryfikacji przy wysyłaniu pocztą lub wrzucania do wrzutki?

Dlaczego nieperspektywicznej?
W ZUS postawiono maszyny, gdzie mogę na zasadzie wrzutni zostawić dokumenty. Fajne bo moge wrzucic 24 godziny na dobe, ale masakrycznie wolne. To jest perspektywiczne a wysyłanie internetem z płatnika jest nieperspektywiczne?
Zreszta przeciez ta droga jest rozwijana (wiec kase i tak wydano) tyle ze tylko z podpisem kwalifikowanym.
Po co?

Data: 2014-01-09 21:54:46
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B024B506Fbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Samo podanie takich danych to z mało aby otrzymać dostęp do danych chronionych czy to w banku, ZUS, NFZ czy nawet w Urzędzie Skarbowym.
Np. deklaracje aktualizacji danych osobowych wymaga pisemnego podpisu.

To moze weryfikacja przez konto bankowe?
Za mało?

Żaden bank nie udostępni loginów i haseł klientów innej firmie nawet NFZ czy ZUSowi.

Dla NFZ być może też
chodzi o betatesty systemu przez ograniczoną liczbę użytkowników

Ze co?
Przezi le lat?

Portal pacjenta NFZ ruszył 6 miesięcy temu.

[...]

W portalu NFZ nie wysyła się deklaracji tylko uzyskuje sie dostęp do historii leczenia.

A juz przykładem totalnej niekompetencji jest to, dlaczego mogę
wysłać PIT a nie mogę wysłać deklaracji do ZUS.

Wyjasnisz, dlaczego?

Deklaracja podatkowa nie uprawnia do niczego - jest tylko rozliczeniem finansowym podatnika, deklaracja ZUS jest jednocześnie ubezpieczeniem zdrowotnym, chorobowym, emerytalnym i rentowym które może dotyczyć też członków rodziny. Żadnej umowy ubezpieczenia nie zawrze się bez osobistego podpisu albo jakiejś pisemnej umowy ramowej.

Pewnie takie są wymagnia prawa.

[...]

Błąd w deklaracji ZUS może pozbawić ubezpieczenia zdrowotnego całą rodzinę.

Jaka weryfikacja? Czym się rózni weryfikacja
wysyłania via internet od weryfikacji przy wysyłaniu pocztą lub wrzucania
do wrzutki?

Podpisem.

Anatol

Data: 2014-01-09 22:10:57
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Ale nie chodzi o to jak jest, tylko o to, co wystarczy, aby zostać zweryfikowanym.

Np. deklaracje aktualizacji danych osobowych wymaga pisemnego podpisu.

Co już jest smieszne samo w sobie, bo nikt tego podpisu nie weryfikuje.

To moze weryfikacja przez konto bankowe?
Za mało?

Żaden bank nie udostępni loginów i haseł klientów innej firmie nawet
NFZ czy ZUSowi.

Hmm, nie wiesz, jak wygląda weryfikacja przez konto?
Chodzi o wysłanie przelewu na symboliczną kwote na twoje konto i z powrotem.
W przelewie otrzymujesz potwierdzenie ze to jest konto takiej i takiej osoby z takim i takim adresem.
Dodatkowo w razie nieautoryzowanego dostepu łatwo dojść, kim jest wyłudzacz danych.

[...]

Ale ja mówie o deklaracji ZUS - comiesiecznym rozliczeniu składek a nie o rejestracji...
Wiec?

[...]

Nie ośmieszaj tematu.
Chodzi o rozliczanie składek a nie o rejestrację.

A PITu podpisem weryfikować nie trzeba?

Data: 2014-01-09 23:34:54
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B0EA7B85380budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Ale nie chodzi o to jak jest, tylko o to, co wystarczy, aby zostać
zweryfikowanym.

To zależy do jakiego celu ma służyć weryfikacja. Jeżeli np. do identyfikacji płatności za transakcję z Allegro, to wystarczy ustalony identyfikator w treści przelewu np numer transakcji.

Np. deklaracje aktualizacji danych osobowych wymaga pisemnego podpisu.

Co już jest smieszne samo w sobie, bo nikt tego podpisu nie weryfikuje.

W przypadku roszcenia podpis zweryfikuje sąd.

[...]

To jest tylko informacja od kogo przyszedł przelew a nie prawo dostępu do istniejącego konta należacego do nadawcy przelewu  dla każdego kto zastosuje dane z tego przelewu (np. w dowolnym banku, ZUS albo NFZ).

[...]

Te składki decydują o prawie do ubezpieczenia zdrowotnego, chorobowego, rentowego i emerytalnego.

Anatol

Data: 2014-01-09 23:37:09
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Kurde, Anatol, wiem że łebski z ciebie gośc więc takie odpowiedzi traktuję jako próby zagadania tematu.
Chcesz zrobić osła ze mnie czy z siebie?

Przeciez jasne jest, że mówimy o NFZ wiec problem to jak zweryfikować osobę aby miała dostęp do swojego kontai  tylko do swojego ale zeby ten dostep uzyskała zdalnie.

[...]

Nie rozumiem o czym piszesz.
Znowu powstaje pytanie: nie rozumiesz jak to działa, czy próbujesz zaciemnić?
NFZ chce zweryfikowac czy ja to ja wiec wysyła do mnie na konto przelew i oczekuje ze z tego samego konta odesle taka samą kwote.
Wiec aby to zrobić, musze miec dostep do tego konta.
A jezeli np. w ten sposób wyłudze dane osoby ktora tak samo sie nazywa i ma taki sam adres to tak jak w przypadku podpisu, sprawe moze zweryfikować sąd w razie roszczenia. Allegro to wystarcza, paypalowi to wystarcza, chyba nawet w jakims banku mozna konto założyc w ten sposób a dla NFZ to za mało?

[...]

Bzdura.
Deklaracja mówią tylko o wysokości składki. Zreszta sa poparte przelewami, wiec ewentualne błędy czy podszywanie byłoby szybko weryfikowalne.

O prawie do ubezpieczenia mówi zarejestrowanie i opłacanie składek.

Przykładowo czy błędne wypełnienie deklaracji tudziez w ogole jej brak lub zbyt późne złożenie sprawi że wypadasz z ubezpieczenia? Nie. Natomiast brak wpłaty w terminie tak.

Data: 2014-01-11 00:56:40
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B13515DB79budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Przeciez jasne jest, że mówimy o NFZ wiec problem to jak zweryfikować osobę
aby miała dostęp do swojego kontai  tylko do swojego ale zeby ten dostep
uzyskała zdalnie.

Wg GIODO niebezpieczne jest uzyskanie dostepu do konta pacjenta w NFZ nawet przy użyciu certyfikowanego podpisu elektronicznego czy zaufanego profilu publicznego, które są umocowane ustawowo i można je aktywować wylącznie w sposób niezdalny, to co dopiero na podstawie danych osobowych do ktorych mają dostęp pracownicy sklepów internetowych, banków, towarzystw ubezpieczeniowych itp.. Nawet banki nie dają dostępu do istniejącego konta na podstawie zdalnego podania danych osobowych.

[...]

Nie znam przypadku instytucju publiczne czy prywatnej, która udostępniałaby dostęp do isniejącego konta w ten sposób  - imię i nazwisko nie jest identyfikatorem unikalnego użytkownika poza tym NFZ ani żaden inny urząd nikogo będzie wysyłał kasy publicznej bez podstawy prawnej.

A jezeli np. w ten sposób wyłudze dane osoby ktora tak samo sie nazywa i ma
taki sam adres to tak jak w przypadku podpisu, sprawe moze zweryfikować sąd
w razie roszczenia.

Zgadza się, odpowiedzialność poniesie podmiot który w ten sposób udostępnił pieniądze lub chronione dane osobowe - sprawę może wytoczyć nawet rzeczywisty właściciel tych danych  (tzn. może zadziałać w złej wierze) który oświadczy że to nie on dokonywał autoryzacji.

Allegro to wystarcza, paypalowi to wystarcza, chyba nawet w jakims banku
mozna konto założyc w ten sposób a dla NFZ to za mało?

Jeżeli Allegro czy mój bank udostępnią komuś dostęp do mojego konta po podaniu moich danych osobowych to sprawę zgłaszam od razu organom ścigania.

[...]

Jeżeli nie zlożysz deklaracji to nie ma ubezpieczenia - to jest oczywiste.

Anatol

Data: 2014-01-11 01:00:40
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Czyli problem leży w GiODO?
Ale powtarzanie że jakis urzad tak uwaza nadal nijak ma sie do tgo.

Nawet banki
nie dają dostępu do istniejącego konta na podstawie zdalnego podania
danych osobowych.

Napisałe juz dwukrotnie, bede pisał do skutku.
Czas sie dokształcic a nie powtarzac coś co nam się wydaje:
http://samcik.blox.pl/2012/08/Czy-da-sie-zalozyc-zdalnie-konto-bankowe.html

[...]

Masz jeszcze adres...
Zreszta zaponzaj się z linkiem podanym wyżej, potem mozemy dyskutowąc, bo na razie powielasz informacje zamiast otworzyc umysł i porozmawiać jak mogłoby być a nie "jak jest wurzedach".
Bo jak jest w urzedach i ze mogloby być lepiej to wiem i o tym cały czas pisze.

poza tym NFZ
ani żaden inny urząd nikogo będzie wysyłał kasy publicznej bez
podstawy prawnej.
ROTFL
Ale wiesz ze chodzi o groszowe kwoty ktore zreszta są odsyłane?
Ale jeżeli to jest problemem to nie ma sprawy - mogę wymyslic rozwiazanie.
Ty zapewne tez jezeli zaczniesz myslec twórczo a przestaniesz wyszukiwać dziury w całym.

[...]

Skoro to takie niebezpieczne, to dlaczego w urzedach nie sa weryfikowane podpisy tylko dokuemnty sa przyjmowane na słowo honoru?

[...]

Czy mogłbys przedstawic schemat takiego oszustwa?
Byłoby trudne i delikwent byłby łatwy do złapania.
Latwiej podrobic DO i iśc do urzedu wyrobic dostep...

[...]

Bzudra, bzdura, bzdura....
Warto sprawdzic czy sie wie o czym sie pisze.

Zreszta zaczynam czuc ze rozmawiam z kims odpornym na wiedze...
Bronisz spraw nie do obronienia jakbys pracował w jakims ministerstwie i sam uczestniczył przy tworzeniu tych rozwiazań.
Mało tego - dyskusja jest mało kreatywna, bo zamiast podyskutowac jak mogłoby to działac lepiej, uparłes sie na to jak jest teraz i tego bronisz.
Niesety typowo urzędnicze podejscie.
Szkoda, bo dotychczas czytając twoje posty miałem wrażenie, ze mam do czynienia z kims kto ma odrobinę szersza perspektywe spojrzenia na swiat...

Data: 2014-01-11 10:11:15
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B210E7E4689budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Czyli problem leży w GiODO?

W przypadku profilu zaufanego ePUAP i certyfikowanego podpisu elektronicznego - tak. Profilem ePUAP autoryzowanym bezpośrednio przez pracownika Urzędu Skarbowego mogłem sobie zdalnie aktywować dostęp do mojego konta w ZUS natomiast nie mogłem do konta w NFZ - jak mi odpisano z NFZ, z powodu decyzji GIODO. GIODO mi natomiast odpisał, że zaufany profil publiczny i certyfikowany podpis nie zapewniają dostatecznego poziomu bezpieczeństwa dostępu do takich danych.

[...]

Aktywacja nowego, czystego konta czyli bez środków i historii operacji to nie jest to samo co zdalne przekazanie dostępu (czyli przekazanie loginu i umożliwienie zdefiniowania nowego hasła) do konta wcześniej aktywowanego. Aktywacja dostępu internetowego w NFZ oznacza przekazanie dostępu do danych konta w rejestrze usług medycznych działającego od 2008 roku.

[...]

Znasz jakis przypadek gdzie urzędnik albo pracownik banku czy innej poważnej instytucji wysyłał kasę firmową w ten sposób ?

Skoro to takie niebezpieczne, to dlaczego w urzedach nie sa weryfikowane
podpisy tylko dokuemnty sa przyjmowane na słowo honoru?

A skad wiesz że nie są weryfikowane (porównywane ze skanem z potwierdzonego wzorca) ? Jeżeli ZUS przyjmie taki dokument z innym podpisem to przyjmuje ryzyko przegrania w sądzie sprawy o roszczenie wynikające ze szkody z takiego przyjęcia.

[...]

Oszust przejmuje kontrolę nad kontem w banku i Allegro i dokonuje transakcji na moją szkodę (to może być też np. transakcja giełdowa czy zakup kosztownej usługi za granica np. abonamentu na dostęp do portalu inrnernetowego w Dubaju ). Druga strona transakcji ma podstawę prawną do otrzymania kasy na podstawie całkowicie legalnej i zgodnej z prawem transakcji.

W przyapdku Allegro można też wykorzystać przejęte konto do sprzedaży  bez wysyłki towaru lub wysyłając towar podrobiony o wiekrotnie niższej wartości.

Jeżeli nie zlożysz deklaracji to nie ma ubezpieczenia - to jest
oczywiste.

Bzudra, bzdura, bzdura....
Warto sprawdzic czy sie wie o czym sie pisze.

Jeżeli zgłoszenie do ubezpieczenia (ZUS ZUA) będzie nieważne to nie ma zgłoszenia i nie ma ubezpieczenia.

Anatol -- -

Data: 2014-01-11 11:00:49
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Świetnie.
To zweryfikowaliśmy problem i znaleźliśmy winnego.
Teraz trzeba "mu wytłumaczyć" ze błądzi.
Zajmuje sie tym juz ktos?

[...]

Ręce mi opadają i nie mam juz siły dyskutowac na takim poziomie.
Wrzucasz jakis argument, ale on nie ma kompletnie zadnego znaczenia.

To co, ze tam sa dane?
Sam napisałes powyzej ze zostałes zweryfikowany przez urzad, masz certyfikat a i tak nie masz do tych danych dostepu.
Musisz isc do kolejnego urzednika, zeby ten po raz kolejny cię zweryfikował.
Po co?
Dlatego, ze ktos sobie tam wymyslił. Bo zadnego RACJONALNEGO podkreslam wytłumaczenia tego nie ma.

[...]

No przecież podałem ci przykłady na tacy, gdzie banki tak weryfikują dane własciciela konta!!!
To jest koszt jak kazdy inny.
dla ciebie wysłanie mi na konto np 13 groszy ktore zreszta odsyłam dla weryfikacji) to jest wydatek, ale urzednik ktory siedzi, sprawdza dowód, wklepuje coś do komputera to wydatek nie jest? A co - przychód?

[...]

Ale teraz poważnie pytasz?
Skoro uważasz ze jest inaczej to sprawdz a nie zarzucaj mi niewiedzy...

Jeżeli ZUS przyjmie taki dokument z innym
podpisem to przyjmuje ryzyko przegrania w sądzie sprawy o roszczenie
wynikające ze szkody z takiego przyjęcia.

Oczywiście.
Tylko nie chodzi o to zeby kryc za przeproszeniem dupe tylko o to zeby stworzyc system wygodny dla obu stron.
Przeciez dostep zdalny zawsze powieksza niebezpieczenstwo nieautoryzowanego dostepu. I wtedy ZUS moze przegrać sprawę.
to w ogole zablokujmy dostep.
A jednak tworzy sie taki system. Tylko ze chronienie posladków wygrywa.

A jak bede chciał za kogos wysłąc pdrobiona deklaracje to i tak najlatwiej zrobic to poczta. I jest to banalnei proste. Ale jakos nie słyszy sie o masowych akcjach tego typu. Z banalenego powodu. PO CO!!??!? Kto miałby cokolwiek na tym zyskac?

[...]

Ale w jaki sposób miałby przejąć te kontrole?

W przyapdku Allegro można też wykorzystać przejęte konto do sprzedaży bez wysyłki towaru lub wysyłając towar podrobiony o wiekrotnie niższej
wartości.
Ale w jaki sposób przejąć konto?
Nie pytam o to co zrobic jak sie przejmie konto tylko gdzie jest ta luka o ktorej piszesz.

[...]

Po raz kolejny mówie, ze nie rozmawiamy o zgłoszeniu tylko o deklaracji rozliczeniowej (DRA itp)...

Data: 2014-01-11 13:24:45
Autor: Anatol
Osiągnięcia Tuska

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B270B8FE04Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jeżeli chodzi o szerszy zakres uprawnień profilu ePUAP to być może sprawę załatwi ostatnia nowelizacja ustawy o informatyzacji :

https://mac.gov.pl/dzialania/ustawa-o-informatyzacji-czeka-na-podpis-prezydenta/

Ale na pewno nie będzie nadawania dostępu do konta w NFZ w sposób zdalny, po podaniu jedynie danych osobowych.

Prawdopodobnie za rok do składania ePITów też będzie potrzebne załatwienie dostępu do konta podatnika w Urzędzie Skarbowym :

http://biznes.interia.pl/makroekonomia/news/szczurek-zapowiada-rewolucje-w-zeznaniach-podatkowych,1981289,2156

To co, ze tam sa dane?
Sam napisałes powyzej ze zostałes zweryfikowany przez urzad, masz
certyfikat a i tak nie masz do tych danych dostepu.

Pisałem w kontekście otrzymywania dostępu jedynie na podstawie podania danych osobowych. Dlaczego NFZ nie robi tego korespondencyjnie albo poprzez ePUAP czy podpis elektroniczny też tego nie rozumiem i GIODO tego mi nie wytłumaczył.

No przecież podałem ci przykłady na tacy, gdzie banki tak weryfikują dane
własciciela konta!!!

To sa przykłady przelewów wykonanych przez właścicieli indywidulanych kont a nie instytucji która takimi kontami administruje.

[...]

I dlatego taki dostęp pownien byc wydawany jedynie na życzenie klienta, który w sposób prawnie autoryzowany jednocześnie bierze na siebie ryzyko w przypadku udostępnienia loginu i hasła osobie nieuprawnionej.

[...]

Np kontrahent na podstawie danych z otrzymanego przelewu, droga elektroniczną zgłasza sie do banku właściciela rachunku o wygenerowanie nowego loginu i hasła związanego z kontem nr ....., podając wymagane dane osobowe (np. z faktury).

[...]

Dostając nowe hasło  z Allegro jedynie po podaniu danych osobowych drogą elektroniczną.

Jeżeli zgłoszenie do ubezpieczenia (ZUS ZUA) będzie nieważne to nie ma
zgłoszenia i nie ma ubezpieczenia.

Po raz kolejny mówie, ze nie rozmawiamy o zgłoszeniu tylko o deklaracji
rozliczeniowej (DRA itp)...

Skoro do zgłoszenie ZUS ZUA i tak jest potrzebna jest osobista wizyta to w czym problem, żeby jednocześnie załatwić sobie wymagany przez ZUS dostęp do konta, które pozwoli na bezpieczne składanie przez internet pozostalych deklaracji ?

Anatol

-- -

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Czyli krok wstecz - masakra...
Nie rozumiem - planują to jakies łupki czy o co chodzi?

[...]

Świetnie. Nareszcie przestajesz bronic głupich rozwiazań.
Po 20 postach zgodzilismy sie, ze spieprzyli to. Czyli takj ak pisałem od początku.

[...]

?
Przelew idzie w dwie strony.
Anatol - rozumiesz jak to działa czy nie?

[...]

Jakiego loginu i hasła?
Deklaracje chce wysłac.
Tylko zamiast poczta to przezi nternet.

[...]

No i?
Bank mówi: nie wydamy.
To znaczy mówi: ok, wydamy. W ramach potwierdzenia wysyłamy panu na inne, podane przez Pana konto przelew na x groszy, prosze odesłać dokładnie taka sama ilosc groszy a my zweryfikujemy, czy przelew przyszedł z Pana konta.
I co robi oszust?

[...]

No ale wiesz, ze allegro ot tak nie wyda ci nowego hasła.
Po to jest własnie dodatkowe potwierdzenie: przelewem, linkiem wysłanym na konto pocztowe.
skoro twierdzisz, ze potwierdzenie przelewem jest niewystarczajace - pokaz jak je obejsc.

[...]

Bo np. zgłoszenie robiłem w czasach jak zdalnego dostepu jeszcze nie było.
Bo np. zeby dostac ten wymagany dostep to zdaje sie potrzeba przyniesc dyskietke lub CDROM (potrzebna nagrywarka) a ja nie mam w komputerze nic z tych rzeczy.
Bo przy zmianie danych potrzebna bedzie zmiana certyfikatu? (strzelam)
Bo wreszcie (i to jest najwazniejsze) jest to NIEPOTRZEBNE komplikowanie prostej sprawy i dodatkowo NIEKONSEKWENTNE działanie, skoro PIT mozna i to działa ok, to dlaczego deklaracji rozliczeniowej ZUS nie mozna?

Kolejna ciekawostka - wszedłem na stronę ZUS.
Tam jest czat - super.
No to prosze o połączenie.
Czekam pol minuty, łączy
Kolejne pol minuty: prosze czekac na obsługe czata.
Po czym informacja, ze prosze zgłsoic sie w godzinach pracy pn-pt 8-18.
to nie można od razu tak napisac?
Nikt nie testuje tych rozwiazan?

Ja wiem, ze to są wszystko takie małe niedogodności, ale za te rozwiazania płacimy miliony jak nie milioardy złotych wiec nie rozumiem, dlaczego nie są projektowane od razu tak, zeby wszystko działało ok.
Wyglada to tak, jakby ktos zamowił, ktos zrobił i wszyscy zadowoloeni tylko nikt nie testuje bo to by wymagało dodatkowej pracy.
Potem takie komunikaty o infoaferze nie dziwia, jak sie patrzy na rezultaty.

Z ciekawości - pracujesz gdzies w ministerstwie?

Data: 2014-01-08 07:50:24
Autor: Bogdan Idzikowski
Osiągnięcia Tuska

[...]

To wiem. I dlatego nie mam konta, bo NFZ mam 100 km od domu. Ale - zakładasz konto w banku - idziesz do banku?
Krytyka łatwa, masz jakąś propozycję?

Data: 2014-01-08 13:45:04
Autor: leming.show
Osiągnięcia Tuska
użytkownik Bogdan Idzikowski napisał:

To wiem. I dlatego nie mam konta, bo NFZ mam 100 km od domu. Ale - zakladasz konto w banku - idziesz do banku?

Obecnie nie trzeba isc do banku, coby nie bylo ale zydki bija na glowe cala reszte, przychodzi kurier i masz konto w banku. Wszystkie papiery dluzne, weksle, czeki, akcje itp. itd wymyslili zydki. Co by bylo gdyby oddac sluzbe zdrowia pod zarzad zydka? Z jednej strony oddac darmo to troche tak glupio, z drugiej strony moze sie polepszy.

Data: 2014-01-09 03:32:39
Autor: stevep
Osiągnięcia Tuska
W dniu .01.2014 o 03:27 stevep <stevep011#tkdami.net> pisze:

W dniu .01.2014 o 22:45 <leming.show@gmail.com> pisze:

[...]

A tobie czasem żydki nie nasrały do łba?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-01-09 13:33:35
Autor: leming.show
Osiągnięcia Tuska
użytkownik stevep napisał:

> A tobie czasem żydki nie nasrały do łba?

stevep

Jak pisze o zydkach zle to wrzeszczysz, jak pisze dobrze o zydwoswkiej organizacji  pracy i zarzadzaniu to tez wrzeszczysz, okresl sie. Analogocznie do twoich wypocin: a tobie to katole czasem nie nasraly do lba ze tak sie nimi ekscytujesz.

Data: 2014-01-08 14:00:28
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
[...]

Ja mam 15km ale jakoś się nie składa,że specjalnie po to się wybrać :)

Krytyka łatwa, masz jakąś propozycję?

Oczywiście. Z PIT się przecież udało.
Dlaczego w taki sam sposób nie mogę weryfikować dostepu do NFZ?
A wysyłanie deklaracji do ZUS? Dlaczego nie moge wysłać deklaracji bez podpisu kwalifikowanego?

Data: 2014-01-07 18:11:38
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
W dniu 2014-01-07 15:00, Budzik pisze:
Użytkownik Anatol c355@usuntowp.pl ...

dostęp
do indywidualnych konta w ZUS i NFZ

To niestety spiepszone dramatycznie.

znowu ? jacys smutni panowie dali mi jakies papiery do dostepu w ub. roku, ale gdzies je zagubilem ...-;)

Data: 2014-01-07 20:55:50
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

dostęp
do indywidualnych konta w ZUS i NFZ

To niestety spiepszone dramatycznie.

znowu ? jacys smutni panowie dali mi jakies papiery do dostepu w ub. roku, ale gdzies je zagubilem ...-;)

Co znowu?

P.S. Czy możesz wyjaśnić co ten emotikon oznacza:

"-;)"

?

Data: 2014-01-07 22:43:50
Autor: u2
Osiągnięcia Tuska
W dniu 2014-01-07 21:55, Budzik pisze:
P.S. Czy możesz wyjaśnić co ten emotikon oznacza:

domysl sie.

Data: 2014-01-08 14:00:29
Autor: Budzik
Osiągnięcia Tuska
Użytkownik u2 u_2@o2.pl ...

P.S. Czy możesz wyjaśnić co ten emotikon oznacza:

domysl sie.

Tak myslałem...

Osiągnięcia Tuska