Osiedlowy 'cfaniak'

Data: 2017-01-03 11:34:21
Autor: SW3
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 02.01.2017 o 19:32 LinFanQri <xwindowsmenDELUN@gmail.com> pisze:

Wyjeżdżam z osiedla i chcę włączyć się do ruchu. Prawo, lewo, prawo...  jadę... i bum! Gość z kombiaka stanął za moją tylną osią (BUS) i chcąc  nie chcąc ja straciłem listwę a On lewe nadkole.

Pewnie by łatwiej było gdybyś normalnie po ludzku opisał sytuację. Kto  gdzie stał, w którą stronę skręcałeś...

--
SW3
-- --

Data: 2017-01-04 17:41:01
Autor: Akarm
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 2017-01-03 o 11:34, SW3 pisze:
Pewnie by łatwiej było gdybyś normalnie po ludzku opisał sytuację. Kto
gdzie stał, w którą stronę skręcałeś...

Trzeba było przeczytać wszystkie wypowiedzi.
Wątkotwórca sprecyzował sytuację: bus skręcał w prawo z lewego pasa nie zważając na samochód osobowy stojący na prawym pasie.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-04 23:45:09
Autor: Grzegorz
Osiedlowy 'cfaniak'

Użytkownik "Akarm" <akarmWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:586d259e$0$648$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie doczytałem aby w przedstawionej sprawie były opisane dwa pasy do skrętu w prawo.
To raczej domyślne założenie.

Data: 2017-01-05 10:06:01
Autor: Akarm
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 2017-01-04 o 23:45, Grzegorz pisze:
[...]

Nie. Żadne domyślne, cytuję:
"Ja pierwszy, on drugi - za mną, z boku po prawej"
Z opisu wynika jasno, że bus na lewym pasie był bardziej wysunięty do przodu, niż osobowy stojący na prawym pasie.
I kierowca busa uznał, że skoro jest bardziej z przodu, to ma prawo z lewego pasa skręcić w prawo, a osobowy stojący na prawym pasie był tak bezczelny, że się nie cofnął.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-05 05:17:06
Autor: sczygiel
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 10:06:05 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

I kierowca busa uznał, że skoro jest bardziej z przodu, to ma prawo z lewego pasa skręcić w prawo, a osobowy stojący na prawym pasie był tak bezczelny, że się nie cofnął.

Nijak nie rozumiem jak mogłeś dojść do takich wniosków.
Dla mnie ten opis również jest mocno domyslny a widzę że wątkotwórca sie nie kwapi z wyjasnianiami.

Data: 2017-01-05 14:26:02
Autor: Akarm
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 2017-01-05 o 14:17, sczygiel@gmail.com pisze:
Nijak nie rozumiem jak mogłeś dojść do takich wniosków.

Do jakich wniosków, że ten na prawym pasie był wyjątkowo bezczelny?
No, skoro nie cofnął...

Dla mnie ten opis również jest mocno domyslny a widzę że wątkotwórca sie nie kwapi z wyjasnianiami.

Co wy z tym domyślaniem?
Wszystko jasno opisane, doprecyzowane w następnym wpisie. Wystarczy uważnie przeczytać.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-05 22:06:18
Autor: Akarm
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 2017-01-05 o 14:26, Akarm pisze:

Wszystko jasno opisane, doprecyzowane w następnym wpisie. Wystarczy
uważnie przeczytać.

Dla pozbawionych wyobraźni rysunek:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c95ef5d219470ec5

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-05 14:38:29
Autor: viktorius
Osiedlowy 'cfaniak'
[...]

Może wątkotwórca się wypowie.
Dla mnie to wyglądało tak:

Nie stali jeden za drugim, tylko obok siebie, z tym, że oś tylna busa była na wysokości osi przedniej osobówki.
Kolega busem zaczął skręcać, a że prawdopodobnie ma długi nawis z tyłu, to "zebrał" trochę miejsca i zaczepił nadkole osobówki.

Czy tam sa 2 pasy, jeden do skrętu w prawu, drugi w lewo i każdy był na swoim pasie?
Jeśli są, winny bus, manewr skrętu ma być wykonany bezpiecznie.
Popieram się podobnym wydarzeniem, gdy nasz autokar stracił prawe lusterko przez sporo zachodzacy na sąsiedni pas tył skręcającego w prawo Ikarusa.
Mandat dostał kierowca Ikarusa.

Jeśli był jeden pas, dość szeroki, ale jeden, to dlaczego osobówka była obok? Wtedy wina osobówki, bo mogą być obok 2 pojazdy, np w czasie wyprzedzania, a nie wyprzedza się przed skrzyżowaniem :)

--
viktorius

Data: 2017-01-05 18:55:42
Autor: Akarm
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 2017-01-05 o 14:38, viktorius pisze:
Jeśli był jeden pas, dość szeroki, ale jeden, to dlaczego osobówka była
obok? Wtedy wina osobówki, bo mogą być obok 2 pojazdy, np w czasie
wyprzedzania, a nie wyprzedza się przed skrzyżowaniem :)

Najpierw przeczytaj Prawo o Ruchu Drogowym.
Może nie będziesz takich rzeczy wypisywał.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-01-06 18:11:48
Autor: LinFanQri
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu 05.01.2017 o 10:06, Akarm pisze:

[...]

Dokładnie tak.

https://www.google.pl/maps/@52.4508344,16.9169204,3a,75y,0.05h,79.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssl0o9DpckaincB01lSzk1w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Wjazd na osiedle. Raczej wąsko aby dwa auta się zmieściły.

Data: 2017-01-06 15:36:41
Autor: sczygiel
Osiedlowy 'cfaniak'
W dniu piątek, 6 stycznia 2017 18:11:52 UTC+1 użytkownik LinFanQri napisał:
> [...]

Wjazd na osiedle. Raczej wąsko aby dwa auta się zmieściły.

Sądziłem że tam jest albo szeroko albo wręcz dwa pasy ruchu.
A to taka se droga.
Ja bym winy w takim przypadku nie przyjął.

Data: 2017-01-08 12:18:41
Autor: WS
Osiedlowy 'cfaniak'
On Saturday, January 7, 2017 at 12:36:43 AM UTC+1, sczy...@gmail.com wrote:

Sądziłem że tam jest albo szeroko albo wręcz dwa pasy ruchu.
A to taka se droga.
Ja bym winy w takim przypadku nie przyjął.

hm... to gdzie ten bus stal? Nawet luk jest lagodny, wiec nie musial jakos specjalnie odsuwac sie od kraweznika. Jesli obok zmiescila sie osobowka i nie stala na chodniku (o czyms takim autor nie wspomina), to raczej bus jakies dziwne wolty odstawial... wg. mnie jesli autor watku zacznie robic problemy, to ma spora szanse na mandat + punkty za spowodowanie kolizji
WS

Osiedlowy 'cfaniak'