Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?

Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?

Data: 2015-05-27 07:37:31
Autor: qrt
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
Dnia Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500, Pszemol napisał(a):



Czy to zwykła oszczędność lub przejaw kapitalistycznego skąpstwa producenta? Czy moze jest za tym jakaś myśl pikna której ja nie widzę - nie wiem, może w tanich rowerach normalna śruba z nakrętkami podnosi trwałość/wytrzymałość tylnej ośki w porównaniu do rozwiązania quick release?

poprostu jest to tańsze.
Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-)

Osie z nakrętkami mają kiepskie piasty z nakręcanym wolnobiegiem. Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę. Konstrukcja piasty  po nakręcany wolnobieg powoduje krzywienie osi. Normalne piasty pod kastę maja już szybkozamykacz.

Data: 2015-05-27 06:55:02
Autor: Pszemol
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net...
Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-)

Osie z nakrętkami mają kiepskie piasty z nakręcanym wolnobiegiem.
Normalne piasty pod kastę maja już szybkozamykacz.

Czyli u mnie cała kaseta z wolnobiegiem stanowi całość
nierozbieralną, nakręconą na tylne koło?
Widziałem kiedyś wideo jak gościu ściągał kasetę z wolnobiegiem
i nie potrzebował przytrzymywać kasety takim kluczem z kawałkiem
łańcucha - wystarczyło oprzeć całe koło o mur czy coś nieruchomego.
Nie wiedziałem które rozwiązanie jest w moim rowerze... :-)

Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

Konstrukcja piasty  po nakręcany wolnobieg powoduje krzywienie osi.

Czy możesz mi to lepiej przybliżyć?
Kiedy się krzywi oś? Przy montażu czy przy jeździe?

Data: 2015-05-27 05:16:24
Autor: rmikke
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
W dniu środa, 27 maja 2015 13:55:04 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net...
>> Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-)
>
> Osie z nakrętkami mają kiepskie piasty z nakręcanym wolnobiegiem.
> Normalne piasty pod kastę maja już szybkozamykacz.

Czyli u mnie cała kaseta z wolnobiegiem stanowi całość
nierozbieralną, nakręconą na tylne koło?
Widziałem kiedyś wideo jak gościu ściągał kasetę z wolnobiegiem
i nie potrzebował przytrzymywać kasety takim kluczem z kawałkiem
łańcucha - wystarczyło oprzeć całe koło o mur czy coś nieruchomego.
Nie wiedziałem które rozwiązanie jest w moim rowerze... :-)

> Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

> Konstrukcja piasty  po nakręcany wolnobieg powoduje krzywienie osi.

Czy możesz mi to lepiej przybliżyć?
Kiedy się krzywi oś? Przy montażu czy przy jeździe?

Przy jeździe. Bo ma tylko dwa łożyska, po lewej i pośrodku, a prawa strona wisi w powietrzu, więc może źle znieść którąś z kolei nierówność na drodze.

Data: 2015-05-27 14:47:52
Autor: qrt
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
Dnia Wed, 27 May 2015 06:55:02 -0500, Pszemol napisał(a):

"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net...
Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-)

Osie z nakrętkami mają kiepskie piasty z nakręcanym wolnobiegiem.
Normalne piasty pod kastę maja już szybkozamykacz.

Czyli u mnie cała kaseta z wolnobiegiem stanowi całość
nierozbieralną, nakręconą na tylne koło?

prawdopodobnie.
Widziałem kiedyś wideo jak gościu ściągał kasetę z wolnobiegiem
i nie potrzebował przytrzymywać kasety takim kluczem z kawałkiem
łańcucha - wystarczyło oprzeć całe koło o mur czy coś nieruchomego.
Nie wiedziałem które rozwiązanie jest w moim rowerze... :-)

Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

to po co wymieniać oś? Jak jest prosta to jezdzić a jak krzywa wymienić. A tak w ogóle weź lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoć) jakiegoś
makrokesza a kombinujesz z przymiarami, apgrejdami, kluczem
dynamometrycznym. To nie ma sensu, nie tedy droga  :)

Data: 2015-05-27 19:07:47
Autor: Pszemol
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
qrt <m@il.jakis> wrote:
Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

to po co wymieniać oś? Jak jest prosta to jezdzić a jak krzywa wymienić.

Aby móc zdjąć koło i wymienić szybciej dętkę be konieczności wożenia ze
sobą klucza 15mm

A tak w ogóle weź lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoć) jakiegoś
makrokesza a kombinujesz z przymiarami, apgrejdami, kluczem
dynamometrycznym. To nie ma sensu, nie tedy droga  :)

Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację - to
jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu -
napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".

Data: 2015-05-28 09:06:40
Autor: qrt
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
Dnia Wed, 27 May 2015 19:07:47 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

qrt <m@il.jakis> wrote:
Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

to po co wymieniać oś? Jak jest prosta to jezdzić a jak krzywa wymienić.

Aby móc zdjąć koło i wymienić szybciej dętkę be konieczności wożenia ze
sobą klucza 15mm

W rowerze sportowym to i owszem. W jakiejś kozie czy codziennym jeździdle
lepiej zastosować jakieś opony z wkładką antyprzebiciową.
A tak w ogóle weź lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoć) jakiegoś
makrokesza a kombinujesz z przymiarami, apgrejdami, kluczem
dynamometrycznym. To nie ma sensu, nie tedy droga  :)

Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację - to
jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu -
napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".

teoretycznie masz racje ale zobacz - masz piastę pod nakręcany wielotryb.
Wymienisz oś ale nie zmienia to faktu iż konstrukcja piasty jest skopana i
oś sie gnie. W takim wypadku lepiej od razy wymienić piastę. Albo i koło bo
szprychy są pewnie ocynkowane a obręcze z plasteliny. A w makrokeszu wszystko jest raczej słabej jakosci. Piasty, łozyska, korba
łancuch, hamulce. Na dodatek ciężkie.
Oczywiście możesz sie bawić i upgradować wszystko po kolei ale czy to ma
sens?

Data: 2015-05-28 06:12:49
Autor: Pszemol
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1ddh25h4st9n9$.g1mz4y5b4efg.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 27 May 2015 19:07:47 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

qrt <m@il.jakis> wrote:
Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę.

Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-)

to po co wymieniać oś? Jak jest prosta to jezdzić a jak krzywa wymienić.

Aby móc zdjąć koło i wymienić szybciej dętkę be konieczności wożenia ze
sobą klucza 15mm

W rowerze sportowym to i owszem. W jakiejś kozie czy codziennym
jeździdle lepiej zastosować jakieś opony z wkładką antyprzebiciową.

Mam już takie opony :-) Co nie zmienia sytuacji że fabrycznie ma
quick release z przodu - dla symetrii przydałoby się z tyłu...

Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację
- to jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu -
napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".

teoretycznie masz racje ale zobacz - masz piastę pod nakręcany wielotryb.
Wymienisz oś ale nie zmienia to faktu iż konstrukcja piasty jest skopana i
oś sie gnie. W takim wypadku lepiej od razy wymienić piastę.
Albo i koło bo szprychy są pewnie ocynkowane a obręcze z plasteliny.
A w makrokeszu wszystko jest raczej słabej jakosci. Piasty, łozyska,
korba łancuch, hamulce. Na dodatek ciężkie.
Oczywiście możesz sie bawić i upgradować wszystko po kole
i ale czy to ma sens?

Ty mnie tu w tym akapicie namawiasz do upgradowania całego koła.
Ja tego nie chcę. Oś mi się nie gnie od kilku lat. Nie widzę powodu
aby wykazywać się nadgorliwością. Pytam czy proste i łatwe jest
dodać funkcjonlaność do rowera której producent nie dał: quick
release. Nie jest łatwo? OK. Przeżyje.
Nie ma powodu skazywać na straty roweru tylko dlatego że kupiony
był w markecie - służy ładnie lat kilka - posłuży jeszcze kilka...

Data: 2015-05-29 07:30:55
Autor: JDX
Ośka tylna z nakrętkami czy quick re lease?
On 2015-05-27 21:07, Pszemol wrote:
[...]
Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację - to
jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu -
napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".
Ciśnieniomierz obecnie nie jest potrzebny do żadnego samochodu bo teraz
na każdej przyzwoitej stacji benzynowej jest dostępna sprężarka z
ciśnieniomierzem. :-) Swoją drogą ja na takiej stacji znacznie częściej
dopompowuję koła roweru niż samochodu. :-)

Data: 2015-05-29 13:07:38
Autor: m
Ośka tylna z nakrętkami czy quick re lease?
W dniu 29.05.2015 o 07:30, JDX pisze:
On 2015-05-27 21:07, Pszemol wrote:
[...]
> Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację - to
> jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu -
> napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".
Ciśnieniomierz obecnie nie jest potrzebny do żadnego samochodu bo teraz
na każdej przyzwoitej stacji benzynowej jest dostępna sprężarka z
ciśnieniomierzem. :-) Swoją drogą ja na takiej stacji znacznie częściej
dopompowuję koła roweru niż samochodu. :-)

Zwróciłeś uwagę jaki rozrzut jest we wskazaniach tych ciśnieniomierzy? Z
moich pomiarĂłw wynika Ĺźe +- 1.5 atm (!)

p. m.

Data: 2015-05-29 12:26:09
Autor: Pszemol
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:55684879$0$27506$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 29.05.2015 o 07:30, JDX pisze:
On 2015-05-27 21:07, Pszemol wrote:
[...]
> Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację
> - to jak byś powiedział: "po co Ci cisnieniomierz do taniego > samochodu -
> napompuj na oko, tylko w mercedesie warto użyć cisnieniomierza".
Ciśnieniomierz obecnie nie jest potrzebny do żadnego samochodu bo teraz
na każdej przyzwoitej stacji benzynowej jest dostępna sprężarka z
ciśnieniomierzem. :-) Swoją drogą ja na takiej stacji znacznie częściej
dopompowuję koła roweru niż samochodu. :-)

Zwróciłeś uwagę jaki rozrzut jest we wskazaniach tych ciśnieniomierzy?
Z moich pomiarĂłw wynika Ĺźe +- 1.5 atm (!)

Z tym ciśnieniomierzem panowie to była tylko abstrakcyjna ilustracja :-)

Ośka tylna z nakrętkami czy quick release?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona