Data: 2015-05-27 07:37:31 | |
Autor: qrt | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500, Pszemol napisał(a):
Czy to zwykła oszczędność lub przejaw kapitalistycznego skąpstwa producenta? Czy moze jest za tym jakaś myśl pikna której ja nie widzę - nie wiem, może w tanich rowerach normalna śruba z nakrętkami podnosi trwałość/wytrzymałość tylnej ośki w porównaniu do rozwiązania quick release? poprostu jest to tańsze. Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-) Osie z nakrętkami mają kiepskie piasty z nakręcanym wolnobiegiem. Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę. Konstrukcja piasty po nakręcany wolnobieg powoduje krzywienie osi. Normalne piasty pod kastę maja już szybkozamykacz. |
|
Data: 2015-05-27 06:55:02 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net...
Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-) Czyli u mnie cała kaseta z wolnobiegiem stanowi całość nierozbieralną, nakręconą na tylne koło? Widziałem kiedyś wideo jak gościu ściągał kasetę z wolnobiegiem i nie potrzebował przytrzymywać kasety takim kluczem z kawałkiem łańcucha - wystarczyło oprzeć całe koło o mur czy coś nieruchomego. Nie wiedziałem które rozwiązanie jest w moim rowerze... :-) Jesli oś jest krzywa wymień całą piastę. Nie jest krzywa. Skąd bierzesz takie pomysły? :-) Konstrukcja piasty po nakręcany wolnobieg powoduje krzywienie osi. Czy możesz mi to lepiej przybliżyć? Kiedy się krzywi oś? Przy montażu czy przy jeździe? |
|
Data: 2015-05-27 05:16:24 | |
Autor: rmikke | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu środa, 27 maja 2015 13:55:04 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net... Przy jeździe. Bo ma tylko dwa łożyska, po lewej i pośrodku, a prawa strona wisi w powietrzu, więc może źle znieść którąś z kolei nierówność na drodze. |
|
Data: 2015-05-27 14:47:52 | |
Autor: qrt | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Wed, 27 May 2015 06:55:02 -0500, Pszemol napisał(a):
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1s4wfxefl9ghb.5otmc21q9dfz.dlg40tude.net... prawdopodobnie. Widziałem kiedyś wideo jak gościu ściągał kasetę z wolnobiegiem to po co wymieniać oś? Jak jest prosta to jezdzić a jak krzywa wymienić. A tak w ogóle weź lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoć) jakiegoś makrokesza a kombinujesz z przymiarami, apgrejdami, kluczem dynamometrycznym. To nie ma sensu, nie tedy droga :) |
|
Data: 2015-05-27 19:07:47 | |
Autor: Pszemol | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
qrt <m@il.jakis> wrote:
Jesli oĹ jest krzywa wymieĹ caĹÄ piastÄ. Aby mĂłc zdjÄ Ä koĹo i wymieniÄ szybciej dÄtkÄ be koniecznoĹci woĹźenia ze sobÄ klucza 15mm A tak w ogĂłle weĹş lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoÄ) jakiegoĹ Nie rozumiem tej strategii. KaĹźdy rower zasĹuguje na opiekÄ, regulacjÄ - to jak byĹ powiedziaĹ: "po co Ci cisnieniomierz do taniego samochodu - napompuj na oko, tylko w mercedesie warto uĹźyÄ cisnieniomierza". |
|
Data: 2015-05-28 09:06:40 | |
Autor: qrt | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Wed, 27 May 2015 19:07:47 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
qrt <m@il.jakis> wrote: W rowerze sportowym to i owszem. W jakiejś kozie czy codziennym jeździdle lepiej zastosować jakieś opony z wkładką antyprzebiciową. A tak w ogóle weź lepiej kup sobie normalny rower. Masz (ponoć) jakiegoś teoretycznie masz racje ale zobacz - masz piastę pod nakręcany wielotryb. Wymienisz oś ale nie zmienia to faktu iż konstrukcja piasty jest skopana i oś sie gnie. W takim wypadku lepiej od razy wymienić piastę. Albo i koło bo szprychy są pewnie ocynkowane a obręcze z plasteliny. A w makrokeszu wszystko jest raczej słabej jakosci. Piasty, łozyska, korba łancuch, hamulce. Na dodatek ciężkie. Oczywiście możesz sie bawić i upgradować wszystko po kolei ale czy to ma sens? |
|
Data: 2015-05-28 06:12:49 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:1ddh25h4st9n9$.g1mz4y5b4efg.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 27 May 2015 19:07:47 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a): Mam już takie opony :-) Co nie zmienia sytuacji że fabrycznie ma quick release z przodu - dla symetrii przydałoby się z tyłu... Nie rozumiem tej strategii. Każdy rower zasługuje na opiekę, regulację Ty mnie tu w tym akapicie namawiasz do upgradowania całego koła. Ja tego nie chcę. Oś mi się nie gnie od kilku lat. Nie widzę powodu aby wykazywać się nadgorliwością. Pytam czy proste i łatwe jest dodać funkcjonlaność do rowera której producent nie dał: quick release. Nie jest łatwo? OK. Przeżyje. Nie ma powodu skazywać na straty roweru tylko dlatego że kupiony był w markecie - służy ładnie lat kilka - posłuży jeszcze kilka... |
|
Data: 2015-05-29 07:30:55 | |
Autor: JDX | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick re lease? | |
On 2015-05-27 21:07, Pszemol wrote:
[...] Nie rozumiem tej strategii. KaĹźdy rower zasĹuguje na opiekÄ, regulacjÄ - toCiĹnieniomierz obecnie nie jest potrzebny do Ĺźadnego samochodu bo teraz na kaĹźdej przyzwoitej stacji benzynowej jest dostÄpna sprÄĹźarka z ciĹnieniomierzem. :-) SwojÄ drogÄ ja na takiej stacji znacznie czÄĹciej dopompowujÄ koĹa roweru niĹź samochodu. :-) |
|
Data: 2015-05-29 13:07:38 | |
Autor: m | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick re lease? | |
W dniu 29.05.2015 o 07:30, JDX pisze:
On 2015-05-27 21:07, Pszemol wrote: ZwrĂłciĹeĹ uwagÄ jaki rozrzut jest we wskazaniach tych ciĹnieniomierzy? Z moich pomiarĂłw wynika Ĺźe +- 1.5 atm (!) p. m. |
|
Data: 2015-05-29 12:26:09 | |
Autor: Pszemol | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:55684879$0$27506$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 29.05.2015 o 07:30, JDX pisze: Z tym ciĹnieniomierzem panowie to byĹa tylko abstrakcyjna ilustracja :-) |
|