Data: 2015-05-27 12:16:10 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500, Pszemol napisał(a):
ale widzę że to jest reguła Nie daje się kół na szybkozamykacz do ram ze skośnymi hakami. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-05-27 07:14:14 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:awqod4kiou6w$.f36k6awpm83z.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500, Pszemol napisał(a): Tak jak nie odprawia się mszy wódką tylko winem... A jednak zdarza się że czasem wina nie ma ;-) Rozwiniesz nieco temat, proszę? Czemu się nie daje? Skąd się bierze problem? |
|
Data: 2015-05-27 14:31:05 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Wed, 27 May 2015 07:14:14 -0500, Pszemol napisał(a):
Rozwiniesz nieco temat, proszę? Znawcy powiadają że jak ktoś ma kopyto, to depnąc potrafi wyrwać oś na zacisk tylnego z haka skośnego. I dlatego daje się zaciski tylko do ram z pionowym hakiem. Ja się do tego przychylam choć tego nie przerabiałem. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-05-27 16:30:07 | |
Autor: qrt | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Dnia Wed, 27 May 2015 14:31:05 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Wed, 27 May 2015 07:14:14 -0500, Pszemol napisał(a): ja przerabiałem za młodu ale być może nie miałem wówczas aż takiego kopta :) |
|
Data: 2015-05-27 19:07:46 | |
Autor: Pszemol | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
qrt <m@il.jakis> wrote:
Dnia Wed, 27 May 2015 14:31:05 +0200, Jacek Maciejewski napisaĹ(a): MuszÄ siÄ upewniÄ jak przyjdÄ do domu jakie ja mam haki... |
|
Data: 2015-05-27 16:38:32 | |
Autor: PeJot | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu 2015-05-27 o 14:31, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Wed, 27 May 2015 07:14:14 -0500, Pszemol napisał(a): Mimo wszystko stare Huragany, Jaguary i Romety Sporty miały haki skośne. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-05-28 08:29:13 | |
Autor: cytawa | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Jacek Maciejewski pisze:
Nie daje się kół na szybkozamykacz do ram ze skośnymi hakami. Pinowe haki staly sie powszechne dopiero w latach 90. Wczesniej krolowaly skosne i nikt sie tym nie porzejmowal i zaciski byly powszechne w rowerach wyczynowych. Sam mam kilka takich rowerow i n ie mam zadnego problemu z luzowaniem sie kol. Caly swiat sie scigal na skosnych hakach. Mysle, to jest moje zdanie, ze pionowe haki staly sie konieczne, gdy pojawily sie wymienne haki do przerzutek. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-05-28 09:59:34 | |
Autor: PeJot | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu 2015-05-28 o 08:29, cytawa pisze:
Mysle, to jest moje zdanie, ze pionowe haki staly sie Poza tym pionowe haki wymuszają niejako większą dokładność przy spawaniu ramy. -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-08-21 08:03:35 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:5566b5b4$0$8371$65785112news.neostrada.pl...
Jacek Maciejewski pisze: A co powiecie na zamianie zwykłych nakrętek z tyłu na takie "motylkowe" lub "na klamkę"? :-) |
|
Data: 2015-08-21 15:53:45 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
On 2015-08-21 15:03, Pszemol wrote:
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message Motylkowe? W celu... do/odkręcania palcami? :-) pozr Prot |
|
Data: 2015-08-21 21:03:37 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mr7ah9$3f3$1node1.news.atman.pl...
On 2015-08-21 15:03, Pszemol wrote: Tak. |
|
Data: 2015-08-25 10:23:14 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
On 2015-08-22 04:03, Pszemol wrote:
Kurcze, nikt nie chce podjąć tematu. Podbijam! :-) pozdr Prot |
|
Data: 2015-08-25 07:09:53 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mrh8lh$6kl$1node1.news.atman.pl...
On 2015-08-22 04:03, Pszemol wrote: Ktoś ma jakiś podręcznik w którym podaje się typowe momenty sił dokręcania tych śrubek/nakrętek? |
|
Data: 2015-08-26 01:33:57 | |
Autor: __Maciek | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Fri, 21 Aug 2015 21:03:37 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
napisał: Tak.A co powiecie na zamianie zwykłych nakrętek z tyłuMotylkowe? W celu... do/odkręcania palcami? :-) Ale ośkę na nakętki daje się właśnie po to, żeby nie dało się zdjąć koła bez narzędzi. Jeżeli uważasz że takiej właściwości nie potrzebujesz, to daj quick-release, po co jakieś pośrednie rozwiązania? BTW typowe nakrętki motylkowe z supermarketu się nie nadadzą, bo: - ośki mają gwint drobnozwojny i nakrętka po prostu nie będzie pasować - właściwy moment dokręcania jest na tyle duży, że prawidłowo dokęconej nakrętki nie odkręcisz palcami, mimo że jest motylkowa. No chyba że będziesz dokręcał tylko na tyle "ile palce pozwolą", ale to zdrowia życzę. Ja bym się bał że koło zrobi w czasie jazdy niespodziankę i ewakuuje się z roweru... Chyba że wykonasz albo gdzieś kupisz nakrętki motylkowe z dużymi dźwigniami, ale to chyba podchodzi pod "bohaterskie zwalczanie problemów które w innych ustrojach nie występują". |
|
Data: 2015-08-25 21:20:51 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message
news:lutptadiuj9durjvq6tfmka23e10ni80qp4ax.com... Tak.A co powiecie na zamianie zwykłych nakrętek z tyłuMotylkowe? W celu... do/odkręcania palcami? :-) Bo mi odradzano zmianę ośki gdy mam koło z wolnobiegiem. Fachowcy upierają się, że quick-release to tylko w hubach z kasetą. Ten pomysł z motylkami dopisałem jako kontynuację starszego wątka, który zaczął się w 26 maja tego roku - doczytaj całość w googlach. BTW typowe nakrętki motylkowe z supermarketu się nie nadadzą, bo: Znajdę taką, aby gwint pasował. Oprócz supermarketów są inne sklepy. - właściwy moment dokręcania jest na tyle duży, Jaki jest "właściwy moment"? Ale konkretnie, w Newtonach na metr... No chyba że będziesz dokręcał tylko na tyle "ile palce pozwolą", W jaki sposób, skoro na nim siedzę, i wpycham go w rowek widelca? Chyba że wykonasz albo gdzieś kupisz nakrętki motylkowe z dużymi Zacznijmy od ustalenia tego, jaki jest minimalny "bezpieczny" moment siły dokręcania tych nakrętek. Reszta wniosków będzie z tego wynikać :-) |
|
Data: 2015-08-26 09:33:57 | |
Autor: Nuel | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-26 o 04:20, Pszemol pisze:
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message
Tutaj pomocna tabela z różnymi danymi "rowerowymi": http://coogee.republika.pl/dane.html#momenty Z tego co widze to dokrecenie nakretek piasty tylnej to wartość 30-40 Nm. Pozdrawiam Nuel |
|
Data: 2015-08-26 03:14:38 | |
Autor: Jacek G. | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:33:59 UTC+2 użytkownik Nuel napisał:
W dniu 2015-08-26 o 04:20, Pszemol pisze:Tabelka i strona fajna, ale brakuje mi momentu dokręcenia dzwonka (bo koszyk bidonu, to nawet jest) ;) A tak w ogóle, to kolega Pszemol chyba lubi dzielić włos na czworo. Rozumiem, że przy fabrycznym/serwisowym składaniu roweru należałoby przestrzegać tych wszystkich parametrów. Ale podejrzewam, że tolerancja pomiędzy siłą, przy której jakaś część nie odpadnie, a siłą, gdy wystąpią zbyt duże/niszczące naprężenia jest na tyle duża, że większość śrubek da się przykręcić na wyczucie bez szkody dla bezpieczeństwa własnego i sprzętu. -- Jacek G. |
|
Data: 2015-08-26 06:59:33 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Jacek G." <jginter@wp.pl> wrote in message news:620c5b6f-01a1-4f88-94d3-b76e9153327bgooglegroups.com...
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:33:59 UTC+2 użytkownik Nuel napisał: Jacku, chyba nie zaczaiłeś czaczy... Chodziło o nabranie orientacji jakiego typu moment siły jest wymagany minimalnie do dokręcenia nakrętki ośki tylnego koła w kontekście zamiany jej na nakrętkę typu motylek. |
|
Data: 2015-08-26 13:34:31 | |
Autor: m | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu 26.08.2015 o 12:14, Jacek G. pisze:
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:33:59 UTC+2 użytkownik Nuel Ale przecież kolega Pszemol właśnie sie broni przed zarzutem że będzie za słabo dokręcał tylne koło motylkiem. IMHO przy odpowiednio dużych skrzydełkach motylka, to 40Nm osiągnie z palcem od drugiej ręki w d.... p. m. |
|
Data: 2015-08-26 07:03:27 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:55dda443$0$4779$65785112news.neostrada.pl...
Tabelka i strona fajna, ale brakuje mi momentu dokręcenia dzwonka (bo Zaczaiłeś czaczę :-) IMHO przy odpowiednio dużych skrzydełkach motylka, Nie wiem... wydaje mi się, że 30Nm to jednak ciut za dużo na motylka. Niech będzie mieć szerokość załóżmy 5cm, ramię siły 2x 2.5cm zakładam że naciskam równomiernie oba palcami to wychodzi 600N na tych 5cm. Po 30 kg siły na palec... dużo... muszę sprawdzić jakąś wagą :-) |
|
Data: 2015-08-26 10:04:48 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-26 o 04:20, Pszemol pisze:
Bo mi odradzano zmianę ośki gdy mam koło z wolnobiegiem. A niby dlaczego? Ze pelna oska mniej sie gnie niz drazona? Mechanikiem nie jestem, ale z tego co wiem, to gna sie tak samo. Do tego zacisk poprawia sztywnosc oski bo ja napina. Nawet cale artykuly na ten temat gdzies czytalem. W kazdym razie ja w rowerze zony z powodzeniem wymienilem. |
|
Data: 2015-08-26 03:05:34 | |
Autor: Jacek G. | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 10:05:11 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
W dniu 2015-08-26 o 04:20, Pszemol pisze:Też tak mi się wydaje. Miałem rower z wolnobiegiem i szybkozamykaczem i nic złego się nie działo. Ośka też się nie gięła - co prawda ciężki nie jestem. Ponadto w sklepach można obejrzeć wiele modeli firmowych rowerów na wolnobiegu z zaciskiem quick-release. -- Jacek G. |
|
Data: 2015-08-26 13:45:08 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
On 2015-08-26 12:05, Jacek G. wrote:
W dniu środa, 26 sierpnia 2015 10:05:11 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał: Słuchajcie, całe szczescie,że nie jesteśmy na jakiejś grupie samochodowej, bo komuś mógłby wpaść do glowy pomysł na przykręcanie "motylkiem" kół w autach! pozdr Prot |
|
Data: 2015-08-26 06:57:52 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mrk8s3$n92$1node2.news.atman.pl...
Też tak mi się wydaje. Miałem rower z wolnobiegiem i szybkozamykaczem i nic złego się nie działo. Ośka też się nie gięła - co prawda ciężki nie jestem. Ponadto w sklepach można obejrzeć wiele modeli firmowych rowerów na wolnobiegu z zaciskiem quick-release.Bo mi odradzano zmianę ośki gdy mam koło z wolnobiegiem. A znasz jakiś samochód który ma w specyfikacji dokręcanie tych nakrętek w kołach momentem siły rzędu 30Nm? Bo moja Honda na przykład, woła o 100Nm w tym miejscu. |
|
Data: 2015-08-26 15:31:26 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-26 o 13:57, Pszemol pisze:
A znasz jakiś samochód który ma w specyfikacji dokręcanie Z tymi momentami dokrecania kol (samochodowych) trzeba uwazac. U mnie jest 90Nm. Ale to nie gwarantuje, ze sruby nie beda sie odkrecac. Przy wymianie kol na stalowe, np. zimowki, trzeba przeczyscic i delikatnie posmarowac smarem miejsca styku srub i gniazd w otworach felg. Zanim to wymyslilem juz kilkakrotnie najadlem sie strachu, gdy sruby w kolach, zwlaszcza przednich, zaczely sie odkrecac. Ku przestrodze, nawet w grupie rowerowej. :) W koncu uzywamy niekiedy samochodow, np. by podwiesc nasze rowery. A momenty w rowerach mozna sobie darowac. :) Chyba ze chodzi o te zwiazane z wrazeniami z wypraw i wycieczek. Faktem jest, ze wlasciwe dokrecenie roznych rowerowych srubek wymaga sporo doswiadczenia. Np. wyjatkowo mocno dokrecam srumi mocujace klocki w v-brejkach. I faktem jest rowniez, ze nawet w porzadnie zlozonych rowerach, gdzie sruby sa dokrecane wlasciwymi momentami, warto, a nwet trzeba, je sprawdzic i ew. dokreciac po pewnym czasie. Co najmniej 1/3 z nich wymaga pozniejszego dokrecenia. Z nyplami w kolach tez rownie bywa. W dobrze zlozonych kolach rzadko sie cos luzuje (w moim Decathlonie od 5 lat nie dotknalem zadnego nypla), ale w takich srednich to juz roznie bywa. Warto sprawdzic co jakis czas. |
|
Data: 2015-08-26 20:29:57 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:mrkf44$khf$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
W dniu 2015-08-26 o 13:57, Pszemol pisze: Ja w swoim aucie mam nakrętki - śruby siedzą na wcisk w kołach. Może dlatego nie mam problemów z odkręcaniem się ich. A momenty w rowerach mozna sobie darowac. :) Chyba ze chodzi o te zwiazane z wrazeniami z wypraw i wycieczek. Faktem jest, ze wlasciwe dokrecenie roznych rowerowych srubek wymaga sporo doswiadczenia. I właśnie jak się nie ma tego doświadczenia, przydają się standardowe momenty dokręcania śrub. Kilka razy dokręcisz coś ustawionym dobrze kluczem a nabierzesz wyczucia/doświadczenia co ile siły potrzebuje. |
|
Data: 2015-08-26 20:34:20 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mrlp3e$uk8$1dont-email.me...
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:mrkf44$khf$1srv13.cyf-kr.edu.pl... Hm... nie w kołach - jak się nazywa ta część kręcąca się z łożyskami na półośkach? :-) Innymi słowy koła (dziury w kołach) nakładam na ogwintowane bolce a potem na koła nakrętki nakręcam. |
|
Data: 2015-08-26 07:16:07 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"__Maciek" <i80c586@cyberspace.org> wrote in message news:lutptadiuj9durjvq6tfmka23e10ni80qp4ax.com...
BTW typowe nakrętki motylkowe z supermarketu się nie nadadzą, bo: https://www.benscycle.com/p-6941-campagnolo-track-nut-10mm-x-26tpi-rear-each.aspx? Jaja jak arbuzy... Nakrętka do ośki tylnej do rowera: $36.80/sztuka :-) Czy ona jest zrobiona z metalu stopionego z meteorytów? Super ciekawa ta nakrętka - przyznaję Ci rację Maćku, ciężka do znalezienia... Wygląda z linka który podałem, że to niby metryczna jest M10 ale gwint rzeczywiście gęsty i podany w jednostkach angielskich 26TPI (threads per inch). Co ciekawe, najbliższa nakrętka angielska o rozmiarze 3/8" występuje tylko w dwu rodzajach gwintu: "coarse" 16TPI i "fine" 24TPI ale nie 26TPI - natomiast metryczna M10 występuje w trzech rodzajach gwintu: 1.5mm, 1.25mm i 1mm i wszystkie trzy mają za gruby gwint aby na ośkę roweru dokręcić... |
|
Data: 2015-08-26 14:47:34 | |
Autor: cytawa | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Pszemol pisze:
Super ciekawa ta nakrętka - przyznaję Ci rację Maćku, ciężka do To mi wyglada na nakretke do piasty torowej. Campagnolo rzeczywiscie zawsze mialo nietypowe oski. Gwint typowy 26 zwoi na cal ale grubosc nie 3/8' (czyli 12/32), jak typowe oski rowerowe tylko 13/32', co jest bliskie 10 mm. Z ciekawosci oski piast 3biegowych maja 14/32'. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-08-26 20:32:56 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:55ddb562$0$8384$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: O, to moja może będzie typowa, bo ja mam biedny rower z marketu. Ale próbowałem swoją przymierzać na gwinty dostępne w sklepach i najlepiej pasowała 3/8" 24TPI ale tylko dwa obroty byłem w stanie zrobić palcem, potem się gwint blokował. Natomiast na śrubę M10 ani na taką z gwintem 1, ani na taką 1.25 ani tym bardziej na 1.5 nie dało się nawet zacząć kręcić. Gwint typowy 26 zwoi na cal ale grubosc nie 3/8' (czyli 12/32), jak typowe oski rowerowe tylko 13/32', co jest bliskie 10 mm. Nie widziałem śrub 13/32", poszukam i sprawdzę 26TPI. Dzięki. |
|
Data: 2015-08-27 09:12:38 | |
Autor: cytawa | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
Pszemol pisze:
Gwint typowy 26 zwoi na cal ale grubosc nie 3/8' (czyli 12/32), jak Tak napisalem ale glowy nie dam, ze to nie 10 mm. Mam stara piaste Campa z lat 70 i jak nie zapomne to zmierze. Troche by to bylo dziwne, ze gwint ma jeden wymiar metryczny a drugi calowy. Ale z cala pewnoscia jest to 26TPI. I jest to typowy gwint rowerowy odpowiadajacy 1 mm. Roznica jest tak niewielka, ze krotkie sruby metryczne zakrecaja sie na calowym gwincie. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-08-27 06:56:08 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote in message news:55deb861$0$4779$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: Zastanawiam się w takim razie czemu ta moja nakrętka nie chciała wejść na śrubę M10 z gwintem 1mm. Bo nawet pół obrotu nie zrobiłem - na 3/8" z 24TPI już prędzej... |
|
Data: 2015-08-27 09:44:15 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message Motylki w kolach roweru to stary i sprawdzony patent. Stosowany kilkadziesiat lat. W kolarkach Diamanta uzywane jeszcze w latach 60-tych. http://tinyurl.com/nakretki-motylkowe Najlepiej szukac uzywek lub NOS-ow na eBay. Tanio mozna dostac motylki ddr-owskiego Renaka na Allegro. -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-08-27 06:57:49 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:mrmf4f$16d$1news.supermedia.pl...
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze: Ja to mam pecha - wymyślę coś fajnego i się okaże, że już to wymyślono ;-) |
|
Data: 2015-08-27 09:46:29 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-27 o 09:44, coaster pisze:
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze: Opps - teraz wlasciwy odnosnik: http://tinyurl.com/nakretki-motylkowe-okej :-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-08-27 10:12:02 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-27 o 09:44, coaster pisze:
Motylki w kolach roweru to stary i sprawdzony patent. Stosowany W czeskich Favoritach tez mialem. Jeszcze w latach 70-tych. |
|
Data: 2015-08-27 10:25:28 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-27 o 10:12, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-08-27 o 09:44, coaster pisze: Polskie Baltyki tez byly na motylkach: http://mslonik.pl/images/stories/20111121_RoweryRometKatalog/R12_Baltyk/640_DSC04074_Baltyk.JPG http://mslonik.pl/images/stories/20111121_RoweryRometKatalog/R12_Baltyk/640_DSC04073_PrzedniaPiasta.JPG http://mslonik.pl/images/stories/20111121_RoweryRometKatalog/R12_Baltyk/640_DSC04072_TylnaPiasta.JPG -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-08-27 11:54:59 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? - garsc wspomnien | |
W dniu 2015-08-27 o 10:25, coaster pisze:
Polskie Baltyki tez byly na motylkach: Byly, byly. O maly wlos, gdzies w polowie lat 60-tych, jak mlody chlopak, nie stalem sie posiadaczem takowego. Ale trafil sie uzywany Favorit. W nienajlepszym stanie. Cala zime go poprawialem rozkrecajac do srubki. To wtedy zlapalem bakcyla grzebania przy mechanizmach. Ten pierwszy Favorit mi ukradziono. Kupilem wiec kolejny, niebieski. Bardzo podobny do tego z watku http://www.forumrowerowe.org/topic/110585-renowacja-odswiezenie-ramy-favorit-prawie-antyk/page-2 Na zdjeciach widac, ze motylek byl tylko w przednim kole. Nie pamietam jak bylo w moim. Dlaczego tylko w przednim? Nie wiem. Ten Favorit mial 4 koronki z tylu, obslugiwane odwrotna przerzutka (jak niektore Shimano), tzn. sciskanie sprezyny powodowalo zeskok na mniejsza koronke, obslugiwana manetka na ramie. Z przodu - 2 tarcze obslugiwane specjalna wajcha przy suporcie. Na zdjeciach dobrze widac. No i wiecznie przebijajace sie szlaurafeny, trudne do kupienia, zwane w innych czesciach Polski szytkami. Nazwa sluszna skadinad, bo szukajac dziury, nalezalo rozciac zagumowane szycie, wyjac ze srodka detke, poszukac i zakleic dziure a potem zaszyc mocna szewska dratwa. Czasem po wyjeciu kawalka detki okazywalo sie, ze dziura jest gdzie indziej i trzeba rozcinac dalej. Niekiedy konczylo sie rozcieciem calej opony. I oczywiscie jej zaszyciem. Szlaurafeny kleilo sie do rafki (znow regionalizm) specjalnym klejem zwanym gumelajzem. Przewaznie szytka nie spadala, ale zdarzalo sie, ze tak. Zwlaszcza na ostrzejszym zakrecie. Coz, mlodosc, wspomnien czar. :) |
|
Data: 2015-08-27 09:55:15 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message Bonus: http://www.bricklanebikes.co.uk/blb-wing-nuts-m9-front http://www.bikeforums.net/classic-vintage/668045-love-wingnuts.html :-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-08-27 07:05:03 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:mrmfp3$1tq$1news.supermedia.pl...
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze: No super! Właśnie o to się rozchodzi... Ciekawe czy podeszłyby na moje ośki, czy te M10 za 25 funtów brytyjskich :-) to jest inne M10 niż moje.... |
|
Data: 2015-08-27 10:00:50 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message I jeszcze: http://www.classiclightweights.co.uk/components/wingnuts-griffith-comp.html ;-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-08-27 07:07:02 | |
Autor: Pszemol | |
Ośka tylna z nakrętkami czy quick release? | |
"coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:mrmg3i$24a$1news.supermedia.pl...
W dniu 2015-08-22 o 04:03, Pszemol pisze: Piękne! To prawie art! |
|
Data: 2015-08-27 10:05:00 | |
Autor: coaster | |
OĹka tylna z nakrÄtkami czy quick release? | |
Bardzo ladny komplecik z nierdzewki za piec dyszek! ;-)
http://store.velo-orange.com/index.php/components/wheelsets-rims-hubs/skewers/vo-stainless-wingnuts-mkii.html -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |