O¶ka tylna z nakrętkami czy quick release?

Data: 2015-05-28 20:14:30
Autor: __Maciek
O¶ka tylna z nakrętkami czy quick release?
Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

My¶lę o wymianie o¶ki w swoim rowerze, st±d te dylematy ;-)

Jaki¶ czas temu robiłem remont roweru i przy okazji zmieniałem też
koła. Od razu powymieniałem o¶ki QR na zwykłe, na nakrętki.
Ostatecznie złapanie dętki zdarza się rzadko, a nie chcę żeby jaki¶
menel mi koła zap...

Data: 2015-05-28 18:38:39
Autor: Pszemol
Ośka tylna z nakręt kami czy quick rele ase?
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:
Tue, 26 May 2015 21:35:05 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

Myślę o wymianie ośki w swoim rowerze, stąd te dylematy ;-)

Jakiś czas temu robiłem remont roweru i przy okazji zmieniałem też
koła. Od razu powymieniałem ośki QR na zwykłe, na nakrętki.
Ostatecznie złapanie dętki zdarza się rzadko, a nie chcę żeby jakiś
menel mi koła zap...

Nie pomyslalem o tym... :-)

Data: 2015-05-29 22:55:54
Autor: __Maciek
O¶ka tylna z nakręt kami czy quick rele ase?
Thu, 28 May 2015 18:38:39 +0000 (UTC) Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

Ostatecznie złapanie dętki zdarza się rzadko, a nie chcę żeby jaki¶
menel mi koła zap...

Nie pomyslalem o tym... :-)

A to przecież taka oczywista rzecz...

Data: 2015-05-29 17:28:48
Autor: Pszemol
napisał:

Ostatecznie złapanie dętki zdarza się rzadko, a nie chcę żeby jaki¶
menel mi koła zap...

Nie pomyslalem o tym... :-)

A to przecież taka oczywista rzecz...

Z drugiej strony przedniego już tyle lat nie zap... tylne nagle mieliby?

Data: 2015-05-29 12:14:51
Autor: Piotr Majka
napisał:

[...]

A nakrętki zespawałe¶ z o¶k±? Bo nie rozumiem na czym Twoja iluzoryczna poprawa "bezpieczeństwa" ma polegać :) Będzie chciał zasun±ć to wyci±gnie francuza i odkręci :) Security by obscurity.

Data: 2015-05-29 22:55:29
Autor: __Maciek
O¶ka tylna z nakrętkami czy quick release?
Fri, 29 May 2015 12:14:51 +0200 Piotr Majka
<charvel@localhost.link.pl> napisał:

A nakrętki zespawałe¶ z o¶k±?

Nie no, potrzebuję czasem przecież to koło demontować.
Poza tym to zapewne wysokowęglowa stal, a więc i tak niezbyt spawalna.

Bo nie rozumiem na czym Twoja iluzoryczna poprawa "bezpieczeństwa" ma polegać :)
Będzie chciał zasun±ć to wyci±gnie francuza i odkręci :) Security by obscurity.

Kur...
No dobra, wytłumaczę... Poprawa wcale nie jest iluzoryczna. Jest to
dodatkowe utrudnienie. Nie każdy złodziej nosi ze sob± narzędzia.
Zwłaszcza menel który nie planuje wcze¶niej kradzieży roweru/czę¶ci
rowerowych, tylko zaparkowany rower mu się akurat napatoczył.
Oczywi¶cie, kluczem można to odkręcić w try miga, ale w porównaniu z
QR, które nie wymaga narzędzi, JEST to utrudnienie. W większo¶ci
przypadków taki złodziej da sobie spokój albo wybierze rower z QR,
jeżeli taki będzie w zasięgu. Rozumiesz, czy trzeba jeszcze pro¶ciej?

Naprawdę tak trudno samemu na to wpa¶ć? Nie masz takiego wyczucia do
psychologii człowieka, sposobu postępowania ludzi? Poważnie pytam.

O¶ka tylna z nakrętkami czy quick release?