Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?

Data: 2009-10-19 18:46:10
Autor: mauser50
Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?
Witam

Czy ktoś z grupowiczów orientuje sie czy pokrzywdzony składając prywatny akt oskarżenia do Sądu Karnego i występując jako oskarżyciel prywatny może ustanowić pełnomocnika, który nie jest adwokatem lub radcą prawnym a jest np. członkiem rodziny i jakie przepisy to regulują.

Dodaję, że Prokuratura odmówiła objęcia tej sprawy oskarżeniem z urzędu powołując sie z na zapis art. 157 par. 2 kk.

Z poważaniem mauser50

Data: 2009-10-19 12:51:47
Autor: piotrl
Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?
Możesz wnioskować do sądu o pełnomocnika z urzędu, jeśli masz niskie
dochody.
Możesz ustanowić pełnomocnika z wyboru w postaci dowolnego adwokata.

Data: 2009-10-19 21:01:44
Autor: kuba
mauser50 pisze:
[...]

Nie. Regulują to ogólne przepisy KPK o pełnomocnictwie: art. 82 i n.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-20 16:56:15
Autor: mauser50
kuba pisze:
mauser50 pisze:
[...]

  Jednak mam wątpliwości ponieważ w art. 82 kpk jest mowa o obrońcy oskarżonego natomiast ja pytam o pełnomocnika dla oskarżyciela prywatnego, który jest jednocześnie pokrzywdzonym. Czy w tym przypadku nie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego o których mowa w art. 89 kpk.

Z poważaniem mauser50

Data: 2009-10-20 16:58:26
Autor: Johnson
mauser50 pisze:

 Jednak mam wątpliwości ponieważ w art. 82 kpk jest mowa o obrońcy oskarżonego natomiast ja pytam o pełnomocnika dla oskarżyciela prywatnego, który jest jednocześnie pokrzywdzonym.

Art. 88 kpk

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-10-20 18:02:37
Autor: kuba
mauser50 pisze:
kuba pisze:
mauser50 pisze:
[...]

"i n." znaczy i następne. Johnson już Ci podał, który art. dokładnie

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Oskarżenie prywatne - pełnomocnik?