Oskar?ony, poszkodowany i ?wiadek - fakty i mity

Data: 2014-02-24 08:53:11
Autor: SJS
Oskar?ony, poszkodowany i ?wiadek - fakty i mity
W dniu 2014-02-19 20:04, Piotrek pisze:
Ponieważ słyszy się różne opinie na ten temat, chciałbym
raz na zawsze ustalić co jest prawdą, a co nie i dlaczego.
Mianowicie:

- czy to prawda, że świadek nie ma wglądu w dane osobowe
oskarżonego, ale oskarżony ma wgląd w dane osobowe świadka?

- czy to prawda, że poszkodowany nie ma wglądu w dane osobowe
oskarżonego, ale oskarżony ma wgląd w dane osobowe poszkodowanego?

Jeśli odpowiedź na któreś z dwóch powyższych pytań brzmi "tak",
to dlaczego w naszym kraju chroni się przestępcę zamiast jego
ofiary i jej sprzymierzeńców?

Dodaj do tego:
Czy to prawda że oskarżony ma wgląd w dane biegłego sądowego?
Tak
Ciekawy przykład:
Jestem biegłym
Przychodzi zawiadomienie, że mam się stawić na rozprawę jako ... biegły w sprawie...
Dzwonię do sądu - a gdzie akta - przecież najpierw muszę dostać akta i pytania
Brał już Pan udział w tej sprawie
Mam tylko numer sprawy i nigdy przed wymienionym w nagłówku Sądzie nie byłem jako biegły
To prawda bo Sąd zmienił siedzibę, a 17 /siedemnaście/ lat temu pisał pan opinię w tej sprawie
!!!!
Idę do piwnicy, szperam - jest - komplet zdjęć - opinia - notatki
A gdybym nie miał? Jak po tylu latach odtworzyć i opinię i okoliczności?
Sprawa dotyczy przestępstw z użyciem materiałów wybuchowych - po tylu latach złapali "bombermena"
Podsumowanie
Przez 17 lat "bombermen" znał moje dane osobowe /wcześniej złapali jego kumpla/ - ja nie wiedziałem, że on jest na wolności.
Jako biegli nie mamy ochrony i Policja odmawia biegłym wydania zezwolenia na posiadanie broni z racji wykonywanych funkcji.
Wniosek
Obywatelu biegły - broń się sam

Obserwacja:
- oskarżony na rozprawie dokładnie miał gdzieś....
--
sjs

-- -

Data: 2014-02-24 12:20:30
Autor: SDD
SJS pisze:

Czy to prawda że oskarżony ma wgląd w dane biegłego sądowego?
Tak

Powiem więcej - wprawdzie oskarżony formalnie nie ma wglądu w dane sędziego czy prokuratora - ale co bardziej rozgarnięci oskarżeni - a zwłaszcza tacy ze sporym doświadczeniem w tym "zawodzie" :) i zwłaszcza w małych i średniej wielkości miastach bez problemu wiedzą dokładnie, gdzie mieszka jaki sędzia i prokurator.

To dopiero jest hardkor nie?

Cóż - taka praca.

Kasę za opinię fajnie się bierze, nie? I to zazwyczaj nie są grosze.

No to coś za coś. Trzeba cześćiej się po prostu oglądać za siebie.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2014-02-24 13:21:58
Autor: SJS
W dniu 2014-02-24 12:20, SDD pisze:
SJS pisze:

[...]

W grudniu zeszłego roku wystawiłem rachunek na kwotę 800 zł
Strony złożyły depozyt w kwocie około 2 tys
Czyli wypłata mogła być wykonana bez problemu
Grudzień, styczeń luty a pieniędzy NIET
Dzwonię - proszę pisać zażalenie
Cholera mam o swoje pieniądze jeszcze walczyć i dodatkowo czas tracić?
Ja mam na napisanie opinii zwykle 30 dni - czyli trzeba w tym czasie przeczytać setki stron akt, skontaktować się ze stronami gdy potrzebne dodatkowe wyjaśnienia, przejrzeć normy bo może była aktualizacja, napisanie opinii, zawiezienie do sądu i...
....czekanie - miałem przypadek gdy czekałem ponad 7 miesięcy
Czyli ja udzielam "pożyczki" wymiarowi sprawiedliwości..,
Na przestrzeni ostatnich 4-5 lat zdecydowanie sprawność sądów zmalała a jestem biegły od 27 lat

No to coś za coś. Trzeba cześćiej się po prostu oglądać za siebie.

Włamanie do hurtowni - 700 tys strat
Opinia umożliwia  zawężenie kręgu poszukiwań do kilku osób...

--
sjs

-- -

Oskar?ony, poszkodowany i ?wiadek - fakty i mity