Oślepiali pilota laserem. Wpadli

Data: 2010-11-27 12:10:23
Autor: LUK
Oślepiali pilota laserem. Wpadli
http://policyjni.gazeta.pl/
Policyjni/1,91152,8717895,Oslepiali_pilota_laserem__Wpadli.html

Kapitan samolotu Wizzair szykujący się do startu do Doncaster poskarżył się, że jest oślepiany laserem z tarasu widokowego. We wskazane miejsce został wysłany patrol Straży Granicznej. Funkcjonariusze zlokalizowali i zatrzymali żartownisiów, którzy świecili wskaźnikiem laserowym.

Okazali się nimi dwaj 19-letni mieszkańcy Tychów. Spędzali czas w porcie lotniczym z dwoma kolegami. O zdarzeniu Straż Graniczna powiadomiła Prokuraturę Rejonową w Tarnowskich Górach, która będzie prowadzić w tej sprawie dalsze czynności.

Data: 2011-03-14 23:30:04
Autor: Ralph
Oślepiali pilota laserem. Wpadli
Dawno mnie tu nie było, więc przepraszam za odgrzebywanie starego wątku.
Ciekawi mnie jak dużo w Polsce jest przypadków oślepiania pilotów laserem, czy
jest to tak jak w Anglii gdzie mieszkam zjawisko coraz powszechniejsze?  W
połowie stycznia podczas nocnego lotu zostałem trafiony bardzo silnym
promieniem lasera, na szczęście promień był z boku, a ja patrzyłem w zupełnie
inną stronę, ale jestem pewien, że gdybym patrzył się w kierunku z którego
pochodziło zielone światło, to co najmniej przez kilka minut nie wiedziałbym
gdzie lecę, a byłem jedyną osobą na pokładzie, która miała pojęcie o lataniu.
Zaledwie kilka tygodni wcześniej w tym samym mieście dwóch głupków postanowiło
poświecić laserem w kierunku helikoptera, mieli jednak pecha, bo okazało się,
że był to najeżony kamerami i noktowizorami śmigłowiec policyjny, zostali
bardzo szybko złapani.  W moim przypadku jednak policja rozkładała ręce mimo
że udało mi się wskazać budynek z którego pochodził promień - w dużym bloku z
kilkudziesięcioma mieszkaniami trudno znaleźć idiotę z laserem.
Zastanawiam się jak bronić się przed tym coraz bardziej powszechnym
zjawiskiem.  W przypadku dużego samolotu pasażerskiego jest dwóch lub czasem
nawet trzech pilotów, więc w razie czego ma kto przejąć stery, jednak w małym
samolocie pilot jest zazwyczaj jedyną osobą potrafiącą znaleźć w nocy lotnisko
i wylądować.

--

Oślepiali pilota laserem. Wpadli