Os³ona balkonowa copolecacie ?

Data: 2011-04-15 19:33:07
Autor: .
Os³ona balkonowa copolecacie ?
Wszêdzie na balkonach pe³no wikliny i czasem mat z bambusów - nie powiem bardzo mi siê podoba ale zaczyna byæ pospolicie bo wszêdzie tego pe³no.
Co polecacie na os³onê balkonow± ? zbyt du¿ego wyboru na rynku nie ma... balkon pomalowany na br±z, bardzo du¿a powierzchnia 7-8 m musia³ bym kupiæ materia³u.
Dziêkuje

Data: 2011-04-15 21:41:08
Autor: Ikselka
Os³ona balkonowa copolecacie ?
Dnia Fri, 15 Apr 2011 19:33:07 +0200, niemam@meila.pl napisa³(a):

[...]

Bambus i wiklina w miejskim wystroju jest jak kwiatek do ko¿ucha, zw³aszcza
w "blokowisku". Faktycznie, zaczyna tego byæ coraz wiêcej, wygl±da fatalnie, jak slumsy
jakie¶. Podobny dysonans, jak "uki" i gipsowe "toczone" balustradki na wsi.

Prawdê mówi±c trudno co¶ doradzaæ - skoro s±siedzi udekoruj± swoje balkony
w ten sposób, to ten Twój, nawet w lepszym gu¶cie, wiele nie poprawi w
widoku ogólnym. Ale mo¿na próbowaæ. Wg mnie najbardziej pasuje g³adka p³yta
w kolorze elewacji.

Data: 2011-04-16 18:09:38
Autor: andrzej
Os³ona balkonowa copolecacie ?
U¿ytkownik " ." <niemam@meila.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:io9vgo$2sch$1newsread.aster.pl...
[...]

Ja zrobi³em prymitywnie, ale rodzina zaakceptowa³a. Kupi³em w jakim¶ budowlanym br±zowe, plastikowe panele.
Konstrukcja balustrady na moim balkonie to trzy po³±czone ze sob± kwadraty (wype³nione rzadk± siatk±), do których wymiarów doci±³em panele, sklei³em je i obramowa³em te¿ kupionym, plastikowym, pasuj±cym do paneli profilem.
Tak zrobione panelowe kwadraty w³o¿y³em w istniej±ce ramy metalowe a przed ich wypadniêciem (szczególnie w wietrzne dni) zabezpieczy³em siê wkrêcaj±c w górne i dolne k±towniki ram po dwie ¶rubki, które od zewnetrznej strony licowa³y z k±townikiem (jednym wiert³em przewierci³em otwór, aby przesz³a ¶rubka a wiêkszym wiert³em sfazowa³em otwór, aby siê schowa³ ³ebek ¶rubki). Fazowanie otworów by³o oczywi¶æie mo¿liwe tylko w górnych k±townikach, bo od do³u trudno zmie¶ciæ wiertarkê, wiêc na dole zastosowa³em ¶rubki z ozdobnym pó³kolistym ³ebkiem
W³o¿one go³e ¶rubki nie trzyma³y ¶ci¶le w³ozonego panelowego wype³niacza, bo by³y od niego oddalone o ok. 1 cm, wiêc nakrêci³em na nie korki z wina :)
Schowane w górnym k±towniku ³ebki ¶rubek zaszpachlowa³em i mia³em pomalowaæ, ale nie by³o ju¿ czasu i tak stoi ju¿ drugi sezon :)

--
andrzej

Renowacja ka¿dych schodów wewnêtrznych
www.nowe-schody.pl