Os³y na letnich oponach

Data: 2013-12-06 18:59:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-06 17:57, Cavallino pisze:
Dobre ukoronowanie dyskusji sprzed tygodnia.
Dzisiaj os³y poruszaj±ce siê na letnich oponach sparali¿owa³y ca³y Poznañ.
¦miaæ mi siê chcia³o, gdy siê okazywa³o, ¿e nie maj±c zimówek, a tylko
wielosezonowe Navigatory, kosztuj±ce 10% wiêcej ni¿ najtañsze letnie
Dêbice w tym rozmiarze, by³em jednym z najsprawniej poruszaj±cych siê na
drogach.
Na bezmy¶lne byd³o i g³upotê nie da rady, przecie¿ wiadomo, ¿e w grudniu
¶nieg siê nie zdarza, wiêc po co zak³adaæ zimówki, nawet jak od kilku
dni tr±bi± w ka¿dej tv o ¶nie¿ycach w pi±tek.
A skoro nie da rady, to trzeba wprowadziæ nakaz - w³a¶nie na takie dni.

Debili uwa¿aj±cych inaczej prosi siê o darowanie sobie przekazywania
swoich m±dro¶ci.

Nie wiem jak tam w Poznaniu, ale we Wroc³awiu dzi¶ rano (oko³o 6-tej) lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-06 19:00:34
Autor: Budzik
Os³y na letnich oponach
Osobnik posiadaj±cy mail mojnick@onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Nie wiem jak tam w Poznaniu, ale we Wroc³awiu dzi¶ rano (oko³o 6-tej) lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

U nas tez. Po po³udniu zrobi³ sie na drogach lód.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-12-06 19:21:33
Autor: J.F
Os³y na letnich oponach
U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa³
[...]

Okolo 8 we wrocku glowne ulice byly juz mokre, ale na osiedlowych lod.

A jednak ... ten lod jakis taki malo gladki (a wieczorem deszcz padal) i Navigatory radzily sobie bardzo dobrze.
Nie tak jak na mokrym, ale smiem twierdzic ze dobrze.

J.

Data: 2013-12-06 21:36:56
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-06 19:21, J.F pisze:
[...]

                                                             ^^^^^^^^^^^
lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

Okolo 8 we wrocku glowne ulice byly juz mokre, ale na osiedlowych lod.
   ^^^^^^^

Wiesz, po paru godzinach to zrobi³o siê cieplej i efekty dzia³ania
s³u¿b tez by³y widoczne. Gorzej, jak pojawi³a siê poprawka - jak w DC
~ 14 :(

A jednak ... ten lod jakis taki malo gladki (a wieczorem deszcz padal) i
Navigatory radzily sobie bardzo dobrze.

To pewnie wroc³awska wersja lodu - w DC by³ tak samo ¶liski jak
zwykle.

Nie tak jak na mokrym, ale smiem twierdzic ze dobrze.

Chyba bêdê musia³ je od Ciebie po¿yczyæ ;)

Data: 2013-12-06 20:18:59
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
[...]

Konik w s³abej formie i do tego na Navigatorach ;)

Nie wiem jak tam w Poznaniu, ale we Wroc³awiu dzi¶ rano (oko³o 6-tej)
lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

Na po³udnie od DC i w DC te¿, ale armagiedon siê zrobi³ po 14 :(

Data: 2013-12-07 10:43:07
Autor: Axel
Os³y na letnich oponach
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message news:52a22329$0$2145$65785112news.neostrada.pl...

Nie wiem jak tam w Poznaniu, ale we Wroc³awiu dzi¶ rano (oko³o 6-tej)
lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

Na po³udnie od DC i w DC te¿, ale armagiedon siê zrobi³ po 14 :(

W DC o 6:30 je¼dzi³o siê bez problemu, po po³udniu najwiêkszy problem robili 'sparali¿owani padaj±cym ¶niegiem", bo stan jezdni by³ OK, a na Jerozolimskich ko³o Reduty pe³no by³o 'ostro¿nie jad±cych' lewym pasem 40km/h - na szczê¶cie da³o siê ich wyprzedzaæ prawym. Potem utkn±³em w wielkim korku na Woronicza, którego przyczyn± by³y - jak siê okaza³o - zbyt krótkie ¶wiat³a przy Wo³oskiej i 'ostro¿ne' ruszanie na ¶wiat³ach - zamiast 10 samochodów przeje¿d¿a³y 4.... A z nawierzchni± nie mia³em nigdzie ¿adnych problemów - przynajmniej w samochodzie, bo jak wysiedli¶my przy Idzikowskiego, to siê okaza³o, ¿e najbezpieczniej i¶æ jezdni±.

--
Axel

Data: 2013-12-07 10:59:53
Autor: jerzu
Os³y na letnich oponach
On Sat, 7 Dec 2013 10:43:07 +0100, "Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote:

A z nawierzchni± nie mia³em nigdzie ¿adnych problemów

Trzeba by³o w boczne uliczki zjechaæ :) Tam by³ Rajd Finlandii :)
A tak na powa¿nie, ko³o 14 wpad³em w ¶nie¿ycê na Woli. W 20 minut
nawali³o do¶æ sporo ¶niegu, ale jechaæ siê da³o. Za to na podje¼dzie
do Po³czyñskiej od D¼wigowej jedynym autem, jakie mia³o problem z
podjazdem pod wzniesienie, by³ Jag S-Type, RWD, a jak :) Nie wiem czy
mia³ letnie opony, czy zimowe, nie jestem w stanie dostrzec z daleka
:)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-12-08 11:04:27
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-07 10:59, jerzu pisze:
[...]

Pomijaj±c ró¿ne zabawne (b±d¼ mniej zabawne) historie, to siê ob¶mia³em
z takiej ³adnej sztuki BMW serii 7 (chyba, by³em ju¿ mêczony staniem
w d³ugim korku) na zwê¿eniu na Warszawskiej (jak siê leci z Wilanowa
do Konstancina i koñczy siê dwupasmówka - p³asko). Nie wiem co chcia³
zrobiæ (mo¿e pierwotnie chcia³ na cwaniaka przeskoczyæ z koñcz±cego siê
pasa po P-21), ale dziwnie niezdecydowanie siê zacz±³ zachowywaæ
i nawet kierunkowskazu nie w³±czy³. Jako ¿e jednak miejscami
lodowisko i  w ogóle jest do¶æ tolerancyjny to go nie przytrzyma³em,
tylko przyhamowa³em na tyle, by wjecha³. No i stojê, stojê, stojê
i patrzê, jak mu ten biedny ty³ robi obrót ko³ami raz, drugi, trzeci,
po czym przy stoj±cym przodzie dupa piêknie odchodzi bokiem w prawo,
prawie mi przeje¿d¿aj±c po zderzaku przednim ;) W koñcu ruszy³
lekkim halsem. Tak, tam by³o lodowisku, jak i w wielu innych
miejscach. Jecha³ pó¼niej zaskakuj±co spokojnie, ale byæ mo¿e
jecha³ tak i wcze¶niej :)

Data: 2013-12-07 14:02:11
Autor: Shrek
Os³y na letnich oponach
On 2013-12-07 10:43, Axel wrote:
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message

[...]

No nie wiem - po 16 na boczniejszych (i nie tylko, bo na Towarowej te¿) uliczkach to by³a po prostu szklanka. Za to na Prymasa Tysi±clecia czarno (choæ mokro). Z drugiej strony na letnich da³em radê wiêc widaæ siê da;)

Inna sprawa, ¿e rzeczywi¶cie sporo kierowców nie potrafi ogarn±æ, ¿e jakie by¶ nie mia³ opono, to jedynka i jak nie chce jechaæ to wiêcej gazu nie zadzia³a, a i w zakrêt lepiej wchodziæ bez wci¶niêtego gazu czy hamulca;) Takim ¿adne opony nie pomog± (chyba ¿e ³añcuchy).

Shrek.

Data: 2013-12-08 10:47:11
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-07 10:43, Axel pisze:
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message

Nie wiem jak tam w Poznaniu, ale we Wroc³awiu dzi¶ rano (oko³o 6-tej)
lepiej by by³o mieæ opony z kolcami, ni¿ typowe zimówki.

Na po³udnie od DC i w DC te¿, ale armagiedon siê zrobi³ po 14 :(
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

W DC o 6:30 je¼dzi³o siê bez problemu, po po³udniu najwiêkszy problem
robili 'sparali¿owani padaj±cym ¶niegiem", bo stan jezdni by³ OK, a na
Jerozolimskich ko³o Reduty pe³no by³o 'ostro¿nie jad±cych' lewym pasem

Axel, DC siê nie koñczy na Jerozolimskich i g³ównych traktach (choæ i na nich miejscami by³o lodowisko).

Data: 2013-12-08 20:54:33
Autor: Axel
Os³y na letnich oponach
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message news:52a4401f$0$2186$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A ja gdzie¶ napisa³em, ¿e je¼dzi³em tylko Jerozolimskimi, albo tylko g³ównymi drogami? Napisa³em o Jerozolimskich, ¿e mimo dobrych warunków sporo kierowców jecha³o jak ostatnie cioty. A przejecha³em o 15 pó³ miasta, równie¿ ma³ymi uliczkami, godzinê pózniej kolejne pó³ miasta - wiêkszo¶æ czasu w korkach, zupe³nie bez powodu, bocznymi uliczkami te¿, bo próbowa³em omin±æ korki i o 20 znowu pó³ miasta wracaj±c do domu.

--
Axel

Data: 2013-12-08 21:17:09
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-08 20:54, Axel pisze:
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message

[...]

(...)
"A z nawierzchni± nie mia³em nigdzie ¿adnych problemów"

Czy chcesz, czy nie, w wielu miejscach by³a szklanka i ogólnie warunki
by³y fatalne. Tam gdzie by³o dobrze to by³o dobrze.
Piszesz, ¿e sporo kierowców "jecha³o jak ostatnie cioty" - mo¿e ju¿
siê "na¶lizgali" przed chwil± i woleli nie ryzykowaæ?

Data: 2013-12-09 15:19:09
Autor: Axel
Os³y na letnich oponach
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message news:52a4d3c6$0$2159$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bo nie mia³em. Tam gdzie by³o bardziej ¶lisko wystarczy³o zachowaæ minimum ostro¿no¶ci, nie dodawaæ gwa³townie gazu, p³ynnie hamowaæ i zachowaæ wiêkszy odstêp. Zero problemów.

Czy chcesz, czy nie, w wielu miejscach by³a szklanka i ogólnie warunki
by³y fatalne. Tam gdzie by³o dobrze to by³o dobrze.

W tym czasie i miejscach, gdzie ja jecha³em - by³y dobre. Miejscami na bocznych uliczkach by³o trochê ¶niegu, ale nie by³o ¶lisko (na zimówkach). Problemy tworzyli kierowcy.

Piszesz, ¿e sporo kierowców "jecha³o jak ostatnie cioty" - mo¿e ju¿
siê "na¶lizgali" przed chwil± i woleli nie ryzykowaæ?

Po pierwsze - mogli nie ryzykowaæ prawym pasem, a nie lewym (to na Jerozolimskich). Po drugie - przy ruszaniu bardzo ³atwo sprawdziæ, czy jest przyczepno¶æ, czy jej nie ma, a nie blokowaæ skrzy¿owanie ruszaj±c jak na lodzie, którego nie by³o (to np. na Woronicza).

--
Axel

Data: 2013-12-09 16:47:38
Autor: Artur Ma¶l±g
Os³y na letnich oponach
W dniu 2013-12-09 15:19, Axel pisze:
"Artur Ma¶l±g"  wrote in message

[...]

Bo nie mia³em.

Ale mieli inni.

Proponujê jednak wiêcej tolerancji i empatii.

BTW - jak wybra³e¶ siê na zwiedzanie DC w pi±tek po po³udniu i do tego
w takich warunkach, to naprawdê wspó³czujê:>

Data: 2013-12-09 22:14:12
Autor: Axel
Os³y na letnich oponach

"Artur Ma¶l±g"  wrote in message news:52a5e61d$0$2158$65785112news.neostrada.pl...

"A z nawierzchni± nie mia³em nigdzie ¿adnych problemów"

Bo nie mia³em.

Ale mieli inni.

Proponujê jednak wiêcej tolerancji i empatii.

Ja siê staram nie utrudniaæ swoj± jazd± innym na drodze i oczekujê tego samego od innych.

BTW - jak wybra³e¶ siê na zwiedzanie DC w pi±tek po po³udniu i do tego
w takich warunkach, to naprawdê wspó³czujê:>

Nie wybra³em siê na zwiedzanie, tylko najpierw z pracy do domu przez sklep, w którym musia³em cos odebraæ,  a potem z rodzin± na imprezê miko³ajkow± do samego szefa :-)

--
Axel

Os³y na letnich oponach