Osnośnie wyroku SN w sprawie ułaskawienia M.K. .

Data: 2017-05-31 14:43:42
Autor: Michał Szatański
Osnośnie wyroku SN w sprawie ułaskawienia M.K. .
  Jeśli prezydent może ułaskawić winnego, to może też i przerwać proces.

Data: 2017-05-31 14:55:58
Autor: silvio balconetti
Am 31.05.2017 um 14:43 schrieb Michał Szatański:
 Jeśli prezydent może ułaskawić winnego, to może też i przerwać proces.

W nowej konstytucji to rozbuduje: ulaskawienie na kredyt, gdy denat jeszcze nic nie zrobil, albo sie nawet nie urodzil; ulaskawienie na zycie, od urodzenia az do smierci na wszystko; ulaskawienia abonamentowe, cos jak winiety na autostrade - na dwa miesiece, pol roku, rok, zglednie zalezne od wysokosci kary - od pieciu lat, od dziesieciu, z oplata zryczaltowana lub na raty. Prawnicy cos wymysla.
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2017-05-31 17:21:04
Autor: t-1
W dniu 2017-05-31 o 14:55, silvio balconetti pisze:
[...]

Za dużo naoglądałeś się Bonda.
To tam takie licencje.

Data: 2017-05-31 17:38:25
Autor: prezydent San Escobar
silvio balconetti <silvio@invalid.invalid> napisał(-a):

> [...]

W nowej konstytucji to rozbuduje: ulaskawienie na kredyt, gdy denat jeszcze nic nie zrobil, albo sie nawet nie urodzil; ulaskawienie na zycie, od urodzenia az do smierci na wszystko; ulaskawienia abonamentowe, cos jak winiety na autostrade - na dwa miesiece, pol roku,

A może wystarczy ułaskawienie in blanco? Wydawane wraz z legitką PZPR-PIS :D.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-05-31 20:14:18
Autor: k0pe
Osnośnie wyroku SN w sprawie ułaskawienia M.K. .
silvio balconetti on 31.05.2017 19:55 wrote
[...]

Może jak w kilku konstytucyjnych monarchiach europejskich zwolnienie
wytypowanych osób z wszelkiej odpowiedzialności. Po prostu nie mogą być
sądzeni za żadne swoje czyny.

Data: 2017-05-31 15:05:11
Autor: A. Filip
Michał Szatański <micszat@gmail.com> pisze:
 Jeśli prezydent może ułaskawić winnego, to może też i przerwać proces.

Twoim zdaniem?  Interpretacja przyjęta przez Sąd Najwyższy nie jest
jedynym możliwym "doprecyzowaniem" prawa ale jest tą interpretacją
którą Sąd Najwyższy jako ostateczna instancja _wybrał_ - patrz [1].
Jak dla mnie jest tylko trochę lepsza od alternatywnej.

Przynajmniej nie mamy IMHO aż takich cyrków jak za Falandyzacji Prawa
[2] przez prezydenta Wałęsa z interpretacją "Jak powołał to może odwołać".
*Raz* mógł i to tak że odwołany nie mógł wrócić na już zajęte stanowisko.
Teraz skutki były czasowe ale pozostały odwracalne i to grubo przed
końcem tej kadencji PiS.  Na Uniwersytecie Warszawskim profesorów
Falandyszów ci dostatek?

[1] https://en.wikiquote.org/wiki/Robert_H._Jackson [Sędzia Sądu Najwyższego USA]
Reversal by a higher court is not proof that justice is thereby better
done. There is no doubt that if there were a super-Supreme Court, a
substantial proportion of our reversals of state courts would also be
reversed. We are not final because we are infallible, but we are
infallible only because we are final.
Tłumaczenie: Nie jesteśmy ostateczni, ponieważ jesteśmy nieomylni, ale
jesteśmy nieomylni tylko dlatego, że jesteśmy ostateczni.

[2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Falandyzacja_prawa

--
A. Filip

Data: 2017-05-31 15:13:23
Autor: prezydent San Escobar
Michał Szatański <micszat@gmail.com> napisał(-a):

  Jeśli prezydent może ułaskawić winnego, to może też i przerwać proces.

Nie może. Nie ma takich kompetencji.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Osnośnie wyroku SN w sprawie ułaskawienia M.K. .