Osoba fizyczna a obowiazek przechowywania faktur.

Data: 2011-06-05 14:50:26
Autor: Maruda
Osoba fizyczna a obowiazek przechowywania faktur.
W dniu 2011-06-05 14:44, mister pisze:
Witajcie,
zwrocil sie do mnie Urzad Skarbowy z drugiego konca Polski, ktory wzywa
mnie do zlozenia wyjasnien w sprawie transakcji z firma X z przed dwoch
lat. Firma X wymieniala u mnie w domu okna. Wzywaja mnie do podania
przedmiotu transakcji (pamietam) oraz jej wartosci i sposobu zaplaty
(tego juz nie pamietam). Wzywaja mnie rowniez do przedstawienia kopii
dowodow tj. umow, faktur, dowodow zaplaty. Nie moge sie doszukac zadnych
dokumentow, nie pamietam tez dokladnej kwoty ktora musialem zaplacic.
Czy mam obowiazek przechowywac te dokumenty ? Czy mam obowiazek pamietac
kwote transakcji z przed dwoch lat ? Oczywiscie jestem osoba fizyczna,
nie prowadze DG.

Pozdrawiam i zycze milej niedzieli.

Jeśli odliczałeś od podatku, to masz obowiązek przechowywać praktycznie przez 6 lat. (UoPDOOF)
Jeśli nie odliczałeś, to grzecznie im odpisz, że nie zachowałeś i napisz co masz do powiedzenia na ten temat.
No i zadzwoń do nich. To już "nie te czasy" i w US siedzą normalni i życzliwi ludzie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-05 10:44:07
Autor: witek
On 6/5/2011 7:50 AM, Maruda wrote:
[...]

w który miejscu tak jest napisane?

Data: 2011-06-05 17:24:03
Autor: Arkady
W dniu 2011-06-05 14:50, Maruda pisze:
[...]

A nie przypadkiem 5 lat ?>

Data: 2011-06-05 17:30:15
Autor: Andrzej Lawa
Osoba fizyczna a obowiazek przechowywania faktur.
W dniu 05.06.2011 17:24, Arkady pisze:

A nie przypadkiem 5 lat ?>

Ale od pełnego roku, więc w skrajnym przypadku będzie to 6 lat minus jeden dzień.

Dla bezpieczeństwa lepiej liczyć 6 lat.

Data: 2011-06-05 13:19:20
Autor: necujam
Osoba fizyczna a obowiazek przechowywania faktur.
On 5 Cze, 17:30, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
W dniu 05.06.2011 17:24, Arkady pisze:

> A nie przypadkiem 5 lat ?>

Ale od pe nego roku, wi c w skrajnym przypadku b dzie to 6 lat minus
jeden dzie .

Dla bezpiecze stwa lepiej liczy 6 lat.

Dla bezpieczeństwa to przez 7. Jeśli kupiłeś 1 stycznia 2010,
rozliczyłeś się w kwietniu 2011 to kontrolę mogą zrobić 31 grudnia
2016.    = 7 lat.

Pozdro-
necujam

Data: 2011-06-05 20:32:40
Autor: Maruda
W dniu 2011-06-05 17:24, Arkady pisze:

[...]

Myśl, qwa...
5 lat od końca roku, w którym się rozliczałeś.
Jeśli kupiłeś w styczniu 2010, rozliczasz się w kwietniu 2011, to trzymać musisz do końca grudnia 2016.