Osoba współpracująca i ZUS

Data: 2014-09-13 17:12:09
Autor: m
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 13.09.2014 14:14, Jacek pisze:
To jakoĹ› wytrzymam, mimo, ĹĽe nie dostanÄ™ w zamian
podwójnej ulgi na lekarstwa, ani nie będę miał krótszej kolejki na leczenie.

Dlaczego *mimo*? Przecież to zdrowotne nic cię prawie nie kosztuje, skąd pomysł że za to miałbyś mieć podwójną ulgę na lekarstwo albo krótszą kolejkę na leczenie?

p. m.

Data: 2014-09-13 17:17:09
Autor: Jacek
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 2014-09-13 o 17:12, m pisze:
Dlaczego *mimo*? PrzecieĹĽ to zdrowotne nic ciÄ™ prawie nie kosztuje, skÄ…d
pomysł że za to miałbyś mieć podwójną ulgę na lekarstwo albo krótszą
kolejkÄ™ na leczenie?
Przeważnie jest tak, że się płaci "za coś". Przynajmniej w normalnych relacjach między podmiotami.
Nazywa się to "ubezpieczenia zdrowotne", więc zapłacę a w zamian nie dostanę absolutnie NIC. Wprawdzie większą część odliczę od podatku, ale nie całość. Niechby się to nazywało podatek od czegokolwiek, to bym się nie czepiał.
Jacek

Data: 2014-09-13 17:40:52
Autor: m
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 13.09.2014 17:17, Jacek pisze:
[...]
dostanÄ™ absolutnie NIC.

Dostajesz możliwość leczenia w państwej służbie zdrowia. Identycznie w przypadku kiedy byś więcej zarabiał na umowę o pracę.

Masz pomysł na to żeby zarabiający 2x więcej (na UoP) mieli 2x krótsze kolejki?

Wprawdzie większą część odliczę od podatku, ale
nie całość. Niechby się to nazywało podatek od czegokolwiek, to bym się
nie czepiał.

No ma to bardziej cechy podatku. Ale z drugiej strony - dodatkowe zdrowotne na DG kosztuje cię, <werble>38zł</werble>.

p. m.

Data: 2014-09-13 23:11:38
Autor: Maciek
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 2014-09-13 o 17:40, m pisze:
Dostajesz możliwość leczenia w państwej służbie zdrowia. Identycznie w przypadku kiedy byś więcej zarabiał na umowę o pracę.
Gdyby więcej zarabiał na umowę o pracę, to by płacił proporcjonalnie
więcej. Tymczasem za DG płaci 270,40 niezależnie, czy coś dodatkowo
zarobi, czy nie.

No ma to bardziej cechy podatku. Ale z drugiej strony - dodatkowe zdrowotne na DG kosztuje cię, <werble>38zł</werble>.
A jak to magicznie policzyłeś?

Maciek

Data: 2014-09-13 23:34:47
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2014-09-13 o 17:40, m pisze:
Dostajesz możliwo¶ć leczenia w państwej służbie zdrowia. Identycznie w przypadku kiedy by¶ więcej zarabiał na umowę o pracę.
Gdyby więcej zarabiał na umowę o pracę, to by płacił proporcjonalnie
więcej. Tymczasem za DG płaci 270,40 niezależnie, czy co¶ dodatkowo
zarobi, czy nie.

A ja uważam, że ryczałt to jest super sprawa.

No ma to bardziej cechy podatku. Ale z drugiej strony - dodatkowe zdrowotne na DG kosztuje cię, <werble>38zł</werble>.
A jak to magicznie policzyłe¶?

Policzył kwotę "nieodliczaln±" od podatku?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-13 23:56:02
Autor: Maciek
Osoba współpracuj±ca i ZUS
W dniu 2014-09-13 o 23:34, Wojciech Bancer pisze:
A ja uważam, że ryczałt to jest super sprawa.
Jasne. Ale mamy dwa przypadki: gdy ten ryczałt jest korzystny dla
płac±cego, gdyż ten zarabia krocie, albo jest niekorzystny, bo kto¶
działalno¶ci± tylko dorabia :->

A jak to magicznie policzyłe¶?
Policzył kwotę "nieodliczaln±" od podatku?
Wła¶nie. Najpierw trzeba zarobić tyle, żeby można było dodatkow± składkę
od czego¶ odliczyć. Jak kto¶ ma np. pi±tkę dzieci to już trudno mu
zarobić na te wszystkie odliczenia ;-)

Maciek

Data: 2014-09-14 00:38:17
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

I jak zwykle w postulatach wskazywane jest delikatne "dojebać tym
którzy sobie lepiej radz±", c'nie?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-14 02:19:52
Autor: Maciek
Osoba współpracuj±ca i ZUS
W dniu 2014-09-14 o 00:38, Wojciech Bancer pisze:
I jak zwykle w postulatach wskazywane jest delikatne "dojebać tym
którzy sobie lepiej radz±", c'nie?
Tak, gdyż od dawna uważam, że zabieranie tym najgorzej sobie radz±cym,
żeby im zaraz oddać w zwrotach, ewentualnie w datkach opieki społecznej,
to jest przerost formy nad tre¶ci±. Czyli jak widać jest to jawne
dojebanie tym lepiej sobie radz±cym, bo przecież oni zapłac± :->

Maciek

Data: 2014-09-14 11:09:32
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-14, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

A zmuszał ich kto¶ do założenie działalno¶ci?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-14 15:00:51
Autor: m
Osoba współpracuj±ca i ZUS
W dniu 13.09.2014 23:56, Maciek pisze:
> [...]
Wła¶nie. Najpierw trzeba zarobić tyle, żeby można było dodatkow± składkę
od czego¶ odliczyć. Jak kto¶ ma np. pi±tkę dzieci to już trudno mu

Jak kto¶ ma DG dodatkowe do etatu, to może to zdrowotne odliczać także od dochodu z UoP. Niestety dopiero (chyba) w rozliczeniu rocznym.

p. m.

Data: 2014-09-25 10:02:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Osoba współpracująca i ZUS
On Sat, 13 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

  Dla ¶cisło¶ci, jest to kwota "z pieniędzy opodatkowanych".
  W kontek¶cie w±tku obok (o obliczaniu dochodu netto), wymaga
więc zarobienia 1,23456790 raza więcej (swoj± drog±,
całkiem fajnie wygl±dajaca liczba ;), zero uj±łem bo dalej
jest okresowa), znaczy bliżej 47zł "netto w rozumieniu VAT".
  Jak kto¶ zarabia na czynno¶ciach opodatkowanych 23% VAT,
to klientowi końcowemu musi zabrać prawie <bęben raz>58zł</bęben>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-14 14:59:35
Autor: m
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 13.09.2014 23:11, Maciek pisze:
> [...]
Gdyby więcej zarabiał na umowę o pracę, to by płacił proporcjonalnie
więcej. Tymczasem za DG płaci 270,40 niezależnie, czy coś dodatkowo

No więc jeżeli ktoś z tego że płaci dodatkowo 270zł zdrowotnego wywodzi że powinien mieć 2x mniejsze kolejki do lekarza, to idąc tym tokiem rozumowania ten kto ma większą pensję na UoP o ok. 3000zł (a więc płaci zdrowotnego ok. 270zł więcej), powinien mieć 2x mniejsze kolejki niż ten kto tych ma o te 3tys pensję mniejszą.

Ma to sens?

p. m.

Data: 2014-09-13 23:07:36
Autor: Maciek
Osoba współpracująca i ZUS
W dniu 2014-09-13 o 17:12, m pisze:
Dlaczego *mimo*? Przecież to zdrowotne nic cię prawie nie kosztuje, skąd pomysł że za to miałbyś mieć podwójną ulgę na lekarstwo albo krótszą kolejkę na leczenie?
Jeśli 270,40 to nic, to oczywiście masz rację.

Maciek

Data: 2014-09-13 23:33:29
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2014-09-13 o 17:12, m pisze:
Dlaczego *mimo*? Przecież to zdrowotne nic cię prawie nie kosztuje, sk±d pomysł że za to miałby¶ mieć podwójn± ulgę na lekarstwo albo krótsz± kolejkę na leczenie?
Je¶li 270,40 to nic, to oczywi¶cie masz rację.

Po 1) większ± czę¶ć składki odliczasz od podatku który i tak
masz do zapłaty, po drugie - A patrzyłe¶ na ceny usług medycznych?
Tak, to jest nic.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-13 23:58:07
Autor: Maciek
Osoba współpracuj±ca i ZUS
W dniu 2014-09-13 o 23:33, Wojciech Bancer pisze:
Je¶li 270,40 to nic, to oczywi¶cie masz rację.
Po 1) większ± czę¶ć składki odliczasz od podatku który i tak
masz do zapłaty, po drugie - A patrzyłe¶ na ceny usług medycznych?
Tak, to jest nic.
Zaraz, zaraz. Żeby mieć do zapłaty podatek, to najpierw trzeba co¶
zarobić. Ceny usług medycznych? Co mnie obchodz± - nie korzystam :->

Maciek

Data: 2014-09-14 00:41:58
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

Słaby trolling. jest mnóstwo opłat o charakterze ryczałtowym (to po pierwsze),
po drugie omawiamy wyżej przypadek ma już "etat" więc zarabia, a zakładam
że działalno¶ć się zakłada w celach zarobkowych, a nie "bo się człowiek nudzi".

Ceny usług medycznych? Co mnie obchodz± - nie korzystam :->

Ależ oczywi¶cie. Ale z pewno¶ci± będziesz, więc Ci się odkłada.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-09-14 00:59:06
Autor: Maciek
Osoba współpracuj±ca i ZUS
W dniu 2014-09-14 o 00:41, Wojciech Bancer pisze:
Ceny usług medycznych? Co mnie obchodz± - nie korzystam :->
Ależ oczywi¶cie. Ale z pewno¶ci± będziesz, więc Ci się odkłada.
Jasne. Z prywatnych więc cóż mi się takiego odłoży?

Maciek

Data: 2014-09-14 11:08:13
Autor: Wojciech Bancer
Osoba współpracująca i ZUS
On 2014-09-13, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:

[...]

Ceny usług medycznych? Co mnie obchodz± - nie korzystam :->
Ależ oczywi¶cie. Ale z pewno¶ci± będziesz, więc Ci się odkłada.
Jasne. Z prywatnych więc cóż mi się takiego odłoży?

Jak korzystasz z prywatnych lekarzy, to co najwyżej do popierdółek
typu przeziębienie itd. Będzie co¶ większego, to w te pędy polecisz
do NFZ, bo nie będzie Ci się u¶miechać wydawanie 5-12k i więcej.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Osoba współpracująca i ZUS