Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą - OT

Data: 2010-07-30 10:07:17
Autor: Telesfor
Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą - OT

Użytkownik "sensor" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:1jv0crub0xw98$.mkf4kd45b1u.dlg40tude.net...
Jestem jedynym spadkobiercą po osobie zmarłej. Wysłałem do tepsy pismo z
zawiadomieniem o zgonie i prośbą o odłączenie telefonu. Tepsa żąda
przesłania im kopii aktu zgonu. Uważam, że nie mają prawa przetwarzać
niektórych zawartych tam danych, stąd moje pytania:
1. Czy mają prawo żądać aktu zgonu?

Warto chyba nauczyć wszystkie urzędy/urzędników tudzież prywatne firmy (jak np. TP), że żądać jakiegoś dokumentu mogą jeżeli istnieje ku temu podstawa prawna w ustawie lub rozporządzeniu.
W innych przypadkach możemy dokument co najwyżej OKAZAĆ, ale tylko po to żeby SOBIE życie ułatwić, jeżeli to jest najłatwiejsza metoda wykazania/ udowodnienia jakiegoś faktu.

Przykładem nadużywania prawa jest kserowanie DO u operatorów komórkowych czy bankach przy zawieraniu umów. Prawo Telekomunikacyjne zawiera wyliczone dokładnie dane jakie operator może gromadzić i przetwarzać w celu zawarcia umowy. Nie ma na tej liście: wzrostu, koloru oczu, wizerunku (zdjęcia), a takie dane są w DO.

--
Telesfor BAUDOT

Osoba zmarła a rozwiązanie umowy z tepsą - OT