Osobisty sekretarz trzech papieży podał się do dymisji w związku ze skandalem pedofilii!

Data: 2010-03-24 14:17:54
Autor: karwanjestkretynem
Osobisty sekretarz trzech papieży podał się do dymisji w związku ze skandalem pedofilii!
Benedykt XVI przyjął dymisję biskupa Cloyne w Irlandii Johna Magee, byłego osobistego sekretarza Pawła VI, Jana Pawła I i Jana Pawła II. Według mediów dymisja ma związek ze skandalem pedofilii i jego tuszowaniem przez kościelnych hierarchów.
O przyjęciu rezygnacji biskupa Magee poinformowało watykańskie biuro prasowe. Wyjaśniło, że została ona przyjęta na podstawie kanonu 401 paragraf 2, który stwierdza, że "prosi się o ustąpienie biskupa diecezjalnego, który z jakiejkolwiek ważnej przyczyny nie może w sposób właściwy wypełniać swojego urzędu".

73-letni biskup Magee jako jedyny w historii Watykanu był osobistym sekretarzem aż trzech papieży. Funkcję tę przy Janie Pawle II pełnił do 1982 roku, kiedy został mianowany papieskim ceremoniarzem. Z Watykanu odszedł w 1987 roku, by objąć diecezję Cloyne. Kiedy po kilku dekadach milczenia w Irlandii wybuchł skandal pedofilii wśród księży, a także prób ich tuszowania oraz braku odpowiedniej reakcji ze strony kościelnych hierarchów, biskup Magee znalazł się w jego centrum z powodu nadużyć w kierowanej przez niego diecezji.

Postawę biskupa Cloyne skrytykował irlandzki krajowy komitet obrony dzieci zarzucając mu, że nie zastosował żadnych kar kościelnych wobec księży-pedofilów, których czyny zostały potwierdzone. Swoją dymisję bp Magee złożył w marcu 2009 roku i od tamtej pory nie pełnił już posługi.

Dotychczas w rezultacie skandalu dymisję złożyło czterech irlandzkich biskupów. Magee jest drugim po biskupie Donaldzie Brandanie Murrayu, którego rezygnację papież przyjął.

Decyzja ta została ogłoszona cztery dni po publikacji listu Benedykta XVI do wiernych w Irlandii na temat pedofilii w tamtejszym Kościele. Papież w ostrych słowach potępił w nim księży-pedofilów i skrytykował bierność biskupów w obliczu skandalu

http://fakty.interia.pl/religia/news/papiez-przyjal-dymisje-irlandzkiego-biskupa,1456200

Artur Borubar

--

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 273 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-24 14:53:52
Autor: mkarwan
Ostrzeżenie
Użytkownik "karwanjestkretynem" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hod3e6$rf4$1news.onet.pl...

Pański nick zawiera obraźliwe słowa o mnie.
Pański nick ma na celu pomówienie i znieważenie mnie.
Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. są to czyny zabronione.
Proszę o natychmiastowe zaprzestanie używania tego nicka.

Data: 2010-03-24 15:09:05
Autor: karwanjestkretynem
Osobisty sekretarz trzech papieży podał się do dymisji w związku ze skandalem pedofilii.

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Zapomniałeś gnoju co wypisujesz o mnie? Przypomne ci:

"kałecki tchórz zmieniający nicki - "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP
przed pisem@op.pl> ".

Nie zmieniaj tytułów nie swoich postów.

Artur Borubar

Data: 2010-03-24 15:11:31
Autor: .heÂŽsk.
Osobisty sekretarz trzech papieży podał się do dymisji w zwi±zku ze skandalem pedofilii.
On Wed, 24 Mar 2010 15:09:05 +0100, "karwanjestkretynem" <brońmy RP
przed pisem@op.pl> wrote:

> [...]

> Zgodnie z art. 212 par. 2 i art.216 par.2 KK. sÂą to czyny zabronione.
> Proszę o natychmiastowe zaprzestanie używania tego nicka.

Zapomniałe¶ gnoju co wypisujesz o mnie? Przypomne ci:

"kałecki tchórz zmieniaj±cy nicki - "najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP
przed pisem@op.pl> ".

Nie zmieniaj tytułów nie swoich postów.

Artur Borubar

 no, karawan... ja ci tez przypomne wiec zamnij sie chlopie !

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-03-24 15:33:55
Autor: mkarwan
Ostrzeżenie

Po raz kolejny  ostrzegam Pana informując, że Pański nick zawiera obraźliwe słowa o mnie.

Data: 2010-03-24 15:37:45
Autor: jadrys
Ostrzeżenie
W dniu 2010-03-24 15:33, mkarwan pisze:
[...]

Zastrzegłeś swojego nicka? A poza tym nowy nick pana Kaweckiego to " karwan" a twój mkarwan.

Data: 2010-03-24 15:42:29
Autor: .heÂŽsk.
Ostrzeżenie
On Wed, 24 Mar 2010 15:33:55 +0100, "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

 karawan to twoje imie albo nazwisko ?
 na pewno nie wiec nie powyzsze nie nosi znamion czynu zabronionego
 jest nim natomiast to co wypisujesz na temat innych.

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Osobisty sekretarz trzech papieży podał się do dymisji w związku ze skandalem pedofilii!