Data: 2010-10-11 16:58:52 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Witam![...] 2) dobrze jest udać się do ośrodka doskonalenia jazdy, czy jak to tam[...] czy warto udać się na szkolenie w IMHO nie warto. Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic. Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo'). A pozniej sam zadecydujesz, czy chcesz pelne szkolenie, czy moze wystarczy Ci slizganie sie na pustym, osniezonym parkingu pod hipermarketem. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-10-12 08:24:21 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia 2010-10-11 16:58, *Rafał Grzelak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
czy warto udać się na szkolenie wIMHO nie warto. Moim zdaniem warto :)
Taki kurs to nie tylko troleje i mata poślizgowa, na porządnym kursie jedzie się tez na miasto, gdzie instruktor może dać sporo wskazówek co do techniki jazdy i zachowania się na drodze. Ale i te troleje dają odległy wprawdzie ale jednak jakiś obraz sytuacji w razie utraty przyczepności tylnej osi na dodatek przy maleńkiej prędkości więc bezpiecznie. Dostanie też wskazówki jak trzymać i obracać kierownicę, żeby robić to pewnie i szybko. Próby hamowania na łuku i omijania przeszkody też dadzą dużo podstaw do późniejszych ćwiczeń. Ślizgawki bez tej odrobiny wprowadzenia mogą bardzo zaszkodzić, bo jak wiemy przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-12 10:00:04 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"Rafał Grzelak" <nospam@dupa.com> wrote in message news:xn0h09boa36d2ww000news.onet.pl...
Marek 'marcus075' Karweta wrote: IMHO nie warto. W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz warunki do jazdy o wiele bardziej niebezpieczne. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-12 10:01:08 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i9182m$ob$1inews.gazeta.pl... "Rafał Grzelak" <nospam@dupa.com> wrote in message news:xn0h09boa36d2ww000news.onet.pl... Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-12 11:52:22 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a): W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Nie opłaca im się przekraczać prędkości. Jeśli chodzi zaś o warunki - śniegu nie posypują solą, tylko wysypują żwirek i mogą jeździć na kolcach. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Do wyboru; Albo wianek, albo Janek. Sztaudynger Jan" |
|
Data: 2010-10-12 11:12:16 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:73pn8xw8htlr$.8spuozwv3pq5$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody Ale tez i sniegu wiecej troche pada, a co do ograniczen - widac da sie bez psioczenia na wladze. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-12 12:24:06 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:12:16 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a): Ale tez i sniegu wiecej troche pada, Nie ma znaczenia. Tak jak pisałem - śniegu nie topią, samochody sobie wyjeżdzają "tory", dodatkowo posypują to wszystko takim małym żwirkiem. Dołóż do tego opony kolcowane i masz trakcję dużo lepszą niż u nas. Poza tym - jeżdzą w takim środowisku zdecydowanie więcej niż u nas, to i mają lepsze umiejętności. a co do ograniczen - widac da sie bez psioczenia na wladze. :) Psioczą. Ale nie przekraczają - kary za przekroczenie prędkości są spore i do tego powiązane z twoimi zarobkami. Bazy danych ichniejszego US są jawne, i każdy policmajster ma do nich mobilny dostęp. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Szery aż do bólu. Masochista czy sadysta? Stanisław Tym" |
|
Data: 2010-10-12 11:25:22 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:zy0uwtzge2lv$.h2xg3up660p1$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:12:16 +0100, kamil na pl.misc.samochody Widac wystarczy polakom dolozyc solidniejsze kary rodem z cywilizowanego swiata. Proste i skuteczne. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-12 11:27:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
On Tue, 12 Oct 2010 11:25:22 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Widac wystarczy polakom dolozyc solidniejsze kary rodem z cywilizowanego swiata. Proste i skuteczne. A może wystarczy podejść realnie do problematyki ruchu drogowego, a nie stawiać dupochrony na każdej drodze, bo wtedy urzędas może powiedzieć ,,przecie zareagowaliśmy''? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-12 12:02:53 | |
Autor: Cavallino | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:73pn8xw8htlr$.8spuozwv3pq5$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u nas 30. |
|
Data: 2010-10-12 12:20:06 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a): Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u nas 30. Tam w większości ograniczenia prędkości są spore. IIRC na autostradach mają 100. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Człowiek jest z natury zwierzęciem politycznym. Arystoteles (384 - 322 p.n.e.)" |
|
Data: 2010-10-12 11:24:37 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:93et22tj59rv$.1nwsvos8qkinz$.dlg40tude.net... Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody I nawet swiatla sa obowiazkowe poza miastem, pewnie spisek PO. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-12 12:51:13 | |
Autor: Cavallino | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:93et22tj59rv$.1nwsvos8qkinz$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów czy nie. |
|
Data: 2010-10-12 13:10:31 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:51:13 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody napisał(a):
Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów czy nie. Miasto - drugie co do wielkości. A właściwie prawie centrum. Szeroka droga dwupasmowa - niejako obwodnica. Ograniczenie 50. Zjazd na normalne ulice dwukierunkowe - ograniczenie 40. Droga wylotowa ( dwupasmowa ) z miasta - 60. Poza miastem - 80. I tak właściwie wszędzie. Ścisłe centrum miast to przeważnie ograniczenie do 30. Autostrady - 120 latem, 100 zimą. Choć ograniczenia do 100 stoją w sporej ilości, więc nawet latem nie pojedziesz szybciej. Ostatnio były jakieś zakusy aby zmiejszyć dopuszczalną prędkość na autostradach do 80 - ala to raczej ze względu ekologię i mniejsze zanieczyszczenia. Na całe szczęście ichniejszy min. transportu odrzucił ten pomysł ;-) Czy oderwane od realiów ? Zależy dla kogo ... Dla mnie tak. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Nie można wejść dwa razy do tej samej rzeki. Heraklit z Efezu (ok. 540 - 480 p.n.e.)" |
|
Data: 2010-10-12 13:15:26 | |
Autor: Cavallino | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:48yo5a47ij55$.g4zr0ogrw8a.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:51:13 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody Czyli niewiele się różni od tego co u nas, poza kilkoma najważniejszymi elementami - ilością samochodów, terenów zabudowanych i gorszymi warunkami atm. (tak zakładam, nie byłem). 80 dające średnią 80 to całkiem sensowna prędkość. Żeby u nas zrobić 80 średniej, to musisz jechać 120 i więcej gdzie tylko się da. |
|
Data: 2010-10-12 20:00:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
W dniu 2010-10-12 12:51, Cavallino pisze:
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w Tamte ograniczenia są bardzo bliskie realiów. W takiej Szwecji prosta, szeroka droga przez las poza terenem zabudowanym i tam zgodne z realiami 70-80km/h. Ograniczenie jest aż tak zgodne z realiami, że pewnie jechałbyś jeszcze o jakieś 5km/h mniej, bo szkoda się zagapić na jakimś zjeździe i przekroczyć tą zgodną z realiami prędkość. A te realia są po prostu takie, że tam mandat za 1km/h kosztuje więcej niż u nas najwyższe możliwe przekroczenie prędkości. |
|
Data: 2010-10-13 12:06:53 | |
Autor: kamil | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4cb4a24c$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
Tamte ograniczenia są bardzo bliskie realiów. A kary za przekraczanie przedkosci sa wysokie, bo z tego lasu co kawalek wyskakuje los czy inny jelen. Takie sa realia. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-13 19:14:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
W dniu 2010-10-13 13:06, kamil pisze:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message Myślisz że częściej niż np. u nas nieoświetlony i/lub pijany rowerzysta? |
|
Data: 2010-10-12 17:37:46 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Marcin Stankiewicz wrote:
Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Bo pewnie tyle wlasnie pozwala jechac droga... W Czechac jak bylo przed zakretem 40, to znaczy zblizajacy sie zakret byl dosc ostry. U nas za to teren zabudowany = 1 dom przy dlugiej prostej. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-10-12 17:53:54 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 17:37:46 +0200, Rafał Grzelak na pl.misc.samochody
napisał(a): Marcin Stankiewicz wrote: Nie. U nas za to teren zabudowany = 1 dom przy dlugiej prostej. Tak samo jak tam. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Myśli są jak kobiety. W tłumie robią mniejsze wrażenie niż pojedynczo." |
|
Data: 2010-10-13 01:38:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:52:22 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):
Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli. I z drugiej strony - jak jest las, to nie ma 50. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-10-12 13:01:52 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu | |
kamil wrote:
To jeszcze trzeba zauważyć różnicę w natężeniu ruchu... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |