Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ośrodek doskonalenia jazdy na południu

Ośrodek doskonalenia jazdy na południu

Data: 2010-10-11 16:58:52
Autor: Rafał Grzelak
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Witam!
Prawo jazdy mam w kieszeni niedługo a już mi wszyscy powtarzają, że:
[...]

2) dobrze jest udać się do ośrodka doskonalenia jazdy, czy jak to tam
się nazywa.
[...]

czy warto udać się na szkolenie w
czasie którego wsadzą mnie na troleje, łuki oblane wodą i postawią
przede mną łosia?

IMHO nie warto.
Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

A pozniej sam zadecydujesz, czy chcesz pelne szkolenie, czy moze
wystarczy Ci slizganie sie na pustym, osniezonym parkingu pod
hipermarketem.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-10-12 08:24:21
Autor: Mirek Ptak
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia 2010-10-11 16:58,  *Rafał Grzelak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
czy warto udać się na szkolenie w
czasie którego wsadzą mnie na troleje, łuki oblane wodą i postawią
przede mną łosia?
IMHO nie warto.
Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

Moim zdaniem warto :)

Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

Taki kurs to nie tylko troleje i mata poślizgowa, na porządnym kursie jedzie się tez na miasto, gdzie instruktor może dać sporo wskazówek co do techniki jazdy i zachowania się na drodze. Ale i te troleje dają odległy wprawdzie ale jednak jakiś obraz sytuacji w razie utraty przyczepności tylnej osi na dodatek przy maleńkiej prędkości więc bezpiecznie. Dostanie też wskazówki jak trzymać i obracać kierownicę, żeby robić to pewnie i szybko. Próby hamowania na łuku i omijania przeszkody też dadzą dużo podstaw do późniejszych ćwiczeń.
Ślizgawki bez tej odrobiny wprowadzenia mogą bardzo zaszkodzić, bo jak wiemy przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-10-12 10:00:04
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
"Rafał Grzelak" <nospam@dupa.com> wrote in message news:xn0h09boa36d2ww000news.onet.pl...
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

IMHO nie warto.
Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz warunki do jazdy o wiele bardziej niebezpieczne.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 10:01:08
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu


"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i9182m$ob$1inews.gazeta.pl...
"Rafał Grzelak" <nospam@dupa.com> wrote in message news:xn0h09boa36d2ww000news.onet.pl...
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

IMHO nie warto.
Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 11:52:22
Autor: Marcin Stankiewicz
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli.

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Nie opłaca im się przekraczać prędkości. Jeśli chodzi zaś o warunki - śniegu
nie posypują solą, tylko wysypują żwirek i mogą jeździć na kolcach.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Do wyboru; Albo wianek, albo Janek. Sztaudynger Jan"

Data: 2010-10-12 11:12:16
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu


"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:73pn8xw8htlr$.8spuozwv3pq5$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki
jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja,
chociaz

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy
roznice w liczbie samochodow i obywateli.

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Nie
opłaca im się przekraczać prędkości. Jeśli chodzi zaś o warunki - śniegu
nie posypują solą, tylko wysypują żwirek i mogą jeździć na kolcach.

Ale tez i sniegu wiecej troche pada, a co do ograniczen - widac da sie bez psioczenia na wladze. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 12:24:06
Autor: Marcin Stankiewicz
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:12:16 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale tez i sniegu wiecej troche pada,

Nie ma znaczenia. Tak jak pisałem - śniegu nie topią, samochody sobie
wyjeżdzają "tory", dodatkowo posypują to wszystko takim małym żwirkiem.
Dołóż do tego opony kolcowane i masz trakcję dużo lepszą niż u nas. Poza
tym - jeżdzą w takim środowisku zdecydowanie więcej niż u nas, to i mają
lepsze umiejętności.
a co do ograniczen - widac da sie bez psioczenia na wladze. :)

Psioczą. Ale nie przekraczają - kary za przekroczenie prędkości są spore i
do tego powiązane z twoimi zarobkami. Bazy danych ichniejszego US są jawne,
i każdy policmajster ma do nich mobilny dostęp.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Szery aż do bólu. Masochista czy sadysta? Stanisław Tym"

Data: 2010-10-12 11:25:22
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu


"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:zy0uwtzge2lv$.h2xg3up660p1$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:12:16 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale tez i sniegu wiecej troche pada,

Nie ma znaczenia. Tak jak pisałem - śniegu nie topią, samochody sobie
wyjeżdzają "tory", dodatkowo posypują to wszystko takim małym żwirkiem.
Dołóż do tego opony kolcowane i masz trakcję dużo lepszą niż u nas. Poza
tym - jeżdzą w takim środowisku zdecydowanie więcej niż u nas, to i mają
lepsze umiejętności.

a co do ograniczen - widac da sie bez psioczenia na wladze. :)

Psioczą. Ale nie przekraczają - kary za przekroczenie prędkości są spore i
do tego powiązane z twoimi zarobkami. Bazy danych ichniejszego US są jawne,
i każdy policmajster ma do nich mobilny dostęp.

Widac wystarczy polakom dolozyc solidniejsze kary rodem z cywilizowanego swiata. Proste i skuteczne.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 11:27:52
Autor: Robert Rędziak
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
On Tue, 12 Oct 2010 11:25:22 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Widac wystarczy polakom dolozyc solidniejsze kary rodem z cywilizowanego swiata. Proste i skuteczne.

 A może wystarczy podejść realnie do problematyki ruchu
 drogowego, a nie stawiać dupochrony na każdej drodze, bo wtedy
 urzędas może powiedzieć ,,przecie zareagowaliśmy''?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-10-12 12:02:53
Autor: Cavallino
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:73pn8xw8htlr$.8spuozwv3pq5$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:01:08 +0100, kamil na pl.misc.samochody
napisał(a):

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki
jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja,
chociaz

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy
roznice w liczbie samochodow i obywateli.

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30.

Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u nas 30.

Data: 2010-10-12 12:20:06
Autor: Marcin Stankiewicz
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u nas 30.

Tam w większości ograniczenia prędkości są spore. IIRC na autostradach mają
100.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Człowiek jest z natury zwierzęciem politycznym. Arystoteles (384 - 322
p.n.e.)"

Data: 2010-10-12 11:24:37
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu


"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:93et22tj59rv$.1nwsvos8qkinz$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u
nas 30.

Tam w większości ograniczenia prędkości są spore. IIRC na autostradach mają
100.

I nawet swiatla sa obowiazkowe poza miastem, pewnie spisek PO.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-12 12:51:13
Autor: Cavallino
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:93et22tj59rv$.1nwsvos8qkinz$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak jak u
nas 30.

Tam w większości ograniczenia prędkości są spore.

Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów czy nie.

Data: 2010-10-12 13:10:31
Autor: Marcin Stankiewicz
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:51:13 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody napisał(a):

 
Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów czy nie.

Miasto - drugie co do wielkości. A właściwie prawie centrum. Szeroka droga dwupasmowa - niejako obwodnica. Ograniczenie 50. Zjazd na normalne ulice dwukierunkowe - ograniczenie 40. Droga wylotowa ( dwupasmowa ) z miasta - 60. Poza miastem - 80. I tak właściwie wszędzie. Ścisłe centrum miast to przeważnie ograniczenie do 30. Autostrady - 120 latem, 100 zimą. Choć ograniczenia do 100 stoją w sporej ilości, więc nawet latem nie pojedziesz szybciej. Ostatnio były jakieś zakusy aby zmiejszyć dopuszczalną prędkość na autostradach do 80 - ala to raczej ze względu ekologię i mniejsze zanieczyszczenia. Na całe szczęście ichniejszy min. transportu odrzucił ten pomysł ;-)

Czy oderwane od realiów ? Zależy dla kogo ... Dla mnie tak. --
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Nie można wejść dwa razy do tej samej rzeki. Heraklit z Efezu (ok. 540 - 480 p.n.e.)"

Data: 2010-10-12 13:15:26
Autor: Cavallino
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomości news:48yo5a47ij55$.g4zr0ogrw8a.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:51:13 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a):


Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów
czy nie.

Miasto - drugie co do wielkości. A właściwie prawie centrum. Szeroka droga
dwupasmowa - niejako obwodnica. Ograniczenie 50. Zjazd na normalne ulice
dwukierunkowe - ograniczenie 40. Droga wylotowa ( dwupasmowa ) z miasta -
60. Poza miastem - 80. I tak właściwie wszędzie.

Czyli niewiele się różni od tego co u nas, poza kilkoma najważniejszymi elementami - ilością samochodów, terenów zabudowanych i gorszymi warunkami atm. (tak zakładam, nie byłem).
80 dające średnią 80 to całkiem sensowna prędkość.
Żeby u nas zrobić 80 średniej, to musisz jechać 120 i więcej gdzie tylko się da.

Data: 2010-10-12 20:00:48
Autor: Tomasz Pyra
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
W dniu 2010-10-12 12:51, Cavallino pisze:
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w
wiadomości news:93et22tj59rv$.1nwsvos8qkinz$.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:02:53 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisał(a):

Ale jeśli sensowne ograniczenie jest 90, to znak jest 90, a nie tak
jak u
nas 30.

Tam w większości ograniczenia prędkości są spore.

Nie chodzi czy spore czy nie spore, tylko czy oderwane od realiów czy nie.

Tamte ograniczenia są bardzo bliskie realiów.
W takiej Szwecji prosta, szeroka droga przez las poza terenem zabudowanym i tam zgodne z realiami 70-80km/h.
Ograniczenie jest aż tak zgodne z realiami, że pewnie jechałbyś jeszcze o jakieś 5km/h mniej, bo szkoda się zagapić na jakimś zjeździe i przekroczyć tą zgodną z realiami prędkość.

A te realia są po prostu takie, że tam mandat za 1km/h kosztuje więcej niż u nas najwyższe możliwe przekroczenie prędkości.

Data: 2010-10-13 12:06:53
Autor: kamil
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4cb4a24c$0$22813$65785112news.neostrada.pl...

Tamte ograniczenia są bardzo bliskie realiów.
W takiej Szwecji prosta, szeroka droga przez las poza terenem zabudowanym i tam zgodne z realiami 70-80km/h.
Ograniczenie jest aż tak zgodne z realiami, że pewnie jechałbyś jeszcze o jakieś 5km/h mniej, bo szkoda się zagapić na jakimś zjeździe i przekroczyć tą zgodną z realiami prędkość.

A te realia są po prostu takie, że tam mandat za 1km/h kosztuje więcej niż u nas najwyższe możliwe przekroczenie prędkości.

A kary za przekraczanie przedkosci sa wysokie, bo z tego lasu co kawalek wyskakuje los czy inny jelen.

Takie sa realia.


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-13 19:14:10
Autor: Tomasz Pyra
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
W dniu 2010-10-13 13:06, kamil pisze:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message
news:4cb4a24c$0$22813$65785112news.neostrada.pl...

Tamte ograniczenia są bardzo bliskie realiów.
W takiej Szwecji prosta, szeroka droga przez las poza terenem
zabudowanym i tam zgodne z realiami 70-80km/h.
Ograniczenie jest aż tak zgodne z realiami, że pewnie jechałbyś
jeszcze o jakieś 5km/h mniej, bo szkoda się zagapić na jakimś zjeździe
i przekroczyć tą zgodną z realiami prędkość.

A te realia są po prostu takie, że tam mandat za 1km/h kosztuje więcej
niż u nas najwyższe możliwe przekroczenie prędkości.

A kary za przekraczanie przedkosci sa wysokie, bo z tego lasu co kawalek
wyskakuje los czy inny jelen.

Myślisz że częściej niż np. u nas nieoświetlony i/lub pijany rowerzysta?

Data: 2010-10-12 17:37:46
Autor: Rafał Grzelak
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Marcin Stankiewicz wrote:

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30.

Bo pewnie tyle wlasnie pozwala jechac droga...
W Czechac jak bylo przed zakretem 40, to znaczy zblizajacy sie zakret
byl dosc ostry.
U nas za to teren zabudowany = 1 dom przy dlugiej prostej.


--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-10-12 17:53:54
Autor: Marcin Stankiewicz
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 17:37:46 +0200, Rafał Grzelak na pl.misc.samochody
napisał(a):

Marcin Stankiewicz wrote:

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30.

Bo pewnie tyle wlasnie pozwala jechac droga...

Nie.

U nas za to teren zabudowany = 1 dom przy dlugiej prostej.

Tak samo jak tam.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Myśli są jak kobiety. W tłumie robią mniejsze wrażenie niż pojedynczo."

Data: 2010-10-13 01:38:43
Autor: Adam Płaszczyca
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
Dnia Tue, 12 Oct 2010 11:52:22 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli.

Tyle, że tam jak jest 50 to jadą 50. Jak 90 to 90. Jak 30 to 30. Nie opłaca im się przekraczać prędkości. Jeśli chodzi zaś o warunki - śniegu
nie posypują solą, tylko wysypują żwirek i mogą jeździć na kolcach.

I z drugiej strony - jak jest las, to nie ma 50. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-10-12 13:01:52
Autor: Sebastian Kaliszewski
Ośrodek doskonalenia jazdy na południu
kamil wrote:


"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:i9182m$ob$1inews.gazeta.pl...
"Rafał Grzelak" <nospam@dupa.com> wrote in message news:xn0h09boa36d2ww000news.onet.pl...
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

IMHO nie warto.
Ucz sie biegac jak juz zaczniesz chodzic.

Nie widze zadnych benefitow trolejow i maty poslizgowej dla kogos, kto
jest dosc swiezy jesli idzie o jazde w ruchu ulicznym (oczywiscie to
jeszcze zalezy co miales na mysli piszac 'niedlugo').

W takiej chocby Finlandii maty poslizgowe i inne cuda sa czescia nauki jazdy i zgonow na drogach tak jakby trzykrotnie mniej, niz w Polsce maja, chociaz

Liczone per capita i na 100tys samochodow oczywiscie, zanim ktos zauwazy roznice w liczbie samochodow i obywateli.

To jeszcze trzeba zauważyć różnicę w natężeniu ruchu...


\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Ośrodek doskonalenia jazdy na południu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona