Ossolineum grozi upadłość...

Data: 2009-05-26 15:27:04
Autor: Tzva Adonai
Ossolineum grozi upadłość...
Jakkolwiek nie przepadam za socjalistycznymi metodami, tak w tym przypadku
byłbym gorącym zwolennikiem państwowych dotacji...

***

Wydawnictwu Ossolineum, którego długi sięgają już 3 mln zł, grozi upadłość.
Ratunkiem dla firmy jest skoncentrowanie się tylko na jednej działalności -
edytorskiej, informuje "Nasz Dziennik". Do tej pory wydawnictwo działało w trzech dziedzinach: edytorskiej,
drukarskiej i dystrybucyjnej. Żeby ratować wydawnictwo zarząd sprzedał
drukarnię i pozbył się kilku księgarń: w Poznaniu, Krakowie i Łodzi. Dwie
ostatnie, mimo że mają nowych właścicieli będą nadal działać pod szyldem
Ossolineum.

Dziennik przypomina, że Ossolineum to jedna z najstarszych i największych
bibliotek naukowych w kraju, gromadzi przede wszystkim publikacje z dziedziny
humanistyki. Liczy blisko 2 miliony zbiorów.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80323,6650237,_Nasz_Dziennik___wydawnictwu_Ossolineum_grozi_upadlosc.html

Data: 2009-05-26 16:01:30
Autor: Hans Kloss
Ossolineum grozi upadłość...
Tzva Adonai <tzva_adonai.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jakkolwiek nie przepadam za socjalistycznymi metodami, tak w tym przypadku
byłbym gorącym zwolennikiem państwowych dotacji...

...i w tym momencie zrównałeś się z "zadymiarzami" żądającymi państowych (czyli m.in. Z MOJEJ kasy) dotacji dla upadłych stoczni. Zarząd Ossolinemum, skoro wydawnictwo  bankrutuje, zarządza nim nieudolnie albo działa z premetytacja na jego szkodę. W obu przypadkach tylko upadłość może oderwać ich łapki i ryjki od tego korytka.
J-23

Data: 2009-05-26 16:10:17
Autor: Tzva Adonai
Ossolineum grozi upadłość...
Hans Kloss <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
...i w tym momencie zrównałeś się z "zadymiarzami" żądającymi państowych (czyli m.in. Z MOJEJ kasy) dotacji dla upadłych stoczni

Tak, jasne, pracownicy Ossolineum robią straszne zadymy, palancie, palą opony
i rzucają kamieniami w policjantów.. Jeśli świadomie zrównujesz efekt pracy
młotkowych i ślusarzy z największym w Polsce zbiorem dzieł światowej i
krajowej literatury, to nie ma sensu nawet podejmować z tobą dyskusji... --

Data: 2009-05-26 16:26:51
Autor: Hans Kloss
Ossolineum grozi upadłość...
Tzva Adonai <tzva_adonai.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Hans Kloss <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

Tak, jasne, pracownicy Ossolineum robią straszne zadymy,

A CO TO MA DO RZECZY durniu? Każdy domaga się "swojego" w taki sposób jaki mu jest dostępny- managerowie wydawnictwa wyrwa owe dotacje w sposób znacznie bardziej "kulturalny", bez czynienia zbytniego rozgłosu, powołując się na szczytne ideały. Będą się paśli bezkarnie na mojej kasie, podczas gdy są w kraju ludzie na tyle obrotni że kierowane przez nich wydawnictwo zamiast żądać dotacji generowałoby ZYSKI.
J-23

Data: 2009-05-25 18:31:40
Autor: Panslavista
Ossolineum grozi upadłość...

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

kraju ludzie na tyle obrotni że kierowane przez nich wydawnictwo zamiast

Masz na myśli parchy? Zyski i fałszowanie historii?
Tak parchy zaplanowały zniszczenie Polski i Narodu Polskiego.

Data: 2009-05-25 18:32:36
Autor: Panslavista
Ossolineum grozi upadłość...
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Masz na myśli parchy? Zyski i fałszowanie historii?
Tak parchy zaplanowały zniszczenie Polski i Narodu Polskiego.

Wspólny interes parchów ukraińskich i Niemców.

Data: 2009-05-26 16:34:27
Autor: Tzva Adonai
Ossolineum grozi upadłość...
Hans Kloss <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
managerowie wydawnictwa wyrwa owe dotacje w sposób znacznie bardziej "kulturalny"

Nawet jeśli państwo odmówiłoby dotowania Ossolineum, to polscy intelektualiści
zrobiliby zrzutkę środowiskową i wydawnictwo wyszłoby na tym jeszcze lepiej..
A myślisz, że kto dobrowolnie poratowałby swoimi pieniędzmi stoczniowych
zadymiarzy, oprócz nakręconych moherów?...

Data: 2009-05-26 17:45:56
Autor: Hans Kloss
Ossolineum grozi upadłość...
[...]

OO, mnarescie piszesz dorzecznie. Intelektualiści frasyniak&co niech z własnej kasy dotują swoje wydawnictwa, melomani niech dotują filharmonie i opery, kibice sportowi niech dotują naszych olimpijskich koksiarzy i futbolistów.... Obawiam się jednak że nawet moje wnuki nie doczekają w Polsce takiej normalności. Chociaż kto wie...

A myślisz, że kto dobrowolnie poratowałby swoimi pieniędzmi stoczniowych
zadymiarzy, oprócz nakręconych moherów?...

Myślę że "nakręcone mohery" zbnacznie predzej sięgną do swojej kieszeni by wspomóc (według nich) potrzebującego niz jeden z drugim inkelektółalizda.
J-23

Data: 2009-05-26 18:40:45
Autor: marek czaplicki
Ossolineum grozi upadłość...
Tzva Adonai pisze:

[...]

pamiętam podobną sytuację ze związkiem artystów scen polskich (jakoś tak). http://pl.wikipedia.org/wiki/ZASP
Nieprawidłowości z inwestowaniem pieniędzy pochodzącymi z nieodebranych tantiem spowodowały skandal (2002), który doprowadził do wystąpienia ze związku wielu artystów. Część z nich utworzyło konkurencyjną organizację: Stowarzyszenie Artystów Filmu i Telewizji.

--
Człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia,
całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności.
     * Autor: Paulo Coelho, Jedenaście minut
http://pl.wikiquote.org/wiki/Cz%C5%82owiek

Data: 2009-05-26 18:54:08
Autor: boukun
Ossolineum grozi upadłość...

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvh3oq$ab8$1inews.gazeta.pl...
[...]

A tak na niego liczyłeś...

boukun

Data: 2009-05-26 17:47:32
Autor: marek czaplicki
Ossolineum grozi upadłość...
Tzva Adonai pisze:
Jakkolwiek nie przepadam za socjalistycznymi metodami, tak w tym przypadku
byłbym gorącym zwolennikiem państwowych dotacji...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ossolineum
Ustawa z dnia 5 stycznia 1995 roku nadała Zakładowi Narodowemu im. Ossolińskich status fundacji dotowanej z budżetu państwa, tym samym Ossolineum przestało być placówką podległą Polskiej Akademii Nauk

     * Autor: Paulo Coelho, Jedenaście minut
http://pl.wikiquote.org/wiki/Cz%C5%82owiek

Data: 2009-05-26 23:45:42
Autor: Adam