Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta

Data: 2009-11-12 09:56:52
Autor: Mikolaj Rydzewski
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
Witam,

Nie wiem czy ma to zwi±zek z ostatnimi deszczami, ale od jaki¶ dwóch tygodni kret systematycznie rujnuje nam trawnik. Praktycznie codziennie pojawia siê nowy, wielki kopiec.
Z racji tego, ¿e gleba jest teraz bardzo wilgotna nie by³em w stanie dokopaæ siê do ¿adnego z korytarzy. Tzn. pewnie albo go sam zasypywa³em albo nie kopa³em wystarczaj±co g³êboko.
Czy jest sens kupowaæ odstraszacze d¼wiêkowe? Widzia³em taki w Castoramie za 46zl.

Data: 2009-11-12 10:04:49
Autor: Jarek P.
Mikolaj Rydzewski <miki@ceti.pl> wrote:

Czy jest sens kupowaæ odstraszacze d¼wiêkowe? Widzia³em taki w
Castoramie za 46zl.

Nie ma, nic nie daj±.

J.

Data: 2009-11-12 10:26:16
Autor: Tomasz Finke
Mikolaj Rydzewski pisze:

Czy jest sens kupowaæ odstraszacze d¼wiêkowe? Widzia³em taki w Castoramie za 46zl.

Tych z Castoramy na bateriê/solar nie warto.  Ja od dwóch tygodni
testujê na swoim trawniku co¶ takiego:

http://allegro.pl/item800779196_profesjonalny_odstraszacz_kretow_mega_2_krety.html

To urz±dzenie ma dwa du¿e g³o¶niki i emituje silny modulowany d¼wiêk
bez przerwy, bo jest zasilane z sieci.  Zakopa³em je na ¶rodku trawnika
jakie¶ pó³ metra pod ziemi±.  Po zakopaniu i ubiciu ziemi na powierzchni
w zasadzie go nie s³ychaæ.  W poprzednich latach w pa¼dzierniku
i listopadzie krety robi³y mi 70-90 kopców tygodniowo, nie dzia³a³o na
nie nic, próbowa³em wszystkich ¶rodków poza trucizn±.  Teraz w pierwszym
tygodniu od zakopania odstraszacza na dzia³ce pojawi³o siê tylko
5 kopców i to wszystkie o ponad 20 metrów od niego.  W drugim tygodniu
krety zaczê³y siê chyba trochê oswajaæ z ha³asem i wykopa³y kolejne
kilka kopców ju¿ bli¿ej, ale to jest nadal o rz±d wielko¶ci mniejsza
liczba, ni¿ rok wcze¶niej.  Teraz pod³±czy³em zasilacz odstraszacza do
mechanicznego zegara i ustawi³em im kwadrans odstraszania i kwadrans
przerwy.  Producent daje gwarancjê na dzia³anie tego urz±dzenia
i zwraca pieni±dze, je¶li krety siê nie wynios±, ja na razie jestem
zadowolony i raczej nie bêdê z tej opcji korzystaæ.

T.

Data: 2009-11-12 14:20:07
Autor: Marek Kutyla
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
W dniu: 2009-11-12 10:26, u¿ytkownik Tomasz Finke napisa³::

Mikolaj Rydzewski pisze:

Czy jest sens kupowaæ odstraszacze d¼wiêkowe? Widzia³em taki w Castoramie za 46zl.

Tych z Castoramy na bateriê/solar nie warto.  Ja od dwóch tygodni
testujê na swoim trawniku co¶ takiego:

Ja moge przetestowac nawet jakas trutke byleby pomoglo. Moj kret/y to juz chyba przeszly przez wszystko i nic ich nie rusza :-(

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Data: 2009-11-12 17:25:45
Autor: Tomasz Finke
Marek Kutyla pisze:

Ja moge przetestowac nawet jakas trutke byleby pomoglo. Moj kret/y to juz chyba przeszly przez wszystko i nic ich nie rusza :-(

Ale ja mam jamniczkê, która z wielkim zapa³em rozkopuje kretowiska
i mysie nory i zawsze siê ba³em, ¿e mi wykopie i ze¿re trutkê.
Raz nawet przynios³a nam poln± mysz, ale krety s± widoczne m±drzejsze
albo maj± lepszy s³uch i chowaj± siê g³êbiej.

T.

Data: 2009-11-12 18:18:50
Autor: Big Jack
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
W wiadomo¶ci
*Marek Kutyla* napisa³(-a):

Ja moge przetestowac nawet jakas trutke byleby pomoglo. Moj kret/y to
juz chyba przeszly przez wszystko i nic ich nie rusza :-(

Polecam do ka¿dej dziury w³o¿yæ po bry³ce karbidu, je¶li uda Ci siê go gdzie¶ zdobyæ.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-11-12 19:07:07
Autor: Marek Kutyla
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
W dniu: 2009-11-12 18:18, u¿ytkownik Big Jack napisa³::

Polecam do ka¿dej dziury w³o¿yæ po bry³ce karbidu, je¶li uda Ci siê go gdzie¶ zdobyæ.

Karbid to ja przerabialem 3 lata temu - strata pieniedzy.

Data: 2009-11-13 19:16:49
Autor: Filip J
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
U¿ytkownik "Marek Kutyla" <SpamBezSzans@jakis.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Karbid to ja przerabialem 3 lata temu - strata pieniedzy.

E tam, bo to trzeba jeszcze odpaliæ ;)
Kopanie ogródka gratis.

Tylko uwa¿aj, bo jaki¶ czas temu by³a tu dyskusja o wypadku ¶miertelnym na dzia³ce i by³o podejrzenie, ¿e go¶æ krety wypêdza³...

Pozdrawiam
FJ

Data: 2009-11-12 22:44:37
Autor: gobo
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
Kilka miesiecy temu karbid kupowalem w zwyklym ogrodniczym - wlasnie jako bron na krety.
Koszt smieszny, kilka zlotych o ile dobrze pamietam.
Piotr

Data: 2009-11-12 23:53:57
Autor: Koteczek
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta

Polecam do ka¿dej dziury w³o¿yæ po bry³ce karbidu, je¶li uda Ci siê go
gdzie¶ zdobyæ.

http://www.youtube.com/watch?v=Yu7vhBw9iS8

Niez³a MOC, wali jakby z pancernika sawly poczworne szly :)

Nie tylko bron na kreta...

Data: 2009-11-13 10:17:54
Autor: Jo'Asia
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
Big Jack wystuka³:

[...]

Tia, i mo¿e jeszcze zalaæ wod±, odczekaæ, podpaliæ?

Wedle opowie¶ci rodzinnych dziêki temu spodobowi na krety s±siadowi
dziadków truskawki zaczê³y znienacka rosn±æ do góry korzeniami :>

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna S³upek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- < http://bujold.fantastyka.net/ >-

Data: 2009-11-13 16:54:34
Autor: XL
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
Dnia Fri, 13 Nov 2009 10:17:54 +0100, Jo'Asia napisa³(a):

[...]

Wed³ug niedawnych doniesieñ w prasie jeden z uzytkowników tego typu
substancji wyl±dowa³ w szpitalu.
--

Ikselka.

Data: 2009-11-15 18:08:27
Autor: Jarek P.
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:

Wed³ug niedawnych doniesieñ w prasie jeden z uzytkowników tego typu
substancji wyl±dowa³ w szpitalu.

A jak on to zrobi³???

J.

Data: 2009-11-16 01:48:37
Autor: XL
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
Dnia Sun, 15 Nov 2009 18:08:27 +0100, Jarek P. napisa³(a):

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:

Wed³ug niedawnych doniesieñ w prasie jeden z uzytkowników tego typu
substancji wyl±dowa³ w szpitalu.

A jak on to zrobi³???

J.

Wyprodukowa³ w krecich korytarzach  mieszaninê acetylenu z tlenem i
podpali³ :-)
--

Ikselka.

Data: 2009-11-16 07:55:38
Autor: Jarek P.
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:

Wyprodukowa³ w krecich korytarzach  mieszaninê acetylenu z tlenem i
podpali³ :-)

Ogólników siê domy¶lam, jestem zreszt± z pokolenia znaj±cego karbid z codziennych zab... y... no... z opowie¶ci s³yszanych w szkole od pañ nauczycielek na apelach, czym to siê potrafi± ¼li ch³opcy (oczywi¶cie z innych szkó³) bawiæ i czym my nigdy nawet nie bêdziemy próbowaæ. ;-)

Chodzi mi bardziej o to, jak on konkretnie to schrzani³, ¿e w szpitalu wyl±dowa³. Domy¶lam siê, ¿e podpala³ nachylony i mu wysokotemperaturowy p³omieñ bu¼kê przespawa³, ale mo¿e co¶ bardziej widowiskowego odwali³, jakie¶ wysadzenie w powietrze kreciej sali balowej wraz z kurnikiem i szop± s±siada dzia³kowca, czy có¶...

J.

Data: 2009-11-13 16:55:52
Autor: Big Jack
Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta
W wiadomo¶ci
*Jo'Asia* napisa³(-a):

Tia, i mo¿e jeszcze zalaæ wod±, odczekaæ, podpaliæ?

To ju¿ jest Twoja rada

Data: 2009-11-12 21:57:43
Autor: kogutek
> [...]

-- 3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Ptaki te¿ powystrzelaj albo wytruj bo mendy od samego rana æwierkaj± i kupy w
locie potrafi± robiæ. To ty wprowadzi³e¶ siê na ich teren, nie one na twój.
Uszanuj ¿e s± ¿ywe i chc± tak jak Ty ¿yæ. --

Data: 2009-11-12 14:27:27
Autor: Justyna
[...]

W tym roku za rad± te¶ciowej u¿ywa³am zawarto¶ci dzieciêcego nocnika. Zamiast biegaæ z podwórka do domu do ³azienki, zakopywa³am to co m³ode zrobi³o w korytarzach krecich. Efekt znakomity. Ca³e lato ani jednego kopca. Teraz jednak po deszczach mam ich zawalenie na ca³ym podwórku. M³ode w przedszkolu, wiêc amunicji brakuje, a ze swoim trochê g³upio biegaæ. ;)

Justyna

--

Ostateczne rozwi±zanie kwestii kreta