Data: 2021-04-08 09:05:52 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome tez pewnie jest jakis:
https://www.ft.com/content/c4e075b8-7289-4756-9bfe-60bf50f0cf66 W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj: https://ibb.co/KXnxCLJ |
|
Data: 2021-04-08 10:15:45 | |
Autor: cyklista | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
K pisze:
Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome tez pewnie jest jakis: cios to byłby gdyby była masowa produkcja tego, gęstość energii podobna lub lepsza i cena podobna lub nizsza -- Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus -- Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2021-04-08 10:21:13 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 08/04/2021 09:15, cyklista wrote:
K pisze: no przeciez bedzie ;) nie wiem czy przeoczylem czy zwyczajnie nie podaja czasu ladowania. |
|
Data: 2021-04-08 11:24:01 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 08.04.2021 o 10:05, K pisze:
Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome tez pewnie jest jakis: Własnymi słowami nie umiesz tego streścić? -- MN |
|
Data: 2021-04-08 10:32:30 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 08/04/2021 10:24, Marcin N wrote:
W dniu 08.04.2021 o 10:05, K pisze: Jestem zbyt negatywnie nastawiony do tej konkretnej technologii aby zrobic to obiektywnie. |
|
Data: 2021-04-08 14:50:33 | |
Autor: _Master_ | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W takim razie jesteś trolem lub spamerem WON! ;-)
|
|
Data: 2021-04-08 15:25:30 | |
Autor: J.F. | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s4mdgv$if9$1$horizn@news.chmurka.net...
Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome tez pewnie jest jakis: Ale dlaczego cios? Jak wiele innych - te solid-state sa znane od pewnego czasu, potem trzeba lat na dopracowanie, ktore wyjdzie, albo nie wyjdzie, a jak nie wyjdzie, to zawsze mozna cos nowego odkryc, co spowoduje powrot do lask. A wodor ... jak sie technologia okaze dobra i tania, to moze nam sluzyc dlugie lata. A gdzies tam jeszcze sie czai bio-chemio-technologia - kto powiedzial, ze z paneli slonecznych nie moze splywac benzyna czy metanol :-) Albo bulgotac metan, propan i butan :-) J. |
|
Data: 2021-04-08 14:40:08 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 08/04/2021 14:25, J.F. wrote:
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s4mdgv$if9$1$horizn@news.chmurka.net... Chodzilo bardziej o "cios". Kolejny pomysl, ktory wydaje sie byc pudrowaniem trupa. Jedynym logicznym wytlumaczeniem brniecia w temat jest to, ze rozwiazania oparte o H2 na ta chwile sa jeszcze bardziej ulomne, a do ladowania baterii jest juz jakas infrastruktura. |
|
Data: 2021-04-10 12:44:30 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 08.04.2021 o 15:25, J.F. pisze:
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s4mdgv$if9$1$horizn@news.chmurka.net.......
Albo pomidorówka :-) |
|
Data: 2021-04-08 17:19:12 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Thu, 8 Apr 2021 09:05:52 +0100, K napisał(a):
Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome tez pewnie jest jakis: Psi szczekają, karawana idzie dalej. Tu macie najbliższą przyszłość napędów na ogniwa paliwowe wodorowe: https://energetyka24.com/alstom-cztery-regiony-zamowily-12-pociagow-na-ogniwa-wodorowe A w Niemczech już takie jeżdżą. IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższej (kilka dziesięcioleci) przyszłości. Zbyt trudno nim operować bezpiecznie. Kolejnictwo jest w stanie zapewnić bezpieczną obsługę. Niewykluczone że doświadczenia tam zebrane pozwolą wprowadzić w odległej przyszłości ten napęd i do samochodów osobowych. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-08 16:25:55 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 08/04/2021 16:19, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Thu, 8 Apr 2021 09:05:52 +0100, K napisał(a): Ta odlegla przyszlosc to moze byc ten rok: https://www.telegraph.co.uk/cars/comment/france-germany-wrongfoot-uk-hydrogen-fuelled-road-transport/ a za tym pewnie pojda kolejni producenci. |
|
Data: 2021-04-08 16:29:37 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 08/04/2021 16:25, K wrote:
On 08/04/2021 16:19, Jacek Maciejewski wrote: i tylko szkoda w tym wszystkim Izery, ktora w 2025 bedzie autem z poprzedniej epoki. |
|
Data: 2021-04-08 17:38:50 | |
Autor: J.F. | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2q7k45qxgyvp$.ekxg5dhjdap3$.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 8 Apr 2021 09:05:52 +0100, K napisał(a): [...] Psi szczekają, karawana idzie dalej. Tu macie najbliższą przyszłość Ale czemu wodorowe, a nie na trakcje elektryczna? I to gdzie - w gesto zaludnionych Niemczech ? No chyba, ze juz maja nadmiar energii z PV i musza zagospodarowac na noc :-) Niewykluczone że doświadczenia tam zebrane pozwolą wprowadzić w odległej Ale co - Mirai nie jezdzi ? Problemy rozwiazane sa, co najwyzej zbyt drogo ... J. |
|
Data: 2021-04-09 10:47:49 | |
Autor: T. | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 2021-04-08 o 17:38, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2q7k45qxgyvp$.ekxg5dhjdap3$.dlg@40tude.net... Nawet można już w Polsce kupić, choć chyba zatankować to jeszcze nie ma gdzie :-) https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/215762083677879 T. |
|
Data: 2021-04-10 12:59:25 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 08.04.2021 o 17:38, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2q7k45qxgyvp$.ekxg5dhjdap3$.dlg@40tude.net... Na zimowe wieczory i ranki :-) I to gdzie - w gesto zaludnionych Niemczech ? A można nie mieć nadmiaru tej energii?
Hehe, no właśnie |
|
Data: 2021-04-09 10:57:10 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 08.04.2021 o 17:19, Jacek Maciejewski pisze:
IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższej Masz coś na poparcie tej wróżby? -- MN |
|
Data: 2021-04-09 11:04:42 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Fri, 9 Apr 2021 10:57:10 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 08.04.2021 o 17:19, Jacek Maciejewski pisze: Kryształowa kula w serwisie. Zostaje jedynie śledzić trendy, analizować i ekstrapolować obecne rozwiązania pamiętając cały czas o lotności i wybuchowości wodoru. Jeździłbyś z bombą pod siedzeniem? -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-09 12:30:03 | |
Autor: MF | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 09/04/2021 10:04, Jacek Maciejewski wrote:
[...] pamiętając cały czas o lotności i wybuchowości wodoru. Jeździłbyś z bombą pod siedzeniem? ??? Wodór jest jednym z dwóch głównych składników gazu miejskiego. Przez półtora wieku, do czasu wprowadzenia gazu ziemnego, ludzie chodzili po chodnikach i jeździli po ulicach, pod którymi leżały setki kilometrów bomb - rurociągów rozprowadzających gaz miejski. -- MF |
|
Data: 2021-04-09 13:37:34 | |
Autor: J.F. | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Użytkownik "MF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4a07e70f-cb50-059f-6e42-42a8f2b075d5@komp.wujka.marcina...
On 09/04/2021 10:04, Jacek Maciejewski wrote: [...] pamiętając cały czas o lotności i wybuchowości wodoru. Jeździłbyś z bombą pod siedzeniem? ??? Wodór jest jednym z dwóch głównych składników gazu miejskiego. Przez półtora wieku, do czasu wprowadzenia gazu ziemnego, ludzie chodzili po chodnikach i jeździli po ulicach, pod którymi leżały setki kilometrów bomb - rurociągów rozprowadzających gaz miejski. No ale trzeba przyznac, ze cisnienie w tej sieci to tyle co nic. Wiec dyfuzja wodoru malutka. 500 atm to juz jednak powazniejsze cisnienie ... a i tak podejrzewam, ze dyfuzja nie jest istotnym problemem. Wybuchowosc ... taka sobie. Lotnosc .. raczej pomaga, patrz na problemy "ciezkiego" LPG. Od czasu do czasu wybuch "gazu" mamy, ale to sie okazuje jakas nieszczelnosc i/lub skrajna niefrasobliwosc. J. |
|
Data: 2021-04-09 14:21:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Hello J.F.,
Friday, April 9, 2021, 1:37:34 PM, you wrote: [...] Od czasu do czasu wybuch "gazu" mamy, ale to sie okazuje jakas nieszczelnosc i/lub skrajna niefrasobliwosc. Co wybuchło w Katowicach, że aż cały budynek się zawalił i zginął dziennikarz z rodziną? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2021-04-09 15:19:10 | |
Autor: K | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 09/04/2021 13:21, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F., Transformatory tez wybuchaja, zwarcia elektryczne powoduja pozary w ktorych gina ludzie. Baterie w meleksach moga sie tak zapalic, ze trzeba postawic blok mieszkalny od nowa. Instalacja LPG+ tez potrafi sie ulatniac powolutku do srodka pojazdu i spowodowac wybuch w czasie jazdy, chociaz tego typu wydarzenia maja chyba tylko miejsce na wschodzie. Kazda jedna technologia, ktora nam ulatwia zycie niesie ze soba jakies zagrozenia. |
|
Data: 2021-04-09 14:20:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Hello MF,
Friday, April 9, 2021, 1:30:03 PM, you wrote: [...] pamiętając cały czas o lotności i??? Wodór jest jednym z dwóch głównych składników gazu miejskiego. Przez Demagogia - wodór w sieci miejskiej był tylko dodatkiem a sama sieć miejska była pod niskim ciśnieniem. Jednak radzę sobie przypomnieć, co się stało z warszawską Rotundą... Wodór w samochodzie, jako podstawowe paliwo wymaga zbiornika wysokociśnieniowego. Kilkaset atmosfer. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2021-04-09 16:50:40 | |
Autor: MF | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On 09/04/2021 13:20, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello MF, Bynajmniej. a sama sieć miejska była pod niskim ciśnieniem. Jednak radzę sobie przypomnieć, co się stało z warszawską Rotundą... Primo w Rotundzie wybuchł metan (gaz ziemny), wtedy już chyba nigdzie w Polsce nie produkowano gazu miejskiego, a na pewno nie w Warszawie. Secundo w Rotundzie była trochę inna sytuacja, gaz ulatniał się z podziemnego gazociągu przez pęknięcie w korpusie zaworu, z powodu zatkanej przez lód kraty wentylacyjnej (to zaniedbanie służb miejskich) dostał się do położonego obok kanału na kable teletechniczne (sam kanał wbrew przepisom i zasadom sztuki został poprowadzony zbyt blisko gazociągu) i tym kanałem dostał się do pomieszczenia w podziemiach Rotundy (tu znów nie dopilnowano tego, by wejście kabli do budynku było właściwie uszczelnione), zaś w samym pomieszczeniu nie było działającej wentylacji, do tego przez pewien czas (bodajże kilka dni!) pracownicy informowali, że czuć gaz, ale nic z tym nie zrobiono. Aby doszło do podobnej sytuacji w przypadku pojazdu napędzanego wodorem, po pierwsze trzeba by zaparkować w jakimś niewielkim pomieszczeniu pozbawionym wentylacji, gdzie wodór mógłby się zebrać gdzieś pod stropem. <https://polskatimes.pl/rotunda-tajny-raport-dla-gierka/ar/85125> Wodór w samochodzie, jako podstawowe paliwo wymaga zbiornika Nawet w Polsce w wielu miastach eksploatuje się autobusy napędzane sprężonym metanem (CNG), gaz przechowywany jest w butlach na dachu pod ciśnieniem 20-25 MPa (=200-250 at) i jakoś nikt nie panikuje, że ma nad głową tykającą bombę. A sama technologia tych butli na CNG pewnie mogłaby być punktem wyjściowym do opracowania butli na 2× wyższe ciśnienie i z jakimś wyłożeniem ograniczającym ulatnianie się wodoru. -- MF |
|
Data: 2021-04-09 12:46:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 2021-04-09 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze:
W dniu 08.04.2021 o 17:19, Jacek Maciejewski pisze: Wszyscy jeżdżą a motocykliści to nawet między nogami. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2021-04-09 22:20:56 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 09.04.2021 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze:
Kryształowa kula w serwisie. Zostaje jedynie śledzić trendy, analizować Od razu przypomina mi się film "Ja robot". Scena, gdy jadą na motocyklu dziewczyna woła "wiesz, że benzyna wybucha?". Wszędzie, gdzie mamy zgromadzoną energię - istnienie ryzyko jej niekontrolowanego uwolnienia. I czasem coś wybucha, albo się zapala. -- MN |
|
Data: 2021-04-09 22:35:11 | |
Autor: TomN | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 09.04.2021 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze: Od razu przypomina mi się film "Ja robot". Scena, gdy jadą na motocyklu dziewczyna woła "wiesz, że benzyna wybucha?". Było chodzić do szkoły, a nie TV oglądać... Benzyna nie wybucha, to raz, wodór, też nie wybucha, to dwa. Jak już, to z tlenem jest ewentualnie wybuchowa... Wszędzie, gdzie mamy zgromadzoną energię - istnienie ryzyko jej niekontrolowanego uwolnienia. Takie dupki jak ty też zostały uwolnione bez kontroli... -- 'Tom N' |
|
Data: 2021-04-10 12:46:38 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 09.04.2021 o 22:35, TomN pisze:
Takie dupki jak ty też zostały uwolnione bez kontroli... Oj Tomciu. Takie mocne słowa? Pojęcia nie masz, z kim rozmawiasz, nie? Przyznaj, że sfrustrowany życiem jesteś, nie masz dziewczyny a latka lecą. -- MN |
|
Data: 2021-04-10 13:11:01 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 09.04.2021 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 9 Apr 2021 10:57:10 +0200, Marcin N napisał(a): Skoro bez problemu jeździ z benzyną, LPG albo baterią litową to czemu nie miałby jeździć z inną bombą? |
|
Data: 2021-04-10 13:39:15 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Sat, 10 Apr 2021 13:11:01 +0200, ii napisał(a):
W dniu 09.04.2021 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze: Bo ta bomba jest znacznie bardziej wybuchowa. Powiedzmy o jakieś dwa rzędy. Pamiętaj - 500 atm. Jak ci ktoś wjedzie w zadek i zdetonuje butlę to co? Jeden wybuch to te 500 atm a drugi to jak się wodór rozpuści w powietrzu. A mieszanika wybucha od światła słonecznego. Baterie ani baki z benzyną tak się nie zachowują. Zresztą, przedszkolakiem jesteś że ci mam literki tlumaczyć? Poczytaj sam. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-10 16:16:37 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10.04.2021 o 13:39, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sat, 10 Apr 2021 13:11:01 +0200, ii napisał(a): Przecież butla w Mirai jest z przodu i z boków a nie tak jak w większości LPG z tyłu. Jeden wybuch to te 500 atm a drugi to jak się wodór rozpuści w Masz czujniki. Dowiesz się o zagrożeniu jak ono pojawi się. Baterie ani baki Chłopie ... kiedyś w spalinowym mi mechanik tak naprawił pompę paliwa, że jak zatankowałem na stacji to paliwo z dołu wylewało się strumieniami. Szczęśliwie nie po rurze wydechowej. Nie mówię o tym, że pompa elektryczna jest z komutatorem zwykłym i zanurzona w tym paliwie. To ma potencjał powszechnego palenia się samochodów a jednak tak nie dzieje się. Podobnież w moim elektryku mam baterię, która jak się zacznie palić to raczej nie przestanie aż się nie wypali. A jednak nie spotkałem jeszcze elektryka, który by się palił. Zresztą, przedszkolakiem jesteś że ci Czy ja rozmawiam z jakimś szczawiem? |
|
Data: 2021-04-10 21:03:11 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10.04.2021 o 13:39, Jacek Maciejewski pisze:
Bo ta bomba jest znacznie bardziej wybuchowa. Powiedzmy o jakieś dwa Dopiero co w poprzednim wątku na ten temat - były linki do testów Toyoty. Nic nie wybucha. Butla przestrzelona z karabinu nie stanowi prawie żadnego zagrożenia. Radzę poszukać tych testów, bo są wielce uspokajające. -- MN |
|
Data: 2021-04-10 23:00:55 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Sat, 10 Apr 2021 21:03:11 +0200, Marcin N napisał(a):
Dopiero co w poprzednim wątku na ten temat - były linki do testów Toyoty. Nic nie wybucha. Butla przestrzelona z karabinu nie stanowi prawie żadnego zagrożenia. Radzę poszukać tych testów, bo są wielce uspokajające. Poczekajmy do pierwszych wypadków połączonych ze zniszczeniem struktury pojazdu. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-10 18:43:14 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Fri, 9 Apr 2021 10:57:10 +0200, Marcin N
IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższejMasz coś na poparcie tej wróżby? Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury, skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to bezpieczne, mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota drąży temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-10 21:08:24 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze:
Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa 25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Dziś hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia. Gdy za 15 lat "wodory" będą najlepiej sprzedającymi się samochodami - znowu pozostali producenci będą wielce zdziwieni... Nie bez powodu prawie nikt nie kupuje elektryków. Wprowadza się sztuczne obostrzenia dla spalinowców, bo nawet dopłaty rządowe nie nakręcają zanadto popytu. Rynek powiedział: to ślepa uliczka. Można udawać, że nie, ale coś w tym musi być, skoro ulica już zagłosowała portfelem. -- MN |
|
Data: 2021-04-10 21:36:00 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Sat, 10 Apr 2021 21:08:24 +0200, Marcin N
25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Ale po 10 latach to już był powszechny pojazd, wodorowca mają od 14 i jeździ tego tyle co kot napłakał. Dziś Nie porównuj, bo hybryda, czyli Prius, był tani jak barszcz. Dla mas. Dodatkowo to nadal był/jest samochód spalinowy oparty na doskonale rozwiniętej infrastrukturze, a nie zmiana technologii o 360 stopni. Ergo, nie ma co porównywać i ekstrapolować na tym przykładzie. Gdy za 15 lat "wodory" będą najlepiej sprzedającymi się samochodami - znowu pozostali producenci będą wielce zdziwieni... Raczej wątpię, jak już wielokrotnie było napisane, zbyt duże pieniądze są potrzebne aby je wpakować w infrastrukturę (która dla HEV i PHEV była i nadal jest tu i teraz) oraz w zapotrzebowanie. Nie wspominając że FCEV jest przeraźliwie drogi, gdyby miał szansę tanieć, to już dawno by się to stało (po 15 latach od "opublikowania"). Nie bez powodu prawie nikt nie kupuje elektryków. Przecież EV wystartowały "masowo" później niż FCEV, a sprzedało się ich wielokrotnie więcej. Twierdzenie że prawie nikt ich nie kupuje jest wadliwym stwierdzeniem. Wprowadza się sztuczne obostrzenia dla spalinowców, Nie są sztuczne ogracznienia, bo ICE trują i hałasują. Z tego samego powodu zamyka się elektrownie węglowe i zakazuje palić węglem i drewnem pod strzechami. Nie są to żadne sztuczne obostrzenia. bo nawet dopłaty rządowe nie nakręcają zanadto popytu. U nas. Tylko u nas. Rynek powiedział: to ślepa uliczka. Można udawać, że nie, ale coś w tym musi być, skoro ulica już zagłosowała portfelem. Spójrzmy na statystyki, Toyota wyprodukowała i sprzedała w 6 lat 70 tys. hybrydowych Priusów, tylko sama Tesla w ciągu 6 lat od startu wyprodkuowała i sprzedała 500 tys. EVów. Jeśli to jest rzekomo ślepa uliczka, to jak nazwać hybrydę Toyoty na starcie? Chyba kompletna porażka. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-11 22:14:42 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10.04.2021 o 21:36, Myjk pisze:
Sat, 10 Apr 2021 21:08:24 +0200, Marcin N....
Nie jest sztucznym ograniczeniem zakaz palenia drewnem jak robiliśmy to od dawien dawna? Normalne jest, że ktoś chce ograniczać korzystanie z samochodów, które kiedyś promowano? Moim zdaniem to zabawa zwykłych kaziów z piaskownicy. Przetrzepać tyłek i tyle. |
|
Data: 2021-04-11 06:58:35 | |
Autor: Cavallino | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10-04-2021 o 21:08, Marcin N pisze:
W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze: Na razie nadrobić stracony czas próbuje też Toyota i zapowiada ofensywę elektryków (kilka modeli), nic nie wspominając o jakimkolwiek kolejnym wodorowcu. |
|
Data: 2021-04-11 07:54:25 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11.04.2021 o 06:58, Cavallino pisze:
W dniu 10-04-2021 o 21:08, Marcin N pisze: A w jaki sposób Toyota straciła czas? Ma jakieś technologiczne zapóźnienie? -- MN |
|
Data: 2021-04-11 08:13:12 | |
Autor: Cavallino | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11-04-2021 o 07:54, Marcin N pisze:
W dniu 11.04.2021 o 06:58, Cavallino pisze: Ano ma, tak z 10 letnie. Konkurencja posiada w ofercie już 2 czy 3 generację elektryków, mocno poprawionych w stosunku do pierwotnych, a Toyota ma tylko projekty. Ostatnio nawet w akcie desperacji zaczyna się z Teslą kumać, pewnie sama nie daje rady gonić. A że nie jest to takie proste pokazuje przykład VW. Miliardy wrzucone w elektryki, a efekt taki sobie - gigantyczne opóźnienia, nędzne wnętrza aut, fatalny infotaiment, mało wydajne napędy - to też będzie wymagało poprawy w kolejnych generacjach. |
|
Data: 2021-04-11 09:33:36 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Sun, 11 Apr 2021 07:54:25 +0200, Marcin N
A w jaki sposób Toyota straciła czas? Ma jakieś technologiczne zapóźnienie? Toyota wypuściła już jakiegoś EV? Ma chociaż płytę gotową do EV? Ich HEVy to była genialna podwalina pod EV, ale zaspali podobnie jak Mitsubishi (które, przypomnę, już w 2009 roku produkowało elektrycznego I-MiEVa a 3 lata później Outlandera PHEV -- i do dzisiaj te samochody się nie zmieniły, zamiast dodawać baterii i rozwijać technologię to stało w miejscu, albo to Putlandera dopakowali większy silnik zamiast więcej baterii). Skupili się na FCEV... znaczy trudno to nazwać skupieniem, bo 14 lat minęło, sprzedali tego tyle co kot napłakał, bo cena kosmiczna, do tego nie rozbudowali nijak sieci tankowania (tak jak to zrobiła Tesla dla przykładu ze swoimi ładowarkami). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-11 09:59:23 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11.04.2021 o 09:33, Myjk pisze:
Toyota wypuściła już jakiegoś EV? Ma chociaż płytę gotową do EV? Pisząc "EV" masz na myśli bateryjny EV (BEV)? Po co by mieli się skupiać na BEV skoro wiedzą, że to ślepa uliczka? Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. A już na pewno wie lepiej, co robić od domorosłych ekspertów jak Ty, czy ja. -- MN |
|
Data: 2021-04-11 10:08:00 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N napisał(a):
Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. Wielcy producenci oprócz podstawowej produkcji produkują trendy. Po co, to inna sprawa. Ale nierzadko im takie przedsięwzięcie nie wyjdzie. W końcu wyprodukowanie trendu jest dużo bardziej skomplikowane od wyprodukowania samochodu. I właśnie wodorowy napęd osobówek od Tojoty to przykład nieudanej budowy trendu. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-11 22:21:28 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11.04.2021 o 10:08, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N napisał(a): Trend za 400 tysięcy złotych? Weź nie świruj. To jest samochód dla bogatych. Tak jak Tesla czy Porsche. Albo Rolex. |
|
Data: 2021-04-11 10:29:11 | |
Autor: Cavallino | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11-04-2021 o 09:59, Marcin N pisze:
W dniu 11.04.2021 o 09:33, Myjk pisze: Wiedzą już że nie, stąd zapowiedzi całej gamby bevów.
Ale czytasz grupę, czy zapominasz co przeczytałeś kilka tygodni wcześniej? Bo link do totalnej zmiany podejścia Toyoty i wchodzenia w bevy był całkiem niedawno. |
|
Data: 2021-04-11 18:17:04 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N
Pisząc "EV" masz na myśli bateryjny EV (BEV)? Oczywiście, wynika to z kontekstu. Po co by mieli się skupiać na BEV skoro wiedzą, że to ślepa uliczka? Jako jedyni uparcie trzymają się swoich "samoładujących się elektryków" i równie obleśnego hasełka stop smog go hybrid. Mnie już samo to _kłamstwo_ daje do myślenia, Tobie nic tu nie przeszkadza że tak im bezgranicznie ufasz? Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. A już na pewno wie lepiej, co robić od domorosłych ekspertów jak Ty, czy ja. Pamiętasz, była taka firma jak Nokia (do tego jeszcze Motorolla, Siemens czy Ericsson). Niby znali się na rynku telefonów, a jednak na tym rynku polegli -- bo uparcie szli w klawiaturki i swój gówniany system symbian zamiast w ekrany dotykowe jak reszta i Android. Kto teraz pamięta telefony z klawiaturą? Na rynku samochodowym jest podobnie, wszyscy idą w EV (już nawet tak konserwatywna Mazda wypuściła EV, co dla mnie było lekkim szokiem), tylko jedna Toyota ciśnie w swoje "samoładujące" HEV i FCEV które nie dosyć że drogie, to jeszcze z ZEROWĄ infrastrukturą do ładowania (choć mieli na rozwój lat już 14). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-11 21:07:22 | |
Autor: Marcin N | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11.04.2021 o 18:17, Myjk pisze:
Pamiętasz, była taka firma jak Nokia (do tego jeszcze Motorolla, Siemens Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym? Tym, że na te telefony był szał zakupów. Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą. Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x lepiej niż BEV. Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem? Dzisiaj nic lepszego nie mamy. -- MN |
|
Data: 2021-04-11 23:05:46 | |
Autor: Cavallino | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 11-04-2021 o 21:07, Marcin N pisze:
Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą. Pewnie Tesla i VW po te pół miliona rocznie za darmo rozdają....
Dziwi Cię to?
Tu się akurat zgadzam. To znaczy bevy są lepsze, ale się mniej opłacają. |
|
Data: 2021-04-12 08:58:23 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Sun, 11 Apr 2021 21:07:22 +0200, Marcin N
Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym? Wcale nie było takiego szału, dlatego Nokia zwyczajnie przespała nie widząc w tym przyszłościowego potencjału. Zaniedbali podstawowy rozwój, choćby po to by być ew. gotowymi gdyby się przyjęło i popłynęli. Podobnie jak Toyota, choć jestem przekonany, że oni jednak pracują po cichu nad BEV, ale próbują dalej cisnąć na swoje "samoładujące" EVy vel HEVy ile się tylko da, no i FCEV które kuleją pod każdym kątem. Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą. Chce, i kupuje. Więcej ich kupuje niż HEVów w tym samym okresie od wypuszczenia. Sprawdź sobie wyniki sprzedaży na świecie i przestań zakłamywać rzeczywistość. Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x lepiej niż BEV. Nic dziwnego że się sprzedają, w końcu to zwykłe spaliniaki są, a już są w cenie zwykłego spaliniaka. Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem? Bo to nadal samochód spalinowy -- i oczywiście że lepiej HEV (a jeszcze lepiej PHEV i faktyczne korzystanie z prądu z gniazdka a nie prądu z ICE) niż ICE, ale zdecydowanie lepiej BEV niż HEV czy FCEV. Dzisiaj nic lepszego nie mamy. Mamy BEV -- jedynie zmiany mentalności na lepszą brakuje. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-12 10:34:25 | |
Autor: Cavallino | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 12-04-2021 o 08:58, Myjk pisze:
Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda Jak dla mnie brakuje też wsparcia państwa. I już nawet nie chodzi o dopłaty do ceny samochodu, tylko do pilnowania cen ładowania, choćby w państwowych koncernach. Jeśli każdy wyjazd w trasę ma mnie kosztować więcej w bev niż w ice, to chrzanię taki interes. I jeżdżę hybrydą z lpg, która wychodzi mnie o 2/3 taniej w trasie. Co najwyżej kupię sobie (jako drugie) jakieś używane elektryczne wozidełko do miasta. |
|
Data: 2021-04-12 13:07:18 | |
Autor: J.F | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On Mon, 12 Apr 2021 08:58:23 +0200, Myjk wrote:
Sun, 11 Apr 2021 21:07:22 +0200, Marcin N Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie wszedzie. Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali życzenia klienta. J. |
|
Data: 2021-04-12 19:18:05 | |
Autor: Myjk | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F
Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie Skoro rzekomo nie przespali, to dlaczego upadli? Przyjąc wypada w końcu do wiadomości -- na najbliższe 10-15 lat BEV to jedyny kierunek. Nie ma opcji aby wodór się tak szybko upowszechnił, nie ma szans aby stworzyć sieć tankowania i produkcji szybciej niż ładowarek (ile trwa tworzenie sieci ładowarek to widać też po historii, a przecież postawienie ładowarek to pikuś w porównaniu ze stacjami wodoru i instalacjami wytwarzającymi wodór). Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy zacząć, od KM (w tym tramwajów miejskich -- zamiast pakować kasę w druty), od TIRolotów, od kolei, statków. Samochody osobowe poradzą sobie doskonale z EV w większości, a marudy będą jeździć (najlepiej P)HEV. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-04-12 19:52:59 | |
Autor: J.F | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
On Mon, 12 Apr 2021 19:18:05 +0200, Myjk wrote:
Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F Moge powiedziec tylko po sobie, a nie wiem czy to dobry przyklad. Jeden z powodow - na C6 nawigacja ledwo dzialala. W zasadzie to nie dzialala. Moze wystarczylo mi napisac "to jest bieda model, chcesz nawigacji - kup lepszy". Ale nie napisali - to nastepnego kupilem Androida. Przyjąc wypada w końcu do Z drugiej strony na 10 lat to nam jeszcze benzyny i ON starczy :-) Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy Jestes pewien? Moze po prostu druty niedrogie i dobre. Ja widze nieoplacalnosc tramwaju w ilosci zajetego miejsca, elektryczny autobus moze bylby lepszy. Ale czy nie ma tego samego problemu - baterie lepsze niz wodor? J. |
|
Data: 2021-04-10 12:57:10 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 08.04.2021 o 17:19, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 8 Apr 2021 09:05:52 +0100, K napisał(a): Przecież Mirai już jeździ. Kolejnictwo jest w stanie zapewnić bezpieczną obsługę. W jaki sposób? Niewykluczone że doświadczenia tam zebrane pozwolą wprowadzić w odległej A co tu jest do wprowadzania? |
|
Data: 2021-04-10 13:43:33 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
Dnia Sat, 10 Apr 2021 12:57:10 +0200, ii napisał(a):
Przecież Mirai już jeździ.Wahadłowce też już latały. I jakoś przestały. W jaki sposób?Wyszkolony personel. Nieliczne, odosobnione, dobrze wyposażone punkty tankowania. Przestrzenne odseparowanie zbiorników wodoru od części pasażerskiej. A co tu jest do wprowadzania?Za 50 lat ci powiem. A na razie sam pomyśl. Nie mam cierpliwości do bezmyślnych pyskaczy. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-04-10 15:58:56 | |
Autor: ii | |
Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe | |
W dniu 10.04.2021 o 13:43, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sat, 10 Apr 2021 12:57:10 +0200, ii napisał(a): wierzysz w to, że Mirai przestanie?
Ale gdzie tu jkiś realny problem i jego rozwiązanie? Mirai jeździ tylko jest bardzo mało popularne bez szczególnego traktowania.
Powiedz se to patrząc w lustro. |
|