Ostatni władca wiatru

Data: 2010-09-04 22:35:21
Autor: Jarosław Rafa
Ostatni władca wiatru
Habeck Colibretto pisze:
Efekty bardzo porządne (nie oglądaliśmy w 3D bo jakoś nikomu z mojej rodziny 3D nie odpowiada), choreografia też. James Newton Howard muzykę

Miałem okazje widzieć trailer "Ostatniego władcy wiatru" w 3D.
3D w tym filmie to jakaś totalna pomyłka - nie jest to żaden trójwymiar, tylko dwa płaskie plany, jeden blisko kamery, drugi w tle, rozdzielone "przepaścią" w której nic nie ma. Tak jakbyś postawił jeden telewizor z półprzezroczystym ekranem, przez który widac drugi znajdujący się metr dalej. Od samego oglądania trailera bolą oczy, bo ciągłe przeskakiwanie wzrokiem z bliższego planu do dalszego jest bardzo męczące.
Nawet nie ma co porównywać tego z "Avatarem", w którym (jako chyba jedynym z filmów wyświetlanych jako "3D") była prawdziwa przestrzeń z prawdziwą perspektywą, którą dało się z przyjemnością (i to wielką) oglądać.
Widać, że prawdziwych filmów trójwymiarowych większość reżyserów/operatorów jeszcze nie umie robić i pewnie jeszcze trochę czasu upłynie zanim *rzeczywiste* (a nie marketingowe) 3D stanie się codziennością na ekranach kin...
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-09-04 22:38:56
Autor: Rais
Ostatni władca wiatru
W dniu 2010-09-04 22:35, Jarosław Rafa pisze:
Habeck Colibretto pisze:
[...]

(...)
Widać, że prawdziwych filmów trójwymiarowych większość
reżyserów/operatorów jeszcze nie umie robić

W tym filmie 3D było "dodane" w procesie postprodukcji.
(Ja oglądałem 2D :) )
--
pzdr

Ostatni władca wiatru