Ostatnia niedziela...

Data: 2009-09-04 12:33:17
Autor: Tzva Adonai
Ostatnia niedziela...
Niesamowita piosenka... Autorami muzyki i tekstu byli Polacy
pochodzenia ¿ydowskiego: Jerzy Petersburski i Zenon Friedwald...

Video: http://www.youtube.com/watch?v=N-hg58QQmdc&feature=related

Data: 2009-09-04 14:22:38
Autor: Antenka
Ostatnia niedziela...
I co z tego? Romantyk siê znalaz³...

Antenka

Data: 2009-09-04 23:48:53
Autor: VicAbarca
Ostatnia niedziela...
Tzva Adonai пишет:
Niesamowita piosenka... Autorami muzyki i tekstu byli Polacy
pochodzenia żydowskiego: Jerzy Petersburski i Zenon Friedwald...

Petersbuski zreszta napisal jeszcze kilka innych niesamowitych kawalkow. Podobnie jak Szpilman.
Zas moim ulubionym poeta (moim zdaniem niedoscigniony geniusz) jest Lesmian - tez Zyd z pochodzenia. A ulubionym poeta mojego dziecka - Brzechwa - rowniez pochodzenia zydowskiego.

Kultura zydowska jest nieodlacznym skladnikiem kultury polskiej i tyle.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-04 14:51:59
Autor: Antenka
Ostatnia niedziela...
[...]

Zapomnia³e¶ o Tuwimie ;-) A ¿ony? Poznali¶my gusta tatusia i
dziecka...

Antenka

Data: 2009-09-05 00:03:58
Autor: VicAbarca
Ostatnia niedziela...
Antenka пишет:
 A żony? PoznaliÅ›my gusta tatusia i
dziecka...

Zona chyba nie ma ulubionego poety :)
Zona jest malo poetyckiego usposobienia... Zawod ma typowo meski :)

--
VicAbarca

Data: 2009-09-04 15:05:39
Autor: Antenka
Ostatnia niedziela...
On 5 Wrz, 00:03, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:
Antenka пишет:

> [...]
> dziecka...

Zona chyba nie ma ulubionego poety :)
Zona jest malo poetyckiego usposobienia... Zawod ma typowo meski :)

Ale na traktorze nie jeżdzi? haha :D

Antenka

Data: 2009-09-05 00:23:34
Autor: VicAbarca
Ostatnia niedziela...
Antenka пишет:
Ale na traktorze nie jeżdzi? haha :D

Zawod ma typowo meski, swietna pozycje w tym zawodzie, ktora zawdziecza temu ze jest jedna z najlepszych w tym kraju. Ale zawod jest duzo bardziej wymagajacy niz traktorzysta... :)
Pamietasz jak pisalem ci kiedys,ze jestem poniekad zwiazany rodzinnie ze specjalnoscia twojego ojca?...

--
VicAbarca

Data: 2009-09-04 15:27:11
Autor: Antenka
Ostatnia niedziela...
On 5 Wrz, 00:23, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:
Antenka пишет:

> [...]

bardziej wymagajacy niz traktorzysta... :)
Pamietasz jak pisalem ci kiedys,ze jestem poniekad zwiazany rodzinnie ze

Wiem kim jest - architektem :)

Antenka

Antenka

Data: 2009-09-05 23:49:24
Autor: mund
Ostatnia niedziela...
Użytkownik "VicAbarca" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h7s24l$fbt$1atlantis.news.neostrada.pl...
Tzva Adonai пишет:
[...]

Normalne. Kultury przenikajÄ… siÄ™.
Ale to, że któryś z poetów miał żydowskie korzenie, nie oznacza, że przynależał do kultury żydowskiej, że nie był Polakiem. Co innego, gdyby pisali w Jidysz.
Gdybyś ich zapytał kim są, to co by odpowiedzieli? Na pewno, że są Polakami.

Data: 2009-09-05 23:52:57
Autor: VicAbarca
Ostatnia niedziela...
mund пишет:
Gdybyś ich zapytał kim są, to co by odpowiedzieli? Na pewno, że są Polakami.

I slusznie.

--
VicAbarca

Ostatnia niedziela...