Data: 2010-04-13 09:59:08 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koĹo i kaseta | |
On 2010-04-13, MichaĹ Wolff wrote:
Czy orientuje siÄ ktoĹ czy wystÄpujÄ gdzieĹ piasty pozwalajÄ ce Ale jak to sobie wyobraĹźasz? Kaseta wymaga wĂłzka, Ĺźeby kasowaÄ luĹşny ĹaĹcuch na mniejszych zÄbatkach. I brak wolnobiegu bÄdzie owocowaĹ szarpaniem za wĂłzek i dyndajÄ cym ĹaĹcuchem na gĂłrze. NB, w Nexusie 8 nie miaĹem Ĺźadnego problemu z zapadkami w zimie, nawet przy -20C. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-13 03:45:36 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ostre koło i kaseta | |
On 13 Kwi, 11:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Ale jak to sobie wyobrażasz? Kaseta wymaga wózka, żeby kasować luźny Nie znam się specjalnie na konstrukcjach wewnętrznych piast i typach zapadek - dlatego pytam czy istnieje w ogóle piasta bez wolnobiegu ale z kasetą (nic takiego nie znalazłem, więc prawdopodobnie jednak nie). Przerzutka nic tu nie przeszkadza, z konieczności jeździłem z zatartym bębenkiem, zaklinowanym na stałe - dopóki się pamięta o ciągłym kręceniu jak w OK - żadne szarpanie za wózek nie występuje. A jeśli nie istnieje - to jaki typ piasty z wolnobiegiem byście polecili na zimę i silne mrozy? Używałem piasty XTR, działała dobrze do jakiś -20'C, ale gdy rower stał wiele godzin na powietrzu pod pracą - zapadki przestawały łapać, a na wiosnę ni stąd ni z owąd bębenek się nagle zatarł. Jakie typy mechanizmów zapadkowych są najlepsze na takie zastosowanie? A z innej beczki - można gdzieś dostać sam bębenek do piasty FH - M970 w sesnownej cenie? Bo na razie to widzę tylko takie kosztujące niemal tyle co piasta -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-13 04:48:10 | |
Autor: kubeon | |
Ostre koło i kaseta | |
On 13 Kwi, 12:45, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 13 Kwi, 11:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> Chyba bym zwariował z zatartym bębenkiem - jeszcze pamiętać, żeby nie wywinąć przerzutki.... ostre to ostre, w zasadzie nie trzeba pamiętać o "nieprzestaniu" pedałowania - nie można sie tylko wysztywnić. U mnie piasta alivio w złom-biku całą zimę parkowanym na powietrzu nawet się nie zająknęła. Spróbuj na zimę do bębenka rzadszy smar, no i nie paćkać na samych zapadkach smarem. Aha, jedyne rozwiązanie na zafixowanie wielu biegów to chyba jakaś planetarna, ale o ile znam konstrukcje - trzeba by specjalnie modyfikować piastę. mimo to na zimę najlepszy jest chyba prywitywny singiel albo ostre. |
|
Data: 2010-04-13 05:01:54 | |
Autor: Michał Wolff | |
Ostre koło i kaseta | |
On 13 Kwi, 13:48, kubeon <kub...@wp.pl> wrote:
Aha, jedyne rozwiązanie na zafixowanie wielu biegów to chyba jakaś Zawsze można przyspawać bębenek do korpusu piasty :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl |
|
Data: 2010-04-13 13:38:43 | |
Autor: PeJot | |
Ostre koło i kaseta | |
Michał Wolff pisze:
A jeśli nie istnieje - to jaki typ piasty z wolnobiegiem byście Teoretycznie pomógłby tu smar syntetyczny o szerokim zakresie temperatur pracy, np. Metalon. Albo jakiś syntetyczny ole przekładniowy. a na wiosnę ni stąd ni z owąd bębenek się Sprzęgła Shimano ( i nie tylko ) mają słabe uszczelnienie od strony szprych. Tam nie ma miejsca na coś więcej jak pojedyncze uszczelnienie kontaktowe, chociaż technicznie wydaje się to do zrobienia. Ta uszczelka ma fatalne warunki pracy, a do tego jeśli ktoś np. potraktuje kasetę wodą pod ciśnieniem to najczęściej kończy się dostaniem brudu do środka. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |