Data: 2010-04-13 02:36:22 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce
stosowaæ tak± kombinacjê? Ostre ko³o w sensie nie typu roweru - a napêdu bez wolnobiegu, piasta o typowych wymiarach MTB. Chodzi o napêd na zimê, by wyeliminowaæ notoryczne problemy z zapadkami. Z wolnobiegu móg³bym jeszcze zrezygnowaæ, natomiast nie z kasety, a nie s³ysza³em o takich rozwi±zaniach. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-13 09:59:08 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-13, Michał Wolff wrote:
Czy orientuje się ktoś czy występują gdzieś piasty pozwalające Ale jak to sobie wyobrażasz? Kaseta wymaga wózka, żeby kasować luźny łańcuch na mniejszych zębatkach. I brak wolnobiegu będzie owocował szarpaniem za wózek i dyndającym łańcuchem na górze. NB, w Nexusie 8 nie miałem żadnego problemu z zapadkami w zimie, nawet przy -20C. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-13 03:45:36 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 13 Kwi, 11:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Ale jak to sobie wyobra¿asz? Kaseta wymaga wózka, ¿eby kasowaæ lu¼ny Nie znam siê specjalnie na konstrukcjach wewnêtrznych piast i typach zapadek - dlatego pytam czy istnieje w ogóle piasta bez wolnobiegu ale z kaset± (nic takiego nie znalaz³em, wiêc prawdopodobnie jednak nie). Przerzutka nic tu nie przeszkadza, z konieczno¶ci je¼dzi³em z zatartym bêbenkiem, zaklinowanym na sta³e - dopóki siê pamiêta o ci±g³ym krêceniu jak w OK - ¿adne szarpanie za wózek nie wystêpuje. A je¶li nie istnieje - to jaki typ piasty z wolnobiegiem by¶cie polecili na zimê i silne mrozy? U¿ywa³em piasty XTR, dzia³a³a dobrze do jaki¶ -20'C, ale gdy rower sta³ wiele godzin na powietrzu pod prac± - zapadki przestawa³y ³apaæ, a na wiosnê ni st±d ni z ow±d bêbenek siê nagle zatar³. Jakie typy mechanizmów zapadkowych s± najlepsze na takie zastosowanie? A z innej beczki - mo¿na gdzie¶ dostaæ sam bêbenek do piasty FH - M970 w sesnownej cenie? Bo na razie to widzê tylko takie kosztuj±ce niemal tyle co piasta -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-13 04:48:10 | |
Autor: kubeon | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 13 Kwi, 12:45, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 13 Kwi, 11:59, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> Chyba bym zwariowa³ z zatartym bêbenkiem - jeszcze pamiêtaæ, ¿eby nie wywin±æ przerzutki.... ostre to ostre, w zasadzie nie trzeba pamiêtaæ o "nieprzestaniu" peda³owania - nie mo¿na sie tylko wysztywniæ. U mnie piasta alivio w z³om-biku ca³± zimê parkowanym na powietrzu nawet siê nie zaj±knê³a. Spróbuj na zimê do bêbenka rzadszy smar, no i nie paækaæ na samych zapadkach smarem. Aha, jedyne rozwi±zanie na zafixowanie wielu biegów to chyba jaka¶ planetarna, ale o ile znam konstrukcje - trzeba by specjalnie modyfikowaæ piastê. mimo to na zimê najlepszy jest chyba prywitywny singiel albo ostre. |
|
Data: 2010-04-13 05:01:54 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 13 Kwi, 13:48, kubeon <kub...@wp.pl> wrote:
Aha, jedyne rozwi±zanie na zafixowanie wielu biegów to chyba jaka¶ Zawsze mo¿na przyspawaæ bêbenek do korpusu piasty :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostarda.pl |
|
Data: 2010-04-13 13:38:43 | |
Autor: PeJot | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff pisze:
A je¶li nie istnieje - to jaki typ piasty z wolnobiegiem by¶cie Teoretycznie pomóg³by tu smar syntetyczny o szerokim zakresie temperatur pracy, np. Metalon. Albo jaki¶ syntetyczny ole przek³adniowy. a na wiosnê ni st±d ni z ow±d bêbenek siê Sprzêg³a Shimano ( i nie tylko ) maj± s³abe uszczelnienie od strony szprych. Tam nie ma miejsca na co¶ wiêcej jak pojedyncze uszczelnienie kontaktowe, chocia¿ technicznie wydaje siê to do zrobienia. Ta uszczelka ma fatalne warunki pracy, a do tego je¶li kto¶ np. potraktuje kasetê wod± pod ci¶nieniem to najczê¶ciej koñczy siê dostaniem brudu do ¶rodka. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2010-04-13 11:40:28 | |
Autor: PeJot | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff pisze:
Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce ???? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2010-04-13 11:44:44 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 02:36:22 -0700 (PDT), Micha³ Wolff napisa³(a):
Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce s³yszalem tylko o pia¶cie wielobiegowej bez wolnobiegu. Ale to jaka¶ historia bodaj¿e z lat 50. |
|
Data: 2010-04-13 12:29:09 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Ostre koło i kaseta | |
On Tue, 13 Apr 2010 02:36:22 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: Czy orientuje się ktoś czy występują gdzieś piasty pozwalające Podkręć jasność wypowiedzi, bo mam wrażenie, że chodzi Ci po głowie jakiś odjechany projekt, który może być ciekawy, ale ni cholery nie rozumiem, na czym on ma polegać. Piasty bez wolnobiegu, o rozstawie MTB istnieją, tylko nie rozumiem, gdzie tu miejsce dla kasety. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-04-14 22:36:14 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Chodzi o napêd Z czystej ciekawo¶ci: dlaczego nie chcesz piasty z przerzutk± planetarn±? Wrzaskd sprawdzi³ (pewnie nie tylko on), wszystko dzia³a, w czym zatem problem? -- Pozdrowienia, | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³ Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies ciê j***³, Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | bo to mezalians by³by dla psa. |
|
Data: 2010-04-14 15:47:50 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 14 Kwi, 22:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Z czystej ciekawo¶ci: dlaczego nie chcesz piasty z przerzutk± planetarn±? A czy w pia¶cie planetarnej nie ma wolnobiegu? To, ¿e jednej osobie siê sprawdzi³ - to niestety kiepski argument, w±tpiê ¿eby Janek przejecha³ na nim zim± tyle co ja je¿d¿ê, czy zostawia³ na d³ugie godziny pod prac±. Widzia³em tylko recenzjê Rohloffa w czasie ekstremalnej zimy, ale to jest za drogie. Zreszt± ka¿dy wolnobieg bêdzie opatrzony jakim¶ ryzykiem, dlatego pyta³em siê o konstrukcjê 100% pewn± - czyli z bêbenkiem na sta³e zamontowanym do kasety. Takie raczej nie wystêpuj±, mo¿na to pewnie próbowaæ przyspawaæ, ale nie wiem czy taki spaw bêdzie wystarczaj±co trwa³y by wytrzymaæ obci±¿enia na pia¶cie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 01:41:14 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 00:47, Michał Wolff pisze:
dlatego pytałem się o konstrukcję No patrz, ja zawsze myślałem, że kaseta jest połączona z bębenkiem, ale skoro jest inaczej, to mnie oświeć. btw, są "ostre" bębenki, ale dziadostwo drogie, koło 100$. -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 05:23:52 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
No patrz, ja zawsze my¶la³em, ¿e kaseta jest po³±czona z bêbenkiem, ale Przeczytaj w±tek i pomy¶l trochê. Bêbenek nie jest po³±czony na sta³e z piast±, tylko w taki sposób by móg³ siê krêciæ w jedn± stronê (na tym polega wolnobieg). Przyspawanie go na sta³e do korpusu piasty spowoduje, ¿e wolnogiegu nie bêdzie - i bêbenek bêdzie siê krêci³ z piast± w obie strony, nie tylko w jedn±; i taki uk³ad wyeliminowa³by problemy z systemem zapadkowym, które lubi± siê pojawiaæ w zimie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 14:50:56 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:23, Michał Wolff pisze:
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: Ja wiem doskonale o co chodzi, ale zdaje się, że to Ty pisałeś: dlatego pytałem się o konstrukcję^^^^^^^^^ -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 05:27:33 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
btw, s± "ostre" bêbenki, ale dziadostwo drogie, ko³o 100$. No w³a¶nie o takie co¶ by mi chodzi³o, masz jakiego¶ linka do takiego czego¶? Bo ja jak dot±d nic nie znalaz³em -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 14:51:03 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:27, Michał Wolff pisze:
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: http://surlybikes.com/parts/fixxer/ -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 06:12:34 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 14:51, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
http://surlybikes.com/parts/fixxer/ To ju¿ widzia³em wcze¶niej, w sumie nic to nie zmienia. To daje tyle, ¿e z piasty usuwasz wolnobieg i zamiast tego instalujesz jedn± zêbatkê. Masz co prawda ostre ko³o, bez konieczno¶ci wymiany ko³a, ale z tylko jednym biegiem. Samych bêbenków na 9s bez wolnobiegu pewnie nikt nie robi. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 15:25:25 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 14:51, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: Nastapilo nieporozumienie. Nie robi sie, bo taka konstrukcja nie ma sensu. Musialbus i tak zalozyc lancuch tylko na jedna z dziewieciu koronek i napiac 'na stale' lancuch jak w OK. Z przerzutka zewnetrzna nie bedzie dzialac. 'Ostre' polaczenie (angielska nazwa lepiej oddaje konstrukcje - 'fixed wheel' - zafiksowane kolo) zawsze bedzie wymagalo pozbycia sie zewnetrznego sysytemu biegow, warunkiem normalnej i bezpiecznej pracy 'fixa' jest stale napiecie lancucha. System zmiany biegow w przekladniach planetarnych jest poza 'nienaruszalnym', 'zafiksowanym' ukladem - koronka-lancuch-patelnia. Taka piasta wlasnie umozliwia kozrystanie z dobrodziejstw zmiany przelozen przy zachowaniu napedu OK. Zdaje sie, ze zupelnie nie rozumiesz zasady OK. Chcialbys miec ostre i jednoczesnie nie miec ostrego - tak to tylko w Erze ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 15:35:14 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote:ja zrozumia³em Micha³a, ¿e chce zlikwidowaæ 'wolnobieg' (sprzeg³o jednokierunkowe) w bêbenku. Od tego nie powstanie jeszcze ostre ko³o (bedzie luz ³ancucha na wózku przerzutki) ale wy¿ej pisa³, ¿e jak trzeba bedzie kreciæ, to bedzie kreci³... ;) . Skoro tak pisze, to wie co robi... ;) Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-04-15 07:05:39 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 15:35, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
ja zrozumia em Micha a, e chce zlikwidowa 'wolnobieg' (sprzeg o Dok³adnie o to mi chodzi. Nie rozumiem zupe³nie tego co Coaster pisze, dlaczego mia³oby to nie dzia³aæ. Jak wspomnia³em je¼dzi³em parê dni na zatartym bêbenku, z zablokowanym wolnobiegiem - i wszystko dzia³a³o OK, biegi zmienia³y siê bez problemu, trzeba tylko pamiêtaæ ¿eby ca³y czas krêciæ. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 16:48:43 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 15:35, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote: Hmm, w takim razie pomysl, dlaczego nie montuje sie zewnetrznych systemow zmany biegow do rowerow z napedem na walek. Jak wspomnia³em je¼dzi³em parê dni na 'Zatarty' bebenek to 'prawie' ostre. ;-) - i wszystko dzia³a³o OK, biegi zmienia³y siê bez problemu, trzeba tylko pamiêtaæ ¿eby ca³y W sytuacji awaryjnej mozesz 'pamietac, zeby caly czas krecic'. Normalnie tak sie nie da. W OK nie musisz 'pamietac, zeby krecic'. Rozwiazaniem wielobiegowym w OK, bylo by zastosowanie wielobiegowej biegowej piasty OK i mechanizmu zmiany biegow z suporcie, takich jakie byl przedwojennych Adlerach, tyle ze bardziej niezawodnych i lzejszych: http://www.g-boxx.org/imgs/zoom/Wanderer%20Getriebe-Rahmen_1.jpg http://www.g-boxx.org/imgs/zoom/adler-3spd-1352.JPG Razem bylo by to maks 6 przelozen. Jak na razie mozna kupic piaste S-A: http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47 Tu jeszcze prototyp w widelcu: http://sunrace-sturmeyarcher.blogspot.com/2008/09/s3x-fixed-gear-3-speed.html -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 09:03:29 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 16:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
W sytuacji awaryjnej mozesz 'pamietac, zeby caly czas krecic'. Normalnie A dlaczego siê nie da? Pomijaj±c jazdê miejsk± (gdzie to jest rzeczywi¶cie bardzo niewygodne) - jest to jak najbardziej wykonalne. O tym wcale nie trzeba pamiêtaæ, bo jak zapomnimy - to ³añcuch zaraz o tym przypomni i trzeba swoje dokrêciæ, ¿eby nie zwisa³, po ilu¶ km wejdzie w nawyk. Wspomina³em, ¿e zim± mia³em taki problem, trzeba by³o siê zdrowo nacudowaæ, ¿eby bêbenek raczy³ zasprzêgliæ, a jak ju¿ zasprzêgli³ - to jechaæ wiele km bez przerwania na sekundê krêcenia, bo to znowu oznacz³o 5-10min na kolejne zasprzêglenie. Wiem, ¿e nie jest to system genialny, ¿e nie bêdzie dawa³ tego co daje normalne OK, ale nie o to mi chodzi. Ja chcê mieæ po prostu napêd z biegami, w którym nie by³oby ryzyka padniêcia bêbenka. Zdajê sobie sprawê, ¿e jazda na takim czym¶ ma wiele minusów, oczywi¶cie ¿e chêtniej wola³bym mieæ pewny wolnobieg, bo jak wiecie - nie jestem entuzjast± OK. Dlatego pyta³em siê te¿ o pewniejsze systemy zapadkowe na zimê, czy s± lepsze rozwi±zania od shimanowskich, które za ³atwo zawodz±. Wygl±da, ¿e jest to problem przede wszystkim problem smaru, który ko³o -10-15'C krzepnie. S± smary litowe do nawet -50'C, tylko smarowanie bêbenka to jest potwornie upierdliwa robota i te¿ gwarancji 100% nie da. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-16 01:57:54 | |
Autor: Saurus | |
Ostre ko³o i kaseta | |
W dniu 2010-04-15 18:03, Micha³ Wolff pisze:
Ja chcê mieæ po prostu napêd z biegami, w Jest producent piast wolnobiegowych który u¿ywa ca³kiem innego mechanizmu, bez zapadek ale nie rolkowego. Pamiêtam ¿e jest tam jaki¶ zêbaty/nacinany pier¶cieñ albo sto¿ek ale nijak nie mogê sobie przypomnieæ szczegó³ów ani tym bardziej marki sprzêtu. Mo¿e kto¶ kojarzy o co mi chodzi? |
|
Data: 2010-04-16 06:33:43 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-15, Saurus wrote:
W dniu 2010-04-15 18:03, Michał Wolff pisze: Nie wiem, czy akurat o to Ci chodzi, ale DT używa czegoś co się zwie "star ratchet clutch", co polega na tym, że są dwa kółka z ząbkami dociskane do siebie sprężyną. Wygląda toto tak: http://www.wheelbuilder.com/store/images/D/36_StepStarRatchet_detail.jpg Uprzedzając, nie mam pojęcia, jak toto się sprawdza zimą. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-16 11:31:18 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 16:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Coraz bardziej mam wrazenie, ze myslimy o innych, choc wspolnych zjawiskach. Ty o In a ja o Jang... O tym wcale nie trzeba pamiêtaæ, bo jak zapomnimy - to ³añcuch zaraz o Zeby nie zwisal? Jak moze zwisac kiedy musi byc odpowiednio napiety? po ilu¶ km No i chyba jest juz jasne - u Ciebie zablokowal sie nie bebenek wzgledem piasty a zablokowaly sie 'pieski' bebenka, co spowodowalo brak mozliwosci przekazania napedu - kreciles 'na pusto'. Wiem, ¿e nie Ale taka kontrukcja nie bedzie dzialac. Najlepiej przetestowac na 'prototypie' - najlatwiej zrozumiesz dlaczego. Gdyby bylo tak, jak sobie wyobrazasz, to takie napedy juz dawno by powstaly. Nie zastanowilo Cie dlaczego tak sie nie stalo? ;-) Dlatego pyta³em siê te¿ o pewniejsze systemy zapadkowe na zimê, czy s± Prawda jest taka, ze najlepszy w takich warunkach jest olej. Zauwaz, ze jeszcze w piastach i suportach z lat 60-tych i pozniejszych mozna znalezc klamitki do smarowania olejem. Wada takiego rozwiazania bylo to, ze nalezalo pamietac o dodaniu paru kropli oleju co pewien czas. Ten system dopoty bardzo dobrze sprawdzal, dopoki pamietalo sie o oliwieniu. Zastosowanie smaru stalego wyeliminowalo czeste smarowanie. Ale cos za cos... Wedlug mnie, najprostszym dla Ciebie rozwiazaniem bylo by jednak umycie i nasmarowanie zapadek bebenka olejem albo smarem odpornym na niskie temperatury. Zapadki moga teoretycznie pracowac 'na sucho' - zauwaz, ze 'pracuja' pod katem zuzycia tylko wtedy, kiedy przestajesz pedalowac - przez wiekszosc czasu sa zasprzeglone i smar wtedy nie jest potrzebny. Zwykly, dobrej jakosci wonobieg jest lepszy niz bebenek poniewaz tak naprawde wlasciwie mozna uzywac go 'na sucho' - pieski i lozyska wolnobiegu pracuja wlasnie tylko jak sie nie pedaluje - w momencie pedalowania jest pol ostrego kola ale tylko do przodu ;-) Tu jest link do stronu ludzi jezdzacych na Alasce, ktorzy testowali smary nawet w temperaturach -40 C (akurat w tym punkcie skali Celsjusz zgadza sie z Fahrenheitem): http://www.allweathersports.com/winter/winter.html#Lube Twierdza, ze jak do tej pory, najlepiej w takich sprawdzal sie smar litowo-polimerowy MAG-1: http://www.lubriplate.com/products/greases/mag-1-mag-00.html Ja uzywalem kiedys polskiego Litoponu, smaru z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, albo takiego samego ale lepszej jakosci - wloskiej firmy Tutella, przeznaczonego do miedzy innymi do smarowania polosi maszyn i urzadzen pracujacych w ciezkich warunkach. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 03:35:23 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 16 Kwi, 11:31, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
No i chyba jest juz jasne - u Ciebie zablokowal sie nie bebenek wzgledem Nie do koñca siê zrozumieli¶my. Ja mia³em dwa typy problemów. Jeden w zimie - nieza³apuj±cy system zapadkowy - czyli krêcisz i nic. Drugi na wiosnê (efekt przeje¿d¿onej zimy) - bêbenek siê zatar³ i nie porusza³ wzglêdem piasty (czyli jak jedziesz i zdejmujesz nogi z peda³ów - to korba sama siê krêci). I z tym zatartym bêbenkiem je¼dzi³em parê dni i dlatego napisa³em, ¿e system z kaset± i OK jest realny, aczkolwiek na pewno wygodny nie bêdzie. Tu jest link do stronu ludzi jezdzacych na Alasce, ktorzy testowali Przegl±da³em ju¿ t± stronê, szuka³em tego smaru, tylko niestety w Europie jest niedostêpny, a sprowadzanie z USA by³oby cholernie drogie, zreszt± nawet w amerykañskich sklepach jak pamiêtam nie uda³o mi siê namierzyæ takiego który wysy³a³by ten smar do Polski. Mo¿na u nas dostaæ odpowiedniki, ale na ile bêd± skuteczne - ciê¿ko powiedzieæ. Pewnie masz racjê - takie co¶ ma du¿o wiêcej sensu, bo jazda z wolnobiegiem, a z takim u³omnym OK jest nieporównywalna pod wzglêdem komfortu. Ró¿nica bêdzie taka, ¿e system z OK da po prostu 100% pewno¶ci braku problemów z bêbenkiem, a tego nie da ¿aden typ smaru. No ale i tak nie ma takich piast (bez wolnobiegu a z kaset±), wiêc trzeba bêdzie pobawiæ siê z tym smarem, bo spawanie to by³aby ju¿ bardzo chamska metoda, zreszt± spaw musia³by byæ bardzo cienki i te¿ móg³by pu¶ciæ, zreszt± nie wiadomo czy nie wszed³by trochê na sam bêbenek i czy da³oby siê za³o¿yæ kasetê. Co do piast DT - to a¿ takie genialne nie s± (a przynajmniej nie tak jakby wskazywa³a na to ich cena), problemy z bêbenkami jak najbardziej siê ich u¿ytkownikom przytrafiaj± -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-16 11:58:09 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Prawda jest taka, ze najlepszy w takich warunkach jest olej. Zauwaz, ze jeszcze w piastach i suportach z lat 60-tych i pozniejszych mozna znalezc klamitki do smarowania olejem. jestes pewien? Widywa³em takie có¶ na piascie przedniej osi... w³a¶ciciel (znam osobi¶cie... ;) ) pakowa³ tam towot ze smarownicy samochodowej.. ;). Konstrukcja kalamitki a tak¿e brak uszczelnieñ przy ³ozyskach skutecznie uniemo¿liwia³yby zastosowanie oleju.... za to mo¿liwo¶æ smarowania bez rozkrecania i regulacji naciagu ³o¿ysk- bezcenna. pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-16 13:16:00 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Tak, jestem pewien. Widywa³em takie có¶ na piascie przedniej osi... Tak, mam taka piaste. Kalamitka byla metalowa z klapka na zawiasie czy plastikowa? w³a¶ciciel (znam osobi¶cie... ;) ) pakowa³ tam towot ze smarownicy samochodowej.. ;). A to 'racjonalizator'. Konstrukcja kalamitki Bylo kilka konstrukcji - ktora masz na mysli? a tak¿e brak uszczelnieñ przy ³ozyskach skutecznie uniemo¿liwia³yby zastosowanie oleju.... Nic podobnego. Kilka kropel oleju o wlasciwej gestosci dostanie sie tam, gdzie powinna. Nie trzeba od razu wlewac calej 'setki'. A uszczelnienia - who cared? za to mo¿liwo¶æ smarowania bez rozkrecania i regulacji naciagu ³o¿ysk- bezcenna. Pozornie. Czeste smarownie niewielkimi ilosciami swiezego oleju sie dobrze sprawdza. Smarowanie takich piast/suportow smarownica smarem stalym pzrez klamitke jest bez sensu - to lenistwo. Lepij normalnie, zwyczajnie rozebrac, umyc lozyska i nasmarowac je swiezym smarem. Elementy przeznaczone do smarowania smarem wciskanym ze smarownicy smaruje sie w ten sposob, ze wtlacza sie swiezy smar, a on wypycha smar juz zuzyty. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 14:13:32 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: No dok³adnie o to chodzi! I ale zbyt du¿o wymagasz od mojej pamiêci ;) ;) - to by³a konstrukcja z pocz. lat sze¶ædziesiatych lub jeszcze starsza. W³asno¶æ s±siada - czasem mia³em okazje sie 'przejechac '.. ;) wiec widzia³em smarowniczke na przedniej o¶ce. A smarowniczka by³a taka jak samochodach - grzybek z zaworkiem kulkowym na koncu... jako¶ sobie nie wyobra¿am nalania tam oleju - nie dlatego, ¿e sie nie da, ale dlatego ¿e to to konstrukcja z natury nieszczelna... Chyba ¿e kilka kropel, licz±æ ze sie - rozejdzie... hmmm. Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-04-16 15:08:31 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Tu w planetarnej S-A: http://www.cyclofiend.com/cc/images2/sa_IMG_2023%20%20g.jpg A tu w suporcie: http://www.theracingbicycle.com/images/Gloria_BB.jpg W³asno¶æ s±siada - czasem mia³em okazje sie 'przejechac '.. ;) wiec widzia³em smarowniczke na przedniej o¶ce. Taka?: http://www.theracingbicycle.com/images/Baines_Harden_hub.jpg A smarowniczka by³a taka jak samochodach - grzybek z zaworkiem kulkowym na koncu... Pewnie masz na mysli taka: http://www.theracingbicycle.com/images/Allegro_BB.jpg http://www.theracingbicycle.com/images/Thanet_BB.jpg Tu troche inna: http://www.theracingbicycle.com/images/Hetchins_BB.JPG jako¶ sobie nie wyobra¿am nalania tam oleju - nie dlatego, ¿e sie nie da, ale dlatego ¿e to to konstrukcja z natury nieszczelna... Jak nieszczelna to w czym problem? ;-) Kulka ze sprezynka w wersji 'kulkowej'kalamitki sluzy wlasnie do szczelniejszego zamkniecia niz klapka.
Zawsze kilka kropel -> malo a czesto. Do tego wystarczy zwykla oliwiarka: http://www.icollect247.com/itempics/153_1250435887A.jpg a nawet od Singera: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oliwiarka http://sheldonbrown.com/sturmey-archer.html#lubrication Ja uzywam wiekszej: http://irma.pl/photos/article/oliwiarka_do_maszyn.jpg -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 15:25:23 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Pewnie masz na mysli taka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalamitka poz 3 ale powyzej sze¶ciok±ta. Zreszt± co mozna pamietaæ po tylu latach.... ;) Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 15:44:11 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Do momentu proby zmiany przelozenia ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 14:52:22 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:51, live_evil pisze:
W dniu 15.04.2010 14:27, Michał Wolff pisze:Nie jest to co prawda typowy bębenek, ale można przynajmniej zastosować standardowe koło bez przeplatania na ostrą piastę. -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 07:12:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-14, Michał Wolff wrote:
On 14 Kwi, 22:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- Coaster kiedyś wklejał, że SA wypuścił piastę trzybiegową bez wolnobiegu. Ale 3 biegi w zime to trochę mało by było dla mnie. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-15 05:25:47 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 09:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Coaster kiedy¶ wkleja³, ¿e SA wypu¶ci³ piastê trzybiegow± bez Dla mnie na pewno za ma³o, w ogóle odpadaj± piasty wielobiegowe. Chodzi³o mi o uk³ad z typow± kaset±, ale jak widaæ nikt takiego czego¶ nie robi, czemu te¿ trudno siê dziwiæ, bo nie ma zupe³nie zapotrzebowania na tego typu produkt. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 15:28:36 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff pisze:
On 15 Kwi, 09:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> jesli masz jaki¶ egzemplarz na próbê to warto spróbowac pospawaæ bêbenek na sztywno. MSZ przy odrobinie zrêczno¶ci w spawaniu, bo dostêp nieszczególny- ew. na gor±co - zrobisz po³aczenie nie do ruszenia... Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 15:29:56 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Micha³ Wolff pisze: Ale Michal na pewno nie bedzie usatysfakcjonowany jednym przelozeniem zamiast 18-stu w przypadku kasety (9) i patelni (2). ;-). -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 08:53:24 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote:we¿ Ty mi wyt³umacz, gdzie Mu sie 'zgubi±' te biegi. Gdyby taki problem mie³ kto¶ inny to odpowiem -niemo¿liwe. Ale takie s³owo z zestawie MW+ rower jest niestosowne... ;) -- Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-16 12:46:46 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze:Jak juz wczesniej odpowiedzialem Michalowi - w koncu zrozumialem, ze zablokowaly mu sie zapadki w bebenku - nie chcialy sie zazebiac, choc co jakis czas sie to udawalo - ciagle pedalowanie i niedopuszczenie do 'odpoczynku' umozliwialo kontynuowanie jazdy, kazde zaprzestanie pedalowania - znowu powodowalo brak mozliwosci przeniesinia napedu. Nastapilo zablokownie sie *zapadek* w bebenku nie *bebenka wzgledem piasty* jak wczesniej rozumialem. Taka sytuacja nie ma nic wspolnego z OK ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 12:50:42 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: no i 'otochodzotochodzi' ... ;) ;) Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 07:54:07 | |
Autor: bob | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Takiej z zapadkami? W nexusie 8 i alfine na pewno nie ma. Jest mechanizm oparty na rolkach i jak na moj gust szanse, ze takie cos przestanie lapac, sa znikome. |
|
Data: 2010-04-16 01:38:17 | |
Autor: Saurus | |
Ostre ko³o i kaseta | |
W dniu 2010-04-15 16:54, bob pisze:
Takiej z zapadkami? W nexusie 8 i alfine na pewno nie ma. Jest W lepszych, nowszych wersjach (premium) i samej alfine s± sprzêg³a rolkowe ale sprzêgie³ w ogóle jest tam kilka i co najmniej jedno i tak z zapadkami. Poza tym czy "twój gust" ma wsparcie w postaci praktyki? ;) |
|
Data: 2010-04-16 14:27:18 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 13 Kwi, 11:36, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce 1. Dowiedz co to OK. 2. http://www.bike4.eu/?p=58 Zdravim, Kuba |
|
Data: 2010-04-18 14:18:38 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 16 Kwi, 23:27, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:
2.http://www.bike4.eu/?p=58 Dziêki A wiêc jednak takie piasty s± dostêpne! O co¶ takiego w³a¶nie mi chodzi³o. Ma to co prawda pewne limity (najmniejsza zêbatka 12T, nie klasyczne 11T), ale to pozwoli³oby u¿ywaæ kasetê bez wolnobiegu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-19 00:55:31 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 16 Kwi, 23:27, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote: Ciagle nic nie rozumiesz :-( Ta piasta ma mozliwosc zainstalowania albo _jednorzedowego_ wolnobiegu single speed z malym gwintem M30xP1mm albo _jednej_ koronki typu Shimano http://ethylpublic.info/shimano-cassette-cogs.asp 'Shimano cassette cog' oznacza jedna koronke, nie kasete. Nie mozesz uzywac kasety bez wonobiegu i jednoczesnie wachlowac lancuchem po koronkach - 'to se ne da'. W koncu zrobie eksperymentalny pojazd, zeby Ci pokazac, ze bladzisz... Chyba masz jakies pojecie o technice? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Gdy przyspieszasz na plaskim i lapiesz sie na tym, ze stajesz na pedalach, to oznaka, ze masz zbyt wysokie przelozenie lub zbyt nisko umieszcone siodlo." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-19 11:30:01 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 19 Kwi, 00:55, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Ciagle nic nie rozumiesz :-( No to rzeczywi¶cie ¼le to zrozumia³em Nie mozesz uzywac kasety bez wonobiegu i jednoczesnie wachlowac Ale jak chcesz mnie przekonaæ - skoro ja ju¿ w ten sposób je¼dzi³em??? T³umaczê kolejny raz, ¿e je¼dzi³em z zablokowanym bêbenkiem (nie poruszaj±cym siê wzglêdem piasty) i z kaset±. Jest to jak najbardziej wykonalne, aczkolwiek mocno niewygodne. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-20 09:45:13 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 19 Kwi, 00:55, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Prawie jak rower, prawie jak okulary, prawie jak czlowiek, prawie jak woda, prawie jak ostre. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-20 11:51:53 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 20 Kwi, 09:45, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Prawie jak rower, prawie jak okulary, prawie jak czlowiek, prawie jak Ja nie strwierdzam ¿e taki napêd spe³nia/nie spe³nia kanonicznych wymogów ostrego, szczerze mówi±c wisi mi to. Zale¿y mi tylko na uk³adzie bez wolnobiegu, zdajê sobie sprawê z jego minusów. Celem takiego zabiegu nie ma byæ zapoznanie siê z tym co mo¿e dawaæ ostre - tylko 100% niezawodno¶æ na mrozie. -- http://www.wyprawyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-19 01:13:45 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 16 Kwi, 23:27, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote: Juz myslalem, ze nigdzie nie znajde dla Ciebie omowienia dlaczego konstrukcja o ktorej myslisz nie zadziala - to jest tak oczywiste, ze wlasciwie nikt o tym nie wspomina. Jednak Sheldon jest niezawodny: http://www.sheldonbrown.com/fixed-conversion.html#vertical Przeczytaj kapit pod czerwonym haslem "You CanNOT use any sort of pulley type chain tensioner on a fixed gear bike!", zaczynajacy sie od slow: "ou cannot use a derailer on a fixed gear bike [...]". -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Gdy przyspieszasz na plaskim i lapiesz sie na tym, ze stajesz na pedalach, to oznaka, ze masz zbyt wysokie przelozenie lub zbyt nisko umieszcone siodlo." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-19 10:24:46 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote: Powo³anie sie na Sheldona powinno skutkowac zamkniêciem dyskusji a powo³uj±cy sie przegrywa... ;) ;) ;) pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-19 10:46:27 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Hmm, niesmieszne. Na r.b.t nikt by na Twoj pomysl nie wpadl - Sheldon byl w kwestiach 'cyklotechniki' bezkonkurencyjny... Nawet bylo jakies powiedzienie - cos mniej wiecej - "I znowu Sheldon mial racje". -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-21 13:09:44 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: W³asnie o to chodzi. Powo³anie na Sheldona zamyka dyskusje. Czy z powodu mania racji, czy braku argumentów- to juz zale¿y od kontekstu.... ;) ot mo¿e taka modyfikacja 'Prawa Godwina'.. ;) na potrzeby tutejszej spo³eczno¶ci.... -- Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-04-21 11:29:57 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-21, MichałG wrote:
Nie przesadzaj, prawo Godwina jest zwykle wskazaniem na absurdalność argumentacji, powołanie się na Sheldona zwykle nie jest nonsensowne. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-20 12:05:24 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On Apr 18, 11:18 pm, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 16 Kwi, 23:27, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote: Jakby co, to mogê siê takiej pozbyæ - zawieszony projekt fixed-MTB. Piasta nie wie jeszcze co to szprychy. Problemu napiêcia ³añcucha nie rozwi±¿esz bez poziomych haków, b±d¼ mimo¶rodowego suportu. Zdravim, Kuba |
|
Data: 2010-04-21 03:02:58 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 20 Kwi, 21:05, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:
Jakby co, to mogê siê takiej pozbyæ - zawieszony projekt fixed-MTB. Je¶li posiadasz t± piastê - to wiesz jak jest w rzeczywisto¶ci. Czy pozwala ona na zainstalowanie ca³ej kasety 9s czy tylko jednej koronki? Jak napisa³ Coaster: "Ciagle nic nie rozumiesz :-( Ta piasta ma mozliwosc zainstalowania albo _jednorzedowego_ wolnobiegu single speed z malym gwintem M30xP1mm albo _jednej_ koronki typu Shimano http://ethylpublic.info/shimano-cassette-cogs.asp 'Shimano cassette cog' oznacza jedna koronke, nie kasete" Czy termin "cassette cog" oznacza koronkê czy ca³± kasetê? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-21 10:15:58 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On Apr 21, 12:02 pm, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 20 Kwi, 21:05, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote: Nie pamiêtam, ale z 5 koronek wejdzie. Maj±c poziome haki linia ³añcucha pozwoli na u¿ycie trzech koronek - trzybiegowy fixed MTB z manetk± w postaci klucza imbusowego. Znasz toto? http://www.trickstuff.de/index.php?p=d116en1 Zdravim, Kuba |
|
Data: 2010-05-08 01:52:34 | |
Autor: Konrad Kosmowski | |
Ostre ko³o i kaseta | |
** Micha³ Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:
Sorry, ¿e niewtenczas ale grzebie po grupie jako nowicjusz i napotka³em Twój post. Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce stosowaæ tak± Niezbyt rozumiem - ostre to raczej jednoznacznie nie kaseta - mo¿e pytasz o ostre z flip-flop na kasetê? Ale to i tak bez sensu. Ostre ko³o w sensie nie typu roweru - a napêdu bez wolnobiegu, A ostre ko³o to typ roweru? piasta o typowych wymiarach MTB. Chodzi o napêd na zimê, by wyeliminowaæ Nie wiem i nie oceniam po co Ci to (moim zdaniem absurd) ale to o co pytasz za³atwia zestaw do "zabicia" wolnobiegu shimano Surly Fixxer - na tak zabity wolnobieg mo¿esz sobie za³o¿yæ kasetê chocia¿ mam nadziejê, ¿e wiesz co robisz... -- + ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kK |
|
Data: 2010-05-07 17:05:24 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 8 Maj, 01:52, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
Nie wiem i nie oceniam po co Ci to (moim zdaniem absurd) ale to o co pytasz Tyle Google to i ja umiem u¿ywaæ :)) Surly Fixxer wcale tego nie umo¿liwia, nie doczyta³e¶ po prostu -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|