Data: 2010-04-14 22:36:14 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶liæ):
Chodzi o napêd Z czystej ciekawo¶ci: dlaczego nie chcesz piasty z przerzutk± planetarn±? Wrzaskd sprawdzi³ (pewnie nie tylko on), wszystko dzia³a, w czym zatem problem? -- Pozdrowienia, | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³ Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies ciê j***³, Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | bo to mezalians by³by dla psa. |
|
Data: 2010-04-14 15:47:50 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 14 Kwi, 22:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Z czystej ciekawo¶ci: dlaczego nie chcesz piasty z przerzutk± planetarn±? A czy w pia¶cie planetarnej nie ma wolnobiegu? To, ¿e jednej osobie siê sprawdzi³ - to niestety kiepski argument, w±tpiê ¿eby Janek przejecha³ na nim zim± tyle co ja je¿d¿ê, czy zostawia³ na d³ugie godziny pod prac±. Widzia³em tylko recenzjê Rohloffa w czasie ekstremalnej zimy, ale to jest za drogie. Zreszt± ka¿dy wolnobieg bêdzie opatrzony jakim¶ ryzykiem, dlatego pyta³em siê o konstrukcjê 100% pewn± - czyli z bêbenkiem na sta³e zamontowanym do kasety. Takie raczej nie wystêpuj±, mo¿na to pewnie próbowaæ przyspawaæ, ale nie wiem czy taki spaw bêdzie wystarczaj±co trwa³y by wytrzymaæ obci±¿enia na pia¶cie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 01:41:14 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 00:47, Michał Wolff pisze:
dlatego pytałem się o konstrukcję No patrz, ja zawsze myślałem, że kaseta jest połączona z bębenkiem, ale skoro jest inaczej, to mnie oświeć. btw, są "ostre" bębenki, ale dziadostwo drogie, koło 100$. -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 05:23:52 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
No patrz, ja zawsze my¶la³em, ¿e kaseta jest po³±czona z bêbenkiem, ale Przeczytaj w±tek i pomy¶l trochê. Bêbenek nie jest po³±czony na sta³e z piast±, tylko w taki sposób by móg³ siê krêciæ w jedn± stronê (na tym polega wolnobieg). Przyspawanie go na sta³e do korpusu piasty spowoduje, ¿e wolnogiegu nie bêdzie - i bêbenek bêdzie siê krêci³ z piast± w obie strony, nie tylko w jedn±; i taki uk³ad wyeliminowa³by problemy z systemem zapadkowym, które lubi± siê pojawiaæ w zimie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 14:50:56 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:23, Michał Wolff pisze:
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: Ja wiem doskonale o co chodzi, ale zdaje się, że to Ty pisałeś: dlatego pytałem się o konstrukcję^^^^^^^^^ -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 05:27:33 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
btw, s± "ostre" bêbenki, ale dziadostwo drogie, ko³o 100$. No w³a¶nie o takie co¶ by mi chodzi³o, masz jakiego¶ linka do takiego czego¶? Bo ja jak dot±d nic nie znalaz³em -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 14:51:03 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:27, Michał Wolff pisze:
On 15 Kwi, 01:41, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: http://surlybikes.com/parts/fixxer/ -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 06:12:34 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 14:51, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
http://surlybikes.com/parts/fixxer/ To ju¿ widzia³em wcze¶niej, w sumie nic to nie zmienia. To daje tyle, ¿e z piasty usuwasz wolnobieg i zamiast tego instalujesz jedn± zêbatkê. Masz co prawda ostre ko³o, bez konieczno¶ci wymiany ko³a, ale z tylko jednym biegiem. Samych bêbenków na 9s bez wolnobiegu pewnie nikt nie robi. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 15:25:25 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 14:51, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote: Nastapilo nieporozumienie. Nie robi sie, bo taka konstrukcja nie ma sensu. Musialbus i tak zalozyc lancuch tylko na jedna z dziewieciu koronek i napiac 'na stale' lancuch jak w OK. Z przerzutka zewnetrzna nie bedzie dzialac. 'Ostre' polaczenie (angielska nazwa lepiej oddaje konstrukcje - 'fixed wheel' - zafiksowane kolo) zawsze bedzie wymagalo pozbycia sie zewnetrznego sysytemu biegow, warunkiem normalnej i bezpiecznej pracy 'fixa' jest stale napiecie lancucha. System zmiany biegow w przekladniach planetarnych jest poza 'nienaruszalnym', 'zafiksowanym' ukladem - koronka-lancuch-patelnia. Taka piasta wlasnie umozliwia kozrystanie z dobrodziejstw zmiany przelozen przy zachowaniu napedu OK. Zdaje sie, ze zupelnie nie rozumiesz zasady OK. Chcialbys miec ostre i jednoczesnie nie miec ostrego - tak to tylko w Erze ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 15:35:14 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote:ja zrozumia³em Micha³a, ¿e chce zlikwidowaæ 'wolnobieg' (sprzeg³o jednokierunkowe) w bêbenku. Od tego nie powstanie jeszcze ostre ko³o (bedzie luz ³ancucha na wózku przerzutki) ale wy¿ej pisa³, ¿e jak trzeba bedzie kreciæ, to bedzie kreci³... ;) . Skoro tak pisze, to wie co robi... ;) Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-04-15 07:05:39 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 15:35, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
ja zrozumia em Micha a, e chce zlikwidowa 'wolnobieg' (sprzeg o Dok³adnie o to mi chodzi. Nie rozumiem zupe³nie tego co Coaster pisze, dlaczego mia³oby to nie dzia³aæ. Jak wspomnia³em je¼dzi³em parê dni na zatartym bêbenku, z zablokowanym wolnobiegiem - i wszystko dzia³a³o OK, biegi zmienia³y siê bez problemu, trzeba tylko pamiêtaæ ¿eby ca³y czas krêciæ. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 16:48:43 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 15:35, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote: Hmm, w takim razie pomysl, dlaczego nie montuje sie zewnetrznych systemow zmany biegow do rowerow z napedem na walek. Jak wspomnia³em je¼dzi³em parê dni na 'Zatarty' bebenek to 'prawie' ostre. ;-) - i wszystko dzia³a³o OK, biegi zmienia³y siê bez problemu, trzeba tylko pamiêtaæ ¿eby ca³y W sytuacji awaryjnej mozesz 'pamietac, zeby caly czas krecic'. Normalnie tak sie nie da. W OK nie musisz 'pamietac, zeby krecic'. Rozwiazaniem wielobiegowym w OK, bylo by zastosowanie wielobiegowej biegowej piasty OK i mechanizmu zmiany biegow z suporcie, takich jakie byl przedwojennych Adlerach, tyle ze bardziej niezawodnych i lzejszych: http://www.g-boxx.org/imgs/zoom/Wanderer%20Getriebe-Rahmen_1.jpg http://www.g-boxx.org/imgs/zoom/adler-3spd-1352.JPG Razem bylo by to maks 6 przelozen. Jak na razie mozna kupic piaste S-A: http://www.sturmey-archer.com/products/hubs/cid/3/id/47 Tu jeszcze prototyp w widelcu: http://sunrace-sturmeyarcher.blogspot.com/2008/09/s3x-fixed-gear-3-speed.html -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 09:03:29 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 16:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
W sytuacji awaryjnej mozesz 'pamietac, zeby caly czas krecic'. Normalnie A dlaczego siê nie da? Pomijaj±c jazdê miejsk± (gdzie to jest rzeczywi¶cie bardzo niewygodne) - jest to jak najbardziej wykonalne. O tym wcale nie trzeba pamiêtaæ, bo jak zapomnimy - to ³añcuch zaraz o tym przypomni i trzeba swoje dokrêciæ, ¿eby nie zwisa³, po ilu¶ km wejdzie w nawyk. Wspomina³em, ¿e zim± mia³em taki problem, trzeba by³o siê zdrowo nacudowaæ, ¿eby bêbenek raczy³ zasprzêgliæ, a jak ju¿ zasprzêgli³ - to jechaæ wiele km bez przerwania na sekundê krêcenia, bo to znowu oznacz³o 5-10min na kolejne zasprzêglenie. Wiem, ¿e nie jest to system genialny, ¿e nie bêdzie dawa³ tego co daje normalne OK, ale nie o to mi chodzi. Ja chcê mieæ po prostu napêd z biegami, w którym nie by³oby ryzyka padniêcia bêbenka. Zdajê sobie sprawê, ¿e jazda na takim czym¶ ma wiele minusów, oczywi¶cie ¿e chêtniej wola³bym mieæ pewny wolnobieg, bo jak wiecie - nie jestem entuzjast± OK. Dlatego pyta³em siê te¿ o pewniejsze systemy zapadkowe na zimê, czy s± lepsze rozwi±zania od shimanowskich, które za ³atwo zawodz±. Wygl±da, ¿e jest to problem przede wszystkim problem smaru, który ko³o -10-15'C krzepnie. S± smary litowe do nawet -50'C, tylko smarowanie bêbenka to jest potwornie upierdliwa robota i te¿ gwarancji 100% nie da. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-16 01:57:54 | |
Autor: Saurus | |
Ostre ko³o i kaseta | |
W dniu 2010-04-15 18:03, Micha³ Wolff pisze:
Ja chcê mieæ po prostu napêd z biegami, w Jest producent piast wolnobiegowych który u¿ywa ca³kiem innego mechanizmu, bez zapadek ale nie rolkowego. Pamiêtam ¿e jest tam jaki¶ zêbaty/nacinany pier¶cieñ albo sto¿ek ale nijak nie mogê sobie przypomnieæ szczegó³ów ani tym bardziej marki sprzêtu. Mo¿e kto¶ kojarzy o co mi chodzi? |
|
Data: 2010-04-16 06:33:43 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-15, Saurus wrote:
W dniu 2010-04-15 18:03, Michał Wolff pisze: Nie wiem, czy akurat o to Ci chodzi, ale DT używa czegoś co się zwie "star ratchet clutch", co polega na tym, że są dwa kółka z ząbkami dociskane do siebie sprężyną. Wygląda toto tak: http://www.wheelbuilder.com/store/images/D/36_StepStarRatchet_detail.jpg Uprzedzając, nie mam pojęcia, jak toto się sprawdza zimą. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-16 11:31:18 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff wrote:
On 15 Kwi, 16:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Coraz bardziej mam wrazenie, ze myslimy o innych, choc wspolnych zjawiskach. Ty o In a ja o Jang... O tym wcale nie trzeba pamiêtaæ, bo jak zapomnimy - to ³añcuch zaraz o Zeby nie zwisal? Jak moze zwisac kiedy musi byc odpowiednio napiety? po ilu¶ km No i chyba jest juz jasne - u Ciebie zablokowal sie nie bebenek wzgledem piasty a zablokowaly sie 'pieski' bebenka, co spowodowalo brak mozliwosci przekazania napedu - kreciles 'na pusto'. Wiem, ¿e nie Ale taka kontrukcja nie bedzie dzialac. Najlepiej przetestowac na 'prototypie' - najlatwiej zrozumiesz dlaczego. Gdyby bylo tak, jak sobie wyobrazasz, to takie napedy juz dawno by powstaly. Nie zastanowilo Cie dlaczego tak sie nie stalo? ;-) Dlatego pyta³em siê te¿ o pewniejsze systemy zapadkowe na zimê, czy s± Prawda jest taka, ze najlepszy w takich warunkach jest olej. Zauwaz, ze jeszcze w piastach i suportach z lat 60-tych i pozniejszych mozna znalezc klamitki do smarowania olejem. Wada takiego rozwiazania bylo to, ze nalezalo pamietac o dodaniu paru kropli oleju co pewien czas. Ten system dopoty bardzo dobrze sprawdzal, dopoki pamietalo sie o oliwieniu. Zastosowanie smaru stalego wyeliminowalo czeste smarowanie. Ale cos za cos... Wedlug mnie, najprostszym dla Ciebie rozwiazaniem bylo by jednak umycie i nasmarowanie zapadek bebenka olejem albo smarem odpornym na niskie temperatury. Zapadki moga teoretycznie pracowac 'na sucho' - zauwaz, ze 'pracuja' pod katem zuzycia tylko wtedy, kiedy przestajesz pedalowac - przez wiekszosc czasu sa zasprzeglone i smar wtedy nie jest potrzebny. Zwykly, dobrej jakosci wonobieg jest lepszy niz bebenek poniewaz tak naprawde wlasciwie mozna uzywac go 'na sucho' - pieski i lozyska wolnobiegu pracuja wlasnie tylko jak sie nie pedaluje - w momencie pedalowania jest pol ostrego kola ale tylko do przodu ;-) Tu jest link do stronu ludzi jezdzacych na Alasce, ktorzy testowali smary nawet w temperaturach -40 C (akurat w tym punkcie skali Celsjusz zgadza sie z Fahrenheitem): http://www.allweathersports.com/winter/winter.html#Lube Twierdza, ze jak do tej pory, najlepiej w takich sprawdzal sie smar litowo-polimerowy MAG-1: http://www.lubriplate.com/products/greases/mag-1-mag-00.html Ja uzywalem kiedys polskiego Litoponu, smaru z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, albo takiego samego ale lepszej jakosci - wloskiej firmy Tutella, przeznaczonego do miedzy innymi do smarowania polosi maszyn i urzadzen pracujacych w ciezkich warunkach. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 03:35:23 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 16 Kwi, 11:31, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
No i chyba jest juz jasne - u Ciebie zablokowal sie nie bebenek wzgledem Nie do koñca siê zrozumieli¶my. Ja mia³em dwa typy problemów. Jeden w zimie - nieza³apuj±cy system zapadkowy - czyli krêcisz i nic. Drugi na wiosnê (efekt przeje¿d¿onej zimy) - bêbenek siê zatar³ i nie porusza³ wzglêdem piasty (czyli jak jedziesz i zdejmujesz nogi z peda³ów - to korba sama siê krêci). I z tym zatartym bêbenkiem je¼dzi³em parê dni i dlatego napisa³em, ¿e system z kaset± i OK jest realny, aczkolwiek na pewno wygodny nie bêdzie. Tu jest link do stronu ludzi jezdzacych na Alasce, ktorzy testowali Przegl±da³em ju¿ t± stronê, szuka³em tego smaru, tylko niestety w Europie jest niedostêpny, a sprowadzanie z USA by³oby cholernie drogie, zreszt± nawet w amerykañskich sklepach jak pamiêtam nie uda³o mi siê namierzyæ takiego który wysy³a³by ten smar do Polski. Mo¿na u nas dostaæ odpowiedniki, ale na ile bêd± skuteczne - ciê¿ko powiedzieæ. Pewnie masz racjê - takie co¶ ma du¿o wiêcej sensu, bo jazda z wolnobiegiem, a z takim u³omnym OK jest nieporównywalna pod wzglêdem komfortu. Ró¿nica bêdzie taka, ¿e system z OK da po prostu 100% pewno¶ci braku problemów z bêbenkiem, a tego nie da ¿aden typ smaru. No ale i tak nie ma takich piast (bez wolnobiegu a z kaset±), wiêc trzeba bêdzie pobawiæ siê z tym smarem, bo spawanie to by³aby ju¿ bardzo chamska metoda, zreszt± spaw musia³by byæ bardzo cienki i te¿ móg³by pu¶ciæ, zreszt± nie wiadomo czy nie wszed³by trochê na sam bêbenek i czy da³oby siê za³o¿yæ kasetê. Co do piast DT - to a¿ takie genialne nie s± (a przynajmniej nie tak jakby wskazywa³a na to ich cena), problemy z bêbenkami jak najbardziej siê ich u¿ytkownikom przytrafiaj± -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-16 11:58:09 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Prawda jest taka, ze najlepszy w takich warunkach jest olej. Zauwaz, ze jeszcze w piastach i suportach z lat 60-tych i pozniejszych mozna znalezc klamitki do smarowania olejem. jestes pewien? Widywa³em takie có¶ na piascie przedniej osi... w³a¶ciciel (znam osobi¶cie... ;) ) pakowa³ tam towot ze smarownicy samochodowej.. ;). Konstrukcja kalamitki a tak¿e brak uszczelnieñ przy ³ozyskach skutecznie uniemo¿liwia³yby zastosowanie oleju.... za to mo¿liwo¶æ smarowania bez rozkrecania i regulacji naciagu ³o¿ysk- bezcenna. pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-16 13:16:00 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Tak, jestem pewien. Widywa³em takie có¶ na piascie przedniej osi... Tak, mam taka piaste. Kalamitka byla metalowa z klapka na zawiasie czy plastikowa? w³a¶ciciel (znam osobi¶cie... ;) ) pakowa³ tam towot ze smarownicy samochodowej.. ;). A to 'racjonalizator'. Konstrukcja kalamitki Bylo kilka konstrukcji - ktora masz na mysli? a tak¿e brak uszczelnieñ przy ³ozyskach skutecznie uniemo¿liwia³yby zastosowanie oleju.... Nic podobnego. Kilka kropel oleju o wlasciwej gestosci dostanie sie tam, gdzie powinna. Nie trzeba od razu wlewac calej 'setki'. A uszczelnienia - who cared? za to mo¿liwo¶æ smarowania bez rozkrecania i regulacji naciagu ³o¿ysk- bezcenna. Pozornie. Czeste smarownie niewielkimi ilosciami swiezego oleju sie dobrze sprawdza. Smarowanie takich piast/suportow smarownica smarem stalym pzrez klamitke jest bez sensu - to lenistwo. Lepij normalnie, zwyczajnie rozebrac, umyc lozyska i nasmarowac je swiezym smarem. Elementy przeznaczone do smarowania smarem wciskanym ze smarownicy smaruje sie w ten sposob, ze wtlacza sie swiezy smar, a on wypycha smar juz zuzyty. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 14:13:32 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: No dok³adnie o to chodzi! I ale zbyt du¿o wymagasz od mojej pamiêci ;) ;) - to by³a konstrukcja z pocz. lat sze¶ædziesiatych lub jeszcze starsza. W³asno¶æ s±siada - czasem mia³em okazje sie 'przejechac '.. ;) wiec widzia³em smarowniczke na przedniej o¶ce. A smarowniczka by³a taka jak samochodach - grzybek z zaworkiem kulkowym na koncu... jako¶ sobie nie wyobra¿am nalania tam oleju - nie dlatego, ¿e sie nie da, ale dlatego ¿e to to konstrukcja z natury nieszczelna... Chyba ¿e kilka kropel, licz±æ ze sie - rozejdzie... hmmm. Pozdrawiam Micha³ |
|
Data: 2010-04-16 15:08:31 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Tu w planetarnej S-A: http://www.cyclofiend.com/cc/images2/sa_IMG_2023%20%20g.jpg A tu w suporcie: http://www.theracingbicycle.com/images/Gloria_BB.jpg W³asno¶æ s±siada - czasem mia³em okazje sie 'przejechac '.. ;) wiec widzia³em smarowniczke na przedniej o¶ce. Taka?: http://www.theracingbicycle.com/images/Baines_Harden_hub.jpg A smarowniczka by³a taka jak samochodach - grzybek z zaworkiem kulkowym na koncu... Pewnie masz na mysli taka: http://www.theracingbicycle.com/images/Allegro_BB.jpg http://www.theracingbicycle.com/images/Thanet_BB.jpg Tu troche inna: http://www.theracingbicycle.com/images/Hetchins_BB.JPG jako¶ sobie nie wyobra¿am nalania tam oleju - nie dlatego, ¿e sie nie da, ale dlatego ¿e to to konstrukcja z natury nieszczelna... Jak nieszczelna to w czym problem? ;-) Kulka ze sprezynka w wersji 'kulkowej'kalamitki sluzy wlasnie do szczelniejszego zamkniecia niz klapka.
Zawsze kilka kropel -> malo a czesto. Do tego wystarczy zwykla oliwiarka: http://www.icollect247.com/itempics/153_1250435887A.jpg a nawet od Singera: http://pl.wikipedia.org/wiki/Oliwiarka http://sheldonbrown.com/sturmey-archer.html#lubrication Ja uzywam wiekszej: http://irma.pl/photos/article/oliwiarka_do_maszyn.jpg -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 15:25:23 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Pewnie masz na mysli taka: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalamitka poz 3 ale powyzej sze¶ciok±ta. Zreszt± co mozna pamietaæ po tylu latach.... ;) Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 15:44:11 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze: Do momentu proby zmiany przelozenia ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-15 14:52:22 | |
Autor: live_evil | |
Ostre koło i kaseta | |
W dniu 15.04.2010 14:51, live_evil pisze:
W dniu 15.04.2010 14:27, Michał Wolff pisze:Nie jest to co prawda typowy bębenek, ale można przynajmniej zastosować standardowe koło bez przeplatania na ostrą piastę. -- live_evil |
|
Data: 2010-04-15 07:12:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Ostre koło i kaseta | |
On 2010-04-14, Michał Wolff wrote:
On 14 Kwi, 22:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi- Coaster kiedyś wklejał, że SA wypuścił piastę trzybiegową bez wolnobiegu. Ale 3 biegi w zime to trochę mało by było dla mnie. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2010-04-15 05:25:47 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ostre ko³o i kaseta | |
On 15 Kwi, 09:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Coaster kiedy¶ wkleja³, ¿e SA wypu¶ci³ piastê trzybiegow± bez Dla mnie na pewno za ma³o, w ogóle odpadaj± piasty wielobiegowe. Chodzi³o mi o uk³ad z typow± kaset±, ale jak widaæ nikt takiego czego¶ nie robi, czemu te¿ trudno siê dziwiæ, bo nie ma zupe³nie zapotrzebowania na tego typu produkt. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-04-15 15:28:36 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³ Wolff pisze:
On 15 Kwi, 09:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> jesli masz jaki¶ egzemplarz na próbê to warto spróbowac pospawaæ bêbenek na sztywno. MSZ przy odrobinie zrêczno¶ci w spawaniu, bo dostêp nieszczególny- ew. na gor±co - zrobisz po³aczenie nie do ruszenia... Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 15:29:56 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Micha³ Wolff pisze: Ale Michal na pewno nie bedzie usatysfakcjonowany jednym przelozeniem zamiast 18-stu w przypadku kasety (9) i patelni (2). ;-). -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 08:53:24 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote:we¿ Ty mi wyt³umacz, gdzie Mu sie 'zgubi±' te biegi. Gdyby taki problem mie³ kto¶ inny to odpowiem -niemo¿liwe. Ale takie s³owo z zestawie MW+ rower jest niestosowne... ;) -- Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-16 12:46:46 | |
Autor: Coaster | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Micha³G wrote:
Coaster pisze:Jak juz wczesniej odpowiedzialem Michalowi - w koncu zrozumialem, ze zablokowaly mu sie zapadki w bebenku - nie chcialy sie zazebiac, choc co jakis czas sie to udawalo - ciagle pedalowanie i niedopuszczenie do 'odpoczynku' umozliwialo kontynuowanie jazdy, kazde zaprzestanie pedalowania - znowu powodowalo brak mozliwosci przeniesinia napedu. Nastapilo zablokownie sie *zapadek* w bebenku nie *bebenka wzgledem piasty* jak wczesniej rozumialem. Taka sytuacja nie ma nic wspolnego z OK ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-04-16 12:50:42 | |
Autor: Micha³G | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Coaster pisze:
Micha³G wrote: no i 'otochodzotochodzi' ... ;) ;) Pozdrawiam micha³ |
|
Data: 2010-04-15 07:54:07 | |
Autor: bob | |
Ostre ko³o i kaseta | |
Takiej z zapadkami? W nexusie 8 i alfine na pewno nie ma. Jest mechanizm oparty na rolkach i jak na moj gust szanse, ze takie cos przestanie lapac, sa znikome. |
|
Data: 2010-04-16 01:38:17 | |
Autor: Saurus | |
Ostre ko³o i kaseta | |
W dniu 2010-04-15 16:54, bob pisze:
Takiej z zapadkami? W nexusie 8 i alfine na pewno nie ma. Jest W lepszych, nowszych wersjach (premium) i samej alfine s± sprzêg³a rolkowe ale sprzêgie³ w ogóle jest tam kilka i co najmniej jedno i tak z zapadkami. Poza tym czy "twój gust" ma wsparcie w postaci praktyki? ;) |
|