Ostre ko³o i kaseta

Data: 2010-04-16 14:27:18
Autor: Kuba Abuk
Ostre ko³o i kaseta
On 13 Kwi, 11:36, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Czy orientuje siê kto¶ czy wystêpuj± gdzie¶ piasty pozwalaj±ce
stosowaæ tak± kombinacjê? Ostre ko³o w sensie nie typu roweru - a
napêdu bez wolnobiegu, piasta o typowych wymiarach MTB. Chodzi o napêd
na zimê, by wyeliminowaæ notoryczne problemy z zapadkami. Z wolnobiegu
móg³bym jeszcze zrezygnowaæ, natomiast nie z kasety, a nie s³ysza³em o
takich rozwi±zaniach.

1. Dowiedz co to OK.
2. http://www.bike4.eu/?p=58

Zdravim,
Kuba

Data: 2010-04-18 14:18:38
Autor: Micha³ Wolff
Ostre ko³o i kaseta
On 16 Kwi, 23:27, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:

2.http://www.bike4.eu/?p=58

Dziêki
A wiêc jednak takie piasty s± dostêpne!

O co¶ takiego w³a¶nie mi chodzi³o. Ma to co prawda pewne limity
(najmniejsza zêbatka 12T, nie klasyczne 11T), ale to pozwoli³oby
u¿ywaæ kasetê bez wolnobiegu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-19 00:55:31
Autor: Coaster
Ostre ko³o i kaseta
Micha³ Wolff wrote:
[...]

Ciagle nic nie rozumiesz :-(
Ta piasta ma mozliwosc zainstalowania albo _jednorzedowego_ wolnobiegu single speed z malym gwintem M30xP1mm albo _jednej_ koronki typu Shimano
http://ethylpublic.info/shimano-cassette-cogs.asp

'Shimano cassette cog' oznacza jedna koronke, nie kasete.

Nie mozesz uzywac kasety bez wonobiegu i jednoczesnie wachlowac lancuchem po koronkach - 'to se ne da'. W koncu zrobie eksperymentalny pojazd, zeby Ci pokazac, ze bladzisz...
Chyba masz jakies pojecie o technice?

--
PoZdR
"Gdy przyspieszasz na plaskim i lapiesz sie na tym,

Data: 2010-04-19 11:30:01
Autor: Micha³ Wolff
Ostre ko³o i kaseta
On 19 Kwi, 00:55, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

[...]

No to rzeczywi¶cie ¼le to zrozumia³em

Nie mozesz uzywac kasety bez wonobiegu i jednoczesnie wachlowac
lancuchem po koronkach - 'to se ne da'. W koncu zrobie eksperymentalny
pojazd, zeby Ci pokazac, ze bladzisz...
Chyba masz jakies pojecie o technice?

Ale jak chcesz mnie przekonaæ - skoro ja ju¿ w ten sposób je¼dzi³em???
T³umaczê kolejny raz, ¿e je¼dzi³em z zablokowanym bêbenkiem (nie
poruszaj±cym siê wzglêdem piasty) i z kaset±. Jest to jak najbardziej
wykonalne, aczkolwiek mocno niewygodne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-20 09:45:13
Autor: Coaster
Ostre ko³o i kaseta
Micha³ Wolff wrote:
[...]

Prawie jak rower, prawie jak okulary, prawie jak czlowiek, prawie jak woda, prawie jak ostre.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-20 11:51:53
Autor: Micha³ Wolff
Ostre ko³o i kaseta
On 20 Kwi, 09:45, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Prawie jak rower, prawie jak okulary, prawie jak czlowiek, prawie jak
woda, prawie jak ostre.

Ja nie strwierdzam ¿e taki napêd spe³nia/nie spe³nia kanonicznych
wymogów ostrego, szczerze mówi±c wisi mi to. Zale¿y mi tylko na
uk³adzie bez wolnobiegu, zdajê sobie sprawê z jego minusów. Celem
takiego zabiegu nie ma byæ zapoznanie siê z tym co mo¿e dawaæ ostre -
tylko 100% niezawodno¶æ na mrozie.
--
http://www.wyprawyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-19 01:13:45
Autor: Coaster
Ostre ko³o i kaseta
Micha³ Wolff wrote:
[...]

Juz myslalem, ze nigdzie nie znajde dla Ciebie omowienia dlaczego konstrukcja o ktorej myslisz nie zadziala - to jest tak oczywiste, ze wlasciwie nikt o tym nie wspomina.
Jednak Sheldon jest niezawodny:
http://www.sheldonbrown.com/fixed-conversion.html#vertical
Przeczytaj kapit pod czerwonym haslem "You CanNOT  use any sort of pulley type chain tensioner on a fixed gear bike!", zaczynajacy sie od slow: "ou cannot use a derailer on a fixed gear bike [...]".

Data: 2010-04-19 10:24:46
Autor: Micha³G
Ostre ko³o i kaseta
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote:
[...]

Powo³anie sie na Sheldona powinno skutkowac zamkniêciem dyskusji a powo³uj±cy sie przegrywa... ;) ;) ;)

pozdrawiam
micha³

Data: 2010-04-19 10:46:27
Autor: Coaster
Ostre ko³o i kaseta
Micha³G wrote:
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote:
[...]

Hmm, niesmieszne. Na r.b.t nikt by na Twoj pomysl nie wpadl - Sheldon byl w kwestiach 'cyklotechniki' bezkonkurencyjny... Nawet bylo jakies powiedzienie - cos mniej wiecej - "I znowu Sheldon mial racje".

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-21 13:09:44
Autor: Micha³G
Ostre ko³o i kaseta
Coaster pisze:
Micha³G wrote:
Coaster pisze:
Micha³ Wolff wrote:
[...]

W³asnie o to chodzi. Powo³anie na Sheldona zamyka dyskusje. Czy z powodu mania racji, czy braku argumentów- to juz zale¿y od kontekstu.... ;)

ot mo¿e taka modyfikacja 'Prawa Godwina'.. ;) na potrzeby tutejszej spo³eczno¶ci....

Micha³

Data: 2010-04-21 11:29:57
Autor: Jan Srzednicki
Ostre koło i kaseta
On 2010-04-21, MichałG wrote:

Własnie o to chodzi. Powołanie na Sheldona zamyka dyskusje. Czy z powodu mania racji, czy braku argumentów- to juz zależy od kontekstu.... ;)

ot może taka modyfikacja 'Prawa Godwina'.. ;) na potrzeby tutejszej społeczności....

Nie przesadzaj, prawo Godwina jest zwykle wskazaniem na absurdalność
argumentacji, powołanie się na Sheldona zwykle nie jest nonsensowne.

Data: 2010-04-20 12:05:24
Autor: Kuba Abuk
Ostre ko³o i kaseta
On Apr 18, 11:18 pm, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

O co¶ takiego w³a¶nie mi chodzi³o. Ma to co prawda pewne limity
(najmniejsza zêbatka 12T, nie klasyczne 11T), ale to pozwoli³oby

Jakby co, to mogê siê takiej pozbyæ - zawieszony projekt fixed-MTB.
Piasta nie wie jeszcze co to szprychy.

Problemu napiêcia ³añcucha nie rozwi±¿esz bez poziomych haków, b±d¼
mimo¶rodowego suportu.

Zdravim,
Kuba

Data: 2010-04-21 03:02:58
Autor: Micha³ Wolff
Ostre ko³o i kaseta
On 20 Kwi, 21:05, Kuba Abuk <j.gruch...@gmail.com> wrote:

Jakby co, to mogê siê takiej pozbyæ - zawieszony projekt fixed-MTB.
Piasta nie wie jeszcze co to szprychy.

Je¶li posiadasz t± piastê - to wiesz jak jest w rzeczywisto¶ci. Czy
pozwala ona na zainstalowanie ca³ej kasety 9s czy tylko jednej
koronki? Jak napisa³ Coaster:

[...]

Czy termin "cassette cog" oznacza koronkê czy ca³± kasetê?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-04-21 10:15:58
Autor: Kuba Abuk
Ostre ko³o i kaseta
On Apr 21, 12:02 pm, Micha³ Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
> [...]

Je¶li posiadasz t± piastê - to wiesz jak jest w rzeczywisto¶ci. Czy
pozwala ona na zainstalowanie ca³ej kasety 9s czy tylko jednej

Nie pamiêtam, ale z 5 koronek wejdzie.
Maj±c poziome haki linia ³añcucha pozwoli na u¿ycie trzech koronek -
trzybiegowy fixed MTB z manetk± w postaci klucza imbusowego.

Znasz toto? http://www.trickstuff.de/index.php?p=d116en1

Zdravim,
Kuba

Ostre ko³o i kaseta