Ostre ko³o odchodzi do lamusa

Data: 2009-11-01 19:52:06
Autor: Kapsel
Ostre ko³o odchodzi do lamusa

Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny rower!
http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8

;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-01 19:45:15
Autor: Ryszard Mikke
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³(a):

Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny rower!
http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8

;)

Kto chce spróbowaæ, mo¿e odwiedziæ http://www.muzeumrowerow.pl/
jest tam i taki. Ma³y rozmiar raczej.

rmikke

Data: 2009-11-01 20:37:35
Autor: Wooyek
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny
rower! http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8
;)

Trzeba przyznaæ, ¿e bardzo ciekawe :) Tyle ¿e po 10 minutach pewnie mo¿na siê porzygaæ :P

Data: 2009-11-01 22:00:46
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kapsel pisze:
Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny rower!
http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8

;)

Mia³em okazjê pohu¶taæ siê na podobnym rowerku w Eskapadznie na Wale Miedzeszyñkim w Wawie. Pocz±tek jest trudny, ale po chwili mo¿na siê nauczyæ wspó³graæ z rowerem. Ale raczej nie na d³ugie wyprawy.

Seco :-)

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, ochrona ¶rodowiska.

Data: 2009-11-01 22:41:54
Autor: Adrian S.
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
Ja czekam a¿ bêdê siê móg³ przejechaæ na rowerze bez skrêcanego przedniego
widelca - skrêt przez pochylanie cia³a albo obrót na jednym kole. Jak mo¿na
bez hamulców i bez wolnobiegu to takie co¶ nie powinno stanowiæ problemu :)

ATSD ciekawe czemu ten hula-bike nie ma hamulca z ty³u, przecie¿ z tarcz±
da³oby radê.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-01 15:22:12
Autor: Jesse Custer
[...]

Co prawda z widelcem, ale sterowanie przez pochylanie cia³a jest:
http://www.youtube.com/watch?v=eyTP5I8hv5Q
Choæ domy¶lam siê ¿e chodzi³o o co¶ al'a segway?

Data: 2009-11-02 13:47:46
Autor: Adrian S.
Jesse Custer wrote:

[...]

Nie, wyobra¼ sobie ¿e widelec jest na sta³e zaspawany :) Ale oczywi¶cie
je¶li nie musimy zapewniaæ mo¿liwo¶ci obrotu widelca to mo¿na zupe³nie
inaczej ramê zaprojektowaæ. Kiedy¶ co¶ takiego zrobiê jak mi siê bêdzie
bardzo nudzi³o :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-11-02 08:34:55
Autor: WS
On 2 Lis, 13:47, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:

Nie, wyobra¼ sobie ¿e widelec jest na sta³e zaspawany :)

to na 2 kolach nie pojedzie... trzba by conajmniej 3 ;)

WS

Data: 2009-11-03 17:04:48
Autor: Tomasz
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
Nie, wyobra¼ sobie ¿e widelec jest na sta³e zaspawany :)
to na 2 kolach nie pojedzie... trzba by conajmniej 3 ;)
deskorolka tez niby nie ma jednej skretnej kierownicy.
obie osi deskorolki sa nieznacznie skretne, sterowane pochyleniem.

kazdy z nas umie jezdzic "bez trzymanki", a gdyby skoordynowac
pochylenie ze skretem osi, lub obydwu osi jak w deskorolce,
taki rower z cala pewnoscia daloby sie zrobic i bezpiecznie uzywac.

kiedys jezdzono na rowerach z kolem przednim 10x wiekszym  niz tylne, nie byly stabilniejsze niz to o czym mowimy ;-)

Data: 2009-11-03 13:14:48
Autor: WS
On 3 Lis, 17:04, Tomasz <tc...@oCIACH2.pl> wrote:
> to na 2 kolach nie pojedzie... trzba by conajmniej 3 ;)

deskorolka tez niby nie ma jednej skretnej kierownicy.
obie osi deskorolki sa nieznacznie skretne, sterowane pochyleniem.

ale sa skretne... gdyby je zaspawac to skrecac sie (praktycznie) nie
da...  ale majac 4 kola przynajmniej sie nie przewroci ;)

kazdy z nas umie jezdzic "bez trzymanki", a gdyby skoordynowac
pochylenie ze skretem osi, lub obydwu osi jak w deskorolce,
taki rower z cala pewnoscia daloby sie zrobic i bezpiecznie uzywac.

autor chcial jezdzic rowerem z zaspawana kierownica - cos takiego nie
pojedzie... no, chyba, ze jakos balansujac... , moze  jak np. na
monocyklu?

WS

WS

Data: 2009-11-03 22:31:53
Autor: Wooyek
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
autor chcial jezdzic rowerem z zaspawana kierownica - cos takiego nie
pojedzie... no, chyba, ze jakos balansujac... , moze  jak np. na
monocyklu?

Albo jak linoskoczkowie - balansuj±c d³ug± tyczk± :P

Chyba, ¿e mia³oby to tez skrêcaæ...

Data: 2009-11-03 21:55:26
Autor: Wooyek
> [...]

pochylenie ze skretem osi, lub obydwu osi jak w deskorolce,
taki rower z cala pewnoscia daloby sie zrobic i bezpiecznie uzywac.

No to chcesz zrobiæ rower z "widelcem na sta³e zespawanym", czy z osiami skrêtnymi? Zdecyduj siê ;)

Data: 2009-11-02 17:14:35
Autor: rufus
Adrian S. pisze:
Jesse Custer wrote:

[...]

Mozesz miec nielada problemy z utrzymaniem rownowagi, polecam zapoznanie
sie z tematyka z artukulu ponizej:
Wiem, ze temat powysza kwestie motocyklowe ala zasada dotyczy wszystkich jednosladow.

"Wbrew opinii laików, motocykl najchêtniej je¼dzi po prostej, wystarczy mu w tym nie przeszkadzaæ.
Geometria przedniego zawieszenia dzia³a w sposób d±¿±cy do utrzymania maszyny w pionie.
Dzieje siê to dziêki ruchom jakie mo¿e wykonywaæ zespó³ sk³adaj±cy siê z ko³a, widelca i kierownicy,
na skutek u³o¿yskowania widelca w g³ówce ramy. Podczas jazdy, kiedy wydaje siê nam ¿e jedziemy po prostej,
ko³o przednie po prostej nie jedzie. Ono stale wê¿ykuje, jedzie ¶ladem który z³o¿ony jest z d³ugich ³uków
o wielkich promieniach. Tych ruchów nie widaæ, s± niewielkie i bardzo p³ynne, ospa³e.
Mówi±c ,¿e wydaje siê nam ¿e jedziemy prosto, mówimy prawdê - to nam siê wydaje.
Je¿eli zablokowaæ ³o¿yskowanie widelca w g³ówce ramy, jedno¶lad przewróci siê. Nie utrzyma równowagi."

Zrodlo: http://www.kulikowisko.pl/porady.php

Data: 2009-11-01 22:45:14
Autor: szaman
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
Adrian S. wytworzy³ w szalonym umy¶le, a nastêpnie przela³ w postaæ elektroniczn± to, co nastêpuje::

spawarka w rêce i heeeja! :D

sz

Data: 2009-11-02 11:11:04
Autor: dobrov
Adrian S. pisze:

ATSD ciekawe czemu ten hula-bike nie ma hamulca z ty³u, przecie¿ z tarcz±
da³oby radê.

Co wiêcej - mia³by wtedy wbudowanego ABS-a :)

Data: 2009-11-02 11:01:56
Autor: Tomasso
Ostre ko³o odchodzi do lamusa
U¿ytkownik "Kapsel" napisa³:

do lamusa

Ten film jest zdecydowanie lepszy... te faluj±ce... hmmmm zdekoncentrowa³em siê.

http://www.youtube.com/watch?v=lJT0jB6Llgk

Data: 2009-11-02 11:26:21
Autor: dobrov
Kapsel pisze:
Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny rower!
http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8

;)

A do pokoju minimalistyczny trena¿er:

http://www.youtube.com/watch?v=3yFv5Kbi4NY&NR=1&feature=fvwp

Data: 2009-11-02 13:52:13
Autor: cynamoon
Ostre ko³o odchodzi do lamusa

Ostre siê chowa nadchodzi "Hula Bike" - naprawdê minimalistyczny rower!
http://www.youtube.com/watch?v=9QC7OSTtyp8

eee...
mogli posun±æ siê dalej i do napêdu wykorzystaæ równie¿ rêce stosuj±c podobne rozwi±zanie w przednim kole :-)
Marek

--

Ostre ko³o odchodzi do lamusa