Ostre koło ze starego górala

Data: 2009-04-23 05:54:54
Autor: mgrzemow
Ostre koło ze starego górala
Cze¶ć,

Tak mnie naszło, że chętnie spróbowałbym na ostrym kole pojeĽdzić.

Mam starego górala w piwnicy - jeszcze na hamulcach canti.

Czy da się w prosty sposób zablokować wolnobieg tak, żeby zrobić z
niego ostrokół? Niechby nawet przerzutka została jako napinacz
łańcucha.

Chciałem po prostu spróbować na takim rowerze pojeĽdzić jak
najmniejszym kosztem.

Szukałem w sieci, ale wszystkie artykuły jakie znajdywałem były
opisami pełnych przeróbek.

Pozdrowienia,

MiG

Data: 2009-04-23 12:15:03
Autor: miok
On 23 Kwi, 14:54, mgrze...@gmail.com wrote:
Czy da się w prosty sposób zablokować wolnobieg tak, żeby zrobić z
niego ostrokół? Niechby nawet przerzutka została jako napinacz
łańcucha.

Tak:) mi zrobienie OK zajelo kilka minut. Potrzeba drutu i kombinerek.
Przywiazalem wielotryb do szprych:D. Jezdzilem kilka tygodni i wygielo
sie kilka szprych, ale nic nie peklo.

Metoda ryzykowna, ale zrobilem to na marketowcu. Jeszcze wywalilem
przerzutki i V-mulce , skrocilem lancuch i mialem OK:)

Data: 2009-04-23 21:30:57
Autor: Michał Krawczyk
miok wrote:
[...]

Gratuluję odwagi. Wywalenie hamulców przy wolnobiegu skręconym drutem ze szprychami było odważnym posunięciem.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-04-23 21:33:25
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ładnie się nam pan tu przedstawił.

zyga

Data: 2009-04-24 14:08:57
Autor: T0M0
[...]

przed milionami słuchaczy...

--
T0M0

Data: 2009-04-23 15:36:54
Autor: Tomek Banach
Użytkownik wrote:
[...]

W ten sposob mozesz zrobic tylko singla - czyli rower jedbiegowy. Przy ostrym nie mozesz korzystac z tego typu napinaczy.

Tomek

Data: 2009-04-23 15:59:29
Autor: fabian
mgrzemow@gmail.com wrote:
[...]

Jeżeli to rzeczywi¶cie taki stary pojazd to 1. powiniene¶ mieć poziome/uko¶ne haki, możliwo¶ć SS bez napinacza 2. możesz mieć wolnobieg zamiast, którego chyba(!) można założyć zębatkę bez wolnobiegu i masz ostre.

Fabian.

Data: 2009-04-23 19:57:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Ostre koło ze starego górala

Tak mnie naszło, że chętnie spróbowałbym na ostrym kole pojeĽdzić.

Słusznie.

[...]

Ostre koło to ostre koło a nie jaki¶ dziwny singiel.

zyga

Data: 2009-04-23 21:38:31
Autor: Adrian S.
mgrzemow@gmail.com wrote:

Czy da się w prosty sposób zablokować wolnobieg tak, żeby zrobić z
niego ostrokół?

  Wolnobieg nie, ja umiem zablokować bębenek kasety. Zaleta taka, że zero
problemów z ustawieniem linii łańcucha, oraz łatwy dobór zębatek.  Co do koła z piast± na nakręcany wolnobieg to jest jeden prosty patent,
odsyłam do strony o OK na szyciarstwooszosowe.gda.pl (czy jako¶ tak).

Niechby nawet przerzutka została jako napinacz łańcucha.

 Zapomnij. Albo j± urwiesz jak przestaniesz pedałować, albo wła¶nie wtedy
spadnie łańcuch.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-23 22:03:06
Autor: ToMasz
mgrzemow@gmail.com pisze:
[...]

zaspawać wolnobieg. Sęk w tym ze jak koło zacznie Ciebie napędzać to sie
odkręci. Wtedy trzeba pocmarować distalem i zakręcic. Jak dobrze zrobisz
- nie pu¶ci.

Niechby nawet przerzutka została jako napinacz
łańcucha.

tak sie nieda. Jak koło zacznie napędzać urwiesz przerzutke

Chciałem po prostu spróbować na takim rowerze pojeĽdzić jak
najmniejszym kosztem.

najtaniej to będzie odkręcić wolnobieg i zakręcić star± zebatke ze
składaka. Pytanie gdzie jeszcze takei cudo kupisz. Pozatym znowu przy
hamowaniu będzie sie odkręcać, ale od czego jest distal... :)

ToMasz

Data: 2009-04-26 12:58:04
Autor: jakuboff
Ostre koło ze starego górala
ToMasz wrote:
najtaniej to będzie odkręcić wolnobieg i zakręcić starą zebatke ze
składaka. Pytanie gdzie jeszcze takei cudo kupisz. Pozatym znowu przy
hamowaniu będzie sie odkręcać, ale od czego jest distal... :)

A czy rowery z wolnobiegiem w korbie (czy też suporcie) mają również standardowo nakręcany hmm... nie-wolnobieg z tyłu? Wiem, że jest zablokowany, więc przy zastosowaniu zwykłej korby z przodu cały napęd się zrobi jak w ok, ale czy nie zacznie się odkręcać z tyłu przy hamowaniu?

Data: 2009-05-11 21:49:31
Autor: Adrian S.
Ostre koło ze starego górala
jakuboff wrote:

A czy rowery z wolnobiegiem w korbie (czy też suporcie) maj± również
[...]

a gdzie Ty się spotkałe¶ z rowerem z wolnobiegiem w korbie? Ja tylko
słyszałem o tym w trialu, i tam to się często robi że z tyłu zębatka jest
poł±czona na stałe z piast± (nawet na jakiej¶ trialowej stronie czytałem o
sposobach zablokowania bębenka do współpracy z wolnobiegiem w korbie).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-11 23:40:02
Autor: Adrian S.

On 2009-05-11, Adrian S. wrote:
jakuboff wrote:

[...]

żeby zminimalizować martwy k±t, może mieć mniejsz± szansę uszkodzenia
zapadek w bębenku.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-12 20:47:59
Autor: Ryszard Mikke
Adrian S. <adliszewSPAM@NIEacid.ch.pw.edu.pl> napisał(a):
Jan Srzednicki wrote:

żeby zminimalizować martwy k±t, może mieć mniejsz± szansę uszkodzenia
zapadek w bębenku.

Yyy... Nie rozumiem?

Znaczy jasne, jak się uszkodzi zapadki w bębenku, to może i ryzyko
ich uszkodzenia jest mniejsze, bo nie pracuj±. Ale co to za martwy k±t?

I gdzie można zobaczyć rower z wolnobiegiem w suporcie?

rmikkeq

Data: 2009-05-13 17:33:07
Autor: Adrian S.
Ryszard Mikke wrote:

Znaczy jasne, jak się uszkodzi zapadki w bębenku, to może i ryzyko
ich uszkodzenia jest mniejsze, bo nie pracuj±. Ale co to za martwy k±t?

 można wygooglać wła¶ciw± definicję, anyway to jest u¶redniony k±t obrotu
zębatki od momentu kiedy naciskamy korbę do momentu kiedy zębatki załapi±.
W dwóch wolnobiegach teoretycznie martwy k±t może wzrosn±ć nawet
dwukrotnie.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-13 22:11:39
Autor: jakuboff
Ryszard Mikke wrote:
I gdzie można zobaczyć rower z wolnobiegiem w suporcie?

Tak to wyglÄ…da:
http://vimeo.com/4639529

Czasem to widujÄ™ w starych rowerach szosowych.

Data: 2009-05-12 21:44:34
Autor: jakuboff
Ostre koło ze starego górala
Adrian S. wrote:
a gdzie Ty się spotkałeś z rowerem z wolnobiegiem w korbie? Ja tylko
słyszałem o tym w trialu, i tam to się często robi że z tyłu zębatka jest
połączona na stałe z piastą (nawet na jakiejś trialowej stronie czytałem o
sposobach zablokowania bębenka do współpracy z wolnobiegiem w korbie).

Robiłem ostatnio lekki tune-up dwóm takim rowerom, ale nie przyjrzałem się tylnej zębatce. To jest całkiem fajne, bo można zmieniać przełożenia podczas jazdy nie kręcąc pedałami. Nie wiem jaki jest prawdziwy powód stosowania takiego rozwiązania. W każdym razie napęd podczas jazdy pracuje cały czas.

Data: 2009-05-12 21:47:19
Autor: jakuboff
Adrian S. wrote:
połączona na stałe z piastą (nawet na jakiejś trialowej stronie czytałem o
sposobach zablokowania bębenka do współpracy z wolnobiegiem w korbie).

Ale czy jest to na tyle mocne, żeby zrobić fixed gear (i hamować napędem) przy zastosowaniu z przodu zwykłej korby?

Data: 2009-05-13 17:31:50
Autor: Adrian S.
jakuboff wrote:

Adrian S. wrote:
[...]

  to trialowe nie wiem, to moje raczej jest chociaż za długo nie jeĽdziłem
bo przez zużycie łańcucha magiczna długo¶ć łańcucha się zmieniła, teraz
rama szuka spawacza coby haki zmienić. Ale tyle co testowałem to działało.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-28 08:41:32
Autor: Jan Cytawa
ToMasz napisał:

zaspawać wolnobieg. Sęk w tym ze jak koło zacznie Ciebie napędzać to sie
odkręci. Wtedy trzeba pocmarować distalem i zakręcic. Jak dobrze zrobisz
- nie pu¶ci.

zaspawany wolnobieg zupelnie dobrze pracuje jako OK. Nie mozna tylko
mocno hamowac, bo rzeczywiscie sie odkreci. Ale jesli piasta jest
stalowa taki zaspawany wolnobieg naprawde mocno sie dokreca. Taki rower
m usi miec hamulce na wszelki wypadek. Od wielu lat taki mam wlasnie
zimowy rower i zupelnie dobrze sie sprawuje.

Jan Cytawa

Ostre koło ze starego górala