Ostre + krawężnik

Data: 2013-05-22 00:48:13
Autor: live_evil
Ostre + krawężnik
= katapulta
zwłaszcza przy prędkości ~45km/h

Na szczęście skończyło się na zadrapaniach, kilku stłuczeniach i trochę bolących żebrach.

--
live_evil

Data: 2013-05-21 16:46:37
Autor: rmikke
Ostre + krawê¿nik
W dniu ¶roda, 22 maja 2013 00:48:13 UTC+2 u¿ytkownik live_evil napisa³:
= katapulta

zw³aszcza przy prêdko¶ci ~45km/h

Na szczê¶cie skoñczy³o siê na zadrapaniach, kilku st³uczeniach i trochê bol±cych ¿ebrach.

A jakie¶ straty w sprzêcie? Bo ja to przy troszkê ponad 40 pogi±³em oba ko³a i amortyzator. Fakt, ¿e krawê¿nik by³ wysoki akurat...

Data: 2013-05-22 01:58:05
Autor: live_evil
Ostre + krawê¿nik
On 22.05.2013 01:46, rmikke wrote:

A jakie¶ straty w sprzêcie? Bo ja to przy troszkê ponad 40 pogi±³em
oba ko³a i amortyzator. Fakt, ¿e krawê¿nik by³ wysoki akurat...

O dziwo poza pociêtymi chwytami i poobdzieranej klamce (o ile mo¿e byæ bardziej poobdzierana klamka rêcznie skracana brzeszczotem owiniêtym w gazetê) strat brak. Mo¿e ko³o przednie trzeba by podcentrowaæ.
Zaliczenie krawê¿nika na wolnobiegu zazwyczaj koñczy siê podciêciem i gleb± na chodnik, czasem w drug± stronê. Na ostrym podrzuci³o, bo si³± rozpêdu korba nadal siê krêci³a.
Wczoraj dla odmiany przy zwyk³ej glebie na torowisku przy prêdko¶ci z 15km/h szprycha wyrwa³a siê z obrêczy.
A praktycznie pó³ roku bez upadku, w tym ca³± zimê...

--
live_evil

Data: 2013-05-21 17:16:12
Autor: rmikke
Ostre + krawê¿nik
W dniu ¶roda, 22 maja 2013 01:58:05 UTC+2 u¿ytkownik live_evil napisa³:

Wczoraj dla odmiany przy zwyk�ej glebie na torowisku przy pr�dko�ci z 15km/h szprycha wyrwa�a si� z obr�czy.
A praktycznie p� roku bez upadku, w tym ca�� zim�...

Wiosna, cz³owiek rozmarzony... Ja siê z kolei przedwczoraj popisa³em :D
http://u.42.pl/2JXp

Data: 2013-05-22 12:22:10
Autor: piecia aka dracorp
Ostre + krawê¿nik
Dnia Tue, 21 May 2013 17:16:12 -0700, rmikke napisał(a):

Wiosna, człowiek rozmarzony... Ja się z kolei przedwczoraj popisałem :D
http://u.42.pl/2JXp
Też tak miałem. Jedna ręka (lewa) na kierownicy, a prawa zapodaje picie do ust. Na zakręcie lekko hamuję i chwilę później OTB i leżę na ziemi. Ot czasem się nie pomyśli. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-23 13:23:46
Autor: Mike
Ostre + krawężnik
Wiosna, człowiek rozmarzony... Ja się z kolei przedwczoraj popisałem :D
http://u.42.pl/2JXp
Też tak miałem.

o o  o to ja też siÄ™ "pochwalÄ™" ;)))
http://www.youtube.com/watch?v=-hJ5YTSvt7Y

pozdrawiam
Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2013-05-22 20:02:03
Autor: Kosu
Ostre + krawężnik
On 2013-05-21, live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:
Wczoraj dla odmiany przy zwykłej glebie na torowisku przy prędkości z 15km/h szprycha wyrwała się z obręczy.
A praktycznie pół roku bez upadku, w tym całą zimę...

Naprawdę cieszy mnie ten tekst, że już pół roku bez upadku :D.
Czyli jazda na ostrym jest dla Ciebie takÄ… walkÄ… o przetrwanie?

Bo ja w mieście na rowerze przewróciłem się ostatnio z 5 lat temu, jak
kupiłem SPD. A wcześniej raz wjechałem wąską oponą w tory tramwajowe.
A jeszcze wcześniej... 7 lat i nauka pedałowania? :P

W ogóle myślałem, że moda na ostre już zdechła i zdecydowanie mniej
widzę ich w Warszawie. Może i na Ciebie przyszła kolej? :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-05-23 00:32:21
Autor: live_evil
Ostre + krawężnik
On 22.05.2013 22:02, Kosu wrote:
On 2013-05-21, live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:
[...]

Przejeźdź całą zimę w kopnym śniegu. I piszę tu o jeździe komunikacyjnej, nie rekraacyjnej.

Czyli jazda na ostrym jest dla Ciebie takÄ… walkÄ… o przetrwanie?

Mylisz siÄ™.

Bo ja w mieście na rowerze przewróciłem się ostatnio z 5 lat temu, jak
kupiłem SPD. A wcześniej raz wjechałem wąską oponą w tory tramwajowe.
A jeszcze wcześniej... 7 lat i nauka pedałowania? :P

Widocznie mało jeździsz. Jak się jeździ dużo jeździ to siłą rzeczy gleba może się zdarzyć. Z różnych przyczyn.

W ogóle myślałem, że moda na ostre już zdechła i zdecydowanie mniej
widzę ich w Warszawie. Może i na Ciebie przyszła kolej? :)

Nigdy nie sugerowałem się modą na ostre. Jeżdżę bo lubię.

--
live_evil

Data: 2013-05-23 02:07:53
Autor: Kosu
Ostre + krawężnik
On 2013-05-22, live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:
Przejeźdź całą zimę w kopnym śniegu. I piszę tu o jeździe komunikacyjnej, nie rekraacyjnej.

Na ostrym jeździsz w kopnym śniegu? Nie masz innego roweru?
W Twojej okolicy nie odśnieżają dróg?

Nigdy w życiu nie przewróciłem się przez śnieg, choć bywało
mnóstwo sytuacji, w których trzeba było się ratować podparciem
nogÄ…. No ale gleba? Gleba zazwyczaj jest efektem zaskoczenia.
Śnieg Cię zaskoczył? :]

Widocznie mało jeździsz. Jak się jeździ dużo jeździ to siłą rzeczy gleba może się zdarzyć. Z różnych przyczyn.

A jak dużo chodzisz, to też się dużo przewracasz?

Nie ma żadnych teoretycznych przesłanek za tym, że trzeba mieć co jakiś
czas "sytuacjÄ™" na rowerze. Rower jest pojazdem stabilnym i raczej
przewidywalnym.

W każdym razie jeżdżę na nim całkiem sporo. Po drogach krajowych, po
Warszawie w korku, po lesie i tak dalej. I naprawdÄ™ siÄ™ spontanicznie
nie przewracam.

W każdym razie jesteś dla mnie anonimowy zapewne w równym stopniu, jak
ja jestem anonimowy dla Ciebie. Ale jest na tej grupie trochę osób,
których doświadczenie i technika są faktami mniej lub bardziej
publicznie znanymi. Obiecuję, że jeśli one też przyznają się do
okazjonalnych gleb i wpadania na krawężniki, to uznam się za dziwnego
lub bardzo szczęśliwego. A jeśli tak się nie stanie, to Ty wyjdziesz
na samobójcę na ostrym ^^.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-05-23 13:32:25
Autor: live_evil
Ostre + krawężnik
On 2013-05-22, live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:
Przejeźdź całą zimę w kopnym śniegu. I piszę tu o jeździe
komunikacyjnej, nie rekraacyjnej.

Na ostrym jeździsz w kopnym śniegu? Nie masz innego roweru?
W Twojej okolicy nie odśnieżają dróg?

Odśnieżają. Ale wyobraź sobie, że od momentu jak śnieg spadnie, do momentu, gdy ulica zostanie odśnieżona mija pewien czas. Zazwyczaj jest większy od zera.

Nigdy w życiu nie przewróciłem się przez śnieg, choć bywało
mnóstwo sytuacji, w których trzeba było się ratować podparciem
nogÄ….

No to masz po prostu farta.

No ale gleba? Gleba zazwyczaj jest efektem zaskoczenia.

Przykład z ubiegłej zimy - lekki mróz i wszędzie sucho, wchodzę szybko w zakręt, spod samochodu jadącego przede mną wyłania się jedna jedyna zamarznięta kałuża. Nie było szans nic zrobić.

> Śnieg Cię zaskoczył? :]

W maju?! ;-)

--
live_evil

Data: 2013-05-23 05:04:27
Autor: rmikke
Ostre + krawê¿nik
W dniu czwartek, 23 maja 2013 13:32:25 UTC+2 u¿ytkownik live_evil napisa³:
On 23.05.2013 04:07, Kosu wrote:

> Nigdy w ¿yciu nie przewróci³em siê przez ¶nieg, choæ bywa³o
> mnóstwo sytuacji, w których trzeba by³o siê ratowaæ podparciem
> nog±.

No to masz po prostu farta.

Wzglêdnie opony z kolcami, mi co najmniej raz ewidentnie dupê uratowa³y.

Data: 2013-05-23 17:21:58
Autor: Michoo
Ostre + krawężnik
On 23.05.2013 13:32, live_evil wrote:

Przykład z ubiegłej zimy - lekki mróz i wszędzie sucho, wchodzę szybko w
zakręt, spod samochodu jadącego przede mną wyłania się jedna jedyna
zamarznięta kałuża. Nie było szans nic zrobić.

Za szybko jechałeś ;)

Mnie wizyty na pogotowiu nauczyły jeździć spokojniej jak nie widać co się ma przed sobą - 2 lata temu najpierw z nieznanych przyczyn się obudziłem na chodniku z rozwalonym barkiem a potem pierwszego dnia na rowerze od czasu zdjęcia gipsu przywaliłem głową o asfalt po tym jak wyprzedzany samochód mnie "zepchnął" na szynę. Od tego czasu średnie prędkości mi tak gdzieś o 20-25% spadły. Np zwalniam i rozglądam się przed każdym skrętem.

Michoo

Data: 2013-05-22 08:19:01
Autor: Liwiusz
Ostre + krawężnik
W dniu 2013-05-22 00:48, live_evil pisze:
= katapulta
zwłaszcza przy prędkości ~45km/h

Na szczęście skończyło się na zadrapaniach, kilku stłuczeniach i trochę
bolących żebrach.

Co Ty robisz, że 45 po krawężnikach jeździsz? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-22 01:05:14
Autor: WS
Ostre + krawê¿nik
On 22 Maj, 08:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Co Ty robisz, ¿e 45 po krawê¿nikach je¼dzisz? :)

Mozna zgadywac? ;)

Jechal rowerem bez hamulcow z gorki ;)

WS

Data: 2013-05-22 12:56:22
Autor: live_evil
Ostre + krawê¿nik
On 22.05.2013 10:05, WS wrote:
On 22 Maj, 08:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Co Ty robisz, ¿e 45 po krawê¿nikach je¼dzisz? :)

Mozna zgadywac? ;)

Jechal rowerem bez hamulcow z gorki ;)

Mam hamulec - v-brake z przodu, wiêc nie wpisujê siê w ramowego ostroko³owca-samobójcê ;-)
Wyprzedza³em samochody na skrzy¿owaniu praw± stron± i trochê za blisko krawê¿nika podjecha³em, ot co.
--
live_evil

Data: 2013-05-22 12:17:02
Autor: piecia aka dracorp
Ostre + krawê¿nik
Dnia Wed, 22 May 2013 12:56:22 +0200, live_evil napisał(a):

Mam hamulec - v-brake z przodu, więc nie wpisuję się w ramowego
ostrokołowca-samobójcę ;-)
Wyprzedzałem samochody na skrzyżowaniu prawą stroną i trochę za blisko
krawężnika podjechałem, ot co.
Ktoś to nagrał? --
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-25 10:33:27
Autor: J.F.
Ostre + krawê¿nik
Dnia Wed, 22 May 2013 12:56:22 +0200, live_evil napisa³(a):
Mam hamulec - v-brake z przodu, wiêc nie wpisujê siê w ramowego ostroko³owca-samobójcê ;-)
Wyprzedza³em samochody na skrzy¿owaniu praw± stron± i trochê za blisko krawê¿nika podjecha³em, ot co.

Znaczy sie jechales wzdluz kraweznika i pedalem zawadziles ? Ostrzezenie sie przyda, ale po co kuowac ostre kolo ?
Ludzie przez 100 lat ulepszali rower, wymyslili wolne kolo,
przerzutki, silnik, a tobie sie bicykl marzy ? :-)

J.

Data: 2013-05-25 11:51:25
Autor: Akarm
Ostre + krawê¿nik
W dniu 2013-05-25 10:33, J.F. pisze:
 po co kuowac ostre kolo ?
G³ównie do jazdy po torze. A czasem na tor trzeba jeszcze dojechaæ.
Dodatkowo na rowerze torowym mo¿na æwiczyæ kadencjê podczas wy¶cigu na szosie.
I to wszystko.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-22 12:38:26
Autor: Ignac
Ostre + krawê¿nik
W dniu ¶roda, 22 maja 2013 08:19:01 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Co Ty robisz, ¿e 45 po krawê¿nikach je¼dzisz? :)

Jak to co,je¶li siê nie bawisz to nie ¿yjesz,
wypada tylko pogratulowaæ koledze fantazji,
nie to co my

Data: 2013-05-23 00:38:14
Autor: live_evil
Ostre + krawê¿nik
On 22.05.2013 21:38, Ignac wrote:
[...]

Shit happens.
Po polsku - zdarza siê. Zdecydowanie wiêcej "atrakcji" mia³em na innych rowerach - mtb, trekking czy na poziomce. Jedyna ró¿nica, to - o czym wspomina³em - na ostrym zamiast mnie podci±æ na krawê¿niku, podrzuci³o.

--
live_evil

Data: 2013-05-23 03:53:27
Autor: Olivander
Ostre + krawê¿nik
nie to co my
Touché! ;-)

Data: 2013-05-24 01:29:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Ostre + krawężnik
On Wed, 22 May 2013, live_evil wrote:

= katapulta

  Ja w sprawie formalnej.
  Ostremu nic do tego, za to hardtailowi i owszem, mo¿e
byæ zupe³nie "nieostry" :)

pzdr, Gotfryd

Ostre + krawężnik