Ostrzałka - 90, 89 88 stopni ?

Data: 2010-12-06 10:02:12
Autor: Rafał VFR
Ostrzałka - 90, 89 88 stopni ?
Witam
Nie wiem po co i dlaczego ale od wielu lat chodzi mi po głowie ostrzałka do nart.
Mądrzy radzą, żeby oddać lepiej narty do konserwacji (raz  roku) - ale co z tego skoro co roku temat do mojej głowy wraca i nie daje spokoju - aż śnieg stopnieje ....
Ale tak się zastanawiam - skąd mam wiedzieć jakiego ustawienia użyć do ostrzenia ? Z czego to wynika ?
I czy Waszym zdaniem taka ostrzałka to jednak nie kicz ? Nie wiem dlaczego pytam skoro i tak pewnie nie zrezygnuje .... ;-)
Rafal VFR
GG 85456
http://etacar.put.poznan.pl/rafal.kowalski/

Data: 2010-12-06 13:11:05
Autor: Grzegorz Lipnicki
Ostrzałka - 90, 89 88 stopni ?

Ale tak się zastanawiam - skąd mam wiedzieć jakiego ustawienia użyć do
ostrzenia ? Z czego to wynika ?

fabryczne kąty rozpoznasz opisywaną tu kiedyś  metodą "pisakową",
tj. czernisz krawędź pisakiem i potem metodą prób i błędów
przy różnych kątach szukasz takiego, przy którym równo
się krawędź błyszczy (znika czarne);
ja potem ostrzę +/- tak, jak fabryka wymyśliła;
a dokładność fabryczna też nie zawsze jest aptekarska,
np. jeden bok 87, a drugi 88:)

I czy Waszym zdaniem taka ostrzałka to jednak nie kicz ?

pewnie zależy jaka; z moich doświadczeń:   imadełko jakieś
(można zmajstrować) też jest potrzebne - wtedy działamy bezproblemowo;

 g.

Ostrzałka - 90, 89 88 stopni ?