Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes

Data: 2011-04-11 14:24:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
Jak w temacie. Gdyby Wam kiedyś przyszła ochota kupować coś przez sieć
w CS West Bikes (www.cswestbikes.com) to zwalczcie w sobie tę chuć, bo
to może nie oszuści, ale na pewno krętacze.

Paręnaście dni temu trafiłem tam na błotniczki, których poszukuję od
miesięcy, w bardzo dobrej cenie. Przeklikałem się przez formularz
zamówienia, żeby zobaczyć ile sobie doliczą za transport i okazało
się, że nic – przesyłka darmowa (z USA do Polski! dwa razy sprawdzałem,
czy kraj docelowy jest właściwy! no normalnie kocham ten sklep!).
W tej sytuacji nie zwlekając dłużej złożyłem zamówienie, zapłaciłem
podając numer karty i z niecierpliwością czekałem na przesyłkę,
zaglądając co jakiś czas na stronę statusu zamówienia.

Niestety, pewnego pięknego dnia strona obsługi klienta zaczęła
twierdzić, że nie znajduje zamówienia o takim numerze, a następnego
dnia na konto wróciła ściągnięta wcześniej zapłata za towar.
I wygląda na to, że z punktu widzenia CS West Bikes sprawa jest
zamknięta – nie dostałem żadnej wiadomości z wyjaśnieniem, nie wiem co
stało i jakim prawem sklep jednostronnie odstąpił od transakcji którą
wcześniej zaakceptował i przyjął zapłatę. A przez prowizje bankowe
przy przewalutowaniu jestem w plecy na całych złotych osiem, że nie
wspomnę o wkurwieniu i irytacji, bo się cieszyłem na te błotniki.

Pchnąłem do nich maila z żądaniem jakichś wyjaśnień, ale szczerze
mówiąc nie mam wielkiej nadziei, bo skoro mogą ot tak, bez słowa
odrzucić zawartą umowę, to nie sądzę, żeby im się chciało odpowiadać
na byle mail.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-11 05:33:38
Autor: Micha Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Parnacie dni temu trafiem tam na botniczki, ktrych poszukuj od
miesicy, w bardzo dobrej cenie. Przeklikaem si przez formularz
zamwienia, eby zobaczy ile sobie dolicz za transport i okazao
si, e nic - przesyka darmowa (z USA do Polski! dwa razy sprawdzaem,
czy kraj docelowy jest waciwy! no normalnie kocham ten sklep!).
W tej sytuacji nie zwlekajc duej zoyem zamwienie, zapaciem
podajc numer karty i z niecierpliwoci czekaem na przesyk,
zagldajc co jaki czas na stron statusu zamwienia.

Nie broni postpowania tego sklepu, ale jeli zobaczye, e wysyka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci si zapali lampka
ostrzegawcza. Par razy sprowadzaem rzeczy z USA i jeli wysyka
kosztowaa 50z to byem cakowicie szczliwy, norma to koo 100zl.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 12:40:30
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:
[...]

Nie bronię postępowania tego sklepu, ale jeśli zobaczyłeś, że wysyłka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci się zapalić lampka
ostrzegawcza. Parę razy sprowadzałem rzeczy z USA i jeśli wysyłka
kosztowała 50zł to byłem całkowicie szczęśliwy, norma to koło 100zl.

Ale różnie to bywa. Ostatnio kupowałem 2 czapeczki Walzcaps - i wysłali
do Europy za darmo. ;)

Data: 2011-04-11 14:48:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On Mon, 11 Apr 2011 05:33:38 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

Nie bronię postępowania tego sklepu, ale jeśli zobaczyłeś, że wysyłka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci się zapalić lampka

A mianowicie dlaczego, skoro dostałem potwierdzenie zamówienia o treści
następującej (podkreślenia moje):

ORDER CONFIRMATION                    Invoice No. XXXX

Bill To:
Tomasz Minkiewicz
[mój adres]
Lodz  [mój kod]
PL
^^ (w formularzu wybierało się całe słowo „Poland”, dopiero tu podano skrótem)

Ship To:
Tomasz Minkiewicz
[mój adres]
Lodz  [mój kod]
PL
^^

[ciach niepotrzebne detale, nie musicie znać numeru mojej karty ;)]

CS West Bikes Items
1 Planet Bike Cascadia 29er fenders, F/R black    @ $38.29 = $38.29 Sub-Total: $38.29
Shipping: $0.00 ()
          ^^^^^
Sales Tax: $0.00

CS West Bikes Total: $38.29

Store Credit: -$0.00

TOTAL DUE: $38.29

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skłaniającego do zapalania
jakichkolwiek lampek? Kod kraju jest wyraźnie podany, koszta przesyłki
również. Miałem wszelkie podstawy by sądzić, że sprzedawca jest
świadom, że ma mi towar wysłać do Polski i oferuje się to zrobić bez
dodatkowej opłaty. Bo tak mi napisał, a ja mu wierzyłem i traktowałem
poważnie jego zapewnienia, zakładając że mam do czynienia z uczciwym
kontrahentem, a nie jakimś szwindlarzem.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-11 05:53:19
Autor: Micha Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:48, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skaniajcego do zapalania
jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tumaczy. Sklepy nie s
instytucjami charytatywnymi, kupowaem w sieci dziesitki razy i nie
paciem za wysyk JEDYNIE przy zamwieniach o duej wartoci.
Sytuacje takie jak opisa kolega Janek (i to jeszcze przy wysyce za
Atlantyk!) s nieprawdopodobnie rzadkie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 06:43:29
Autor: WS
On 11 Kwi, 14:53, Micha Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tumaczy. Sklepy nie s
instytucjami charytatywnymi, kupowaem w sieci dziesitki razy i nie
paciem za wysyk JEDYNIE przy zamwieniach o duej wartoci.

Przesadzasz ;)
np. za free przysylaja http://www.dealextreme.com/p/cycling-stretch-reflective-ankle-band-black-32796

WS

Data: 2011-04-11 12:57:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:
On 11 Kwi, 14:48, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skłaniającego do zapalania
jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie są
instytucjami charytatywnymi, kupowałem w sieci dziesiątki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej wartości.
Sytuacje takie jak opisał kolega Janek (i to jeszcze przy wysyłce za
Atlantyk!) są nieprawdopodobnie rzadkie.

E tam. Parę dni temu zamówiłem sobie w Amazonie futerał na telefon
(coś koło 25 dolarów). Wysyłka również za darmo.

Owszem, może nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Data: 2011-04-11 06:04:48
Autor: Micha Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:57, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

E tam. Par dni temu zamwiem sobie w Amazonie futera na telefon
(co koo 25 dolarw).

Patrzcie jaki buruj!
I nie mw hop, jak jeszcze tego futerau nie masz...
:))

Owszem, moe nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Mam cakowicie odmienne dowiadczenia, poza zamwieniami o duej
wartoci NIGDY nie kupiem nic z wysyk za darmo; a kupuj przez sie
wiele. W takim przypadku jak ten - gdybym widzia opcj wysyki a z
USA za darmo w automatycznym formularzu, lub automatycznym mailu -
skontaktowabym si po prostu z obsug sklepu by si upewni. W
przeciwiestwie do darmowych wysyek - z bdami w skryptach sklepw
spotykaem si nieraz.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 13:07:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:

Owszem, może nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Mam całkowicie odmienne doświadczenia, poza zamówieniami o dużej
wartości NIGDY nie kupiłem nic z wysyłką za darmo; a kupuję przez sieć
wiele. W takim przypadku jak ten - gdybym widział opcję wysyłki aż z
USA za darmo w automatycznym formularzu, lub automatycznym mailu -
skontaktowałbym się po prostu z obsługą sklepu by się upewnić. W
przeciwieństwie do darmowych wysyłek - z błędami w skryptach sklepów
spotykałem się nieraz.

W tym konkretnie przypadku transakcję firmuje Amazon, który ma bardzo
dobrą obsługę klienta. Wedle zapewnień, towar jest już wysłany. :)

Data: 2011-04-11 19:57:18
Autor: Michoo
W dniu 11.04.2011 15:07, Jan Srzednicki pisze:
[...]

Co do skopanych skryptów to Amazon mógłby obsługiwać zestaw znaków szerszy niż US-ASCII...

Zarówno potwierdzenie zakupu jak i adres na przesyłce:
"Micha&#322; Madziar"
ale sprzedawca w wydruku podsumowującym zamówienie napisał mnie przez "ł", a dane miał przecież od Amazonu...

Michoo

Data: 2011-04-11 15:02:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On Mon, 11 Apr 2011 05:53:19 -0700 (PDT)
> [...]

> jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie są

Ale sklepy są podmiotami prawa, zobowiązanymi przestrzegać jego zasad.
Jeśliby nawet ktoś w CS West Bikes popełnił błąd, ustawiając za niski
koszt przesyłki towaru do Polski i sklep miał na takiej transakcji
stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do
najnowszej preclowej mody dostosuję.

kupowałem w sieci dziesiątki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej wartości.
Sytuacje takie jak opisał kolega Janek (i to jeszcze przy wysyłce za
Atlantyk!) są nieprawdopodobnie rzadkie.

Nie kryję – zastanwiałem się, czy ktoś po tamtej stronie się po prostu
nie rąbnął. Ale jeśli nawet, to co z tego?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-11 06:11:54
Autor: Micha Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 15:02, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Ale sklepy s podmiotami prawa, zobowizanymi przestrzega jego zasad.
Jeliby nawet kto w CS West Bikes popeni bd, ustawiajc za niski
koszt przesyki towaru do Polski i sklep mia na takiej transakcji
straci, to i tak nie byby upowaniony do wycofania si zawartej
umowy. Zwaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, e si tak do
najnowszej preclowej mody dostosuj.

Dlatego napisaem, e nie broni sklepu; sowna instytucja by
przynajmniej wysaa pytanie, poinformowaa o bdzie i potrzebie
dopaty itd. Ale wiedz, e jeste w Polsce i moesz im nagwizda;
Billa Gatesa i jego tresowanych prawnikw pewnie by tak nie
potraktowali...

Nie kryj - zastanwiaem si, czy kto po tamtej stronie si po prostu
nie rbn. Ale jeli nawet, to co z tego?

To z tego, e znajc ycie - jeli si nawet rbn, to na pewno nie
bdzie chcia za to zapaci :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 13:08:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do

Ten. A jesteś pewien, że wedle prawa amerykańskiego (federalnego lub
stanowego) w tym konkretnie przypadku taka transakcja jest automatycznie
wiążąca dla sklepu?

Data: 2011-04-11 15:10:43
Autor: Mariusz Kruk
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
> [...]
straci, to i tak nie byby upowaniony do wycofania si zawartej
umowy. Zwaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, e si tak do
Ten. A jeste pewien, e wedle prawa amerykaskiego (federalnego lub
stanowego) w tym konkretnie przypadku taka transakcja jest automatycznie
wica dla sklepu?

Po pierwsze - ciekawe ktre prawo obowizuje. To IIRC nie jest takie
oczywiste.
Po drugie - skoro ju pocignli pienidze z karty, to chyba raczej
ciko twierdzi, e umowy nie byo, nieprawda?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-04-11 15:25:18
Autor: BoDro
Tomasz Minkiewicz pisze:

Nie kryj -- zastanwiaem si, czy kto po tamtej stronie si po prostu
nie rbn. Ale jeli nawet, to co z tego?

czy pomyka w e-sprzeday po stronie sprzedawcy nie wie sprzedajcego? Jest tak chyba w aukcjach internetowych w opcji "kup teraz".

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-04-11 15:38:32
Autor: szufla
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
czy pomyka w e-sprzeday po stronie sprzedawcy nie wie sprzedajcego? Jest tak chyba w aukcjach internetowych w opcji "kup teraz".

nie wiaze.

sz

Data: 2011-04-11 21:37:42
Autor: Faja
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
Dnia Mon, 11 Apr 2011 14:24:51 +0200, Tomasz Minkiewicz napisa(a):

Pchnem do nich maila z daniem jakich wyjanie, ale szczerze
mwic nie mam wielkiej nadziei, bo skoro mog ot tak, bez sowa
odrzuci zawart umow, to nie sdz, eby im si chciao odpowiada
na byle mail.

 Amerykanie maj zakaz sprzeday niektrych towarw czasowo lub cakowicie
do europy na "prob europy" dowiedz si.  ;-)
 --

                         Pozdrwka  Wiesiek

GG: 3645067

Data: 2011-04-12 16:35:09
Autor: amrac
On 11.04.2011 21:37, Faja wrote:
[...]

To niech si naucz blokowa domeny jak im co nie pasi w klientach europejskich.

Data: 2011-04-12 07:14:00
Autor: Iguan007
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20110411142451.033a8766sultan...
miesiecy, w bardzo dobrej cenie. Przeklikalem sie przez formularz
zamwienia, zeby zobaczyc ile sobie dolicza za transport i okazalo
sie, ze nic - przesylka darmowa (z USA do Polski! dwa razy sprawdzalem,
czy kraj docelowy jest wlasciwy! no normalnie kocham ten sklep!).

Najwyrazniej cos namieszali. Maja napisane na stronie glownej:" Currently everything within our catalog ship free within the United State. For International shipping we will re-invoice you and add the cost of shipping to your purchase". Ale moze zamiast gdybac, to lepiej do nich zadzwonic? Pomylki sie zdarzaja.Numer jest na stronie glownej.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2013-07-31 09:21:37
Autor: Jan45
W dniu 2011-04-11 14:24, Tomasz Minkiewicz pisze:
Jak w temacie. Gdyby Wam kiedyś przyszła ochota kupować coś przez sieć
w CS West Bikes (www.cswestbikes.com) to zwalczcie w sobie tę chuć, bo
to może nie oszuści, ale na pewno krętacze.

(...)

Z opisu całej sytuacji wynika jasno, że to nie są żadni
kanciarze. O czym sam piszesz (oszuści=kanciarze, cytat powyżej).
Za mocne określenie w tytule wątku. Co się tyczy darmowej
przesyłki, to jest ona po prostu wliczona w cenę i już.
Nie ma się czym ekscytować.

Odstąpili od umowy w zakresie sprzedaży i sądzę,
że mieli do tego prawo. Strata ośmiu złotych to
jest koszt ryzyka przy kupowaniu czegoś dziwnie tanio.
Tyle że szanująca klienta firma przesłałaby kilka
słów wyjaśnienia.

Z ewidentną próbą oszustwa zetknąłem się kilka lat temu,
ale dzięki przezorności uniknąłem straty. Szło o aparat
fotograficzny znanej marki, w cenie połowy ceny krajowej.
Sprzedawca - w GB. Witryna internetowa była, a jakże.
Były ładne zdjęcia i opisy, tylko jakoś nie mogłem
się doszukać nazwiska i adresu osoby sprzedającej.
Udało mi się to w trybie dialogowym tej witryny, gość
odpowiedział na kilka moich pytań o detale. Ale kiedy
zacząłem drążyć temat płatności i odpowiedzialności,
zamilkł, a jego witryna całkowicie ZNIKŁA(!). Potem
dopiero się dowiedziałem, że to jedna z efemeryd,
firma typu krzak, która pojawia się znienacka, coś
tam chapnie naiwniakom i znika, niczego nie dostarcza
i rzecz jasna pieniędzy nie zwraca.

Życzę zdrowia, nie ma się czym denerwować.

Jan

Data: 2013-07-31 19:11:02
Autor: Jan45
[...]

Coś ty taki gorączka człowiek? To nie są żadni kanciarze.
Sam to zresztą odwołujesz, osłabiasz zarzut, nazywając ich
krętaczami (jako że kanciarze=oszuści). Wg mnie to nawet
nie są krętacze. Przyjemniej by było co prawda, gdyby się
usprawiedliwili, ale przy takiej cenie można im wybaczyć
ten nietakt.

To, czego doświadczyłeś, to normalny koszt ryzyka, te całe
osiem złotych za przelew. Ryzyko takie jest normalne, kiedy
szuka się jakichś szczególnie niskich cen i tp. okazji.
Trzeba się z tym liczyć i nie boleć nad stratą.

A oszustwa? Owszem zdarzają się, ale jeśli zachować zdrowy
rozsądek i pewną dozę przezorności, można uniknąć strat.
Tych prawdziwych, czyli dużych.
Mnie się zdarzyło kilka lat temu trafić na znakomitą z pozoru
okazję kupna markowego aparatu, lustrzanki nawiasem pisząc,
i to z tych droższych, za cenę równą połowie ceny krajowej.
Sprzedawca miał rezydencję w Anglii i całkiem przyzwoitą
witrynę internetową. Coś mnie jednak tknęło, kiedy nie mogłem
na tej witrynie znaleźć nazwiska i adresu sprzedawcy.
Nawiązałem z nim kontakt za pośrednictwem tejże witryny
w okienku dialogowym i sprowokowałem do tego, że podał mi
swoje namiary. No i tu go miałem. Sprawdzając te namiary
zadałem następne pytania uściślające wiarygodność, a także
popytałem ludzi w sieci.
I co się stało? W jednym dniu wszystko znikło, i ta witryna,
i adres mejlowy stał się nieaktualny.

A ja z pewnym żalem stwierdziłem, że takie świetne okazje
to jednak sfera bajkowa. Może czasem się coś takiego trafi,
ale na pewno nie jako sklep, a raczej na allegro, kiedy
komuś potrzebna jest szybka gotówka.

Pozdrawiam,
Jan

Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes