Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes

Data: 2011-04-11 05:33:38
Autor: Michał Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Paręna¶cie dni temu trafiłem tam na błotniczki, których poszukuję od
miesięcy, w bardzo dobrej cenie. Przeklikałem się przez formularz
zamówienia, żeby zobaczyć ile sobie dolicz± za transport i okazało
się, że nic - przesyłka darmowa (z USA do Polski! dwa razy sprawdzałem,
czy kraj docelowy jest wła¶ciwy! no normalnie kocham ten sklep!).
W tej sytuacji nie zwlekaj±c dłużej złożyłem zamówienie, zapłaciłem
podaj±c numer karty i z niecierpliwo¶ci± czekałem na przesyłkę,
zagl±daj±c co jaki¶ czas na stronę statusu zamówienia.

Nie bronię postępowania tego sklepu, ale je¶li zobaczyłe¶, że wysyłka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci się zapalić lampka
ostrzegawcza. Parę razy sprowadzałem rzeczy z USA i je¶li wysyłka
kosztowała 50zł to byłem całkowicie szczę¶liwy, norma to koło 100zl.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 12:40:30
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:
On 11 Kwi, 14:24, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Paręnaście dni temu trafiłem tam na błotniczki, których poszukuję od
miesięcy, w bardzo dobrej cenie. Przeklikałem się przez formularz
zamówienia, żeby zobaczyć ile sobie doliczą za transport i okazało
się, że nic - przesyłka darmowa (z USA do Polski! dwa razy sprawdzałem,
czy kraj docelowy jest właściwy! no normalnie kocham ten sklep!).
W tej sytuacji nie zwlekając dłużej złożyłem zamówienie, zapłaciłem
podając numer karty i z niecierpliwością czekałem na przesyłkę,
zaglÄ…dajÄ…c co jakiĹ› czas na stronÄ™ statusu zamĂłwienia.

Nie bronię postępowania tego sklepu, ale jeśli zobaczyłeś, że wysyłka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci się zapalić lampka
ostrzegawcza. Parę razy sprowadzałem rzeczy z USA i jeśli wysyłka
kosztowała 50zł to byłem całkowicie szczęśliwy, norma to koło 100zl.

Ale różnie to bywa. Ostatnio kupowałem 2 czapeczki Walzcaps - i wysłali
do Europy za darmo. ;)

Data: 2011-04-11 14:48:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On Mon, 11 Apr 2011 05:33:38 -0700 (PDT)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

Nie bronię postępowania tego sklepu, ale jeśli zobaczyłeś, że wysyłka
z USA do Polski jest za darmo - to powinna Ci się zapalić lampka

A mianowicie dlaczego, skoro dostałem potwierdzenie zamówienia o treści
następującej (podkreślenia moje):

ORDER CONFIRMATION                    Invoice No. XXXX

Bill To:
Tomasz Minkiewicz
[mĂłj adres]
Lodz  [mĂłj kod]
PL
^^ (w formularzu wybierało się całe słowo „Poland”, dopiero tu podano skrótem)

Ship To:
Tomasz Minkiewicz
[mĂłj adres]
Lodz  [mĂłj kod]
PL
^^

[ciach niepotrzebne detale, nie musicie znać numeru mojej karty ;)]

CS West Bikes Items
1 Planet Bike Cascadia 29er fenders, F/R black    @ $38.29 = $38.29 Sub-Total: $38.29
Shipping: $0.00 ()
          ^^^^^
Sales Tax: $0.00

CS West Bikes Total: $38.29

Store Credit: -$0.00

TOTAL DUE: $38.29

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skłaniającego do zapalania
jakichkolwiek lampek? Kod kraju jest wyraźnie podany, koszta przesyłki
również. Miałem wszelkie podstawy by sądzić, że sprzedawca jest
świadom, że ma mi towar wysłać do Polski i oferuje się to zrobić bez
dodatkowej opłaty. Bo tak mi napisał, a ja mu wierzyłem i traktowałem
poważnie jego zapewnienia, zakładając że mam do czynienia z uczciwym
kontrahentem, a nie jakimĹ› szwindlarzem.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-11 05:53:19
Autor: Michał Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:48, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skłaniaj±cego do zapalania
jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie s±
instytucjami charytatywnymi, kupowałem w sieci dziesi±tki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej warto¶ci.
Sytuacje takie jak opisał kolega Janek (i to jeszcze przy wysyłce za
Atlantyk!) s± nieprawdopodobnie rzadkie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 06:43:29
Autor: WS
On 11 Kwi, 14:53, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie s±
instytucjami charytatywnymi, kupowałem w sieci dziesi±tki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej warto¶ci.

Przesadzasz ;)
np. za free przysylaja http://www.dealextreme.com/p/cycling-stretch-reflective-ankle-band-black-32796

WS

Data: 2011-04-11 12:57:31
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:
On 11 Kwi, 14:48, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Co w tym potwierdzeniu jest niejasnego i skłaniającego do zapalania
jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie są
instytucjami charytatywnymi, kupowałem w sieci dziesiątki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej wartości.
Sytuacje takie jak opisał kolega Janek (i to jeszcze przy wysyłce za
Atlantyk!) sÄ… nieprawdopodobnie rzadkie.

E tam. Parę dni temu zamówiłem sobie w Amazonie futerał na telefon
(coś koło 25 dolarów). Wysyłka również za darmo.

Owszem, moĹĽe nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Data: 2011-04-11 06:04:48
Autor: Michał Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 14:57, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

E tam. Parę dni temu zamówiłem sobie w Amazonie futerał na telefon
(co¶ koło 25 dolarów).

Patrzcie jaki burżuj!
I nie mów hop, jak jeszcze tego futerału nie masz...
:))

Owszem, może nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Mam całkowicie odmienne do¶wiadczenia, poza zamówieniami o dużej
warto¶ci NIGDY nie kupiłem nic z wysyłk± za darmo; a kupuję przez sieć
wiele. W takim przypadku jak ten - gdybym widział opcję wysyłki aż z
USA za darmo w automatycznym formularzu, lub automatycznym mailu -
skontaktowałbym się po prostu z obsług± sklepu by się upewnić. W
przeciwieństwie do darmowych wysyłek - z błędami w skryptach sklepów
spotykałem się nieraz.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 13:07:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Michał Wolff wrote:

Owszem, moĹĽe nie jest to powszechne, ale wcale nie takie rzadkie czy
nietypowe.

Mam całkowicie odmienne doświadczenia, poza zamówieniami o dużej
wartości NIGDY nie kupiłem nic z wysyłką za darmo; a kupuję przez sieć
wiele. W takim przypadku jak ten - gdybym widział opcję wysyłki aż z
USA za darmo w automatycznym formularzu, lub automatycznym mailu -
skontaktowałbym się po prostu z obsługą sklepu by się upewnić. W
przeciwieństwie do darmowych wysyłek - z błędami w skryptach sklepów
spotykałem się nieraz.

W tym konkretnie przypadku transakcjÄ™ firmuje Amazon, ktĂłry ma bardzo
dobrą obsługę klienta. Wedle zapewnień, towar jest już wysłany. :)

Data: 2011-04-11 19:57:18
Autor: Michoo
W dniu 11.04.2011 15:07, Jan Srzednicki pisze:
[...]

Co do skopanych skryptów to Amazon mógłby obsługiwać zestaw znaków szerszy niż US-ASCII...

Zarówno potwierdzenie zakupu jak i adres na przesyłce:
"Micha&#322; Madziar"
ale sprzedawca w wydruku podsumowującym zamówienie napisał mnie przez "ł", a dane miał przecież od Amazonu...

Michoo

Data: 2011-04-11 15:02:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On Mon, 11 Apr 2011 05:53:19 -0700 (PDT)
> [...]

> jakichkolwiek lampek?

Jak tego nie rozumiesz, to nie ma co tego tłumaczyć. Sklepy nie są

Ale sklepy są podmiotami prawa, zobowiązanymi przestrzegać jego zasad.
Jeśliby nawet ktoś w CS West Bikes popełnił błąd, ustawiając za niski
koszt przesyłki towaru do Polski i sklep miał na takiej transakcji
stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do
najnowszej preclowej mody dostosujÄ™.

kupowałem w sieci dziesiątki razy i nie
płaciłem za wysyłkę JEDYNIE przy zamówieniach o dużej wartości.
Sytuacje takie jak opisał kolega Janek (i to jeszcze przy wysyłce za
Atlantyk!) sÄ… nieprawdopodobnie rzadkie.

Nie kryję – zastanwiałem się, czy ktoś po tamtej stronie się po prostu
nie rąbnął. Ale jeśli nawet, to co z tego?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-11 06:11:54
Autor: Michał Wolff
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
On 11 Kwi, 15:02, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Ale sklepy s± podmiotami prawa, zobowi±zanymi przestrzegać jego zasad.
Je¶liby nawet kto¶ w CS West Bikes popełnił bł±d, ustawiaj±c za niski
koszt przesyłki towaru do Polski i sklep miał na takiej transakcji
stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do
najnowszej preclowej mody dostosuję.

Dlatego napisałem, że nie bronię sklepu; słowna instytucja by
przynajmniej wysłała pytanie, poinformowała o błędzie i potrzebie
dopłaty itd. Ale wiedz±, że jeste¶ w Polsce i możesz im nagwizdać;
Billa Gatesa i jego tresowanych prawników pewnie by tak nie
potraktowali...

Nie kryję - zastanwiałem się, czy kto¶ po tamtej stronie się po prostu
nie r±bn±ł. Ale je¶li nawet, to co z tego?

To z tego, że znaj±c życie - je¶li się nawet r±bn±ł, to na pewno nie
będzie chciał za to zapłacić :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-11 13:08:39
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-11, Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do

Ten. A jesteś pewien, że wedle prawa amerykańskiego (federalnego lub
stanowego) w tym konkretnie przypadku taka transakcja jest automatycznie
wiÄ…ĹĽÄ…ca dla sklepu?

Data: 2011-04-11 15:10:43
Autor: Mariusz Kruk
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
> [...]
stracić, to i tak nie byłby upoważniony do wycofania się zawartej
umowy. Zwłaszcza jednostronnego. Pacta sunt servanda, że się tak do
Ten. A jeste¶ pewien, że wedle prawa amerykańskiego (federalnego lub
stanowego) w tym konkretnie przypadku taka transakcja jest automatycznie
wi±ż±ca dla sklepu?

Po pierwsze - ciekawe które prawo obowi±zuje. To IIRC nie jest takie
oczywiste.
Po drugie - skoro już poci±gnęli pieni±dze z karty, to chyba raczej
ciężko twierdzić, że umowy nie było, nieprawdaż?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-04-11 15:25:18
Autor: BoDro
Tomasz Minkiewicz pisze:

Nie kryję -- zastanwiałem się, czy kto¶ po tamtej stronie się po prostu
nie r±bn±ł. Ale je¶li nawet, to co z tego?

czy pomyłka w e-sprzedaży po stronie sprzedawcy nie wi±że sprzedaj±cego? Jest tak chyba w aukcjach internetowych w opcji "kup teraz".

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-04-11 15:38:32
Autor: szufla
Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes
czy pomyłka w e-sprzedaży po stronie sprzedawcy nie wi±że sprzedaj±cego? Jest tak chyba w aukcjach internetowych w opcji "kup teraz".

nie wiaze.

sz

Data: 2011-04-12 16:31:38
Autor: amrac
On 11.04.2011 14:53, Michał Wolff wrote:
[...]

dealextreme.com

Ostrzegam przed kanciarzami z CS West Bikes