Data: 2016-06-16 15:00:08 | |
Autor: Bolkowik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
Zdarzyło mi się zahamować tak gwałtownie, że gdyby był pasażer to pewnie przykleiłby się do szyby. Z tyłu usłyszałem tylko pisk i za chwilę przyleciał facet rzucając q..ami. Nie doszło do zderzenia. Był korek, prędkość ok 20 km/h. Zapomniałem, że jade automatem mercedesem osobowym. Zareagowalem jak przy skrzyni manualnej, czyli nacisnałem sprzęgło, ale tym razem sprzęgła nie było tylko był pedał hamulca wcisniety gwałtownie i mocno. Jeżdżę głównie 99,9% z skrzynią manualną. Takie małe ostrzezenie dla jeżdżących na d. |
|
Data: 2016-06-16 15:30:56 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-16 o 15:00, Bolkowik pisze:
Takie małe ostrzezenie dla jeżdżących na d.Przyzwyczajeni do manuala jadący okazyjnie automatem proszeni są o zastawianie lewej nogi w domu. Można też sobie na niej usiąść, ale przy długich trasach drętwieje. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-16 16:51:58 | |
Autor: T. | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-16 o 15:00, Bolkowik pisze:
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. To dawaj harmonogram Twoich jazd, żebyśmy uważali na Ciebie... :-) T. |
|
Data: 2016-06-16 16:58:16 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** Bolkowik pisze tak:
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. Wczoraj, rozjuszony po wizycie w wydziale komunikacji, wracałem do domu i przegapiłem zamiejscowego tumistania. Jak dałem po heblach to ABS się włączył. Gdyby ktoś jechał za mną to na bank uderzyłby w tył. Czy można wymienić dowód rej przez internet i dlaczego nadal nie? :) Ale debilizm kwitnie. Trzy krzesełka a ludzi tabuny. Dwie baby buszują po Allegro a tylko jedna obsługuje komunikacyjne. Po dowody osobiste przychodzi co dziesiąta osoba. Przychodzą młoty i myślą, że jak ktoś siedzi tam, to po to żeby im pokibicować jak rejestrują swojego szrota. Wpadają i k. od razu do okienka, pan i hrabia Android w bermudach i okularkach. Portfel gruby od paragonów i zapisków. Na dzień dobry won opłacić. Jakby terminala nie można zamontować. Nawet na przeglądzie mają terminal (zawsze sprawny). Kwestionariusz wypytywanka krzywo skserowany jak za komuny a wszystkie dane mają przecież w kompie. Chyba po to żeby pomylić się wpisując vin. I dalej debile w 2016r drukuja dowody na sześć pieczątek. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-16 16:00:41 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Wczoraj, rozjuszony po wizycie w wydziale komunikacji, wracałem do domu i przegapiłem zamiejscowego tumistania. Jak dałem po heblach to ABS się włączył. Gdyby ktoś jechał za mną to na bank uderzyłby w tył. W Poznaniu maja juz płatnosc karta. Ale reszta jak to w urzedniczym swiatku... - rejestracja przez internet - dzis mozesz sie zarejestrowac na termin za 2 tygodnie... - po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w ramach tego samego UK - w ogole po co to łazenie z tablicami i po co wymiana tablic... - dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? itd, itp... Szkoda ze dobra zmiana tutaj nie dotarła... |
|
Data: 2016-06-16 19:41:43 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" Wczoraj, rozjuszony po wizycie w wydziale komunikacji, wracałem do domu W Poznaniu maja juz płatnosc karta. Ale reszta jak to w urzedniczym swiatku... - rejestracja przez internet - dzis mozesz sie zarejestrowac na termin za 2 tygodnie... - po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w ramach tego samego UK - w ogole po co to łazenie z tablicami i po co wymiana tablic... - dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? itd, itp... -- - Po co w ogóle rejestrować samochód Szkoda ze dobra zmiana tutaj nie dotarła... -- - Bo dla kogo dobra |
|
Data: 2016-06-17 11:30:05 | |
Autor: T. | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-16 o 19:41, re pisze:
Pisali o Infoaferze - przewały na setki milionów związane z informatyzacją administracji. No ale sprawa przycichła, bo to byli znajomi królika... CBA się dopiero teraz zaczyna ogarniać i już zaczynają się wizyty u panów od ośmiorniczek. T. |
|
Data: 2016-06-17 10:57:29 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...
Pisali o Infoaferze - przewały na setki milionów związane z informatyzacją administracji. No ale sprawa przycichła, bo to byli znajomi królika... I dlatego mozna sie umówić dopiero na za dwa tygodnie? Come on, nawet zwolennik pis nie moze byc az tak naiwny... To zwykłe nieróbstwo urzedników połączone z brakiem nastawienia na obsługę klienta. |
|
Data: 2016-06-17 14:37:58 | |
Autor: T. | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-17 o 12:57, Budzik pisze:
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...Gminy wprowadzały u siebie dowolne oprogramowanie, więc każda ma dane od Annasza do Kajfasza. A inicjatywy odgórne, które miały ten burdel opanować, zostały uwalone przez bohaterów Infoafery właśnie. Poczytaj o kolejnych Cepikach, Peselach II itp. Zajrzyj do historii informatyzacji służby zdrowia, uwalonych propozycjach (choćby Sośnierza) - tylko dlatego, że "nasi" nie mogliby zarobić. t. Ps. U mnie w gminie nie ma kolejek, a wiele spraw można załatwić elektronicznie. Ps. U mojego ojca w firmie jak ktoś nie odpalił 10% od wartości przetargu panu dyrektorowi (firma wojskowa, państwowa), to nawet nie miał po co startować w przetargu. |
|
Data: 2016-06-17 14:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...
Gminy wprowadzały u siebie dowolne oprogramowanie, więc każda ma dane od Annasza do Kajfasza. A inicjatywy odgórne, które miały ten burdel opanować, zostały uwalone przez bohaterów Infoafery właśnie. Poczytaj o kolejnych Cepikach, Peselach II itp. Zajrzyj do historii informatyzacji służby zdrowia, uwalonych propozycjach (choćby Sośnierza) - tylko dlatego, że "nasi" nie mogliby zarobić.Nie rozumiemy się... To ze ktos wprowadzał jakies własne oprogramowanie nie ma nic wspolnego z tym, ze ustawił parametry w taki an ie inny sposób. Zebysmy sie dobrze zrozumieli - jestem bardzo krytyczny do wielu rozwiazan informatycznych, niemniej akurat ta sprawa to zwykłe lenistwo urzedników. Z jakis powodów tak im było wygodnie i tak sobie ustawili kolejkowanie. Ps. U mnie w gminie nie ma kolejek, a wiele spraw można załatwić elektronicznie. No i? Tak jest zapewne w wielu gminach ale to trudno porównywać bo wielkosc gin jest bardzo rózna. Ps. U mojego ojca w firmie jak ktoś nie odpalił 10% od wartości przetargu panu dyrektorowi (firma wojskowa, państwowa), to nawet nie miał po co startować w przetargu. Zgłosiłes do prokuratury...? |
|
Data: 2016-06-17 18:00:11 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" Pisali o Infoaferze - przewały na setki milionów związane z I dlatego mozna sie umówić dopiero na za dwa tygodnie? Come on, nawet zwolennik pis nie moze byc az tak naiwny... To zwykłe nieróbstwo urzedników połączone z brakiem nastawienia na obsługę klienta. -- - Brak konkurencji. Z tym, że to generalnie nie jest do niczego potrzebne a nie tylko jest słabo realizowane. |
|
Data: 2016-06-17 17:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
Pisali o Infoaferze - przewały na setki milionów związane z Juz kiedys rozmawialismy o samej kwestii rejestracji. Ja tą potrzebe rozumiem, bo auto to wbrew pozorom bardzo niebezpieczne narzedzie, zeby nie powiedziec, ze broń. Natomiast, tak jak piszesz, realizacja rejestracji jest bardzo słabo realizowana. |
|
Data: 2016-06-17 19:28:54 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" To zwykłe nieróbstwo urzedników połączone z brakiem nastawienia na Juz kiedys rozmawialismy o samej kwestii rejestracji. Ja tą potrzebe rozumiem, bo auto to wbrew pozorom bardzo niebezpieczne narzedzie, zeby nie powiedziec, ze broń. -- - Co Ty pieprzysz ?! Żeby coś było bronią to musi do tego służyć a aut używamy do jeżdżenia a nie do zabijania. Bardzo rzadko zdarza się że auto jest używane do zabijania, wręcz nie słyszałem, o takim przypadku. I ta rejestracja też nie jest po to by niezarejestrowanych nie dało się użyć tylko by z rejestracji czynić użytek fiskalny i inwigilacyjny. |
|
Data: 2016-06-18 04:00:39 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
To zwykłe nieróbstwo urzedników połączone z brakiem nastawienia na Jeżeli nie zrozumiałes mojego przerysowanego okreslenia samochodu jako broni to trudno. Powiem ci jednak, ze w Polsce zdecydowanie wiecej osób ginie przez samochody niz przez pistolety czy karabiny. |
|
Data: 2016-06-18 11:43:58 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" To zwykłe nieróbstwo urzedników połączone z brakiem nastawienia na Jeżeli nie zrozumiałes mojego przerysowanego okreslenia samochodu jako broni to trudno. Powiem ci jednak, ze w Polsce zdecydowanie wiecej osób ginie przez samochody niz przez pistolety czy karabiny. -- - No i jeszcze w wypadku promu kosmicznego. |
|
Data: 2016-06-18 13:00:38 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
Żeby coś było bronią to musi do tego służyć a aut używamy do jeżdżenia Cóż za idiotyczna odpowiedz... Nie, w wypadku promu kosmicznego nie ginie duzo ludzi... |
|
Data: 2016-06-18 17:02:15 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik"
Cóż za idiotyczna odpowiedz... -- - Przerosła ? |
|
Data: 2016-06-18 17:17:13 | |
Autor: Czarek | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 18.06.2016 o 17:02, re pisze:
Ciebie przerosły wymagania potrzebne do zmiany czytnika news, więc nie osądzaj innych, bo twoja wiedza w porównaniu z nimi jest zerowa. -- Czarek |
|
Data: 2016-06-19 00:10:25 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Czarek"
Ciebie przerosły wymagania potrzebne do zmiany czytnika news, -- - Czyli co ? Nie umiem go przekompilować ? więc nie osądzaj innych, bo twoja wiedza w porównaniu z nimi jest zerowa. -- - Na temat zmiany ? No to nie w kij pierdział. |
|
Data: 2016-06-19 10:00:19 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik re re@re.invalid ...
pa...Jeżeli nie zrozumiałes mojego przerysowanego okreslenia samochodu jako |
|
Data: 2016-06-19 21:26:37 | |
Autor: re | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" pa...Jeżeli nie zrozumiałes mojego przerysowanego okreslenia samochodu jako -- - Tato, nie rób nam tego |
|
Data: 2016-06-16 20:01:31 | |
Autor: J.F. | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ... Czy można wymienić dowód rej przez internet i dlaczego nadal nie? :) Te 6 pieczatek starcza na 10 lat w nowym - wiec zazwyczaj nie stanowi problemu. Najwyzej urzad odwiedzisz - raz na 10 lat to przeciez mozna :-) A przez 10 lat to i dane moga ulec skorygowaniu :-) W Poznaniu maja juz płatnosc karta. We Wroclawiu tez. Dawniej mieli opory, no bo prowizja, dzis prowizje spadly .. Ale reszta jak to w urzedniczym swiatku... We wrocku szybciej. Ale czasem i te 2 tyg dobre. - po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w ramach No bo na tablicach sa naklejki legalizacyjne. Po co one komu ? - dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? No a jak nakleic naklejke ? :-) A jak odbierze osoba nieuprawniona ? Szkoda ze dobra zmiana tutaj nie dotarła... Zawsze mozna podrzucic nowemu ministrowi, albo poslowi w swoim okregu i poczekac na skutki ... J. |
|
Data: 2016-06-16 19:00:57 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
A jak nie ulegna to POCO???? Zwłaszcza, ze przy dzisiejszej informatyzacji i tak wszystko powinno być dostepne bez dowodu rejestracyjnego.Czy można wymienić dowód rej przez internet i dlaczego nadal nie? :) Nie powinnismy go w ogole musiec wozic ze sobą! Dobre w jakim sensie?W Poznaniu maja juz płatnosc karta. Bo chyba tworzysz jakas nowa definicje słowa DOBRE... To jest kpina z ludzi i nie ma w tym nic dobrego. Powinna być mozliwosc rejestracji z dnia na dzien. Ja wiem jaka jest odpowiedz urzednika.- po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w ramach Ja sie pytam PO CO?!?!? - dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? Za przeproszeniem - a po chuj naklejka? A jak odbierze osoba nieuprawniona ?Sadowne listy da rade a dowodu rejestracyjnego nie da rady? Dziwne... Nie jestem naiwny...Szkoda ze dobra zmiana tutaj nie dotarła... Od tego sa naczelnicy wydziałów, zeby takie sprawy załatwić. |
|
Data: 2016-06-16 20:38:34 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 16.06.2016 o 20:01, J.F. pisze:
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości Czyli można iść wprost do urzędu i zapłacić w okienku podczas rejestracji? Nie trzeba wcześniej przynieść w zębach dowodów wpłaty/przelewu? |
|
Data: 2016-06-16 20:52:19 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Dokładnie.Czy można wymienić dowód rej przez internet i dlaczego nadal nie? :) |
|
Data: 2016-06-16 23:00:29 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 16.06.2016 o 22:52, Budzik pisze:
Czyli można iść wprost do urzędu i zapłacić w okienku podczasDokładnie. Wreszcie coś mądrego... |
|
Data: 2016-06-16 23:49:12 | |
Autor: J.F. | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Dnia Thu, 16 Jun 2016 20:38:34 +0200, Cavallino napisał(a):
W dniu 16.06.2016 o 20:01, J.F. pisze: A gdzie tam - od okienka idziesz do kasy, tam placisz karta i wracasz z dowodem w zebach. Na szczescie kasa jest trzy okienka dalej :-) Tzn pisze o Wroclawiu. J. |
|
Data: 2016-06-16 23:32:27 | |
Autor: grejon83 | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 23:48:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Thu, 16 Jun 2016 20:38:34 +0200, Cavallino napisał(a): A taka transakcja jest rozliczana jako normalna płatność kartą chociaż? Bo na Poczcie Polskiej podobno też można płacić kartą, ale to jest traktowane jako wypłata gotówki. -- Pozdrawiam, Grzegorz Jońca |
|
Data: 2016-06-17 09:14:02 | |
Autor: J.F. | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Dnia Thu, 16 Jun 2016 23:32:27 -0700 (PDT), grejon83@gmail.com
W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 23:48:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Tak. Bo na Poczcie Polskiej podobno też można płacić kartą, ale to jest traktowane jako wypłata gotówki. W okienku obcego banku. Ale to sie ma zmienic. J |
|
Data: 2016-06-16 22:59:41 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 20:02:09 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> I dalej debile w 2016r drukuja dowody na sześć pieczątek.. 9 lat. Własnie mnie to spotkało - puntek kończy w tym roku 9 lat, a ja nie mam miejsca na kolejną pieczątkę :( Pozdrawiam MK |
|
Data: 2016-06-17 13:55:24 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:
> I dalej debile w 2016r drukuja dowody na sześć pieczątek. Najbardziej wk. jest to, że traci się kartę stałego klienta na stacji diagnostycznej. No chyba, że zrobić ksero starego dowodu i całkiem przypadkowo pokazać ;) Nie wiem czy w kompie widzą historię badań czy nie ale i tak patrzą w kompa po badaniu a nie przed. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-17 07:20:25 | |
Autor: grejon83 | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu piątek, 17 czerwca 2016 13:55:27 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:
W jakim sensie się traci? Zmienia się VIN pojazdu albo nazwisko właściciela? -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. Podobnie Tranzyt :) -- Pozdrawiam, Grzegorz Jońca |
|
Data: 2016-06-17 20:50:34 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** pisze tak:
Najbardziej wk. jest to, że traci się kartę stałego klienta na nie żartuj sobie Ausfahrt. The biggest city in Germany. buuchacha dobre :) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. Tranzyt. The biggest city in Poland :) |
|
Data: 2016-06-18 00:01:43 | |
Autor: grejon83 | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu piątek, 17 czerwca 2016 20:50:38 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
na ** p.m.s ** pisze tak: Nie żartuję tylko pytam. Auto jest to samo, właściciel też, a ty piszesz, że przez zmianę dowodu się traci kartę stałego klienta. -- Pozdrawiam, Grzegorz Jońca |
|
Data: 2016-06-18 10:02:28 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** grejon83@gmail.com pisze tak:
>> Najbardziej wk. jest to, że traci się kartę stałego klienta na Jeśli przychodzisz z sześcioma pieczątkami od nich tzn że dałeś im zarobić co najmniej 600zł (bez gazu), że ich lubisz, wspierasz, dajesz im pracę, że ich się nie boisz i nie jesteś kombinatorem co skacze z kwiatka na kwiatek. Jeśli dodatkowo przyjdziesz w ubraniu roboczym, branżowym, służbowym mechanika, strażaka, wodkana, gazownika, energi to jest domniemanie że jeśteś chłop na schwał co ma pojecie o technice, mechanice a nie androidowa pizda król relaksu co może narobic kłopotów i na którego trzeba bacznie uważać co się przy nim robi i mówi. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-18 03:00:20 | |
Autor: Bolko | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
androidowa pizda król relaksu Dobre, muszę zapamietac, |
|
Data: 2016-06-18 14:15:52 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 12:00, Bolko pisze:
androidowa pizda król relaksu Wężykiem. |
|
Data: 2016-06-18 13:00:37 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Jeśli przychodzisz z sześcioma pieczątkami od nich tzn że dałeś im zarobić co najmniej 600zł (bez gazu), że ich lubisz, wspierasz, dajesz im pracę, że ich się nie boisz i nie jesteś kombinatorem co skacze z kwiatka na kwiatek. Chyba lekko wspolczuje rozterek zwiazanych ze zrobieniem przeglądu. A moze zazdroszcze pieknego umysłu... :))) |
|
Data: 2016-06-18 20:09:46 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Jeśli przychodzisz z sześcioma pieczątkami od nich tzn że dałeś Samo życie. Pani w okienku też ma kredyt do wykarmienia ;) W dzisiejszych czasach taka złota fucha gdzie siedzisz we czterech i przez 70% czasu antenowego czekasz na samochody to malinka. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-19 22:21:19 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
On Sat, 18 Jun 2016 20:09:46 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
W dzisiejszych czasach taka złota fucha gdzie siedzisz we czterech i przez 70% czasu antenowego czekasz na samochody to malinka. No popacz Pan, a nowe SKP powstają dalej. A ponoć to taki niedochodowy biznes jest, i jeszcze kilka baniek na start trzeba włożyć. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-06-20 09:10:13 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** pisze tak:
W dzisiejszych czasach taka złota fucha gdzie siedzisz we czterech taksówkarzy też przybywa ;) Może już przyszły czasy na jakikolwiek biznes o pewnym dochodzie pobłogosław Panie. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-17 12:54:52 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
9 lat. Własnie mnie to spotkało - puntek kończy w tym roku 9 lat, a ja nie mam miejsca na kolejną pieczątkę :( Ze co? Karte stałego klienta? Na stacji diagnostycznej? I co ona daje? Puszczaja bez sprawnych haulców? Ale pociesze cie - na pewno maja w komputerze. Wystarczy, jak przyjezdzasz, lekko sie podpowiedziec, ze jestes stałym klientem :) BTW kiedys stacja wysyłała karte ze zbliza sie termin przeglądu. Bardzo sobie chwaliłem takie rozwiazanie ale widze ze przestali wysyłać. Rozumiem, koszty. Pytanie dlaczego nie przerzucili sie na smsy czy maile? Nie rozumiem... Ostatnio przepatrzyłem przegląd o 8 miesiecy... |
|
Data: 2016-06-17 06:02:20 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu piatek, 17 czerwca 2016 14:54:54 UTC+2 uzytkownik Budzik napisal:
> > Najbardziej wk. jest to, ze traci sie karte stalego klienta na No tak to dziala :) Nie wiem czy obejmuje niesprawne hamulce, ale drobny wyciek oleju czy luz na laczniku stabilizatora tak. A to wygodna opcja, kiedy nie musisz w ciagu tygodnia bezwzglednie naprawic auta bo masz warunkowe dopuszczenie do ruchu. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2016-06-17 17:00:35 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik Marcin Kiciński mmkicinski@gmail.com ...
Ja tam głosuje nogami.> Najbardziej wk. jest to, ze traci sie karte stalego klienta naNo tak to dziala :) Nie wiem czy obejmuje niesprawne hamulce, ale Kiedys jezdziłem na bardzo fajna stacje i było dokładnie tak jak mowisz. Potem diagnosta zmienił się na takiego głupkowatego co by najchetnietniej auto odwalił za przepaloną zarówkę. W miedzyczasie zwiedziłem 2-3 inne stacje gdzie niby wszystko było ok, ale diagnosci obsługiwali jakbym im jakas łaske robił ze przyjechałem. Az ostatnio trafiłem do super miejsca i teraz tylko tam jezdze. Fakt jest faktem, ze moze łatwiej mi wybrac bo mam kilka aut wiec i bytnosc na stacjach diagnostycznych czestsza ale mimo wszystko... Ja sie nie bede komus prosił, zeby za 15 minut pracy wział ode mnie 100zł... Albo 150... Miła obsługa jest dla mnie bardzo wazna, a w tym biznesie pod tym wzgledem est jeszcze duzo do zrobienia. Mam wrazenie, ze diagnosci maja jakis mały syndrom urzednika - moze to wina tego, z jakimi gratami ludzie przyjezdzaja, nie wiem. Wydaje mi sie jednak, ze dobry diagnosta dosc łatwo umie ocenic, czy auto ktorym ktos przyjechał to zaniedbany szrot czy moze stare zadbane auto w ktorym po prostu coś jest do zrobienia i widać, ze własciciel dba i zaraz naprawi... |
|
Data: 2016-06-18 00:54:45 | |
Autor: Lisciasty | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu piątek, 17 czerwca 2016 19:00:36 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Kiedys jezdziłem na bardzo fajna stacje i było dokładnie tak jak mowisz. Potem diagnosta zmienił się na takiego głupkowatego co by najchetnietniej auto odwalił za przepaloną zarówkę. Mi raz niebiescy zatrzymali dowód (2 tygodnie wcześniej minął termin przeglądu), podjechałem do lokalnej stacji na przegląd. Niestety koleżka tamże kazał mi iść do wydziału komunikacji, wyrobić tymczasowy dowód i tymczasowe blachy i wrócić na przegląd... Popukałem się w czoło i pojechałem do normalnego diagnosty, który sprawdził uczciwie i wystawił świstek, z którym mogłem odebrać dowód. L. |
|
Data: 2016-06-18 11:26:26 | |
Autor: spider | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-17 o 19:00, Budzik pisze:
Ja tam głosuje nogami. Kiedys jezdziłem na bardzo fajna stacje i było dokładnie tak jak Mam podobne doświadczenia, bywałem na różnych stacjach prywatnym autem i kilkoma służbowymi. Oczywiście auta serwisowane a nie lepione na taśmę szroty. Mimo wszystko zawsze jakoś czułem się jak jakiś intruz, a jeszcze nie trafiłem tak naprawdę na miłą obsługę, jaka obecnie jest standardem wobec klientów w prywatnych firmach. Trochę to dziwne bo przecież konkurencja jest duża. Przez litość nie wspomnę o diagnostach co za żarówkę do tablicy rejestracyjnej nie chcieli dać pieczątki, albo za debilny błąd urzędnika co wpisał w dowód nieznacznie inną DMC niż jest na tabliczce, jakby od tego te auta mogłyby się stać mordercami drogowymi. |
|
Data: 2016-06-18 02:37:10 | |
Autor: grejon83 | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ na d. | |
W dniu sobota, 18 czerwca 2016 11:26:28 UTC+2 użytkownik spider napisał:
Mam podobne doświadczenia, bywałem na różnych stacjach prywatnym autem i kilkoma służbowymi. Oczywiście auta serwisowane a nie lepione na taśmę szroty. Mimo wszystko zawsze jakoś czułem się jak jakiś intruz, a jeszcze nie trafiłem tak naprawdę na miłą obsługę, jaka obecnie jest standardem wobec klientów w prywatnych firmach. Trochę to dziwne bo przecież konkurencja jest duża. Przez litość nie wspomnę o diagnostach co za żarówkę do tablicy rejestracyjnej nie chcieli dać pieczątki, albo za debilny błąd urzędnika co wpisał w dowód nieznacznie inną DMC niż jest na tabliczce, jakby od tego te auta mogłyby się stać mordercami drogowymi. Ja raz pojechałem na przegląd do stacji działającej przy ASO producenta mojego pojazdu. Więcej tego błędu nie popełniłem... -- Pozdrawiam, Grzegorz Jońca |
|
Data: 2016-06-18 14:51:33 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** spider pisze tak:
Przez litość nie wspomnę o diagnostach co za żarówkę do tablicy Oni to odbierają jako brak szacunku, że pojechał z marszu i nawet świateł nie chciało mu się obejrzeć. Kiedyś 1998r chyba miałem przecięty kabel przy klapie i tablica nie świeciła to tak mnie opierdolił aż mi poszło w pięty. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-19 10:00:19 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Przez litość nie wspomnę o diagnostach co za żarówkę do tablicy W 98 roku to jeszcze mogli miec po prlowskie przyzwyczajenia... Ale w 2015..? |
|
Data: 2016-06-17 20:44:05 | |
Autor: PiteR | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Nie wiem czy w kompie widzą historię badań czy nie ale i tak e nie jest tak różowo i nigdy nie było i zmienia się na gorsze. Hamulce, zawieszenie i szyby rzecz święta. Kiedyś 10 lat temu było tak. Ma pan prekroczone spaliny. yyy aaa ale to z roku produkcji są spaliny. Ale muszą być z roku złożenia składaka hyhy. Pseplasam nie wiedziałem. Wyjadę i skręcę gaźnik ok? Nie widziałem tu pana. Nie wpisuję negatywa. Paszoł won! A ostatnio, ma pan luz na wahaczu gornym tylnym. Co? k. niemożliwe, wahacz ma dopiero dwa lata. Przykro mi. Nie widziałem tu pana. Nie wpisuję negatywa. Paszoł won! Ale pociesze cie - na pewno maja w komputerze. Wystarczy, jak a tak od razu widzieli :P BTW kiedys stacja wysyłała karte ze zbliza sie termin przeglądu. łał wartość kolekcjonerska :) Ostatnio przepatrzyłem przegląd o 8 miesiecy... :) -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2016-06-17 21:03:07 | |
Autor: Akarm | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-17 o 14:54, Budzik pisze:
BTW kiedys stacja wysyłała karte ze zbliza sie termin przeglądu. Bardzo Mnie przysyłają SMSy. -- Akarm http://www.bykomstop.avx.pl Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelkiej maści |
|
Data: 2016-06-19 00:14:48 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
On Thu, 16 Jun 2016 16:00:41 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: W Poznaniu maja juz płatnosc karta. W Warszawie też. Już dawno :) Ale reszta jak to w urzedniczym swiatku... Na najbliższy poniedziałek. - po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w ramach tego samego UK Bo Pani/Pan musi nakleić swoją certyfikowaną ręką nowe naklejki legalizacyjne. Nie wierzą Obywatelowi ;) - w ogole po co to łazenie z tablicami i po co wymiana tablic... J.w. No i jakbyś całe życie na jednych tablicach jeździł to nie zarobili by na tym kawałku blachy. - dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? Bo nie. I co mi Pan teraz zrobi? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2016-06-19 10:00:18 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik jerzu.xyz@irc.pl ...
U nas to nie wiem czy od dawna bo az tak czesto nei bywam.W Poznaniu maja juz płatnosc karta. Ale własnie musze jechac, stad wiem ze karte maja. Sam widzisz, ze to tylko lenistwo i bezmyslnosc urzedników w Poznaniu a nie jakies ogólne "niedasie"Ale reszta jak to w urzedniczym swiatku... A po co ta naklejka...?- po co trzeba przynosic tablice jak sie przerejestrowuje samochód w Czyli robią z ludzi idiotów dla własnego zysku...- w ogole po co to łazenie z tablicami i po co wymiana tablic... Nic poza ocenieniem miernie ich pracy.- dlaczego twardego dowodu nie przesyłają poczta? Mowisz, ze urzednikom miło, ze ludzie patrza na nich jak darmozjadów bez ambicji...? Nie sadze... Przynajmniej czesc musi miec jakas ambicje. |
|
Data: 2016-06-16 16:59:31 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 16.06.2016 o 15:00, Bolkowik pisze:
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. A może dla takich, co nie potrafią jechać automatem? Sorry, nikt nie zakłada że delikwent nagle wykona hamowanie awaryjne do zera.... |
|
Data: 2016-06-17 09:20:42 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-16 o 16:59, Cavallino pisze:
W dniu 16.06.2016 o 15:00, Bolkowik pisze: Miszcz kierownicy znów przemówił. Sorry, nikt nie zakłada że delikwent nagle wykona hamowanie awaryjne do A powinien zakładać. I trzymać dystans. I koncentrować się na tym, co się na drodze dzieje, a nie w głupim smarkfonie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-06-17 20:35:08 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 17.06.2016 o 09:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Takie małe ostrzezenie dla jeżdżących na d. PLONK WARNING !!!!
Jasne i ruch by stanął, gdyby przyjąć takie kilkudziesięciometrowe odległości między każdym samochodem w każdym mieście. Sorry - jakieś założenia są zawsze, jakieś ryzyko również, jak ktoś tego nie akceptuje to nie powinien wyjeżdżać na drogi. A najlepiej wychodzić z domu również, bo to też ryzyko jakieś jest. Dachówki i te sprawy...... |
|
Data: 2016-06-17 22:45:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-17 o 20:35, Cavallino pisze:
W dniu 17.06.2016 o 09:20, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Na kilkudziesięciu metrach, to się hamuje ze 100-200. Tutaj, zdaje się, rozmawiamy o sytuacji w mieście, gdzie prędkości są niższe. Znacznie niższe. Wystarczy nie trzymać się komuś na dupie tak, że nie widać zza kółka jego rejestracji umieszczonej na zderzaku. Sorry - jakieś założenia są zawsze, jakieś ryzyko również, jak ktoś tego No właśnie - skąd twoje założenie, że chciałbym zwiększenia odległości do kilkudziesięciu metrów? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-06-18 04:00:39 | |
Autor: Budzik | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak mojnick@onet.pl ...
Jasne i ruch by stanął, gdyby przyjąć takie kilkudziesięciometrowe A czas reakcji...? |
|
Data: 2016-06-18 10:06:39 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 17.06.2016 o 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Sorry, nikt nie zakłada że delikwent nagle wykona hamowanie awaryjne do Dodaj czas na reakcję, zwłaszcza w mieście gdzie jest wiele czynników rozpraszających uwagę i tyle Ci wyjdzie, jeśli bezwzględnie chcesz zawsze móc zahamować przed delikwentem, który niz tego ni z owego zatrzyma Ci się w miejscu. Tutaj, zdaje się, rozmawiamy o sytuacji w mieście, gdzie prędkości są niższe. Znacznie Matematyka się kłania. |
|
Data: 2016-06-22 08:09:47 | |
Autor: Poldek | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 10:06, Cavallino pisze:
W dniu 17.06.2016 o 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Czyli jednak lepiej przykleić się do dupy i modlić się o szczęście. |
|
Data: 2016-06-22 20:48:49 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 22.06.2016 o 08:09, Poldek pisze:
W dniu 2016-06-18 o 10:06, Cavallino pisze: Czyli jednak lepiej przykleić się do dupy i modlić się o szczęście. Między czarnym i białym jest cała kupa szarości. I jak ktoś nie jest wielkim fanem PIS, to powinien to brać pod uwagę. |
|
Data: 2016-06-19 13:05:45 | |
Autor: Shrek | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
On 17.06.2016 22:45, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Na kilkudziesięciu metrach, to się hamuje ze 100-200. Ze 100 to te kilkadziesiąt to 99, a i to nie zawsze. Z 200, to duuuużo dalej. No właśnie - skąd twoje założenie, że chciałbym zwiększenia odległości No powiedzmy że rozsądnym kompromisem jest, że nikt się nie zatrzymuje w miejscu (co nie zawsze jest prawdą, bo sam może i się nie zatrzymuje, ale już pas zaraz przed przeszkodą potrafi zmienić, z kierunkiem w momencie skręcenia kierownicy, albo i bez kierunku - wtedy przeszkoda pojawia się jakby zahamowała do zera w miejscu, ale załóżmy kompromis, nie paranoję). Rozsądnie też założyć, że "miejska" prędkość to 70km/h, bo tyle się jeździ. I teraz ile powinieneś za poprzednikiem jechać? Wersja paranoid, to droga hamowania - z czasem reakcji to z 70 wysokie kilkadziesiąt metrów. - nie realne. Wersja bodajże by Sobiesław Zasada - dwie sekundy - 70km/h to z grubsza 20m/s - czterdziści metrów - rozumiem, ze też nie. Wersja minimum, czyli zakładam, że on ma takie same hamaluce jak ja, więc w zasadzie wystarczy czas reakcji, żeby go w dupę w normalnej sytuacji nie pocałować. Różnie się ocenia, ale powiedzmy 1 sekunda - wychodzi 20 metrów... Generalnie w mieście jeżdzi się tak, że czasu na pełne hamowanie w dystansie za poprzednikiem nie ma prawie nigdy, a jak poprzednik depnie bez powodu po hamulcach, to można mówić o dużym szczęściu, jak nic się nie stanie. Taka jest smutna prawda i mówienie o tym, że przecież następnik ma obowiązek "zachowania bezpiecznego odstępu" jest po prostu naginaniem rzeczywistości - ani on, ani ty nie utrzymujecie takiego. Po prostu się udaje, bo jednak z zasady ludzie nie stają dęba, bo i po co. Shrek |
|
Data: 2016-06-16 17:50:39 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-16 o 15:00, Bolkowik pisze:
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. To ciekawe. Nigdy, nawet na samym początku użytkowania automatu nie zdarzyło mi się coś takiego. Natomiast w odwrotną stronę owszem: zapominam o sprzęgle przy wyhamowaniu. |
|
Data: 2016-06-17 08:34:11 | |
Autor: p0li | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
T->Dnia 2016-06-16 15:00:08 niejaki Bolkowik napisał:
Zapomniałem, że jade automatem mercedesem osobowym. podobnie jechał mój kolega kiedy pierwszy raz usiadł za kierownica XM-a (jechałem za nim drugim autem) każde "lekkie" hamowanie w jego wykonaniu wyglądało jakby mu staruszka przed maskę wyskoczyła :D słyszałem (w myślach) stuk jego głowy o przednią szybę :D -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2016-06-17 10:50:11 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 17.06.2016 o 08:34, p0li pisze:
słyszałem (w myślach) stuk jego głowy o przednią szybę :D Może go pasy parzyły i nie zapiął. ;) -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-06-17 17:19:20 | |
Autor: Marcin N | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-17 o 08:34, p0li pisze:
T->Dnia 2016-06-16 15:00:08 niejaki Bolkowik napisał: Standardem jest przecież przypinanie takiemu kierowcy lewej nogi do fotela. Działa idealnie. -- MN |
|
Data: 2016-06-17 21:44:53 | |
Autor: Marek | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
On Thu, 16 Jun 2016 15:00:08 +0200, "Bolkowik" <lasikat@dera.of> wrote:
Zareagowalem jak przy skrzyni manualnej, czyli ?? Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą nogą w automacie? Kiedyś byłem świadkiem jak pracownik serwisu sam. (!!) przeprowadzał automat delfinem dwiema nogami, bo "inaczej nie umie." Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym bardziej gwaltownemu? Kierowca ma hamować (gwałtownie) a nie wciskać sprzęgło. Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale nigdy nie wpadłem na pomysł używania lewej nogi w automacie. -- Marek |
|
Data: 2016-06-18 17:35:06 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 17.06.2016 o 21:44, Marek pisze:
Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą Część samochodów ma tak szeroki pedał hamulca, że lewą nogą jest osiągalny tak samo łatwo jak typowy pedał sprzęgła. Wystarczy już tylko siła przyzwyczajenia. Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika. Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale U mnie było podobnie - 7 lat codziennej jazdy manualem, potem bezproblemowa przesiadka. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-06-18 17:39:07 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 18.06.2016 o 17:35, Grzegorz Tomczyk pisze:
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie. Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość nie kontroluje tego co robi. |
|
Data: 2016-06-18 19:54:58 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Brednie piszesz. Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gośćDlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też. I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy zębach. Dlaczego się ograniczać ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-18 20:00:32 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 19:54, RadoslawF pisze:
Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia na te czynności. |
|
Data: 2016-06-18 22:39:49 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:
Jak ktoś naciska hamulec to samochód hamuje, jak naciska gwałtownieSkąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym to pojazd hamuje najszybciej jak jest w stanie. A zabieranie PJ za to że ktoś równocześnie sprzęgło sobie nacisną jest pomysłem idiotycznym, więc dodałem inne idiotyczne. A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie hamowania ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-18 23:10:31 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze: Aaaa, o to chodzi. Spór sam w sobie idiotyczny - zwłaszcza, że inicjujący wątek nie miał zamiaru hamowania - to wymyślił już ktoś po drodze w tym wątku. Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi i nie musi tracić prawka z tego powodu, ale chodzi chyba o wciskanie sprzęgła przy hamowaniu AWARYJNYM i tu już szczerze powiedziawszy jak ktoś ma odruch w sytuacji zagrożenia (czy w sytuacji wymuszającej hamowanie) deptania lewą nogą, to ja nie chciałbym jechac przed nim. :-) |
|
Data: 2016-06-19 08:30:44 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze: Ale po co? Chciałbyś kupić auto po kimś takim? To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle nauczył. Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien dostać prawko. To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu. Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo. |
|
Data: 2016-06-19 10:52:41 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-19 o 08:30, Cavallino pisze:
Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła Nie wiem po co. Jest to głupie zachowanie; w sumie parę elementów będzie zużytych nadmiernie, ale jakiegoś wielkiego efektu bym nie oczekiwał kupując po kimś takim. To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go A tu akurat powiedziałbym, że mam w d... prawidłowość jazdy z sensie wewnętrznoeksploatacyjnym i uzależnianie od tego wydania PJ. Tzn jeśli ktoś porusza się prawidłowo, sprawnie, dynamicznie, zgodnie z przepisami, potrafi ruszyć i zatrzymać się kiedy trzeba, to w zasadzie jakie dla mnie jako współużytkownika drogi ma to znaczenie? Kwestie techniki jazdy -jazdy stale na półsprzęgle, wciskania sprzęgła bez potrzeby, jazdy na zbyt niskim czy zbyt wysokim biegu itp czy obsługi eksploatacyjnej - wymiany płynów, hamulców itp pozostawmy tym, którzy będą oceniać stan techniczny przy zakupie. |
|
Data: 2016-06-19 11:30:10 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 19.06.2016 o 10:52, cef pisze:
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Ale prawo jazdy to nie tylko bezpieczeństwo. Na egzaminie są też elementy techniki i kierowca musi je opanować. Wciskanie sprzęgła przy każdym hamowaniu, to dowód na to, że tego nie zrobił. |
|
Data: 2016-06-19 11:52:52 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-19 o 11:30, Cavallino pisze:
Nie przy każdym ale przy gwałtownym.To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Nie wiem jak teraz ale kiedyś uczono aby wciskać też sprzęgło. Dowiem się wreszcie jaki przepis tego zakazuje lub dlaczego uważasz to za niewłaściwe ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-19 11:48:21 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl... W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze: A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie Jak operować sprzęgłem podczas normalnego (nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ? |
|
Data: 2016-06-19 12:05:43 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Naprawdę nie wiesz? No to też prawka nie powinieneś mieć. Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło. |
|
Data: 2016-06-19 12:40:16 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5qpi$aep$1node1.news.atman.pl... W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze: Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, więc użycie sprzęgła jak najbardziej uzasadnione. Nie będę czekał aż silnik zacznie szarpać. |
|
Data: 2016-06-19 18:01:07 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90, niż z koniecznością zmiany biegu. A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków. |
|
Data: 2016-06-19 20:20:20 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 2016-06-19 o 18:01, Cavallino pisze:
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:Zdecydowanie nie wiesz a dodatkowo nie odróżniasz hamowania bywa że ostrego z przyhamowaniem. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-19 21:18:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):
Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, Dokłanie tak. Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem. Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem. Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu niebezpieczne. Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać. |
|
Data: 2016-06-19 22:01:32 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:55jpkglm8d6v.wh8apkv5846z.dlg40tude.net... Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a): To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg. Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział. |
|
Data: 2016-06-19 22:07:35 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Czesław" <masew@dewa.kd> napisał w wiadomości
news:nk6tng$qgc$1news.mixmin.net... Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości Chodzi o hamowanie również hamulcem nożnym, a nie hamowanie tylko silnikiem. |
|
Data: 2016-06-19 22:19:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote: [...] Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostuTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie boi). Po prostu naciskasz hamulec. Jak zrobiłeś prawo jazdy, skoro takie rzeczy stanowią dla Ciebie problem? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-19 23:16:52 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:676187690.20160619221926pik-net.pl.invalid... Hello Czesław, To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Ja nie mam problemu. Ci co się tu wymądrzają nie opisali jak hamują hamulcem noznym nie wciskając sprzęgła. W moim samochodzie 80 km/h przy 5 biegu = obroty około 2 000 rpm, odpowiednio przy 20 km/h = obroty ok. 330 rpm. Już przy obrotach ok. 600 rpm silnik będzie szarpał. (silnik na benzynę). więc jak wyhamujesz noznym do 20 km/h nie wciskając sprzęgła ? |
|
Data: 2016-06-19 23:21:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 11:16:52 PM, you wrote: Ja nie mam problemu.A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obrotyPowiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostuTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo jazdy? 2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za samochód? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 19:31:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za Tak ma np. octavia 1.8T z pierwszej serii. Przy 6k rpm to kreska powyżej 200km/h będzie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-20 19:34:02 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za A3 z tym silnikiem też tak ma. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-27 10:19:46 | |
Autor: BUNIEK | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V biegu. Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie. Buniek |
|
Data: 2016-06-28 17:07:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello BUNIEK,
Monday, June 27, 2016, 10:19:46 AM, you wrote: Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawoAvensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na ograniczniku obrotów (jeśli mają). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-28 19:26:31 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
RoMan Mandziejewicz w <news:141066203.20160628170718pik-net.pl.invalid>:
Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie. Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie. Lancer 1.8 / 143 koniki -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 19:37:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Tom,
Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote: 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-28 19:42:08 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
RoMan Mandziejewicz w <news:736843203.20160628193707pik-net.pl.invalid>:
Hello Tom, Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote: 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-) -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 20:28:18 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote:
200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza) Shrek |
|
Data: 2016-06-28 20:54:29 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Shrek w <news:nkufjv$21b$1node1.news.atman.pl>:
On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote: 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-) Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza) No jeżeli tak do tematu chcesz podejśc, to Vmax jest określone przez producenta w ulotce, razem z przełożeniami, a współczynik cx tez jest znany Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 21:48:59 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 28.06.2016 20:54, (Tom N) wrote:
Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i No właśnie mam wątpliwości - jak będę miał odpowiednio długą prostą to czy na pewno nie dojdę do tej samej Vmax? (na ostatnim biegu i tak pewnie nie dojdę do odcinki). Shrek |
|
Data: 2016-06-28 20:41:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Tom,
Tuesday, June 28, 2016, 7:42:08 PM, you wrote: Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na Dokładnie :) Przesiadam się czasem na C4 żony - 19kg na 1 KM - bolesne :( Ale ma klimę i tempomat. No i pali 2l/100km mniej od Lanosa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 17:18:22 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 23:16, Czesław pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w Masz. Tylko tego nie wiesz, a co gorsza nie przyjmujesz tego do wiadomości - to jest kolejny poziom niewiedzy. |
|
Data: 2016-06-19 23:08:01 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote:
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś 800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś. Shrek |
|
Data: 2016-06-19 23:31:57 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:nk71ji$l9j$2node1.news.atman.pl... On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote: Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu, a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło. Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać radia mając juz wciśnięte sprzęgło. |
|
Data: 2016-06-19 23:39:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 11:31:57 PM, you wrote: Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obrotyTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywaniaJedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś Hamując musisz się zastanawiać nad kolejnością czynności? Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Ale to jest niebezpieczne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 13:23:49 | |
Autor: re | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Ale to jest niebezpieczne. -- - W jaki sposób ? |
|
Data: 2016-06-19 23:43:46 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 19.06.2016 23:31, Czesław wrote:
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty To wciskaj od razu jak nie umiesz inaczej - nie ma się czym chwalic. Pytałeś jak robie, to ci odpowiedziałem. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu, A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i wtedy również przy hamowaniu wiesz kiedy sprzęgło i luz wrzucić albo dupa z ciebie, a nie kierowca. Obstawiam, że dobrze wiesz jak to zrobić, tylko na siłę udajesz że wymaga to jakiś niezwykłych umiejetności, żeby stanęło na "twoim". Shrek |
|
Data: 2016-06-20 19:25:58 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i A kolega to używa sprzęgła do zmiany biegów? Nie określać nikogo umiejętności tutaj, ale mnie do płynnej jazdy wystarczają dwa pedały w moim samochodzie ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-20 19:52:18 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 20.06.2016 19:25, Mateusz Bogusz wrote:
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i Używa, choć potrafi bez (przynajmniej kiedyś byłem ciekawy czy można jak w moto, i wchodziły), ale po co? Nie określać nikogo Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami i z nich ruszasz bez sprzęgła i po co tak katować rozrusznik? ;) Shrek |
|
Data: 2016-06-26 16:37:06 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami Nie zatrzymuje się :-P Pisałem o automacie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-26 22:11:22 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 26.06.2016 16:37, Mateusz Bogusz wrote:
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami Aaa. Czyli automaty mają nadpierwszeństwo na światłach;) Shrek |
|
Data: 2016-06-20 00:04:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Dnia Sun, 19 Jun 2016 23:31:57 +0200, Czesław napisał(a):
Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty A może automatyczna skrzynia biegów? To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej. |
|
Data: 2016-06-20 13:24:57 | |
Autor: re | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty A może automatyczna skrzynia biegów? To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej. -- - A gdzie to nieprawidłowe ? |
|
Data: 2016-06-20 08:11:13 | |
Autor: cef | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 2016-06-19 o 23:31, Czesław pisze:
Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty Jeżeli tak prosta czynność jak redukcja biegu wtedy kiedy jest to potrzebne, wymaga od Ciebie podwyższonej koncentracji, to aż strach pomyśleć jak Ty skręcasz np w lewo. Jeśli prowadząc musisz się koncentrować na tym jakie obroty są potrzebne do zmiany biegu a nie robisz tego automatycznie, to po prostu brakuje Ci wprawy w prowadzeniu auta i tyle. Przyjmij podstawową zasadę, że sprzęgła używa się tylko wtedy gdy jest to konieczne a najlepiej używać go jak najmniej. |
|
Data: 2016-06-20 17:16:56 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 23:31, Czesław pisze:
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości Doświadczony kierowca nie musi się tym absorbować - robi to automatycznie na słuch i wyczucie. Wciskam sprzęgło od razu i I nic się w ten sposób nie uczysz - cały czas jesteś tak samo ograniczony ruchowo. A to rzecz która da się opanować bardzo szybko, bez konieczności absorbowania uwagi, ale trzeba chcieć. Tak samo szybko jak puszczanie sprzęgła podczas ruszania - na początku niby trudne, a potem robisz to automatycznie. Nie mam nic do gości, którzy czegoś nie umieją, ale chcą to poprawić. Ale tacy co nie umieją i przekonują tych co umieją, że robią źle umiejąc, to raczej kiepski sort.... |
|
Data: 2016-06-19 12:20:31 | |
Autor: Czesław | |
hamuje silnikiem. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl... W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze: Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła, bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika i skrzyni biegów. Wolę wymienić szczęki hamulcowe niz remontować silnik i skrzynię biegów. |
|
Data: 2016-06-19 12:24:36 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości ROTFL !!!! Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować wciśnięciem sprzęgła? Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy. Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz. |
|
Data: 2016-06-19 12:36:37 | |
Autor: Czesław | |
hamuje silnikiem. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5rsv$bi7$1node1.news.atman.pl... W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze: Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu, bylo o hamowaniu hamulcem. Chcesz dyskutować to odnies się do tego co napisałem. |
|
Data: 2016-06-19 18:00:08 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 12:36, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości Pisałeś, nawet tego nie rozumiejąc. Bo zdejmując nogę z gazu już hamujesz silnikiem, co Twoim zdaniem jest karygodną czynnością.... ;-) |
|
Data: 2016-06-19 13:04:58 | |
Autor: cef | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze:
Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła, A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony (bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty? |
|
Data: 2016-06-19 18:01:34 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 13:04, cef pisze:
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze: Obstawiam że zadałeś mu za trudne pytanie.... |
|
Data: 2016-06-19 13:10:08 | |
Autor: Shrek | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
On 17.06.2016 21:44, Marek wrote:
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Myślę, że nie chodzi o awaryjne hamowanie, a o końcowy etap. Mi zdarzyło się dwa razy - raz chciałem wjechać na półsprzęgle w miejsce parkingowe i zrobiłem wszystkim zbiórkę "na pasach", drugim razem cciałem zjechać z drogi karetce w korku i też kurwa chciałem to zrobić na półsprzęgle. Dlaczego - nie mam pojęcia;) Wolę sobie tych kurew nie wyobrażać:P Shrek |