Data: 2016-06-17 21:44:53 | |
Autor: Marek | |
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d. | |
On Thu, 16 Jun 2016 15:00:08 +0200, "Bolkowik" <lasikat@dera.of> wrote:
Zareagowalem jak przy skrzyni manualnej, czyli ?? Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą nogą w automacie? Kiedyś byłem świadkiem jak pracownik serwisu sam. (!!) przeprowadzał automat delfinem dwiema nogami, bo "inaczej nie umie." Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym bardziej gwaltownemu? Kierowca ma hamować (gwałtownie) a nie wciskać sprzęgło. Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale nigdy nie wpadłem na pomysł używania lewej nogi w automacie. -- Marek |
|
Data: 2016-06-18 17:35:06 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 17.06.2016 o 21:44, Marek pisze:
Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą Część samochodów ma tak szeroki pedał hamulca, że lewą nogą jest osiągalny tak samo łatwo jak typowy pedał sprzęgła. Wystarczy już tylko siła przyzwyczajenia. Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika. Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale U mnie było podobnie - 7 lat codziennej jazdy manualem, potem bezproblemowa przesiadka. -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2016-06-18 17:39:07 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 18.06.2016 o 17:35, Grzegorz Tomczyk pisze:
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie. Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość nie kontroluje tego co robi. |
|
Data: 2016-06-18 19:54:58 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Brednie piszesz. Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gośćDlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też. I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy zębach. Dlaczego się ograniczać ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-18 20:00:32 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 19:54, RadoslawF pisze:
Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia na te czynności. |
|
Data: 2016-06-18 22:39:49 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:
Jak ktoś naciska hamulec to samochód hamuje, jak naciska gwałtownieSkąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym to pojazd hamuje najszybciej jak jest w stanie. A zabieranie PJ za to że ktoś równocześnie sprzęgło sobie nacisną jest pomysłem idiotycznym, więc dodałem inne idiotyczne. A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie hamowania ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-18 23:10:31 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze: Aaaa, o to chodzi. Spór sam w sobie idiotyczny - zwłaszcza, że inicjujący wątek nie miał zamiaru hamowania - to wymyślił już ktoś po drodze w tym wątku. Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi i nie musi tracić prawka z tego powodu, ale chodzi chyba o wciskanie sprzęgła przy hamowaniu AWARYJNYM i tu już szczerze powiedziawszy jak ktoś ma odruch w sytuacji zagrożenia (czy w sytuacji wymuszającej hamowanie) deptania lewą nogą, to ja nie chciałbym jechac przed nim. :-) |
|
Data: 2016-06-19 08:30:44 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze: Ale po co? Chciałbyś kupić auto po kimś takim? To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle nauczył. Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien dostać prawko. To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu. Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo. |
|
Data: 2016-06-19 10:52:41 | |
Autor: cef | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-19 o 08:30, Cavallino pisze:
Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła Nie wiem po co. Jest to głupie zachowanie; w sumie parę elementów będzie zużytych nadmiernie, ale jakiegoś wielkiego efektu bym nie oczekiwał kupując po kimś takim. To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go A tu akurat powiedziałbym, że mam w d... prawidłowość jazdy z sensie wewnętrznoeksploatacyjnym i uzależnianie od tego wydania PJ. Tzn jeśli ktoś porusza się prawidłowo, sprawnie, dynamicznie, zgodnie z przepisami, potrafi ruszyć i zatrzymać się kiedy trzeba, to w zasadzie jakie dla mnie jako współużytkownika drogi ma to znaczenie? Kwestie techniki jazdy -jazdy stale na półsprzęgle, wciskania sprzęgła bez potrzeby, jazdy na zbyt niskim czy zbyt wysokim biegu itp czy obsługi eksploatacyjnej - wymiany płynów, hamulców itp pozostawmy tym, którzy będą oceniać stan techniczny przy zakupie. |
|
Data: 2016-06-19 11:30:10 | |
Autor: Cavallino | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 19.06.2016 o 10:52, cef pisze:
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Ale prawo jazdy to nie tylko bezpieczeństwo. Na egzaminie są też elementy techniki i kierowca musi je opanować. Wciskanie sprzęgła przy każdym hamowaniu, to dowód na to, że tego nie zrobił. |
|
Data: 2016-06-19 11:52:52 | |
Autor: RadoslawF | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
W dniu 2016-06-19 o 11:30, Cavallino pisze:
Nie przy każdym ale przy gwałtownym.To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Nie wiem jak teraz ale kiedyś uczono aby wciskać też sprzęgło. Dowiem się wreszcie jaki przepis tego zakazuje lub dlaczego uważasz to za niewłaściwe ? Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-19 11:48:21 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl... W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze: A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie Jak operować sprzęgłem podczas normalnego (nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ? |
|
Data: 2016-06-19 12:05:43 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go Naprawdę nie wiesz? No to też prawka nie powinieneś mieć. Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło. |
|
Data: 2016-06-19 12:40:16 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5qpi$aep$1node1.news.atman.pl... W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze: Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, więc użycie sprzęgła jak najbardziej uzasadnione. Nie będę czekał aż silnik zacznie szarpać. |
|
Data: 2016-06-19 18:01:07 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90, niż z koniecznością zmiany biegu. A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków. |
|
Data: 2016-06-19 20:20:20 | |
Autor: RadoslawF | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 2016-06-19 o 18:01, Cavallino pisze:
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:Zdecydowanie nie wiesz a dodatkowo nie odróżniasz hamowania bywa że ostrego z przyhamowaniem. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-06-19 21:18:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):
Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, Dokłanie tak. Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem. Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem. Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu niebezpieczne. Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać. |
|
Data: 2016-06-19 22:01:32 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:55jpkglm8d6v.wh8apkv5846z.dlg40tude.net... Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a): To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg. Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział. |
|
Data: 2016-06-19 22:07:35 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Czesław" <masew@dewa.kd> napisał w wiadomości
news:nk6tng$qgc$1news.mixmin.net... Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości Chodzi o hamowanie również hamulcem nożnym, a nie hamowanie tylko silnikiem. |
|
Data: 2016-06-19 22:19:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote: [...] Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostuTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie boi). Po prostu naciskasz hamulec. Jak zrobiłeś prawo jazdy, skoro takie rzeczy stanowią dla Ciebie problem? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-19 23:16:52 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:676187690.20160619221926pik-net.pl.invalid... Hello Czesław, To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Ja nie mam problemu. Ci co się tu wymądrzają nie opisali jak hamują hamulcem noznym nie wciskając sprzęgła. W moim samochodzie 80 km/h przy 5 biegu = obroty około 2 000 rpm, odpowiednio przy 20 km/h = obroty ok. 330 rpm. Już przy obrotach ok. 600 rpm silnik będzie szarpał. (silnik na benzynę). więc jak wyhamujesz noznym do 20 km/h nie wciskając sprzęgła ? |
|
Data: 2016-06-19 23:21:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 11:16:52 PM, you wrote: Ja nie mam problemu.A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obrotyPowiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostuTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo jazdy? 2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za samochód? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 19:31:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za Tak ma np. octavia 1.8T z pierwszej serii. Przy 6k rpm to kreska powyżej 200km/h będzie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-20 19:34:02 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za A3 z tym silnikiem też tak ma. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-27 10:19:46 | |
Autor: BUNIEK | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V biegu. Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie. Buniek |
|
Data: 2016-06-28 17:07:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello BUNIEK,
Monday, June 27, 2016, 10:19:46 AM, you wrote: Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawoAvensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na ograniczniku obrotów (jeśli mają). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-28 19:26:31 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
RoMan Mandziejewicz w <news:141066203.20160628170718pik-net.pl.invalid>:
Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie. Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie. Lancer 1.8 / 143 koniki -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 19:37:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Tom,
Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote: 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-28 19:42:08 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
RoMan Mandziejewicz w <news:736843203.20160628193707pik-net.pl.invalid>:
Hello Tom, Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote: 200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-) -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 20:28:18 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote:
200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :) Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza) Shrek |
|
Data: 2016-06-28 20:54:29 | |
Autor: Tom N | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Shrek w <news:nkufjv$21b$1node1.news.atman.pl>:
On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote: 200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-) Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza) No jeżeli tak do tematu chcesz podejśc, to Vmax jest określone przez producenta w ulotce, razem z przełożeniami, a współczynik cx tez jest znany Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D -- 'Tom N' |
|
Data: 2016-06-28 21:48:59 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 28.06.2016 20:54, (Tom N) wrote:
Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i No właśnie mam wątpliwości - jak będę miał odpowiednio długą prostą to czy na pewno nie dojdę do tej samej Vmax? (na ostatnim biegu i tak pewnie nie dojdę do odcinki). Shrek |
|
Data: 2016-06-28 20:41:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Tom,
Tuesday, June 28, 2016, 7:42:08 PM, you wrote: Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocyZazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na Dokładnie :) Przesiadam się czasem na C4 żony - 19kg na 1 KM - bolesne :( Ale ma klimę i tempomat. No i pali 2l/100km mniej od Lanosa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 17:18:22 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 23:16, Czesław pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w Masz. Tylko tego nie wiesz, a co gorsza nie przyjmujesz tego do wiadomości - to jest kolejny poziom niewiedzy. |
|
Data: 2016-06-19 23:08:01 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote:
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś 800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś. Shrek |
|
Data: 2016-06-19 23:31:57 | |
Autor: Czesław | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:nk71ji$l9j$2node1.news.atman.pl... On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote: Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu, a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło. Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać radia mając juz wciśnięte sprzęgło. |
|
Data: 2016-06-19 23:39:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 11:31:57 PM, you wrote: Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obrotyTo może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywaniaJedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś Hamując musisz się zastanawiać nad kolejnością czynności? Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Ale to jest niebezpieczne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2016-06-20 13:23:49 | |
Autor: re | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego). Ale to jest niebezpieczne. -- - W jaki sposób ? |
|
Data: 2016-06-19 23:43:46 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 19.06.2016 23:31, Czesław wrote:
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty To wciskaj od razu jak nie umiesz inaczej - nie ma się czym chwalic. Pytałeś jak robie, to ci odpowiedziałem. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu, A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i wtedy również przy hamowaniu wiesz kiedy sprzęgło i luz wrzucić albo dupa z ciebie, a nie kierowca. Obstawiam, że dobrze wiesz jak to zrobić, tylko na siłę udajesz że wymaga to jakiś niezwykłych umiejetności, żeby stanęło na "twoim". Shrek |
|
Data: 2016-06-20 19:25:58 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i A kolega to używa sprzęgła do zmiany biegów? Nie określać nikogo umiejętności tutaj, ale mnie do płynnej jazdy wystarczają dwa pedały w moim samochodzie ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-20 19:52:18 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 20.06.2016 19:25, Mateusz Bogusz wrote:
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i Używa, choć potrafi bez (przynajmniej kiedyś byłem ciekawy czy można jak w moto, i wchodziły), ale po co? Nie określać nikogo Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami i z nich ruszasz bez sprzęgła i po co tak katować rozrusznik? ;) Shrek |
|
Data: 2016-06-26 16:37:06 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami Nie zatrzymuje się :-P Pisałem o automacie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2016-06-26 22:11:22 | |
Autor: Shrek | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
On 26.06.2016 16:37, Mateusz Bogusz wrote:
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami Aaa. Czyli automaty mają nadpierwszeństwo na światłach;) Shrek |
|
Data: 2016-06-20 00:04:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Dnia Sun, 19 Jun 2016 23:31:57 +0200, Czesław napisał(a):
Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty A może automatyczna skrzynia biegów? To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej. |
|
Data: 2016-06-20 13:24:57 | |
Autor: re | |
Jak operować sprzęgłem ? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty A może automatyczna skrzynia biegów? To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej. -- - A gdzie to nieprawidłowe ? |
|
Data: 2016-06-20 08:11:13 | |
Autor: cef | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 2016-06-19 o 23:31, Czesław pisze:
Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty Jeżeli tak prosta czynność jak redukcja biegu wtedy kiedy jest to potrzebne, wymaga od Ciebie podwyższonej koncentracji, to aż strach pomyśleć jak Ty skręcasz np w lewo. Jeśli prowadząc musisz się koncentrować na tym jakie obroty są potrzebne do zmiany biegu a nie robisz tego automatycznie, to po prostu brakuje Ci wprawy w prowadzeniu auta i tyle. Przyjmij podstawową zasadę, że sprzęgła używa się tylko wtedy gdy jest to konieczne a najlepiej używać go jak najmniej. |
|
Data: 2016-06-20 17:16:56 | |
Autor: Cavallino | |
Jak operowaÄ sprzÄgĹem ? | |
W dniu 19.06.2016 o 23:31, Czesław pisze:
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości Doświadczony kierowca nie musi się tym absorbować - robi to automatycznie na słuch i wyczucie. Wciskam sprzęgło od razu i I nic się w ten sposób nie uczysz - cały czas jesteś tak samo ograniczony ruchowo. A to rzecz która da się opanować bardzo szybko, bez konieczności absorbowania uwagi, ale trzeba chcieć. Tak samo szybko jak puszczanie sprzęgła podczas ruszania - na początku niby trudne, a potem robisz to automatycznie. Nie mam nic do gości, którzy czegoś nie umieją, ale chcą to poprawić. Ale tacy co nie umieją i przekonują tych co umieją, że robią źle umiejąc, to raczej kiepski sort.... |
|
Data: 2016-06-19 12:20:31 | |
Autor: Czesław | |
hamuje silnikiem. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl... W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze: Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła, bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika i skrzyni biegów. Wolę wymienić szczęki hamulcowe niz remontować silnik i skrzynię biegów. |
|
Data: 2016-06-19 12:24:36 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości ROTFL !!!! Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować wciśnięciem sprzęgła? Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy. Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz. |
|
Data: 2016-06-19 12:36:37 | |
Autor: Czesław | |
hamuje silnikiem. | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5rsv$bi7$1node1.news.atman.pl... W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze: Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu, bylo o hamowaniu hamulcem. Chcesz dyskutować to odnies się do tego co napisałem. |
|
Data: 2016-06-19 18:00:08 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 12:36, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości Pisałeś, nawet tego nie rozumiejąc. Bo zdejmując nogę z gazu już hamujesz silnikiem, co Twoim zdaniem jest karygodną czynnością.... ;-) |
|
Data: 2016-06-19 13:04:58 | |
Autor: cef | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze:
Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła, A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony (bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty? |
|
Data: 2016-06-19 18:01:34 | |
Autor: Cavallino | |
hamuje silnikiem. | |
W dniu 19.06.2016 o 13:04, cef pisze:
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze: Obstawiam że zadałeś mu za trudne pytanie.... |
|
Data: 2016-06-19 13:10:08 | |
Autor: Shrek | |
OstrzeĹźenie dla lubiÄ cych jeĹşdziÄ Q1|Bv | |
On 17.06.2016 21:44, Marek wrote:
Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym Myślę, że nie chodzi o awaryjne hamowanie, a o końcowy etap. Mi zdarzyło się dwa razy - raz chciałem wjechać na półsprzęgle w miejsce parkingowe i zrobiłem wszystkim zbiórkę "na pasach", drugim razem cciałem zjechać z drogi karetce w korku i też kurwa chciałem to zrobić na półsprzęgle. Dlaczego - nie mam pojęcia;) Wolę sobie tych kurew nie wyobrażać:P Shrek |