Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.

Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.

Data: 2016-06-17 21:44:53
Autor: Marek
Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.
On Thu, 16 Jun 2016 15:00:08 +0200, "Bolkowik" <lasikat@dera.of> wrote:
Zareagowalem jak przy skrzyni manualnej, czyli
nacisnałem sprzęgło, ale tym razem sprzęgła nie było
tylko był pedał hamulca wcisniety gwałtownie i mocno.

??
Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą nogą w automacie?
Kiedyś byłem świadkiem jak pracownik serwisu sam. (!!) przeprowadzał automat delfinem  dwiema nogami, bo "inaczej nie umie."

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym bardziej gwaltownemu?
Kierowca ma hamować (gwałtownie) a nie wciskać sprzęgło.
Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale nigdy nie wpadłem na pomysł używania lewej nogi w automacie.

--
Marek

Data: 2016-06-18 17:35:06
Autor: Grzegorz Tomczyk
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 17.06.2016 o 21:44, Marek pisze:
Czy ktoś może mi wyjaśnic o co chodzi z tym wiciskaniem hamulca lewą
nogą w automacie?

Część samochodów ma tak szeroki pedał hamulca, że lewą nogą jest osiągalny tak samo łatwo jak typowy pedał sprzęgła. Wystarczy już tylko siła przyzwyczajenia.

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Wiele lat jeździłem reczniakiem, później przesiadłem się na automat, ale
nigdy nie wpadłem na pomysł używania lewej nogi w automacie.

U mnie było podobnie - 7 lat codziennej jazdy manualem, potem bezproblemowa przesiadka.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2016-06-18 17:39:07
Autor: Cavallino
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 18.06.2016 o 17:35, Grzegorz Tomczyk pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.
Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość nie kontroluje tego co robi.

Data: 2016-06-18 19:54:58
Autor: RadoslawF
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.

Brednie piszesz.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość
nie kontroluje tego co robi.

Dlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też.
I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy
drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy
zębach. Dlaczego się ograniczać ?


Pozdrawiam

Data: 2016-06-18 20:00:32
Autor: cef
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 2016-06-18 o 19:54, RadoslawF pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.

Brednie piszesz.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość
nie kontroluje tego co robi.

Dlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też.
I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy
drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy
zębach. Dlaczego się ograniczać ?

Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje
od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia
na te czynności.

Data: 2016-06-18 22:39:49
Autor: RadoslawF
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.

Brednie piszesz.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość
nie kontroluje tego co robi.

Dlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też.
I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy
drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy
zębach. Dlaczego się ograniczać ?

Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje
od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia
na te czynności.

Jak ktoś naciska hamulec to samochód hamuje, jak naciska gwałtownie
to pojazd hamuje najszybciej jak jest w stanie.
A zabieranie PJ za to że ktoś równocześnie sprzęgło sobie
nacisną jest pomysłem idiotycznym, więc dodałem inne idiotyczne.
A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie
hamowania ?


Pozdrawiam

Data: 2016-06-18 23:10:31
Autor: cef
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.

Brednie piszesz.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość
nie kontroluje tego co robi.

Dlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też.
I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy
drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy
zębach. Dlaczego się ograniczać ?

Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje
od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia
na te czynności.

Jak ktoś naciska hamulec to samochód hamuje, jak naciska gwałtownie
to pojazd hamuje najszybciej jak jest w stanie.
A zabieranie PJ za to że ktoś równocześnie sprzęgło sobie
nacisną jest pomysłem idiotycznym, więc dodałem inne idiotyczne.
A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie
hamowania ?

Aaaa, o to chodzi.
Spór sam w sobie idiotyczny - zwłaszcza,
że inicjujący wątek nie miał zamiaru hamowania -
to wymyślił już ktoś po drodze w tym wątku.
Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi i nie musi tracić prawka z tego powodu, ale chodzi chyba o wciskanie
sprzęgła przy hamowaniu AWARYJNYM i tu już szczerze powiedziawszy
jak ktoś ma odruch w sytuacji zagrożenia (czy w sytuacji wymuszającej hamowanie)
deptania lewą nogą, to ja nie chciałbym jechac przed nim. :-)

Data: 2016-06-19 08:30:44
Autor: Cavallino
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Czyli typowe gamulstwo i nieogranięcie.

Brednie piszesz.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że gość
nie kontroluje tego co robi.

Dlaczego tylko za niekontrolowane ruchy nogą ? Za podobne ręką też.
I w ten sposób zabrać prawo jazdy wszystkim którzy w czasie jazdy
drapią się po głowie, przygładzają włosy, dłubią w nosie, uchu czy
zębach. Dlaczego się ograniczać ?

Ja to prawie wszystko robię, ale samochód nie hamuje
od tego gwałtownie, więc nie ma takiego prostego rozszerzenia
na te czynności.

Jak ktoś naciska hamulec to samochód hamuje, jak naciska gwałtownie
to pojazd hamuje najszybciej jak jest w stanie.
A zabieranie PJ za to że ktoś równocześnie sprzęgło sobie
nacisną jest pomysłem idiotycznym, więc dodałem inne idiotyczne.
A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie
hamowania ?

Aaaa, o to chodzi.
Spór sam w sobie idiotyczny - zwłaszcza,
że inicjujący wątek nie miał zamiaru hamowania -
to wymyślił już ktoś po drodze w tym wątku.
Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien dostać prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Data: 2016-06-19 10:52:41
Autor: cef
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 2016-06-19 o 08:30, Cavallino pisze:

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?

Nie wiem po co. Jest to głupie zachowanie;
w sumie parę elementów będzie zużytych nadmiernie,
ale jakiegoś wielkiego efektu bym nie oczekiwał
kupując po kimś takim.

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

A tu akurat powiedziałbym, że mam w d... prawidłowość
jazdy z sensie wewnętrznoeksploatacyjnym i uzależnianie od tego wydania PJ.
Tzn jeśli ktoś porusza się prawidłowo, sprawnie,
dynamicznie, zgodnie z przepisami, potrafi ruszyć i
zatrzymać się kiedy trzeba, to w zasadzie jakie dla mnie
jako współużytkownika drogi ma to znaczenie?
Kwestie techniki jazdy -jazdy stale na półsprzęgle, wciskania sprzęgła bez potrzeby,
jazdy na zbyt niskim czy zbyt wysokim biegu itp
czy obsługi eksploatacyjnej - wymiany płynów, hamulców itp
pozostawmy tym, którzy będą oceniać stan techniczny przy zakupie.

Data: 2016-06-19 11:30:10
Autor: Cavallino
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 19.06.2016 o 10:52, cef pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

A tu akurat powiedziałbym, że mam w d... prawidłowość
jazdy z sensie wewnętrznoeksploatacyjnym i uzależnianie od tego wydania PJ.
Tzn jeśli ktoś porusza się prawidłowo, sprawnie,
dynamicznie, zgodnie z przepisami, potrafi ruszyć i
zatrzymać się kiedy trzeba, to w zasadzie jakie dla mnie
jako współużytkownika drogi ma to znaczenie?

Ale prawo jazdy to nie tylko bezpieczeństwo.
Na egzaminie są też elementy techniki i kierowca musi je opanować.
Wciskanie sprzęgła przy każdym hamowaniu, to dowód na to, że tego nie zrobił.

Data: 2016-06-19 11:52:52
Autor: RadoslawF
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
W dniu 2016-06-19 o 11:30, Cavallino pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

A tu akurat powiedziałbym, że mam w d... prawidłowość
jazdy z sensie wewnętrznoeksploatacyjnym i uzależnianie od tego
wydania PJ.
Tzn jeśli ktoś porusza się prawidłowo, sprawnie,
dynamicznie, zgodnie z przepisami, potrafi ruszyć i
zatrzymać się kiedy trzeba, to w zasadzie jakie dla mnie
jako współużytkownika drogi ma to znaczenie?

Ale prawo jazdy to nie tylko bezpieczeństwo.
Na egzaminie są też elementy techniki i kierowca musi je opanować.
Wciskanie sprzęgła przy każdym hamowaniu, to dowód na to, że tego nie
zrobił.

Nie przy każdym ale przy gwałtownym.
Nie wiem jak teraz ale kiedyś uczono aby wciskać też sprzęgło.
Dowiem się wreszcie jaki przepis tego zakazuje lub dlaczego
uważasz to za niewłaściwe ?


Pozdrawiam

Data: 2016-06-19 11:48:21
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu,

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Za coś takiego nie powinni dawać prawka, bo to świadczy o tym, że
gość
nie kontroluje tego co robi.

A może przegapiłem ustawę zakazującą naciskania sprzęgła w czasie
hamowania ?

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle
nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien dostać
prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
(nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

Data: 2016-06-19 12:05:43
Autor: Cavallino
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać
prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
(nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

Naprawdę nie wiesz?
No to też prawka nie powinieneś mieć.

Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

Data: 2016-06-19 12:40:16
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5qpi$aep$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać
prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
(nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz
się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg, więc
użycie sprzęgła jak najbardziej uzasadnione.
Nie będę czekał aż silnik zacznie szarpać.

Data: 2016-06-19 18:01:07
Autor: Cavallino
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5qpi$aep$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać
prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
(nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy zamierzasz
się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90, niż z koniecznością zmiany biegu.
A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

Data: 2016-06-19 20:20:20
Autor: RadoslawF
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 2016-06-19 o 18:01, Cavallino pisze:
W dniu 19.06.2016 o 12:40, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5qpi$aep$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2016 o 11:48, Czesław pisze:

To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.
Niech więc nauczy się jeździć prawidłowo - i wtedy dopiero powinien
dostać
prawko.

To naprawdę nie jest przywilej, który należy się każdemu.
Należy się tylko temu, który potrafi jeździć prawidłowo.

Jak operować sprzęgłem podczas normalnego
(nie awaryjnego) hamowania, aby było prawidłowo wg ciebie ?

Podczas hamowania nie operować co do zasady wcale, dopiero gdy
zamierzasz
się zatrzymać/zmienić bieg - wtedy używasz sprzęgło.

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
niż z koniecznością zmiany biegu.
A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

Zdecydowanie nie wiesz a dodatkowo nie odróżniasz hamowania bywa że
ostrego z przyhamowaniem.


Pozdrawiam

Data: 2016-06-19 21:18:00
Autor: Tomasz Pyra
Jak operować sprzęgłem ?
Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90, niż z koniecznością zmiany biegu.
A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

Dokłanie tak.
Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem.
Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem.

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.
Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.

Data: 2016-06-19 22:01:32
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:55jpkglm8d6v.wh8apkv5846z.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
niż z koniecznością zmiany biegu.
A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

Dokłanie tak.
Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem.
Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem.

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.
Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

Data: 2016-06-19 22:07:35
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "Czesław" <masew@dewa.kd> napisał w wiadomości
news:nk6tng$qgc$1news.mixmin.net...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:55jpkglm8d6v.wh8apkv5846z.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 19 Jun 2016 18:01:07 +0200, Cavallino napisał(a):

Jeżeli hamuję to w 99% będę musiał zmienić bieg,

No nie wiem, mi się chyba częściej zdarza przyhamować np. ze 100 do 90,
niż z koniecznością zmiany biegu.
A już na pewno częściej niż w 1 % przypadków.

Dokłanie tak.
Jak ktoś chce hamować, to hamuje - hamulcem.
Jak trzeba zmienić bieg, to zmienia się bieg - sprzęgłem i lewarkiem.

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.
Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

Chodzi o hamowanie również hamulcem nożnym, a nie hamowanie tylko silnikiem.

Data: 2016-06-19 22:19:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello Czesław,

Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote:

[...]

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.
Ze złymi odruchami należy u siebie walczyć, a nie je uzasadniać.
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty
silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie
boi). Po prostu naciskasz hamulec.

Jak zrobiłeś prawo jazdy, skoro takie rzeczy stanowią dla Ciebie
problem?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-19 23:16:52
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:676187690.20160619221926pik-net.pl.invalid...
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote:

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.

A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty
silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie
boi). Po prostu naciskasz hamulec.

RoMan

Ja nie mam problemu.
Ci co się tu wymądrzają nie opisali jak hamują hamulcem noznym
nie wciskając sprzęgła.
W moim samochodzie 80 km/h przy 5 biegu = obroty około 2 000 rpm,
odpowiednio przy 20 km/h = obroty ok. 330 rpm.
Już przy obrotach ok. 600 rpm silnik będzie szarpał. (silnik na benzynę).
więc jak wyhamujesz noznym do 20 km/h nie wciskając sprzęgła ?

Data: 2016-06-19 23:21:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello Czesław,

Sunday, June 19, 2016, 11:16:52 PM, you wrote:

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po prostu
niebezpieczne.
To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty
silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie
boi). Po prostu naciskasz hamulec.
Ja nie mam problemu.
Ci co się tu wymądrzają nie opisali jak hamują hamulcem noznym
nie wciskając sprzęgła.
W moim samochodzie 80 km/h przy 5 biegu = obroty około 2 000 rpm,
odpowiednio przy 20 km/h = obroty ok. 330 rpm.
Już przy obrotach ok. 600 rpm silnik będzie szarpał. (silnik na benzynę).
więc jak wyhamujesz noznym do 20 km/h nie wciskając sprzęgła ?

Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo
jazdy?

2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
samochód?


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-20 19:31:49
Autor: Mateusz Bogusz
Jak operować sprzęgłem ?
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
samochód?

Tak ma np. octavia 1.8T z pierwszej serii. Przy 6k rpm to kreska powyżej 200km/h będzie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-06-20 19:34:02
Autor: Mateusz Bogusz
Jak operować sprzęgłem ?
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
samochód?

Tak ma np. octavia 1.8T z pierwszej serii. Przy 6k rpm to kreska powyżej
200km/h będzie.

A3 z tym silnikiem też tak ma.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-06-27 10:19:46
Autor: BUNIEK
Jak operować sprzęgłem ?
Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo
jazdy?

2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
samochód?

Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V biegu.
Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie.

Buniek

Data: 2016-06-28 17:07:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello BUNIEK,

Monday, June 27, 2016, 10:19:46 AM, you wrote:

Normalnie naciskając hamulec - z czym masz problem? Masz w ogóle prawo
jazdy?
2000rpm przy 80km/h? To jaką masz prędkość przy 6000rpm? Co to za
samochód?
Avensis ma 2200rpm przy 100km/h pewnie będzie około 80 przy 2000rpm na V
biegu.
Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie.

Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
ograniczniku obrotów (jeśli mają).


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-28 19:26:31
Autor: Tom N
Jak operować sprzęgłem ?
RoMan Mandziejewicz w <news:141066203.20160628170718pik-net.pl.invalid>:


Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy zabraknie.

Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
ograniczniku obrotów (jeśli mają).

200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.

Lancer 1.8 / 143 koniki


--
'Tom N'

Data: 2016-06-28 19:37:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello Tom,

Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote:

Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy
zabraknie.
Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
ograniczniku obrotów (jeśli mają).
200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.
Lancer 1.8 / 143 koniki

200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-28 19:42:08
Autor: Tom N
Jak operować sprzęgłem ?
RoMan Mandziejewicz w <news:736843203.20160628193707pik-net.pl.invalid>:

Hello Tom,

Tuesday, June 28, 2016, 7:26:31 PM, you wrote:

Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy
zabraknie.
Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
ograniczniku obrotów (jeśli mają).
200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.
Lancer 1.8 / 143 koniki

200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)

Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)


--
'Tom N'

Data: 2016-06-28 20:28:18
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote:

200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)

Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza)

Shrek

Data: 2016-06-28 20:54:29
Autor: Tom N
Jak operować sprzęgłem ?
Shrek w <news:nkufjv$21b$1node1.news.atman.pl>:

On 28.06.2016 19:42, (Tom N) wrote:

200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)
Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

Czy rzeczywiście? Bo IMHO to od stosunku masa/koniki zależy głównie po jakim czasie Vmax osiągniesz. Samo Vmax to od mocy i przełożenia skrzyni biegów i od oporów (głównie powietrza)

No jeżeli tak do tematu chcesz podejśc, to Vmax jest określone przez
producenta w ulotce, razem z przełożeniami, a współczynik cx tez jest znany

Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i
spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz
do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D

--
'Tom N'

Data: 2016-06-28 21:48:59
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 28.06.2016 20:54, (Tom N) wrote:

Gdybyś nie zrozumiał o czym mowa, to proponuję zapakować 500 kg na pokład i
spróbować w skończonym czasie osiągnąć Vmax -- nie zamkniesz (nie dojdziesz
do odcinki), o tym z Romanem dyskutujemy :D

No właśnie mam wątpliwości - jak będę miał odpowiednio długą prostą to czy na pewno nie dojdę do tej samej Vmax? (na ostatnim biegu i tak pewnie nie dojdę do odcinki).

Shrek

Data: 2016-06-28 20:41:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello Tom,

Tuesday, June 28, 2016, 7:42:08 PM, you wrote:

Zazwyczaj auto nie zamknie obrotomierza na ostatnim biegu bo mu mocy
zabraknie.
Zazwyczaj. Ale są samochody z krótkimi skrzyniami biegów i kończą na
ograniczniku obrotów (jeśli mają).
200 wg GPS, na liczniku 240 (10% opony) i odcięcie.
Lancer 1.8 / 143 koniki
200 wg GPS, na liczniku 215 i odcięcie. Tylko 106 koników :)
Obaj wiemy, ze masa ma znaczenie -- jakieś 10 koników na 100 kilo :-)

Dokładnie :)

Przesiadam się czasem na C4 żony - 19kg na 1 KM - bolesne :( Ale ma
klimę i tempomat. No i pali 2l/100km mniej od Lanosa.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-20 17:18:22
Autor: Cavallino
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 19.06.2016 o 23:16, Czesław pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:676187690.20160619221926pik-net.pl.invalid...
Hello Czesław,
Sunday, June 19, 2016, 10:01:32 PM, you wrote:

Powiązanie sobie odruchem hamowania z wciskaniem sprzęgła jest po
prostu
niebezpieczne.

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.

A jaki masz z tym problem? W typowym samochodzie osobowym obroty
silnika zjadą do jakiś 600rpm (w dieslu niżej ale diesel się tego nie
boi). Po prostu naciskasz hamulec.

RoMan

Ja nie mam problemu.

Masz.
Tylko tego nie wiesz, a co gorsza nie przyjmujesz tego do wiadomości - to jest kolejny poziom niewiedzy.

Data: 2016-06-19 23:08:01
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote:

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
Jednemu mądralińskiemu już to napisałem, ale nie odpowiedział.

Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś 800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.

Shrek

Data: 2016-06-19 23:31:57
Autor: Czesław
Jak operować sprzęgłem ?
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:nk71ji$l9j$2node1.news.atman.pl...
On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote:

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.

Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś
800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie
trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.

Shrek

Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.
Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego).
Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie
kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać
radia mając juz wciśnięte sprzęgło.

Data: 2016-06-19 23:39:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Jak operować sprzęgłem ?
Hello Czesław,

Sunday, June 19, 2016, 11:31:57 PM, you wrote:

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.
Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś
800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie
trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.
Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.

Hamując musisz się zastanawiać nad kolejnością czynności?

Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego).
Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie
kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać
radia mając juz wciśnięte sprzęgło.

Ale to jest niebezpieczne.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2016-06-20 13:23:49
Autor: re
Jak operować sprzęgłem ?


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"


Dotyczy to w miarę szybkiego hamowania (nie awaryjnego).
Przy bardzo wolnym hamowaniu noznym mogę bawić się w wyczuwanie
kiedy silnik zacznie szarpać, ale zazwyczaj wolę posłuchać
radia mając juz wciśnięte sprzęgło.

Ale to jest niebezpieczne.
-- -
W jaki sposób ?

Data: 2016-06-19 23:43:46
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 19.06.2016 23:31, Czesław wrote:

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.

Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś
800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie
trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.

Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy.

To wciskaj od razu jak nie umiesz inaczej - nie ma się czym chwalic. Pytałeś jak robie, to ci odpowiedziałem.

Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.

A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i wtedy również przy hamowaniu wiesz kiedy sprzęgło i luz wrzucić albo dupa z ciebie, a nie kierowca. Obstawiam, że dobrze wiesz jak to zrobić, tylko na siłę udajesz że wymaga to jakiś niezwykłych umiejetności, żeby stanęło na "twoim".

Shrek

Data: 2016-06-20 19:25:58
Autor: Mateusz Bogusz
Jak operować sprzęgłem ?
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i
wtedy również przy hamowaniu wiesz kiedy sprzęgło i luz wrzucić albo
dupa z ciebie, a nie kierowca.

A kolega to używa sprzęgła do zmiany biegów? Nie określać nikogo umiejętności tutaj, ale mnie do płynnej jazdy wystarczają dwa pedały w moim samochodzie ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-06-20 19:52:18
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 20.06.2016 19:25, Mateusz Bogusz wrote:
A biegi jak zmieniasz? Bo albo "czujesz" auto i robisz to z automatu i
wtedy również przy hamowaniu wiesz kiedy sprzęgło i luz wrzucić albo
dupa z ciebie, a nie kierowca.

A kolega to używa sprzęgła do zmiany biegów?

Używa, choć potrafi bez (przynajmniej kiedyś byłem ciekawy czy można jak w moto, i wchodziły), ale po co?

Nie określać nikogo
umiejętności tutaj, ale mnie do płynnej jazdy wystarczają dwa pedały w
moim samochodzie ;-)

Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami i z nich ruszasz bez sprzęgła i po co tak katować rozrusznik? ;)

Shrek

Data: 2016-06-26 16:37:06
Autor: Mateusz Bogusz
Jak operować sprzęgłem ?
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami

Nie zatrzymuje się :-P Pisałem o automacie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-06-26 22:11:22
Autor: Shrek
Jak operować sprzęgłem ?
On 26.06.2016 16:37, Mateusz Bogusz wrote:
Z ciekawości jak się zatrzymujesz przed światłami

Nie zatrzymuje się :-P Pisałem o automacie.

Aaa. Czyli automaty mają nadpierwszeństwo na światłach;)

Shrek

Data: 2016-06-20 00:04:01
Autor: Tomasz Pyra
Jak operować sprzęgłem ?
Dnia Sun, 19 Jun 2016 23:31:57 +0200, Czesław napisał(a):

Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.

A może automatyczna skrzynia biegów?
To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej.

Data: 2016-06-20 13:24:57
Autor: re
Jak operować sprzęgłem ?


Użytkownik "Tomasz Pyra"


Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.

A może automatyczna skrzynia biegów?
To jest chyba lepsze wyjście niż nieprawidłowe używanie skrzyni manualnej.
-- -
A gdzie to nieprawidłowe ?

Data: 2016-06-20 08:11:13
Autor: cef
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 2016-06-19 o 23:31, Czesław pisze:

Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości. Wciskam sprzęgło od razu i problem mam
z głowy. Moja uwaga jest skoncentrowana na kierowaniu,
a nie na tym jakie są obroty bo trzeba wcisnąć sprzęgło.

Jeżeli tak prosta czynność jak redukcja biegu wtedy kiedy jest to potrzebne,
wymaga od Ciebie podwyższonej koncentracji, to aż strach pomyśleć
jak Ty skręcasz np w lewo. Jeśli prowadząc musisz się koncentrować na tym
jakie obroty są potrzebne do zmiany biegu a nie robisz tego automatycznie, to po prostu brakuje Ci wprawy w prowadzeniu auta i tyle.
Przyjmij podstawową zasadę, że sprzęgła używa się tylko wtedy gdy jest to konieczne
a najlepiej używać go jak najmniej.

Data: 2016-06-20 17:16:56
Autor: Cavallino
Jak operować sprzęgłem ?
W dniu 19.06.2016 o 23:31, Czesław pisze:
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
news:nk71ji$l9j$2node1.news.atman.pl...
On 19.06.2016 22:01, Czesław wrote:

To może ty opiszesz normalne hamowanie (nie awaryjne) bez uzywania
sprzęgła z predkości 80 km/h do 20 km/h. Jest włączony 5-ty bieg.

Jedziesz na piątce - wciskach hamulec, jak obroty spadną poniżej jakiś
800, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz luz. U mnie chyba nawet sprzęgła nie
trzeba. Zatrzymujesz się gdzie zaplanowałeś.

Shrek

Nie mam zamiaru absorbować uwagi na to kiedy mi spadną obroty
do określonej wartości.

Doświadczony kierowca nie musi się tym absorbować - robi to automatycznie na słuch i wyczucie.


Wciskam sprzęgło od razu i

I nic się w ten sposób nie uczysz - cały czas jesteś tak samo ograniczony ruchowo.
A to rzecz która da się opanować bardzo szybko, bez konieczności absorbowania uwagi, ale trzeba chcieć.
Tak samo szybko jak puszczanie sprzęgła podczas ruszania - na początku niby trudne, a potem robisz to automatycznie.

Nie mam nic do gości, którzy czegoś nie umieją, ale chcą to poprawić.
Ale tacy co nie umieją i przekonują tych co umieją, że robią źle umiejąc, to raczej kiepski sort....

Data: 2016-06-19 12:20:31
Autor: Czesław
hamuje silnikiem.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go źle
nauczył.

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika
i skrzyni biegów. Wolę wymienić szczęki hamulcowe
niz remontować silnik i skrzynię biegów.

Data: 2016-06-19 12:24:36
Autor: Cavallino
hamuje silnikiem.
W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem.

ROTFL !!!!
Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować wciśnięciem sprzęgła?

Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy.
Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz.

Data: 2016-06-19 12:36:37
Autor: Czesław
hamuje silnikiem.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5rsv$bi7$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem.

ROTFL !!!!
Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować wciśnięciem
sprzęgła?

Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy.
Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz.

Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu,
bylo o hamowaniu hamulcem.
Chcesz dyskutować to odnies się do tego co napisałem.

Data: 2016-06-19 18:00:08
Autor: Cavallino
hamuje silnikiem.
W dniu 19.06.2016 o 12:36, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
news:nk5rsv$bi7$1node1.news.atman.pl...
W dniu 19.06.2016 o 12:20, Czesław pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości
news:nk5e6g$eo4$1node2.news.atman.pl...
W dniu 18.06.2016 o 23:10, cef pisze:
W dniu 2016-06-18 o 22:39, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-18 o 20:00, cef pisze:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Pewnie strach przed zdławieniem i zgaszeniem silnika.

Z drugiej strony mimo, że nie mam nic przeciwko wciskaniu sprzęgła
przy hamowaniu - niech ktoś sobie tak robi

Ale po co?
Chciałbyś kupić auto po kimś takim?
To że ktoś tak robi, oznacza, że nie wie po co jest sprzęgło i ktoś go
źle
nauczył.

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem.

ROTFL !!!!
Zdjęcie nogi z gazu też Twoim zdaniem powinno zawsze skutkować
wciśnięciem
sprzęgła?

Faktycznie - nie powinieneś mieć prawa jazdy.
Przynajmniej dopóki się nie podszkolisz.

Nie pisałem o zdjęciu nogi z gazu,

Pisałeś, nawet tego nie rozumiejąc.
Bo zdejmując nogę z gazu już hamujesz silnikiem, co Twoim zdaniem jest karygodną czynnością.... ;-)

Data: 2016-06-19 13:04:58
Autor: cef
hamuje silnikiem.
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze:

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika
i skrzyni biegów.

A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony
(bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła
pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty?

Data: 2016-06-19 18:01:34
Autor: Cavallino
hamuje silnikiem.
W dniu 19.06.2016 o 13:04, cef pisze:
W dniu 2016-06-19 o 12:20, Czesław pisze:

Nie chciałbym kupic auta po kimś kto nie uzywa sprzegła,
bo wtedy hamuje silnikiem. Większe zuzycie silnika
i skrzyni biegów.

A silnik się zużywa bardziej jak pracuje odciążony
(bez paliwa tylko się kręci) czy jak po wciśnięciu sprzęgła
pracuje na biegu jałowym żeby podtrzymać obroty?

Obstawiam że zadałeś mu za trudne pytanie....

Data: 2016-06-19 13:10:08
Autor: Shrek
OstrzeĹźenie dla lubiących jeĹşdzić Q1|Bv
On 17.06.2016 21:44, Marek wrote:

Skąd ten odruch w manualu wciskania sprzęgła przy hamowaniu, tym
bardziej gwaltownemu?

Myślę, że nie chodzi o awaryjne hamowanie, a o końcowy etap. Mi zdarzyło się dwa razy - raz chciałem wjechać na półsprzęgle w miejsce parkingowe i zrobiłem wszystkim zbiórkę "na pasach", drugim razem cciałem zjechać z drogi karetce w korku i też kurwa chciałem to zrobić na półsprzęgle. Dlaczego - nie mam pojęcia;) Wolę sobie tych kurew nie wyobrażać:P

Shrek

Ostrzeżenie dla lubiących jeździć na d.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona