Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku

Data: 2009-08-14 10:15:32
Autor: KALMAR
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
Szanowni Państwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcę Was ostrzec przed zakładaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje Klientów!!! Oto dowody:

1. Posiadam kartę kredytową z limitem 2500,- (rata minimalna od tej kwoty wynosi około 70 złotych)

2. Zadzwoniła do mnie panienka z HSBC i poinformowała, że przekroczyłem limit o 220 złotych i mam natychmiast wpłacić tę kwotę. Pozwoliła mi na następny dzień...

3. Okazało się, że na wyciągu przekroczyłem kwotę o kilka złotych - co się może zdarzyć, wszak bank sobie nalicza niewąskie opłaty.

4. Wyciąg dopiero przyjdzie do mnie - idzie dwa tygodnie, ale w tym czasie kartą nadal można płacić!!! Pomimo, że został przekroczony limit. I nie mówimy o jednej transakcji, płaciłem w 5 sklepach za zwykłe zakupy. W żadnym innym banku z takim czymś się nie spotkałem.

5. Panienka z HSBC poinformowała, że bank "pozwala na przekroczenie limitu o 10%", a o to ile już wykorzystałem powinienem sam się dowiadywać na infolinii - zresztą innej możliwości nie ma - bank nie daje dostępu do karty przez internet. Jednocześnie przekroczenie limitu należy natychmiast spłacić.

6. Jeśli nie spłacisz natychmiast kwoty przekroczenia (niezależnie od wyższej raty, w normalnym terminie) bank obciąża kwotą 45 złotych za nieterminową spłatę. Taka klauzula jest w rejestrze niedozwolonych klauzul w UOKiK, ale Panienka powiedziała, że bank się tym nie przejmuje.

7. Reasumując: podpisujesz umowę na limit 2500. Od tego minimalna spłata wynosi 70 złotych. Chyba, że jak w moim przypadku - bank "pozwala" na przekroczenie i zamiast 70 złotych kasuje 220 owego przekroczenia i w terminie wpłaty już nie 70 a 160! Kwota wpłaty w wysokości 220 złotych nie liczy się jako rata minimalna!!! A jeśli nie masz akurat wolnych kilku stówek (natychmiast), doliczy ci jeszcze 45 kary. Razem daje to zamiast umówionych 70 złotych - 425!!!

8. Bank nie posiada żadnej placówki detalicznej!!! Placówki HSBC Premier (10 oddziałów) są zupełnie innym pionem i nic w nich nie załatwisz. W każdej sprawie możesz kontaktować się z infolinią banku, ale nie możesz tam załatwić żadnej sprawy - dla banku istnieje tylko droga pisemna (nie email, tylko poczta), i oczekiwanie na żmudne rozpatrzenie reklamacji, W tym czasie oczywiście płacić musisz.

9. Pracownik punktu kredytowego IKEA wcisnął mi ubezpieczenie karty (podobno obowiązkowe, co się później okazało nieprawdą). Miało być niewielkie, okazało się że w kwocie raty 70 złotych prawie 20 jest ubezpieczeniem, 30 odsetkami a cała reszta (około 20 złotych) rzeczywistą spłatą kredytu. Z ubezpieczenia można by zrezygnować, ale oczywiście nie jest to możliwe na infolinii ani w punkcie kredytowym, ani nawet w oddziale HSBC. Należy wysłać list polecony. I poczekać na rozpatrzenie...

10. Wyjaśniam, że bank HSBC nie jest jedynym, w którym korzystam z instrumentów płatniczych takich, jak karta kredytowa. Jestem Klientem kilku innych i w żadnym nie ma takiego podejścia do Klienta, jak w HSBC. Dlatego przestrzegam wszystkich.

Dziwię się, że fajna w sumie firma IKEA związała się z takim bankiem, jak HSBC, który traktuje Klienta jak śmiecia!!!

11. A wszystkim oszukanym radzę, co też uczynię, złożenie skargi nie do banku - nie ma tam kompetentnych pracowników, lecz do UOKiK, do Federacji Konsumentów, do centrali głównej banku i do IKEA. Liczę też na spotkanie z "najdroższym" bankiem w sądzie - szczególnie po dogłębnej lekturze regulaminów i tabeli opłat (tam nie ma nic o możliwości przekraczania limitu, który w takiej sytuacji limitem nie jest...). Konia z rzędem temu, kto wie, która wersja regulaminu jest aktualna.

I na koniec - żeby nie było, że jest to jakiś anonim - w odróżnieniu od banku, skontaktować się ze mną można wieloma drogami, mailem, GG, także telefonicznie, lub przez stronę www.

Z poważaniem

     Marian Kaliski - Kraków

Data: 2009-08-14 02:53:49
Autor: szczurwa
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze pra ktyki banku
On 14 Sie, 10:15, "KALMAR" <kal...@salwator.net> wrote:

Ja z kolei mam raczej dobre doświadczenia. Kartę z limitem 2500
dostałem na gębę w zeszłym roku, chyba w październiku. Kiedy KFC
próbowało mnie naciąć na nieistniejącą transakcję, zgłosiłem
telefonicznie reklamację, następnego dnia kasa była na koncie, a kilka
dni później pisemna informacja o zamknięciu sprawy. Miesiac temu
podwyższyli mi limit na karcie do 6000, również na gębę.

Inna sprawa, że nie zdążyłem im podpaść, a brak dostępu dorachunku
karty via internet to rzeczywiście fatalna sprawa.

Data: 2009-08-14 04:59:44
Autor: bradley.st
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze pra ktyki banku
Poza ta bezprawna oplata za nieterminowa splate nie widze nic
szczegolnie wolajacego o pomste do nieba.

Tak, banki dosc czesto pozwalaja na przekroczenie limitu KK. Niektore
nawet maja to jako punkt w TOiP, z odpowiednia cena. Jezeli chcesz
miec pewnosc, ze nie wydasz karta wiecej niz "limit", polecam karte
pre-paid z autoryzacja przy kazdej transakcji.

Tak, beztroskie wydawanie karta kredytowa wymaga odpowiednio wysokiego
limitu. W innym przypadku trzeba niestety pilnowac ile sie wydaje,
pamietac o odsetkach, oplatach etc.
I nie ma ze: "Okazało się, że na wyciągu przekroczyłem kwotę o kilka
złotych - co się może zdarzyć, wszak bank sobie nalicza niewąskie
opłaty".

Na marginesie: PO tym jak przekroczyles limit na wyciagu o "kilka
zlotych" - oczywiscie wylacznie z winy banku, ktory naliczyl sobie
oplaty, prawda? - płaciłes "w 5 sklepach za zwykłe zakupy"? Wiedzac
wczesniej, ze musisz byc blisko maksimum, skoro naliczone na wyciagu
oplaty spowodowaly przekroczenie limitu?

Tak, to standard ze kwota o ktora przekroczylo sie limit musi zostac
splacona jak najszybciej, stad jej wliczenie do splaty minimalnej. KK
to nie kredyt gotowkowy, nikt sie nie "umawial" ("Razem daje to
zamiast umówionych 70 złotych - 425!!!")  ze bedzie niezmienna 70 zl
rata co miesiac. Jezeli przekraczasz przyznany limit na KK, to musisz
splacic sume ponad limit natychmiast.

Zgadzam sie, brak dostepu przez internet nie ulatwia odpowiedzialnego
korzystania z KK. Na szczescie to nie jedyny bank, a inne oferuja
karty z podgladem w necie.

Data: 2009-08-14 09:51:28
Autor: witek
bradley.st wrote:
Jezeli chcesz
miec pewnosc, ze nie wydasz karta wiecej niz "limit", polecam karte
pre-paid z autoryzacja przy kazdej transakcji.

też nie.
Nie ma takiej karty, na której nie dałoby  się przekroczyć limitu.

Wystarczy
-dopisać napiwek w kanjpie,
-zatankować na stacji, która autoryzuje kartę na minimalną kwote 1 euro, dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.

- kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

- wyczyscic barek w pokoju hotelowym

Data: 2009-08-14 08:05:50
Autor: bradley.st
On 14 Sie, 10:51, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Racja! O tym nie pomyslalem. Gotowka, KALMAR, tylko gotowka!

Data: 2009-08-14 13:50:29
Autor: bradley.st
[...]

Z ciekawosci: Czy ktos sie orientuje jak funkcjonuja karty
"podarunkowe", nie przypisane do imiennego rachunku.
W koncu "zaradnych" nie brakuje, a Visa / MC to nie instytucje
charytatywne, wiec jakos sobie musza radzic w sytuacjach opisanych
przez Witka.

Bank moze oczywiscie zablokowac transakcje zagraniczne i na stacjach
benzynowych, ale karty nie dzialajace w hotelach / restauracjach?
Troche to marny prezent bylby.

Data: 2009-08-14 23:04:45
Autor: RobertS
[...]

Podarunkowe zawsze są płaskie i ZTCW to zawsze są autoryzowane on-line. Jeżeli na karcie jest 50 zł a płatność w lokalu wyniosłaby 49 zł i później dopisałbym 10% napiwku to...czy lokal otrzymałby od banku kasę powyżej tego co było na karcie? Czy bank mógłby odmówić?

Akcja na stacji benzynowej byłaby jeszcze lepsza. Tylko jak można się dowiedzieć, które stacje robią blokadę tylko na 1 zł/euro?

Na karcie mam 10 zł, tankuję za 100 zł...autoryzacja przechodzi więc?

RobertS

Data: 2009-08-14 14:13:23
Autor: bradley.st
On 14 Sie, 17:04, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

[...]

Wlasnie o to pytam :) Wszystkie transakcje opisane przez Witka sa
"poautoryzacyjne" - i przypuszczam, ze musza byc jakies mechanizmy
obronne. No chyba ze ta czesc dodatkowa transakcji nie jest
gwarantowana przez bank / Visa / MC i jest to ryzyko sprzedawcy.

Akcja na stacji benzynowej byłaby jeszcze lepsza. Tylko jak można się
dowiedzieć, które stacje robią blokadę tylko na 1 zł/euro?

Ehm... w bardzo prosty sposob... :) Ale nie bedziemy tu przeciez
zachecali do kradziezy, prawda? :)

Data: 2009-08-14 23:20:43
Autor: RobertS
[...]

Nawet jeżeli jakieś są to w regulaminach dla klientow o nich nie przeczytamy, a może się mylę?

[...]

Chyba już wiem jak można to sprawdzić, jednak dla celów poznawczych chętnie potestowałbym jak wygląda (w praktyce) płatność kartą "ponad stan"...

RobertS

Data: 2009-08-15 04:37:16
Autor: bradley.st
On 14 Sie, 17:20, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

Chyba już wiem jak można to sprawdzić, jednak dla celów poznawczych
chętnie potestowałbym jak wygląda (w praktyce) płatność kartą "ponad
stan"...

http://usa.visa.com/personal/cards/prepaid/gift_card_faq.html#anchor_19

Po kolei, z rzeczy opisanych przez Witka:

-dopisać napiwek w kanjpie,

Moga autoryzowac o 20% wiecej niz wyniosl rachunek.

-zatankować na stacji, która autoryzuje kartę na minimalną kwote 1
euro,
dolara czy też złotówki, a rozliczenie przychodzi później.

Blokada na tankowanie "przy pompie", trzeba zaplacic przed
tankowaniem.

- kupic cos za granicą i spokojnie czekać na zmianę kursu

Karta wazna tylko w danym kraju.

- wyczyscic barek w pokoju hotelowym

Hotel / wypozyczalnia samochodow moze zazadac karty kredytowej przy
rezerwacji.

Data: 2009-08-15 20:51:43
Autor: Krzysztof Halasa
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku

Data: 2009-08-15 12:05:42
Autor: bradley.st
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze pra ktyki banku

Data: 2009-08-15 14:10:09
Autor: witek
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - osz ukańcze praktyki banku

Data: 2009-08-15 21:24:02
Autor: Krzysztof Halasa
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku

Data: 2009-08-14 09:26:56
Autor: xbartx
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
Dnia Fri, 14 Aug 2009 10:15:32 +0200, KALMAR napisał(a):

Szanowni PaĂąstwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcĂŞ Was
ostrzec przed zakÂładaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje KlientĂłw!!! Oto
dowody:
(...)
I na koniec - ¿eby nie by³o, ¿e jest to jakiœ anonim - w odró¿nieniu od
banku, skontaktowaĂŚ siĂŞ ze mnÂą moÂżna wieloma drogami, mailem, GG, takÂże
telefonicznie, lub przez stronĂŞ www.

Klasyka, o której czasami wspomina się na grupie a teraz będzie można linkować w razie W ;)

Do autora - spłać kartę w całości, zlikwiduj i trzymaj się z daleka od kk. Acha no i czytaj zawsze uważnie, to co podpisujesz swoim imieniem i nazwiskiem.

Data: 2009-08-14 09:46:29
Autor: witek
KALMAR wrote:
Szanowni PaĂąstwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcĂŞ Was ostrzec przed zakÂładaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje KlientĂłw!!! Oto dowody:

bzdurne te dowody.

Limit karty, to umowa między bankiem i tobą, że tyle wolno ci wykorzystać.
Za złamanie umowy czyli przekroczenie limitu ponosisz dodatkowe opłaty.

To ty jesteś od pilnowania zapisów umowy czyli limitu, a nie bank.
Przekroczyłeś limit, płacisz zgodnie z umową.

Nie potrafiszs korzystać z kart, to ich nie używaj.

Data: 2009-08-14 17:10:23
Autor: KALMAR
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku
Limit karty to umowa między bankiem i mną, że tyle wolno mi wykorzystać. Umowa wiąże obie strony. w umowie nie ma ani słowa o tym, że bank dopuszcza możliwość przekroczenia nawet chwilowego. Właśnie sprawdziłem, nie ma ani słowa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli opłat. A więc nie ma takiej możliwości.
To nie jest sytuacja w której przekroczenie limitu nastąpiło w ten sposób, że wydałem 2500 a bank doliczył mi odsetki i opłaty. To jest sytuacja w której limit się kończy a karta dalej działa. W umowie nie ma takiej możliwości wyszczególnionej. Proste. Nie znaczy to że nie chcę im oddać pieniędzy. Tylko nie zamierzam im oddawać naraz 450 złotych. Wpłata tych 220 złotych winna - pokrywając zadłużenie ponadnormatywne być jednocześnie wypełnieniem minimalnej wpłaty. Tak jest w kilku innych "dorosłych" bankach.
Klauzule niedozwolone w umowach też nie obowiązują i to niezależnie, czy ja je podpisałem, czy nie. Po prostu z mocy prawa nie obowiązują. Proste. Więc straszenie dodatkową opłatą, w tabeli opłat i prowizji nie jest mi straszne, a informacja, że bank się tym nie przejmie, świadczy o kulturze banku. A tej kultury najlepiej uczy nadzór bankowy i UOKiK. Z kilkoma bankami w sądzie wygrałem, ten będzie następny. Da się. I to bez pomocy adwokata.

Data: 2009-08-14 14:00:59
Autor: bradley.st
On 14 Sie, 11:10, "KALMAR" <kal...@salwator.net> wrote:
[...]

Ja bardzo, bardzo nie lubie "rzucac ksiazka" w kogos. Ale czasami
trzeba...

http://www.ikea.com/ms/pl_PL/customer_service/ikea_card/Wnioski/REGULAMIN_IF_CC.pdf

Regulamin Karty Kredytowej IKEA HSBC Bank Polska S.A.

ROZDZIAŁ 4. KORZYSTANIE Z KARTY I RACHUNKU KARTY

4.2 Posiadacz Karty Głównej ma obowiązek kontrolowania wykorzystania
Limitu
Kredytowego i zapewnienia, aby nie został on przekroczony. W razie
przekroczenia
Limitu Kredytowego Bank może pobrać opłatę określoną w Regulaminie.

Przekroczenie Limitu Kredytowego 45 PLN Każdorazowo

Data: 2009-08-14 17:20:04
Autor: MarekZ
Użytkownik "KALMAR" <kalmar@salwator.net> napisał w wiadomości news:h63uj6$lug$1node2.news.atman.pl...
[...]

Bank nie ma możliwości pełnego zabezpieczenia się przed przekroczeniem przez użytkownika przyznanego limitu. Ty zobowiązałeś się w umowie do nie przekraczania tego limitu a w razie jego przekroczenia do niezwłocznej spłaty tego przekroczenia.

[...]

A w jakich to bankach tak jest? Poproszę o konkrety, bo inaczej to wyjdzie na to, że bzdury waść pleciesz. Zwróć uwagę, że tu nie jest forum onetu.

[...]

Dawaj numery sygnaturek tych wygranych. Choćby ze dwóch przykładowych.

Data: 2009-08-15 08:21:53
Autor: witek
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszuk ańcze praktyki banku
KALMAR wrote:
Limit karty to umowa miĂŞdzy bankiem i mnÂą, Âże tyle wolno mi wykorzystaĂŚ.

No. Do tego miejsca zrozumiałeś poprawnie.

Umowa wi¹¿e obie strony. w umowie nie ma ani s³owa o tym, ¿e bank dopuszcza mo¿liwoœÌ przekroczenia nawet chwilowego.
> WÂłaÂśnie sprawdziÂłem, nie ma ani
sÂłowa o tym ani w umowie, ani w regulaminie, ani w tabeli opÂłat. A wiĂŞc nie ma takiej moÂżliwoÂści.

E coś kiepsko czytasz. Podeśli ten regulamin to ci znajdę.

To nie jest sytuacja w ktĂłrej przekroczenie limitu nastÂąpiÂło w ten sposĂłb, Âże wydaÂłem 2500 a bank doliczyÂł mi odsetki i opÂłaty. To jest sytuacja w ktĂłrej limit siĂŞ koĂączy a karta dalej dziaÂła.   W umowie nie ma takiej
moÂżliwoÂści wyszczegĂłlnionej.

A dlaczego ma nie działać. Technicznie działa dalej. Od przestrzegania zapisów umowy i pilnowania limitów jesteś ty, a nie bank ze swoją infrastrukturą techniczną.

Proste. Nie znaczy to Âże nie chcĂŞ im oddaĂŚ pieniĂŞdzy. Tylko nie zamierzam im oddawaĂŚ naraz 450 zÂłotych. WpÂłata tych 220 zÂłotych winna - pokrywajÂąc zadÂłuÂżenie ponadnormatywne byĂŚ jednoczeÂśnie wypeÂłnieniem minimalnej wpÂłaty.

A to zapewne juz znajdziesz w regulaminie, że spłata ma być to co przekroczyłeś plus spłata minimalna.

Z kilkoma bankami w sÂądzie wygraÂłem, ten bĂŞdzie nastĂŞpny. Da siĂŞ. I to bez pomocy adwokata.

Zamiast mówić o dorosłych bankach sam powinieneś jeszcze trochę dorosnąć.

Data: 2009-08-14 11:43:12
Autor: MarekZ

[...]

Za to ja się spotkałem. I uważam to za rozwiązanie (możliwość chwilowego przekroczenia umownego limitu zadłużenia) posiadające więcej dobrych stron niż złych.

[...]

Nie wiem czemu tak się gorączkujesz. Przekroczyłeś ustalony limit to powinieneś zlikwidować kwotę tego przekroczenia. Jakbyś przekroczył o 1000 zł nadal uważałbyś, że po splaceniu 3% umownego salda zadłużenia jest wszystko okej?

Dziwię się, że fajna w sumie firma IKEA związała się z takim bankiem, jak HSBC, który traktuje Klienta jak śmiecia!!!

Pion consumer finance HSBC to takie trochę lepsze Cetelem/Sygma. Trzeba mieć tego świadomość.

[...]

Łomatko. Jeszcze do You Can Dance można zgłosić. :)

Data: 2009-08-14 09:46:39
Autor: xbartx
Dnia Fri, 14 Aug 2009 11:43:12 +0200, MarekZ napisał(a):

Łomatko. Jeszcze do You Can Dance można zgłosić. :)

Łocórko raczej do You Can Bank hłe hłe

Data: 2009-08-14 14:57:43
Autor: Jacek Midura
KALMAR pisze:
Szanowni Państwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcę Was ostrzec przed zakładaniem tej karty. Bank HSBC oszukuje Klientów!!!

Jest mnóstwo kart kredytowych, których używanie kosztuje niewiele lub nic. Jest to możliwe dzięki zbiorowemu wysiłkowi rzeszy rozrzutnych posiadaczy KK, którzy o takich zasadach jak spłacanie całości w okresie bezodstetkowym, niewypłacanie gotówki z bankomatu czy nieprzekraczanie limitu nie słyszeli albo mają je gdzieś. Przyjmij więc serdeczne wyrazy wdzięczności oraz zaszczytny przechodni tytuł Sponsora Tygodnia.

Wspominasz o pozwie do sądu - czy naprawdę sądzisz, że bank nie zadał sobie trudu, żeby dojenie klientów na ich własne życzenie tak zorganizować, żeby było nie do ruszenia pod względem prawnym?

Potraktuj całą sytuację jako zorganizowane przez bank (na twój wniosek i koszt) szkolenie pt. "Jak nie używać kart kredytowych".

--
Jacek Midura

Data: 2009-08-14 15:08:45
Autor: Krzysztof Drewicz
On 2009-08-14, KALMAR <kalmar@salwator.net> wrote:
Szanowni Państwo! Jako posiadacz karty kredytowej IKEA (HSBC) chcę Was ostrzec przed zakładaniem tej karty.

[ciach]

Wiesz że jest taka prawda ludowa, do sklepu z mebliami IKEA można pójść
na klopsiki (9.90) albo hotdoga (1,-). Ewentualnie spróbować kupić
lampkę czy żarówkę energooszczędną, kart kredytowych nie należy tam
kupować. To jakbyś na poczcie próbował kupić baterie płaską, a w mięsnym
nadać paczkę.

I na koniec - żeby nie było, że jest to jakiś anonim - w odróżnieniu od banku, skontaktować się ze mną można wieloma drogami, mailem, GG, także telefonicznie, lub przez stronę www.

A wiesz że do mBanku w sprawie telefonii mobile należy pisać maila na
adres sklep małpa coś tam (coś tam jest różne od mbank) ? Zadzwonić się
nie da. Żadna nowość, _przed_ podpisaniem umowy o kartę sprawdziłeś jej warunki prawda? Dostałeś kwit na piśmie? kd,

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-08-14 16:32:05
Autor: RobertS
[...]

Ikea nie wydaje kk tylko HSBC...a to spora różnica. Miałem kk o której mowa i dobrze ją wspominam.

1. na ubezpieczenie nikt mnie nie namawiał (była taka opcja, ale nie skorzystałem),
2. od sklepu dostałem jakieś kupony rabatowe, które nawet się przydały,
3. minusem było to, że za klopsiki płaciłem tyle co nie-posiadacze ww karty - liczyłem na preferencje ;-D

RobertS

Data: 2009-08-14 07:57:44
Autor: szczurwa
On 14 Sie, 16:32, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

3. minusem było to, że za klopsiki płaciłem tyle co nie-posiadacze ww
karty - liczyłem na preferencje ;-D

No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
IKEA FAMILY 9,90..!

Data: 2009-08-14 21:28:27
Autor: Aicha
Użytkownik "szczurwa" napisał:

> 3. minusem było to, że za klopsiki płaciłem tyle co nie-posiadacze
> ww karty - liczyłem na preferencje ;-D
No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
IKEA FAMILY 9,90..!

FAMILY to nie to samo co kk (ja tam wolę Daimy w promocyjnej cenie;)).

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-08-14 13:54:38
Autor: szczurwa
On 14 Sie, 21:28, "Aicha" <blueberry37.nagma...@to.ja> wrote:

FAMILY to nie to samo co kk (ja tam wolę Daimy w promocyjnej cenie;)).

Ja mam dwa w jednym.

Data: 2009-08-14 22:26:30
Autor: RobertS
Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku

No to niepotrzebnie się jej pozbyłeś..! Ostatnio łosoś dla posiadaczy
IKEA FAMILY 9,90..!

to przecież nie to samo, ikea family to nie karta płatnicza tylko kawałek czerwonego plastyku

do łososia dają warzywa, których nie lubię, a klopsiki dla posiadaczy po 5,99 ;-)

RobertS

Ostrzeżenie - karta HSBC IKEA - oszukańcze praktyki banku