Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK

Data: 2011-09-05 14:00:50
Autor: Sjurek Irecki
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Uwaga, bo lekarze ze Stowarzyszenia Lekarzy Klubowych KDP/PTTK nie mają prawa
do świadczenia usług medycznych w ramach działalności tego stowarzyszenia.
Od strony prawnej wygląda to tak:

System opieki zdrowotnej oreślają obecnie dwie ustawy:
1. Ustawę o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
2. Ustawę o zakładach opieki zdrowotnej.
http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b2&ms=332&ml=pl&mi=332&mx=0&mt=&my=376&ma=07863

SLK KDP/PTTK jest stowarzyszeniem, więc według statutu utrzymuje się
(pierdu-pierdu) ze składek członkowskich i nie podlega pod ustawę nr. 1

Jeśli ktoś przeczyta Art nr 2. z ustawy o zakładach opieki zdrowotnej to
szybko zrozumie, że SLK KDP/PTTK nie jest zakładem opieki zdrowotnej w
rozumieniu ustawy. Zatem nie może świadczyć jakichkolwiek usług medycznych.
Kropka. Również takich jak:
- kwalifikowanie do nurkowania rekreacyjnego
- zabezpieczanie medyczne wypraw nurkowych i obozów szkoleniowych
- edukacja płetwonurków w zakresie patofizjologii nurkowania i pierwszej
pomocy przedmedycznej.

W żadnym wypadku, lekarze ci mogą pobierać wynagrodzenia, za wykonywanie
usług, do których nie mają uprawnień. Jak wygląda praktyka - to pewnie wiecie,
albo się domyślacie.

Stowarzyszenie tych konowałów-naciągaczy powołuje się bezprawnie na swojej
stronie Internetowej na:
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 17 sierpnia 2006, które
dawno zostało uchylone.  Równie bezprawnie powołuje się na konieczność
stosowania polskich norm w sprawie badań lekarskich, co jest sprzeczne z pkt 3
art 5 ustawy o polskich normach, który brzmi: - Stosowanie Polskich Norm jest dobrowolne.

Słowo "lekarz" - oznacza osobę, która wykonuje zawód lekarza. Z tym, że
certytfikat członkostwa w Stowarzyszeniu Lekarzy Klubowych KDP/PTTK nie daje
uprawnień do wykonywania zawodu lekarza w jakiejkolwiek formie. Z powodu braku
podstaw prawnych.

 Ten certyfikat można sobie po prostu wsadzić w dupę, albo przykleić na czoło.
Nagminną praktyką jest finansowanie tych konowałów-naciągaczy z finansowych
środków klubu. Oraz pobieranie przez tych konowałów opłat za badania - do ręki.

30 tysięcy członków CMAS/KDP * powiedzmy 100 pln za nielegalne badanie, to
daje oficjalnie 3 BAŃKI, do podziału na 100 lekarzy. czyli samochód rocznie.
Oficjalnie. Oprócz tego są jeszcze bezprawne pobrane opłaty za zabezpieczenie
szkoleń i kursów.

Cała działalność SLK opiera się na żerowaniu na ludzkiej nieznajomości
zawiłości prawnych i naciąganiu na pieniądze ludzi, którzy po prostu cenią
sobie piękno nurkowania.

W razie wątpliwości co do legalności działania stowarzyszenia można się
skontaktować z:
Przewodniczący Vacat
Z-ca przewodniczącego Iwona Przybylska tel. 602138144
Z-ca przewodniczącego Robert Mielcarek tel. 600322500
Sekretarz Marzena Suszko tel. 502748325
Skarbnik Agnieszka Popiołek tel. 913845913
Skład Komisji Rewizyjnej SLK
Przewodniczący Monika Gajewska
Z - ca przewodniczącego Romuald Wolański
Członek Dariusz Siwiński

NIE PŁACIĆ IM! Sjurek Irecki nigdy nie zapłacił.

Masonów jebał Pies!

Data: 2011-09-05 16:21:06
Autor: Jarek Andrzejewski
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On Mon, 5 Sep 2011 14:00:50 +0000 (UTC), " Sjurek Irecki"
<sjurek.irecki.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Uwaga, bo lekarze ze Stowarzyszenia Lekarzy Klubowych KDP/PTTK nie mają prawa
do świadczenia usług medycznych w ramach działalności tego stowarzyszenia.

hmm, a jeśli ja dobrowolnie, w swoim własnym dobrze pojętym interesie,
pójdę się zbadać do doktora, który - o zgrozo - należy do tego
stowarzyszenia, to jest w tym coś złego?
Poszedłem do jego gabinetu, w prywatnej przychodni i zapłaciłem swoimi
prywatnymi złociszami, a o tym, że "należy" dowiedziałem się z
pieczątki. OWD mam w SSI, jeśli to ma jakieś znaczenie..

Czy nie za bardzo patrzymy na "przepisy" zamiast na prosty układ: ja,
moje zdrowie, lekarz, którem ufam i któremu płacę za to, że wie?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-05 14:48:43
Autor: Komornik Egzekutor
[...]

Nie, ma. Tylko w praktyce w ogóle nie dzieje się to dobrowolnie. Ludzie są
kierowani na siłę do lekarzy klubowych. Przez instruktorów lub władze klubu,
którzy twierdzą, że to jedyna słuszna możliwość i nie ma innej opcji. Ludzie
nie wiedzą, że wystarczy pieczątka od lekarza w najbliższej przychodni i są
celowo wprowadzani w błąd, że ta pieczątka jest nieważna. To w KDP/PTTK stary
i powszechny sposób naciągani ludzi na kasę.

Poszedłem do jego gabinetu, w prywatnej przychodni i zapłaciłem swoimi
prywatnymi złociszami, a o tym, że "należy" dowiedziałem się z
pieczątki. OWD mam w SSI, jeśli to ma jakieś znaczenie..

Pieczątek SLK na oczy nie widziałem. Ale jeśli one istnieją to w zasadzie mają
charakter tylko kolekcjonerski. W zasadzie, bo jeszcze jest tzw. przesiew.
Przesiew, jako metoda statystyczna, nie jako badanie lekarskie. W praktyce ten
przesiew działa tak, że jak nie masz regularnie wbitych pieczątek lekarskich
SLK - to możesz mieć np. kłopoty z ukończeniem kursu instruktorskiego w
CMAS/KDP. To tak w praktyce działa przesiew, nie w znaczeniu badania
medycznego. Lekarze klubowi SLK KDP/PTTK bardzo nerwowo reagują na dopytywanie
się, co naprawdę oznacza metoda przesiewu. Kto ją stosował, i jak ją można
wykorzystać.

Wstukaj "przesiew" w Google.

Czy nie za bardzo patrzymy na "przepisy" zamiast na prosty układ: ja,
moje zdrowie, lekarz, którem ufam i któremu płacę za to, że wie?

Dla mnie możesz się badać u jasnowidza, różdżkarki albo wróżki. Twoja kasa,
twoje zaufanie. Ja ufam tym lekarzom, którzy szanują siebie, swój zawód i
przepisy związane z wykonywaniem zawodu lekarza. A nie tym konowałom, którzy
całe prawodawstwo mają w dupie i rżną ludzi na kasę.

Pozdrawiam,
Sjurek Irecki

Data: 2011-09-05 10:08:05
Autor: pancolar
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On 5 Wrz, 16:48, "Komornik Egzekutor" <sjurek.ire...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
> [...]

przepisy związane z wykonywaniem zawodu lekarza. A nie tym konowałom, którzy
całe prawodawstwo mają w dupie i rżną ludzi na kasę.

No dobra - ale napisałeś

[...]

To prawda - przecież uprawnienia do wykonywania zawodu dają tym
ludziom dyplomy i ezgaminy
Najpierw są Lekarzami czynnymi - dopiero potem zrzeszonymi jako
lekarze Klubowi

Czy się mylę ?

Napisałes też że w teorii badania nurkowe może zrobić każdy :
ginekolog, okulista, wenerolog...
ale jednak jest jakas analogia w przypadku lekarza medycyny Pracy czy
Przychodni sportowej.

Badania do książeczki zdrowia sportowca - ponoć (?) musi wbic lekaż z
przychodni sportowej
a badania czy jesteś zdolny do pracy jako nurek ( lekarz z Przychodni
Medycyny Pracy )

czy nie na tej samej zasadzie funkcjomnuje lekarz KDP ?

Data: 2011-09-05 19:03:01
Autor:
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
pancolar <pancolar@gmail.com> napisał(a):
a badania czy jeste=B6 zdolny do pracy jako nurek ( lekarz z Przychodni
Medycyny Pracy )

Nurkowanie zawodowe ma swoje komisje, złożone z wojskowych lekarzy.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-05 19:31:24
Autor: jacekplacek
  <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Nurkowanie zawodowe ma swoje komisje, złożone z wojskowych lekarzy.

A świstak zawija je w te sreberka... "2. Badanie przeprowadza lekarz, który:

1) posiada specjalizację w dziedzinie medycyny morskiej i tropikalnej albo w dziedzinie medycyny transportu, medycyny pracy lub medycyny lotniczej oraz

2) ukończył szkolenie w ośrodku medycyny hiperbarycznej działającym w strukturze jednostki badawczo-rozwojowej lub uczelni medycznej, zwanym dalej "ośrodkiem medycyny hiperbarycznej".

3. Ukończenie szkolenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, potwierdza ośrodek medycyny hiperbarycznej zaświadczeniem, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

4. Zaświadczenie wystawia się w trzech egzemplarzach, przy czym jeden otrzymuje osoba, która ukończyła szkolenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, drugi dołączony jest do dokumentacji szkolenia, a trzeci przesyła się do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lekarz" http://tinyurl.com/3tx3tjx --

Data: 2011-09-05 19:56:32
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
A świstak zawija je w te sreberka...

1) posiada specjalizację w dziedzinie medycyny morskiej i tropikalnej albo w dziedzinie medycyny transportu, medycyny pracy lub medycyny lotniczej oraz

Czy medycyna Lotnicza była wykładana na WAM ?

2) ukończył szkolenie w ośrodku medycyny hiperbarycznej działającym w strukturze jednostki badawczo-rozwojowej lub uczelni medycznej, zwanym dalej "ośrodkiem medycyny hiperbarycznej".

MW posiada taki ośrodek ? Słynne Spluwaczki.

[...]

Akurat znam lekarzy który są w komisji lekarskiej zawodowych nurków tej odwoławczej. Podasz choć jedno nazwisko, czy ten człowiek Ciebie będzie znał ?

To teraz cmoknij Świstaka, wiesz gdzie.

pozdrawiam rc

Data: 2011-09-06 10:51:48
Autor: Pomarańczowy Agent
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
No dobra - ale napisa=B3e=B6

certytfikat cz=B3onkostwa w Stowarzyszeniu Lekarzy Klubowych KDP/PTTK
nie daje
 uprawnie=F1 do wykonywania zawodu lekarza w jakiejkolwiek formie. Z
powodu braku
 podstaw prawnych.

Nie napisałem tego. To ty napisałeś. To co ja napisałem jest inaczej
sformułowane. Wróć do postu tytułowego, zerknij w ustaw o opiece medycznej i dowiesz się kto
w ogóle może świadczyć usługi medyczne w Polsce.
Ani SLK KDP/PTTK, ani KDP/PTTK, ani PTTK, ani CMAS nie są zakładami opieki
zdrowotnej. Zatem nie mogą świadczyć jakichkolwiek usług medycznych.
Kropka.
To prawda - przecie=BF uprawnienia do wykonywania zawodu daj=B1 tym
ludziom dyplomy i ezgaminy
Najpierw s=B1 Lekarzami czynnymi - dopiero potem zrzeszonymi jako
lekarze Klubowi

Czy si=EA myl=EA ?

Pracować jako lekarze to oni mogą, nawet tam gdzie pracują. Nie mogą świadczyć
jakichkolwiek usług medycznych, na plastiki, którym się posługują.

Napisa=B3es te=BF =BFe w teorii badania nurkowe mo=BFe zrobi=E6 ka=BFdy :
ginekolog, okulista, wenerolog...
ale jednak jest jakas analogia w przypadku lekarza medycyny Pracy czy
Przychodni sportowej.

Nie napisałem tego. To ty napisałeś. To co ja napisałem jest inaczej
sformułowane. I już nie chce mi się tego komentować, bo niedokładnie czytasz i
źle przytaczasz moje wypowiedzi.
Badania do ksi=B1=BFeczki zdrowia sportowca - pono=E6 (?) musi wbic leka=BF=
przychodni sportowej
a badania czy jeste=B6 zdolny do pracy jako nurek ( lekarz z Przychodni
Medycyny Pracy )

czy nie na tej samej zasadzie funkcjomnuje lekarz KDP ?

Nie. Nie ma w ogóle czegoś takiego jak Lekarz KDP. I nie rozum tego także jako
Lekarz Nurkowy.
Tak funkcja w ogóle nie istnieje, mimo, że wielu ludziom się wydaje, że
istnieje. Bo nie znali się na zawiłościach prawnych, albo dali się w takie
rozumienie rzeczywistości wmanewrować.

Istnieje taka: Lekarz, członek Stowarzyszenia (SLK KDP/PTTK). Bez prawa
świadczenia usług medycznych na plastik, którym Ci macha przed oczami.

Cały ten pierdolnik jakim jest SLK KDP/PTTK, to rżnięcie ludzi na kasę.

SI

Wiesz, że tzw. przesiew, można robić zmieniając kolor pieczątki? Treść
pieczątki jest taka sama, a niebieski kolor oznacza co innego, a czarny co innego?

SI

Data: 2011-09-06 09:42:17
Autor: pancolar
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On 6 Wrz, 12:51, "Pomarańczowy Agent" <sjurek.ire...@gazeta.SKASUJ-
TO.pl> wrote:
> [...]

> powodu braku
>  podstaw prawnych.

Nie napisałem tego. To ty napisałeś. To co ja napisałem jest inaczej

Nie napisałeś ? a mi się wydawało że przekleiłem fragment twojej
wypowiedzi
wroc więc do postu tytułowego i przeczytaj uważnie to co ty napisałeś
a potem to co ja napisalem
porównasz i okaze się że

[...]
to cytat z Twojej wypowiedzi wklejony slowo w słowo

już widzisz ? więc nie rb ze mnie dioty i nie pisz że czegoś takiego
nie napisałeś bo w moim poscie pojawiło się to tylko
dzięki Kopiuj Wklej

wracając do meritum

Masz rację że  SLK KDP/PTTK nie jest zakładem opieki zdrowotnej w
 rozumieniu ustawy. Zgadzam się z Toba w 100 %

zerknij jednak jeszcze raz do tresci ustawy o zakładach opieki
zdrowotnej (Dz.U.07.14.89)

Znajdź sobie art 4 tejze ustawy i przeczytaj

Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane przez zakłady opieki
zdrowotnej
oraz przez osoby fizyczne wykonujące zawód medyczny
lub przez grupową praktykę lekarską, grupową praktykę pielęgniarek,
położnych na zasadach określonych w odrębnych przepisach, z
zastrzeżeniem art. 6 ust. 2.

I jeszcze raz zadaj sobie pytanie kto może udzielać świadczeń
zdrowotnych

że SLK KDP nie może - to wiemy bo SLK KDP nie jest ZOZem w myśl
rozumienia ustawy
jednak..

Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane przez osoby fizyczne
wykonujące zawód medyczny.

Czyli mogą byc udzielane przez Lekarza Pizdupskiego zrzeszonego w SLK
KDP
bo jest on osoba fizyczną wykonującą zawód medyczny

i jeszcze jedno jesli juz jesteśmy przy nieumiejętnym cytowaniu

napisałeś

[...]

Tylko zauważ że nawet na stronie slk kdp napisane jest wyraźnie że to
nie SLK KDP świadczy te usługi

tylko

Lekarze nasi zajmują się:
kwalifikowaniem do nurkowania rekreacyjnego
zabezpieczaniem medycznym wypraw nurkowych i obozów szkoleniowych
edukacją płetwonurków w zakresie patofizjologii nurkowania i pierwszej
pomocy przedmedycznej.

http://www.kdp.pttk.pl/?go=conten&menu_id=13

Lekarze nasi - a więc osoby które mają Pełne prawo udzielać świadczeń
zdrowotnych..

Jestem otwarty na polemikę, ale tak jak napisałem art 4 ustawy którą
przytoczyłeś mówi wyraźnie
 że lekarz może udzielać świadczeń zdrowotnych.

a skoro SLK KDP zrzesza lekarzy zatem członek SLK KDP będący lekarzem
może takowych świadczeń udzielać

Data: 2011-09-07 12:29:56
Autor: Pomarańczowy Agent
> [...]
"certytfikat członkostwa w Stowarzyszeniu Lekarzy Klubowych KDP/PTTK
> nie daje  uprawnień do wykonywania zawodu lekarza w jakiejkolwiek formie. Z

Punkt dla Ciebie. Faktycznie to napisałem i przeoczyłem, że napisałem. Przez
nieuwagę.

Z tym, że to prawda.  To co napisałem. Wytłumaczę Ci: Stowarzyszenie Lekarzy Klubowych KDP/PTTK nie jest zakładem opieki zdrowotnej,
w rozumieniu ustawy o zakładach opieki zdrowotnej,

 www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b2&ms=332&ml=pl&mi=332&mx=0&mt=&my=376&ma=07863

i w związku z tym nie ma prawa wystawić formalnego dokumentu potwierdzającego
wykonywanie zawodu lekarza. Z powodu ogólnego burdelu na stronach KDP znalazłem awers (a jeszcze jest
rewers) gdzieś w necie - i umieściłem go tutaj:

http://imageshack.us/f/402/uprawnienia.jpg/

Jak widzisz, ani KDP, ani PTTK nie są zakładami opieki zdrowotnej, a wystawiły
niezgodnie z prawem dokument potwierdzający wykonywanie zawodu lekarza. Po za
tym ten certyfikat sugeruje, że okaziciel, jest Lekarzem Nurkowym. A to już
jest celowe wprowadzanie w błąd i podlega pod paragraf. (O specjalnościach lekarskich będzie dalej, bo ludzie są celowo wprowadzani w
błąd, że okaziciel tego ceryfikatu jest lekarzem nurkowym, a nie jest.)

Jedyny certyfikat jaki te organizacje mogą wystawić powinien być tytułowany,
np: "Członek Stowarzyszenia Lekarzy Klubowych KDP".

Opiszę na przykładzie, jak to wygląda:
Załóżmy, że firma, powiedzmy Hewlett-Packard, zajmująca się produkcją sprzętu
komputerowego, a nie będąca zakładem opieki zdrowotnej, wystawiła lekarzowi
ginekologowi, certyfikat brzmiący: "Hewlett-Packard - Lekarz Komputerowy". Po
czym przymusiła wszystkich swoich pracowników do okresowych, odpłatnych badań
u tego lekarza. Za HP, możesz wstawić np. "Lukas Bank" i dalej "Lekarz Bankowy", albo MPT i
"Lekarz na Taryfie"

PTTK, na przykład zajmuje się turystyką i krajoznawstwem.

Użycie na dokumencie słowa "Lekarz", wiąże się niestety przez konieczność
przekopania przez kolejną ustawę, mianowicie ustawę o zawodzie lekarza. Dz.U. 1997 nr 28 poz. 152 (Uwaga ciężki klocek)

Art 16. tejże ustawy mówi o uzyskiwaniu specjalności lekarskich:
Lekarz może uzyskać tytuł specjalisty w określonej dziedzinie medycyny:

1) po odbyciu szkolenia specjalizacyjnego oraz
2) po złożeniu Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego, zwanego dalej
&#8222;PES&#8221;, albo I dalej dosyć precyzyjnie opisuje wymogi szkolenia specjalizacyjnego. Krótki kursik w KOMHU i COMSie zupełnie nie wystarczy, żeby mieć specjalność
"Lekarz nurkowy"

Aby dostać certyfikat Lekarza Klubowego KDP/PTTK należy odbyć kurs
organizowany przez PTTK oznaczony SLK KDP (MD), tu są paramatry:

http://www.kdp.pttk.pl/img/Certyfikat_Lekarza_Klubowego_zasady.pdf

I nie ma w nich żadnej mowy o Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym, albo
innej formie egzaminu zawartej w ustawie o zawodzie lekarza.

Z medycznego punktu widzenia, certyfikat SLK KDP/PTTK, to certyfikat
potwierdzający odbycie dwóch krótkich kursów, a nie potwierdzenie posiadania
specjalności lekarskiej. To kawałek plastiku, warty w produkcji 50 gr., wydany na potrzeby zdzierstwa
finansowego PTTK.

A teraz,

[...]

Rozumiem, z tym, że Stowarzyszenie, jakim jest SLK KDP/PTTK (rejestrowe, a nie
zwykłe) to osoba prawna w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a nie osoba fizyczna.
I niestety nie jest Zakładem Opieki Zdrowotnej. Świadczenia lekarskie w dziedzinie nurkowania mógłby świadczyć lekarz
posiadający specjalność lub specjalizację z dziedziny nurkowania potwierdzoną
egzaminem, np. "PES". Ale nie w ramach stowarzyszenia rejestrowego, jakim jest
SLK KDP/PTTK.

Wiem, że to ciężka kupa, ale wydaje mi się, że prawnicy sami nie do końca
rozumieją różnicę między osobą prawną a fizyczną.

Kodeks Cywilny masz tutaj:
Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93
Z tym, że on jest kurewsko stary, bo obowiązuje od 23 kwietnia 1964 r.

Ale jak chcesz coś zrozumieć, to zobacz tu, co to jest osoba prawna:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Osoba_prawna

(wyciąłem)

Świadczenia zdrowotne mogą być udzielane przez osoby fizyczne
wykonujące zawód medyczny.

Tak, to nic nowego, czasami trzeba iść do gastrologa, albo dentysty.

Czyli mogą byc udzielane przez Lekarza Pizdupskiego zrzeszonego w SLK
KDP bo jest on osoba fizyczną wykonującą zawód medyczny

Wyżej, już Ci wytłumaczyłem, SLK jest osobą prawną, a nie fizyczną. I lekarz
Pizdupski (super określenie), pokazując gówniany certyfikat SLK KDP/PTTK,
przedstawia się jako osoba prawna, a nie fizyczna.

Po za tym uważaj na pojęcia w prawie. Bo "Zrzeszenie" to zupełnie inna forma
prawna niż "Stowarzyszenie" czy "Związek", czy "Związek Stowarzyszeń" - czyli
"Federacja"

(Wyciąłem)

[...]

Mówiąc językiem nieprawniczym, ale zrozumiałym dla wszystkich, to prywatnie,
to oni mogą się tym zajmować.

Pytania na na dziesiątkę:

Jakie badania lekarskie i przez kogo podbite trzeba mieć aby w ogóle zajmować
się nurkowaniem?

Kto to jest Lekarz Nurkowy? Czy posiadanie jakichkolwiek badań lekarskich jest konieczne, aby nurkować w
Polsce?

Nie zastanawia Cię fakt, że paru kolesi omawia na grupie pl.rec.nurkowanie,
treści ustaw obowiązujących w medycynie, tylko dlatego, że taki Mirek
Kierepka, z kupionym M3, nie potrafi czytać i pisać. A bandyta Ireneusz Słucki
to spec od łowienia ryb prądem. Rozumiesz kto przechodzi przesiew?

To mam prośbę, bo spociłem się przy pisaniu tego tekstu. O dalsze wykładnie z
prawa, dotyczące problemów związanych z nurkowaniem, pytajmy po prostu
publicznie członków KDP.

Pozdrawiam,
POMARAŃCZOWY AGENT

P.S.: WARTE UWAGI:
Strona KDP, od strony prawnej, to totalne bagno. Od strony organizacji struktury, stowarzyszenie (SLK), będące członkiem innego
stowarzyszenia (PTTK) to organa ścigania nazywają "Słupem Finansowym" - o ile
się nie mylę.

Powoływanie się na Rozporządzenie Ministra, które przestało obowiązywać, to
celowe wprowadzanie w błąd. Tak samo jak powoływanie się na konieczność
stosowania do zaleceń Polskich Norm, których nie trzeba stosować. To, kurwa, bezprawie.

Mi, z tego wychodzi art. 286 K.K. i parę innych artykułów.

Jebał Ich Pies, i

POMARAŃCZOWY AGENT

Data: 2011-09-07 13:55:09
Autor: pancolar
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
No jeżeli rzeczywiście świadczenia zdrowotne wykonywane są przez SLK
KDP a nie przez Lekarzy to masz rację.

Jeśli usługę świadczy lekarz ( osoba fizyczna o wykształceniu
lekarskim ) - to jest OK
Jeśli usługę świadczy SLK KDP - to rzeczywiście nie ma do tego prawa.

nie wiem kto świadczy usługę :) ale rzeczywiście jesli SLK to sprawa
jest dokładnie taka jak ją opisujesz świadczą a nie mogą..

Data: 2011-09-08 11:47:59
Autor: Komornik Egzekutor
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
nie wiem kto =B6wiadczy us=B3ug=EA :) ale rzeczywi=B6cie jesli SLK to spraw=
jest dok=B3adnie taka jak j=B1 opisujesz =B6wiadcz=B1 a nie mog=B1..

Dokładnie tak jest. To zwykłe wyłudzanie pieniędzy od ludzi, na kawałek plastiku.

Pozdrawiam,
SI  --

Data: 2011-09-07 13:58:01
Autor: pancolar
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Ale zauważ że sam lekarz Pizdupski będzie osobą fizyczną o
wykształceniu medycznym i on może świadczyć usługi...

Ja gdyby przyszło co do czego to trzymałbym się takiej linii obrony
ale za mało jestem w temacie żeby wiedzieć kto te nieszczęsne usługi
medyczne świadczy SLK KDP czy dany lekarz

Data: 2011-09-07 14:28:37
Autor: pancolar
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
A to juz jak pisze to napiszę trzeci post pod sobą
bo zadałeś kilka ciekawych pytań :

[...]

Przyznam szczerze, że nie wiem czy w tej chwili jest to jakoś
uregulowane.
Kiedyś - za czasów UKFiTu / UKFiSu były jakies ustawy które mówiły o
płetwonurkach ( była ustawa o sporcie kwalifikowanym )  i było rozp o
którym wspominasz

czyli

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPORTU
z dnia 17 sierpnia 2006 r.
w sprawie zasad bezpieczeństwa przy uprawianiu płetwonurkowania
(Dz. U. z dnia 29 sierpnia 2006 r.)

W myśl tego rozporządzenia aby nurkować ( jeśli to konieczne )

2. Jeżeli jest konieczne udokumentowanie przez osobę zamierzającą
uprawiać płetwonurkowanie jej stanu zdrowia, to, w zależności od
potrzeb, przedstawia ona:
1) zaświadczenie zawierające orzeczenie lekarskie o braku
przeciwwskazań do uprawiania płetwonurkowania lub
2) oświadczenie, że jej stan zdrowia pozwala na uprawianie
płetwonurkowania.

Zaświdczenie lub OŚWIADCZENIE... :)

Ale... ten akt jest uchylony obowiązywał od 13 września 2006

Rozporządzenie utraciło moc dnia 16 października 2010 r. w związku z
art. 93 pkt 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. 2010
r. Nr 127 poz. 857).

zniknęła również ustawa o kulturze fizycznej i o sporcie
kwalifikowanym...

Zaś w ustawie o Sporcie ciężko jest się doszukać jakiejkolwiek
wzmianki o nurkowaniu

Powiem szczerze że jestem ciekaw czy w polskim ustawodastwie przewija
się jeszcze coś o nurkowaniu ( ja sie nie doszukałem co o niczym nie
świadczy - pomijam to ze jak płetwonurek szuka zabytków bez zezwolenia
to podlega karze :) )

Jeśli nie polskie to zapewne jakoweś unijne przepisy - ale jakie...
Ja nie wiem  i bardzo chętnie się dowiem czy coś w ogole obecnie
reguluje prawnie te rozrywkę

Data: 2011-09-08 12:59:28
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "pancolar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d9ec2103-2361-4d14-8499-9afa2df8f4f5@i21g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

Sprawę badań w nurkowaniu regulują unijne/polskie normy dotyczące nurkowania.
Trzeba wypełnić ankietę albo mieć badania zrobione przez lekarza (nie precyzowana jest żadna specjalność)
Zapraszam na wykład o prawie nurkowym na Konferencję w Krakowie
III Konferencja Nurkowa 23-25 września 2011
www.konferencjanurkowa.pl

Pozdrawiam
Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2011-09-08 04:32:17
Autor: pancolar

[...]

Czyli że mowa o tych aktach :

http://kraken.pl/index.php?p=192

albo ankieta albo badanie,

5 Wymagania szkoleniowe

5.2 Wymagania zdrowotne
Należy uzyskać udokumentowane potwierdzenie, że uczestnik został
poddany wywiadowi medycznemu stosownemu dla nurkowania rekreacyjnego
poprzez wypełnienie odpowiedniego kwestionariusza lub badanie
lekarskie. W przypadku jakiejkolwiek wątpliwości lub według uznania
instruktora płetwonurkowania, uczestnika należy odesłać do właściwych
czynników medycznych. Jeżeli uczestnik nie został przebadany przez
lekarza, należy zobligować uczestnika, by potwierdził podpisem, że
zrozumiał(-a) podane przez instruktora płetwonurkowania pisemne
informacje dotyczące chorób i fizycznych warunków, które mogą
powodować zagrożenia w związku z nurkowaniem.
Uczestnicy powinni być uświadamiani, jakie znaczenie mają odpowiednie,
regularne badania lekarskie.

Jeśli nie ma badań to ma potwierdzić że jest zdolny do nurkowania i
chwatit...

Jak w Zagranicznych Bazach - Pani się daje formularz pod którym
podpisujesz że nie masz choroby serca padaczki, problemy z uszami itp
itd podpisuesz pokazujesz plastik i wio do wody...

Data: 2011-09-08 13:27:46
Autor: Jarek Andrzejewski
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On Thu, 8 Sep 2011 12:59:28 +0200, Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl>
wrote:

Sprawę badań w nurkowaniu regulują unijne/polskie normy dotyczące nurkowania.

z ciekawości: możesz podać jakieś numery tych norm?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-08 14:17:49
Autor: Jarek Andrzejewski
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On Thu, 08 Sep 2011 13:27:46 +0200, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

On Thu, 8 Sep 2011 12:59:28 +0200, ZakrzĂłwek Kraken <kraken@kraken.pl>
wrote:

Sprawę badań w nurkowaniu regulują unijne/polskie normy dotyczące nurkowania.

z ciekawości: możesz podać jakieś numery tych norm?

Mam: http://kraken.pl/index.php?p=192

Zacytuję:

Standardy Europejskie odnoszące się do obsługi nurkowania
rekreacyjnego zostały przygotowane przez CENT/TC 329/WG 3
„Recreational Diving Services”

W  Ĺźadnym wypadku nie mogą one ani zastąpić ani narzucić wymagań
prawnych, których zmiana pozostaje poza kompetencjami członków
CEN/CENELEC. I dla jasności: nie mam zamiaru kwestionować sensowności tych norm, a
nawet mam zamiar stosować się do ich zaleceń (dla swojego i partnera
bezpieczeństwa, kóre to bezpieczeństwo bardzo wysoko sobie cenię).
Podobnie uwaĹźam, Ĺźe kaĹźda organizacja i kaĹźdy instruktor ma prawo
odmówić szkolenia kogoś, kto nie spełni ich wymagań.
Nie podobałoby mi się jedynie, gdyby na straży przestrzegania tych
norm stało państwo. Uważam, że dorosły człowiek ma prawo robić
niebezpieczne (dla siebie) rzeczy i nawet ryzykować swoim życiem.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-08 12:59:45
Autor: Komornik Egzekutor
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Podobnie uwaĹźam, Ĺźe kaĹźda organizacja i kaĹźdy instruktor ma prawo
odmówić szkolenia kogoś, kto nie spełni ich wymagań.

O ile wymagania organizacji nie są sprzeczne z prawem. Wymagania, które stawia
organizacja, przed swoimi członkami, muszą być zgodne z prawem.

Wiesz, że jak zaczynałem nurkować, to pajace z PTTKu, wymagali ode mnie drzewa
genealogicznego? SI --

Data: 2011-09-08 15:04:47
Autor: Jarek Andrzejewski
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
On Thu, 8 Sep 2011 12:59:45 +0000 (UTC), "Komornik Egzekutor"
<sjurek.irecki@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Podobnie uwaĹźam, Ĺźe kaĹźda organizacja i kaĹźdy instruktor ma prawo
odmĂłwiÄ? szkolenia kogoĹ?, kto nie speĹ?ni ich wymagaĹ?.

O ile wymagania organizacji nie są sprzeczne z prawem. Wymagania, które stawia
organizacja, przed swoimi członkami, muszą być zgodne z prawem.

Ja mam inne podejście: niech państwo się nie miesza do tego, a będzie
dobrze. Dotyczy to właściwie wszystkiego.
Teraz można wybrać inną organizację nurkową i cieszyć się podwodnym
światem. Wolny wybór poparty pieniędzmi "wyprostuje" błądzących - chyba, że
wmiesza się w to państwo przepisami lub pieniędzmi.

Wiem, polityka to NTG, ale może i tak lepsze to niż bluzgi? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-08 13:43:12
Autor: Komornik Egzekutor
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):

> [...]
wmiesza się w to państwo przepisami lub pieniędzmi.

Wiem, polityka to NTG, ale może i tak lepsze to niż bluzgi? :-)

ANARCHIA. SOCJOPATIA. Nie myślałeś o tym, żeby się zaciągnąć u Kaddafiego?

SI

Data: 2011-09-08 11:57:17
Autor: Komornik Egzekutor
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Ja gdyby przysz=B3o co do czego to trzyma=B3bym si=EA takiej linii obrony
ale za ma=B3o jestem w temacie =BFeby wiedzie=E6 kto te nieszcz=EAsne us=B3=
ugi
medyczne =B6wiadczy SLK KDP czy dany lekarz

Tam innych lekarzy niż Pizdupski, to nie ma.

Linia obrony bardzo szybko pęknie, jeśli wziąć pod uwagę, kto ten certyfikat
wystawił, czy posługuje się nim osoba fizyczna, czy prawna, i co jest na tym
certyfikacie jest napisane. Awers certyfikatu umieściłem w necie. Ale jest jeszcze rewers. I ten rewers,
to może być dużo gorszy niż awers.

SI --

Data: 2011-09-06 18:05:14
Autor: Pomarańczowy Agent
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Pancolar,

Czytałem Twój post, ale nie dam rady ci dzisiaj odpowiedzieć. Generalnie mylisz się po całości. Jest to prawdopodobnie wina skomplikowanego
prawa, którego większość nurkujących ludzi po prostu nie zna. Tak samo jak milczy w tej sprawie całe KDP.
To naprawdę zakrawa na organizację przestępczą wyciągającą od ludzi pieniądze.
i żerującą na ich nieznajomości prawa.

Sorry, ale mam życie prywatne. Odpowiem Ci jutro. Tylko ustalmy, że skoro mamy
na grupie wreszcie jakąś merytoryczną dyskusję, to nie będziemy się obrażać.

Pozdrawiam,
SI

Data: 2011-09-23 16:31:38
Autor: Jerzy Grabarz
Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK
Jakby ktoś nie zrozumiał istoty tematu, to lekarz klubowy KDP/PTTK zna się tak
na nurkowaniu, jak dentysta na ginekologii.

Stówa za badanie.

Jerzy Grabarz

--

Ostrzeżenie przed znachorami-naciągaczami z KDP/PTTK