Osuszacz powietrza - prosba o pomoc

Data: 2009-07-07 07:42:30
Autor: Janusz
Osuszacz powietrza - prosba o pomoc
Witam,
Mam problem z wilgocią w piwnicy (zimne mury, ciepłe wilgotne powietrze z
zewnątrz, czyli im więcej wietrze tym wilgotniej - remont i docieplenie w
planach...). Doraźnie chciałem zastosować jakiś osuszacz i teraz pytanie co wybrać:
- osuszacz chemiczny - jakaś higroskopijna substancja (można to kupić np. w
Tesco za 35-49 zł zależnie od wielkości + wymienne wkłady)
- osuszacz elektryczny Climatic (179zł) na allegro - działa na zasadzie ogniwa
Peltiera.

Które z nich będzie lepsze, czy też dać sobie z tym spokój?

Pozdrawiam
Janusz

Data: 2009-07-07 10:01:50
Autor: Sebcio
  Janusz pisze:

Które z nich będzie lepsze, czy też dać sobie z tym spokój?

Daj sobie z tym spokój. Jedyne co może się sprawdzić to osuszacz sprężarkowy. Jeśli masz możliwość wypożyczenia klimatyzatora przenośnego, to wstaw go do piwnicy i włącz na chłodzenie, ale nie podłączaj rury odprowadzającej gorące powietrze na zewnątrz. Tak czy tak, osuszanie zajmuje czas i żre prąd.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-07-07 08:36:11
Autor:
Sebcio <sebcio@nowhere.net> napisał(a):
  Janusz pisze:

> Które z nich będzie lepsze, czy też dać sobie z tym spokój?

Daj sobie z tym spokój. Jedyne co może się sprawdzić to osuszacz sprężarkowy.

No to na pewno byłoby skuteczniejsze, ale cena nie jest zachęcająca. Ale czy
masz jakieś doświadczenia z osuszaczami, o których pisałem, czy tylko tak
teoretycznie?

Pozdr.
Janusz

Data: 2009-07-07 12:05:25
Autor: mk
Osuszacz powietrza - prosba o pomoc
Mam w piwnicy sprężarkowy (nieocieplone piwnice, +/-25m2), niestety musisz wydać kilkaset zł na to urządzenie. Sprawdza sie bardzo dobrze, zadajesz mu maksymalną wilgotność i raz na kilka dni trzeba opróżnic pojemnik z wodą.
Pdr. M.

Data: 2009-07-07 20:22:00
Autor: Ikselka
Osuszacz powietrza - prosba o pomoc

  Janusz pisze:

[...]

Osuszacz kosztuje ok. 1000 zł. Mam taki i korzystam. Pięknie osuszył mi
piwnicę kiedyś po powodzi (no, powiedzmy podtopieniu).

Data: 2009-07-07 16:13:25
Autor: emarcin
[...]

A może jednak wymuszona wentylacja.
Znam przypadek zalanej wodą piwnicy (podobny w objawach przypadek).
Znajomy wstawił w kratkę wentylacyjną wentylator (na stałe załączony)
 i po 7-8 dniach osuszył piwnicę.

Pozdrawiam emarcin __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4222 (20090707) __________

Data: 2009-07-08 14:00:21
Autor:
emarcin <emarcin@polbox.com> napisał(a):
A może jednak wymuszona wentylacja.
Znam przypadek zalanej wodą piwnicy (podobny w objawach przypadek).

Niestety, efekt jest wręcz przeciwny - podłoga i ściany są zimne od gruntu i
przy obecnej pogodzie im więcej wietrzę tym mam więcej wody :(

Ostatecznie kupiłem osuszacz sprężarkowy - 450zł w Castoramie, z jednego
pomieszczenia (bo na razie chcę osuszyć jedną z piwnic - 3,5x2,5m mam 5 litrów
wody na dobę !!!!!

Pozdr.
Janusz

Data: 2009-07-09 07:55:08
Autor: McBeth
[...]
Ja dokładnie tak zrobiłem. Suszyłem piwnicę prawie 3 miesiące - codziennie wynosiłem kilka litrów wody. Były to pozostałości po budowie i skutki nadmiernej wentylacji latem - w rogach zaczęła się aż wykraplać woda na ścianach i podłodze. Zaopatrz się jeszcze w higrometr - potem również warto kontrolować wilgotność. Po 2 latach od akcji osuszania też czasem włączam jeszcze osuszacz jak wilgotność sięga powyżej 80%. No i mam wodę destylowaną zawsze jak potrzeba :-).

Pzdr.
Adam

Data: 2009-07-09 12:10:38
Autor: Ikselka
Osuszacz powietrza - prosba o pomoc
Dnia Wed, 8 Jul 2009 14:00:21 +0000 (UTC), alr_gw@NOSPAM.gazeta.pl
napisał(a):

Ostatecznie kupiłem osuszacz sprężarkowy - 450zł w Castoramie, z jednego
pomieszczenia (bo na razie chcę osuszyć jedną z piwnic - 3,5x2,5m mam 5 litrów

Mam nadzieję, że uszczelniłeś na ten czas wszelkie otwory, którymi może się
dostawać do piwnicy powietrze z zewnątrz, w tym zamknąłeś wentylację.
Inaczej będziesz "osuszał" atmosferę :-)

Osuszacz powietrza - prosba o pomoc