Oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w mBanku

Data: 2011-06-24 04:11:16
Autor: deree
Oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w mBanku
Jestem ciekaw jak mBank poradził sobie z oświadczeniem o dobrowolnym
poddaniu się egzekucji w "kredycie na telefon".  Z tego co wiem, aby
bank mógł wystawić bankowy tytuł egzekucyjny i uzyskać na tej
podstawie klauzulę wykonalności to to oświadczenie powinno być zawarte
w formie pisemnej - więc podpis własnoręczny albo kwalifikowany. Zapis
rozmowy albo poświadczenie w serwisie internetowym kodem jednorazowym
nie wystarczy... Ktoś spotkał się może z tym tematem?

Data: 2011-06-24 13:20:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 13:11, deree pisze:
[...]

"kredyt na telefon" jest "po 1 kliknięciu" przyznawany osobom, które wcześniej zawarły w formie pisemnej RUK (ramową umowę kredytową).

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 04:54:56
Autor: deree
On 24 Cze, 13:20, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

"kredyt na telefon" jest "po 1 kliknięciu" przyznawany osobom, które
wcześniej zawarły w formie pisemnej RUK (ramową umowę kredytową).

@Liwiusz  - właśnie nie, moja żona żadnej umowy ramowej nie
podpisywała, a może taki kredyt przez telefon albo internet zaciągnąć.
@BK - zgoda, ale spotkałem się z opinią, że art 7 Prawa bankowego ma
charakter materialny, a nie proceduralny i w takim przypadku
oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji nie będzie miało
znaczenia z punktu widzenia procesowego i bank nie będzie na jego
podstawie wystawić tytułu egzekucyjnego i udać się do sądu po tytuł
wykonawczy, tylko będzie konieczne przeprowadzenie całego postępowania
przed sądem - a więc rozprawa, wyrok itp.
NB. forma pisemna oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji
egzystuje tylko w stosunku bank - klient. W przypadku każdego innego
podmiotu wymagana jest forma aktu notarialnego.

Data: 2011-06-24 14:02:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 13:54, deree pisze:

@Liwiusz  - właśnie nie, moja żona żadnej umowy ramowej nie
podpisywała, a może taki kredyt przez telefon albo internet zaciągnąć.

Może nie pamięta, że kiedyś, rok temu, przy okazji jakiejś karty kredytowej to podpisała?

http://www.mbank.pl/blog/artykul,639,otwarta-umowa-produktowa.html

oraz

http://media.mbank.pl/pr/158296/korzystasz-z-produktow-i-uslug-mbanku-mozesz-dostac-kredyt

cytat:

Decyzja zostanie podjęta przez Bank w ciągu kilku minut. Jeśli Klient podpisał wcześniej Ramową Umowę Kredytową wystarczy jedno kliknięcie, by pieniądze pojawiły się na rachunku w ciągu kilku minut. W pozostałych przypadkach Bank zaproponuje wizytę w Centrum Finansowym lub mKiosku albo prześle dokumenty za pośrednictwem kuriera.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 05:07:34
Autor: deree
On 24 Cze, 14:02, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

przypadkach Bank zaproponuje wizytę w Centrum Finansowym lub mKiosku
albo prześle dokumenty za pośrednictwem kuriera.

Nie ma żadnej karty, otwierała konto lata temu i oprócz otwarcia
rachunku więcej kontaktów z mBankiem nie miała.

Zresztą zobacz tutaj: http://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/gotowkowy/#tabs=6
Odpowiedź na pytanie: Co  to jest Otwarta umowa kredytowa

Otwarta umowa produktowa to porozumienie, które mogłeś zawrzeć z
mBankiem do dn. 22.03.2011 r. Umożliwiało ono akceptowanie umów o
wybrane produkty kredytowe w systemie transakcyjnym mBanku. Obecnie
nie musisz mieć zawartej Otwartej umowy produktowej aby zaciągać
kredyty online.

Data: 2011-06-24 14:09:34
Autor: Pendrive
W dniu 2011-06-24 14:02, Liwiusz pisze:
[...]

przy DPD w rachunku biznes zadnych dokumentow nie podpisujesz.

Data: 2011-06-24 14:16:38
Autor: nn
Oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w mBanku
nie wiem jak teraz, ale kiedys mbank mial takie oswiadczenie nawet w zwyklej umowie o ror (ale nie mam pod reka, by sprawdzic jaki dokladnie byl zapis) - zdaje sie na 50 albo 100 tys. zl

Data: 2011-06-24 05:21:43
Autor: deree
On 24 Cze, 14:16, nn <n...@n.nn> wrote:
nie wiem jak teraz, ale kiedys mbank mial takie oswiadczenie nawet w
zwyklej umowie o ror (ale nie mam pod reka, by sprawdzic jaki dokladnie
byl zapis) - zdaje sie na 50 albo 100 tys. zl

Muszę sprawdzić w umowie żony, ale na we wzorze umowy na stronach
mBanku jest 30 tys., a kredyt na telefon dają do 50tys.

Data: 2011-06-24 21:08:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 24.06.2011 14:21, deree pisze:
On 24 Cze, 14:16, nn <n...@n.nn> wrote:
[...]

Może lubią ryzykować 20, bo całościowo i tak wyjdą na plus?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w mBanku