Oswiadczenie o niekaralnosci

Data: 2011-09-14 10:22:30
Autor: jerzy.n
Oswiadczenie o niekaralnosci
Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

Data: 2011-09-14 10:31:03
Autor: Tomasz Chmielewski
Oswiadczenie o niekaralnosci
On 14.09.2011 10:22, jerzy.n wrote:
Gdzie� mi �wita ze ju� nie potrzeba przedstawia� o�wiadczenia o
niekaralno�ci z centralnego biura za 50 z� i wystarczy ju� tylko moje
o�wiadczenie .Prawda to czy fa�sz?

Ale komu, jakiej instytucji? Sasiadowi? PZU? Ambasadzie Japonii?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-09-14 10:40:34
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <tch@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:9db727Fsh6U2mid.uni-berlin.de...
[...]

A to jest jakaś różnica ? Pisze oświadczenie i ponoszę jakąś odpowiedzialność prawną .

Data: 2011-09-14 10:54:52
Autor: Telesfor
[...]

Np. kandydujac na ławnika konieczne jest zaświadczenie za 50 zł.

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-09-14 11:02:57
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Telesfor" <Tele2001@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j4pq31$f4v$1news.onet.pl...

?
A to jest jakaś różnica ? Pisze oświadczenie i ponoszę jakąś odpowiedzialność prawną .

Np. kandydujac na ławnika konieczne jest zaświadczenie za 50 zł.

Wiadomo że sądy straciły niezłą kasę i dlatego na ławnika wymagają za 50zł,muszą firmę zasilać ...

Data: 2011-09-14 12:33:15
Autor: .B:artek.
W dniu 14-09-2011 10:22, jerzy.n pisze:
Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o
niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje
oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

Generalnie fałsz.

Kodeks postępowania administracyjnego
Art. 220. § 1. Organ administracji publicznej nie może żądać zaświadczenia ani oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego, jeżeli:
   1)   znane są one organowi z urzędu,
   2)   możliwe są do ustalenia przez organ na podstawie:
a)  posiadanych przez niego ewidencji, rejestrów lub innych danych,
b)  rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
c)  wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
d)  przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych).
§ 2. Organ administracji publicznej żądający od strony lub innego uczestnika postępowania zaświadczenia albo oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego jest obowiązany wskazać przepis prawa wymagający urzędowego potwierdzenia tych faktów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia albo oświadczenia.

--
..B:artek.

Data: 2011-09-14 14:27:23
Autor: SDD

Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:j4po6q$4ff$1news.onet.pl...
Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

Czujesz roznice miedzy oswiadczeniem a zaswiadczeniem? - bo z tresci wypowiedzi wynika, ze jakos nie bardzo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-14 14:52:51
Autor: jerzy.n

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:j4q6jb$7h1$1news.onet.pl...

[...]

Spokojnie ,gdzieś słyszałem ze takie oświadczenie z powodzeniem zastępuje zaświadczenie i 50 zł w kieszeni .

Data: 2011-09-14 18:25:30
Autor: spp
Oswiadczenie o niekaralnosci
W dniu 2011-09-14 14:52, jerzy.n pisze:

Spokojnie ,gdzie� s�ysza�em ze takie o�wiadczenie z powodzeniem zast�puje
za�wiadczenie i 50 z� w kieszeni .

Ale wyłącznie z organami administracji publicznej. Jeżeli startujesz w przetargach to już bywa różnie.

--
spp

Data: 2011-09-14 19:38:15
Autor: SDD

Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:j4qb61$345$1news.onet.pl...

Spokojnie ,gdzieś słyszałem ze takie oświadczenie z powodzeniem zastępuje zaświadczenie i 50 zł w kieszeni .

Zalezy gdzie, w jakim postepowaniu itp.

Pozdrawiam
SDD

Oswiadczenie o niekaralnosci