Oświadczenie o tajemnicy

Data: 2009-08-12 18:00:04
Autor: TenOn
Oświadczenie o tajemnicy
Witam, takie coś w pracy mi zapodali w pracy i chcą żeby to podpisać.
Jak czytam to czego dotyczy ta tajemnica to wychodzi, że wszzytkiego co się
nauczyłem w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, że nie mogą
wykorzytsywać tej wiedzy w innej firmie- mam tu na myśli know-how czy jak?
Czy można to podpisać i olać?

"Oświadczenie pracownika o zachowaniu tajemnicy
Niniejszym zobowiązuję się do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich
informacji technicznych, organizacyjnych, handlowych, produkcyjnych, itp.
uzyskanych w trakcie stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków
pracowniczych oraz traktowaniu ich jako poufnych. Zobowiązuję się także do
przedsięwzięcia odpowiednich środków uniemożliwiających uzyskanie tych
informacji przez osoby nieuprawnione i przestrzegania obowiązującej w firmie
Polityki Bezpieczeostwa.
Przyjmuję do wiadomości, że informacjami poufnymi, w rozumieniu niniejszego
oświadczenia są przede wszystkim, następujące informacje uzyskane w trakcie
stosunku pracy i przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych jak: pomysły,
wzory, plany, pojęcia, tajemnice handlowe, informacje techniczne,
technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje
posiadające wartośd gospodarczą dotyczące:
a) strategii marketingowej i korporacyjnej, planów rozwoju działalności,
raportów sprzedaży, wyników przeprowadzanych badao;
b) stosowanych metod i procedur, informacji technicznych oraz know-how,
tajemnic handlowych, strategii biznesowych, planów marketingowych;
c) kontaktów handlowych, baz danych klientów, spisów klientów i kontrahentów
oraz szczegółów umów z nimi zawartych, a także informacji na temat
pracowników oraz współpracowników Stron;
d) budżetu, rachunkowości, sprawozdao handlowych, raportów wymaganych
przepisami prawa i innych raportów finansowych, a także pozostałych spraw
finansowych; oraz
e) innych informacji i dokumentów oznaczonych klauzulą "poufne",
"zastrzeżone", tajne" lub inną klauzulą o podobnej treści.
Powyższe zobowiązanie obejmuje ponadto wszelkie informacje udostępnione mi
przez pracodawcę w ramach wykonywania umowy o pracę i w związku z realizacją
przez xxxxxxx sp. z o.o. umów zawartych z kontrahentami w szczególności te
objęte klauzulami wewnętrznymi xxxxxxx sp. z o.o. o symbolach .....
Jednocześnie oświadczam, że jestem świadom odpowiedzialności za ewentualną
szkodę poniesioną przez xxxxxxxx sp. z o.o. w przypadku naruszenia przeze
mnie zobowiązao zachowania powyższych informacji w poufności, zgodnie z
ustawą z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.
U. z dnia 8 czerwca 1993 r.). Jest mi wiadomym, że przedmiotowa ustawa
zobowiązuje mnie do nie ujawniania i nie wykorzystania informacji
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa przez okres trzech lat po ustaniu
stosunku pracy.
podpis pracownika "

M.

Data: 2009-08-12 12:00:22
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
TenOn wrote:
Witam, takie coÂś w pracy mi zapodali w pracy i chcÂą Âżeby to podpisaĂŚ.
Jak czytam to czego dotyczy ta tajemnica to wychodzi, Âże wszzytkiego co siĂŞ
nauczyÂłem w tej firmie podlega ochronie. To oznacz, Âże nie mogÂą
wykorzytsywaĂŚ tej wiedzy w innej firmie- mam tu na myÂśli know-how czy jak?
Czy moÂżna to podpisaĂŚ i olaĂŚ?

Nie tyle co sie nauczyles, a co zostało ci pokazane lub ujawnione.
Chodzi o to, aby rozwiązań czy informacji które zostały ci udostępnione w firmie nie wykorzystać u konkurencji.

Przy czym ogranicza się to do tego, ze ty w nowej firmie idziesz do szefa i mowisz "a ja wiem jak to zrobić lepiej bo widzialem to w starej firmie".

Nie ma przeszkód abys robił to samo i dokładnie tak samo, pod warunkiem, że ktoś ci już dał metodę i nie ma tam twojego "wkładu własnego"

Można tego nie podpisać. Olać po podpisaniu nie radziłbym.
Niech sie okaze, ze po zastosowaniu twojej wiedzy nowa firma odbila starej 5% rynku np. na 5 mln rocznie. I po te 5 milionow stara firma zglosi sie do ciebie.

Data: 2009-08-12 11:06:41
Autor: przypadek
Oświadczenie o tajemnicy
On 12 Sie, 19:00, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Życzę powodzenia w dowodzeniu.

Data: 2009-08-12 14:14:32
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
przypadek wrote:
[...]

A to akurat najmniejszy problem.
Szczegóły zależą  od tego czym on się zajmował.
Wykazanie, ze firma zmieniła coś tam gdzieś tam  i wykazanie, że iluś klientów przeszło z tego powodu do konkurencji to żaden problem.

Data: 2009-08-12 21:35:48
Autor: TenOn
Oświadczenie o tajemnicy

[...]

No ja doste pewne zlecenia z firmy i wykonuje je u klientów.
Pracuje na umowę o pracę.
Jestem taką mrówką co utrzymuje całą firmę :).
Tzn jestem na dole całego łańcucha, ale moja praca jest sednem działalności firmy.

Pozdrawiam
M.

Data: 2009-08-13 20:53:52
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Oświadczenie o tajemnicy
Dnia Wed, 12 Aug 2009 14:14:32 -0500, witek napisał(a):

[...]

masz na myśli migrację abonentów między operatorami ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

Data: 2009-08-13 14:04:13
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

Nie. To akurat ciężko wykazać. Bo ciężko będzie udowodnić, co było powodem przejścia klienta.

Bardziej chodziło mi o jakąś tam  wiedzę techniczną tudzież technologiczną albo organizacyjną.

Przykłady można mnożyć. zależy od branży.

Data: 2009-08-12 20:38:19
Autor: Jotte
Oświadczenie o tajemnicy
W wiadomości news:h5up6k$grq$1atlantis.news.neostrada.pl TenOn
<xxxx@xx.pl> pisze:

[...]
W życiu bym czegoś takiego nie podpisał.

--
Jotte

Data: 2009-08-12 14:17:28
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
<xxxx@xx.pl> pisze:

[...]

To jeszcze zależy co robił.
Jeśli był  pracownikiem nazwijmy to "niesamodzielnym". który dostawał coś tam do zrobienia i dzięki temu z czymś tam się zapoznał, to raczej nie widzę problemu, z tym, że podroczyłbym się o termin i starał skrócić te 3 lata.

Jeśli był managerem lub istotnym pracownikiem dzieki którego inteligencji firma się rozwijała, to zamiast tego wolałbym podpisać zakaz konkurencji i dostać za to kasę.

Data: 2009-08-12 21:40:12
Autor: TenOn
Oświadczenie o tajemnicy

[...]

No jeszce to robię :), i tak jak napisałeś dostje cos do zrobienia i mam to zrobić.

Jeśli był managerem lub istotnym pracownikiem dzieki którego inteligencji firma się rozwijała, to zamiast tego wolałbym podpisać zakaz konkurencji i dostać za to kasę.

No nie jestem managerem, takie pismo dostali ponoć wszyscy pracownicy od tych na dole po tych na górze.

Pozdrawiam
M.

Data: 2009-08-12 15:48:36
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
TenOn wrote:
[...]

To się teraz sam zastanów czy jakbyś zmieniał pracę na inną to czy będzie ci to przeszkadzać czy nie.

Data: 2009-08-13 21:48:04
Autor: Flo
Oświadczenie o tajemnicy
witek pisze:

No jeszce to robię :), i tak jak napisałeś dostje cos do zrobienia i mam to zrobić.

To się teraz sam zastanów czy jakbyś zmieniał pracę na inną to czy będzie ci to przeszkadzać czy nie.

I czy możesz to przewidzieć.

Zakładając, że z twoimi kompetencjami nie będziesz miał problemu ze znalezieniem nowej pracy nie podpisywałbym chyba, że przekształcą to w zakaz konkurencji za co będą płacić po twoim odejściu.

Oczywiście nie podpisanie może zakończyć (i pewnie tak będzie) twoją karierę w tej firmie.

Postaw się w innej sytuacji.

Podpisujesz po czym za rok lub półtora zostaniesz z przyczyn niezależnych zwolniony i co dalej. Na 3 lata odsunięty jesteś od rynku pracy w podobnym zakresie działalności.

Musisz przemyśleć jaka jest twoja sytuacja w firmie, jakie masz szanse w znalezieniu innej pracy w chwili obecnej oraz gdy obowiązywać Cię będzie dokument który podpiszesz.

Na pewno po podpisaniu nie "olewałbym" go.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-08-13 14:58:36
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
Flo wrote:

Podpisujesz po czym za rok lub półtora zostaniesz z przyczyn niezależnych zwolniony i co dalej. Na 3 lata odsunięty jesteś od rynku pracy w podobnym zakresie działalności.

Nieprawda.
Nikt mu nie zabroni pracować w innej firmie pod dyktando kogoś innego i robić dokładnie to samo.
Ważne żeby nie chwalił się tym co on wie, a czego nie wiedzą w nowej firmie.

Data: 2009-08-13 22:08:08
Autor: Flo
Oświadczenie o tajemnicy
witek pisze:

Podpisujesz po czym za rok lub półtora zostaniesz z przyczyn niezależnych zwolniony i co dalej. Na 3 lata odsunięty jesteś od rynku pracy w podobnym zakresie działalności.

Nieprawda.

Czyżby?

Nikt mu nie zabroni pracować w innej firmie pod dyktando kogoś innego i robić dokładnie to samo.
Ważne żeby nie chwalił się tym co on wie, a czego nie wiedzą w nowej firmie.

Tylko, że jeśli branża jest specyficzna, stanowisko podobne i zakres działalności identyczny to trudno będzie pracować nie wykorzystując zdobytej wcześniej wiedzy.
Nie tyle nie może się chwalić ale również stosować rozwiązań itp obowiązujących w firmie która taki dokument daje do podpisu.

Data: 2009-08-13 21:57:59
Autor: witek
Oświadczenie o tajemnicy
Flo wrote:

Tylko, że jeśli branża jest specyficzna, stanowisko podobne i zakres działalności identyczny to trudno będzie pracować nie wykorzystując zdobytej wcześniej wiedzy.

Nie trudno. Wystarczy aby tą wiedzę w firmie już posiadali. Ważne, aby on nie był osobą, która tą wiedzę do firmy wprowadziła.

Nie tyle nie może się chwalić ale również stosować rozwiązań itp obowiązujących w firmie która taki dokument daje do podpisu.

Półprawda. bardziej bym to napisał, jako "... nie można wdrażać rozwiązań..."

jeśli identyczne rozwiązania istnieją w obu firmach to on w żaden sposób nie wykorzystuje wiedzy nabytej w poprzedniej firmie. Ona już w tej firmie jest.

Data: 2009-08-14 08:25:31
Autor: Flo
Oświadczenie o tajemnicy
witek pisze:

[...]

Tylko sam pewnie wiesz, że wystarczy "świeże" spojrzenie i już jest nowy pomysł oparty na ...... i tutaj konkurencja może doszukiwać się powiązań.

Jak dla mnie temat jest delikatny i nie ma co gdybać.
Nie znamy branży, specyfiki stanowiska, zakresu obowiązków, typu przetwarzanych informacji itp.

Jeśli będzie jak piszesz to OK ale jak się zdarzy coś bardziej skomplikowanego gdzie można szukać powiązań to będzie problem.